Np-Ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jetsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa aikaisin tehty ultra, mulle sanottiin et 11+0 on liian vähän viikkoja kun kysyin ja sen takia siirrettiin aikaa viikolla. Eli 30.6 ois ultra edessä.

Meillä oli tänään nt-ultra! Neuvolan laskujen mukaan viikkoja 11+4 ja omien laskujen mukaan 11+1 (täällä pitää nimenomaan käydä rv 11+0 - 11+6 jos haluaa osallistua seulaan kun verikokeet otetaan samalla). Ultrassa touhukas pikkuinen, jolla sydän sykki ja tällä kertaa löytyi myös kallon luut ja aivot! Koko vastasi omia laskujani 11+1 ja sen puolesta la 1.1.2017, mutta koska neuvola on antanut tässä välissä la 29.12.2016 ja heittoa on alle 5 päivää niin neuvolan antaman laskettu aika jää voimaan. Niskaturvotus 0,54 eli normaali. Mä oon niin helpottunu ja onnellinen :Heartred

Kivat ultrakuulumiset karhunpentu :)

Mulla on tänään eka neuvola ja siellä varmaan varaillaan aika np-ultraan. Oon laskenut itse että heinäkuun eka viikolle varmaan sattuu ultra jos se on 12+
En kyllä malttais odottaa että pääsee näkemään pienen, varsinkin kun oireista huolimatta pelkään kokoajan jotain keskeytynyttä keskenmenoa tms..

Täällä tuli tänään ultra-aika postissa. Vielä pari viikkoo pitäisi ootella.. 29.6. ja tuolloin rv12+4(/5).

Jännittää! Neuvolassa sanoivat että kohtu on iso viikkoihin nähden. Hedelmöitysajankohta on tiedossa joten aloin itse miettimään voisko mahassa kasvaa kaksi... Äidin isällä on ollu kaksoisveljet. Mitkähän lie todennäköisyydet saada kaksoset o_O

Tänään on se paljon odotettu np-ultrapäivä. Jännittää ihan hirmuisesti! Pari viikkoa sitten neuvolalääkärillä pikkuinen vastasi viikkoja ja sydän löi vimmatusti, mutta kyllä silti on paljon ajatuksia mielessä.

Tsemppiä ultraan myy85, toivotaan et kaikki on mallikkaasti :)

Jee! Siellä se pieni köllötteli koko 5,7 senttimetrin pituudessaan. ♡ Kaikki oli hyvin, vastasi viikkoja ja hyppeli aktiivisesti. :) ♡

Kätilö korjasi kuitenkin viikot 12+1 (oli 12+3 menkoista laskettuna) ja aikaisti laskettua aikaa päivällä eli 27.12. En ihan ymmärrä logiikkaa, jos viikot oli pienemmät eikö la pitäisi olla myöhemmin? Mutta kyllä hän varmasti tiesi, mitä teki.

Ja niskaturvotus 0,8 millimetriä. Kaikki alle yhden on tosi hyvä ja huolestumisen raja on kolme millimetriä. Mutta lopullinen tulos tulee postissa myöhemmin. Sanoi kuitenkin, että jos jotain olisi pielessä, niin soittaisivat heti alkuviikosta.

Voi miten on helpottunut olo!

No joo, pitäs olla myöhemmin la, vähän hassua et on aikastanu, olisko sattunu ajatus häiriö?

No joo, pitäs olla myöhemmin la, vähän hassua et on aikastanu, olisko sattunu ajatus häiriö?

Sehän voi olla joo. Pitää kysyä neuvolassa ensi kuussa. Oon kuitenkin varma, että lapsi ei synny ennen tammikuun puoliväliä, joten ei tuolla arvauspäivällä juuri ole merkitystä nyt, kun labrat ja nt on tutkittu. Muut jutut ei taida olla niin päivän päälle.

Ultrassa käyty viikolla. Siellä se pikkunen kovasti huitoi ja potki. Omin laskujen mukaan viikot oli silloin 11+1, ultran mukaan 11+4, pituutta 4,7cm.

Kovasti kätilö minun silmään vaikutti huolestuneelta siinä mittaillessaan. Sitten sanoikin ettei löydä nenäluuta, halusi hakea paikalle toisen kätilön sitä etsimään. Tämä toinen sen löysikin melko pian, jonka jälkeen kysyi ensimmäinen kätilö että olemmeko miettineet raskauden keskeytystä, jos lapsi ei olekaan terve.

Etukäteen oltiin sovittu ettei niskaturvotusta mitattaisi, kun emme seulontoihin osallistuneet. Siinä vaiheessa kun hän sitten tarjoutui sen mittaamaan, annettiin siihen lupa, kun niin säikähtäneenä siinä pötköttelin. Niskaturvotusta oli 2,3mm, kolme millimetriä sanoi raja-arvoksi. Jotenkin käsitimme siinä tilanteessa, että se on riittävän hyvä. Varattiin samalla aika rakenneultraan.

Jokusen tunnin päästä kätilö sitten soitti ja sanoi että lääkäri oli katsonut ne kuvat, ja oli ollut sitä mieltä, että rakenneutran tulisi meille tekemään lääkäri. Sopimamme aika siis peruttiin ja uusi aika tulisi meille postissa. Lääkäri oli myös sanonut että voisin käydä veriseuloissa. Mieheni kanssa päätettiin ettei oteta niitä verikokeita, se on mielestämme todennäköisyys laskentaa, mitään varmaa ei pysty niiden laskentojen perusteella vielä sanomaan. Todennäköisesti huolestuisin huonojen uutisten tullessa vielä enemmän.

Kyllähän se huoli iski ja kyyneleet valuivat poskille tuon puhelun jälkeen. Mutta nyt olen pari iltaa istunut tietokoneen ruudulla googletellen tuota niskaturvotusta, ja hiukan rauhoittunut. Joillakin on ollut jopa 6mm turvotusta, ja silti terve lapsi ja taas toisin päin joissa niskaturvotus ja seulat ovat olleet normaalit ja silti on syntynyt downlapsi. Joten etukäteen ei voi sata varmasti tietää, se tulee mitä on tullakseen ja vastaan otamme hänet jos vain se meille suodaan.

Ihana asenne sinulla Nakkertton :) Samoin minäkin ajattelen, vaikka seuloihin osallistunkin. Haluan saada aikaa totutella ajatukseen rauhassa, jos vauvalla todetaankin jokin kehityshäiriö.

Nakkertton toivotaan että kaikki on pienellä kunnossa ja hyvä kun saatte lääkärille rakenneultran. Sinulla on kyllä asenne kohdillaan! Tsemppiä :)

Takaisin