Np-ultra kuulumisia

Minä menin seuloihin ihan sen takia, että voi sitten mahdollisimman hyvin varautua raskauden seurantaan ja synnytykseen, jos sieltä jotain ilmenisi. Mielelläni otan kaiken tiedon ja avun vastaan.

meninpä katsomaan s-pappa ja hcg -arvot.. Ei varmaan olisi pitänyt, kun ajattelin vain mennä perjantain np-ultraan katsomaan tilanteen, missä mennään vai mennäänkö missään..

Meillä kaikki nt-ultrassa hyvin ja laskettu aika piti kutinsa. Sydän sykki ja jonkin verran liikuskelikin. Niskapoimun katsoi silmämääräisesti eikä näyttänyt huolestuttavalta. Me siis toivottiin näin eli halutaan tietää asiat, jotka vaikuttaa lapsen vointiin ja hoitoon, mutta muuten meille riittää tieto mahdollisista ongelmista vasta syntymän jälkeen.

Vius: ei ole mitään sen suurempa syytä; keskenmenonpelko (yksi keskenmeno takana joka huomattiin kuukausi myöhemmin eikä oireita ollut) ja vuotoa yhden päivän. Kun ilmaiseksi saa mennä ja asun neuvolan lähellä on kiva mennä tarkistaa että kaikki ok.

Tänään käyty np-ultrassa ja kaikki hyvin. Siellä se riehui; ultraaja kysyi olinko käynyt kahvilla juuri ennen, en, hoitaja jo luuli että nukahti jossain vaiheessa mutta ei. Kaikki kunnossa. Niska 1 mm, selkä raajat aivot vatsa ja sydän kunnossa. 4d:nä saatiin nähdä myös <3 Virallinen mitta on tänään 11+ 4 ja LA 22.12

titem: Ymmärrän kyllä tuon näkökulman, itse luultavasti paisuttelisin asiaa mielessäni ja varautuisin tyyliin maailman loppuun, ja ne olisivat piinalliset loppuraskauden viikot. Etenkin kun todellisuus voi yllättää ja olla jotain muuta kuin pelkää tai luulee. Olen kuullut että vammaiset lapset saattavat olla hyvin positiivisia luonteeltaan ja tuoda paljon iloa elämään.

Muokattu viimeksi:
Vatsasta löytyi eloisa sikiö, la heitti muutaman päivän, isompi kaveri oli mutta la pysynee samana. Nt oli 1,90 (raja arvo 2,60) ja syke 158. Riskiluku olematon ja kohdunkaula ultrattuna 3cm. Sormia ja varpaita kaikkia tarpeeksi ja vatsa täynnä lapsivettä kun sitä siinä ryysti. Istukka edessä ylhäällä, osin jopa takaseinässä.

4d kuvan antoi selästään, eikä kääntynyt vaikka heilui muuten kuin väkkärä.

Olo on huojentunut. Jokohan tohtii nauttia?

Muokattu viimeksi:
Sain viimein tietää ultra-ajan, to 16.6. klo 10.30 (tuolloin rv 12+0). Mies ei töiltään pääse mukaan ja jotenkin tuntuu, etten yksin haluaisi mennä. Mietin tässä siis, että oisko nyt aika kertoa siskolle ja pyytää tukihenkilöksi vai pääsiskö joku ystävistä, jotka jo tietää...

Sain viimein tietää ultra-ajan, to 16.6. klo 10.30 (tuolloin rv 12+0). Mies ei töiltään pääse mukaan ja jotenkin tuntuu, etten yksin haluaisi mennä. Mietin tässä siis, että oisko nyt aika kertoa siskolle ja pyytää tukihenkilöksi vai pääsiskö joku ystävistä, jotka jo tietää...

Kysy vain mukaan tukihenkilöksi, jos haluat.

Mulal np-ultra perjantaina ja joudun ottamaan kuopuksen mukaan. Taidan ottaa esikoisen tai toiseksi vanhimman ipanan myös mukaan, että jäävät leikkihuoneeseen siksi aikaa leikkimään. Mie oon aina ultrissa käynyt yksin. Isäntä on kerran ollut rakenneultrassa mukana.

Onnea kaikille hyvistä np-ultra kuulumisista! :) Täälläkin ultrasta kotiuduttu ja kaikki oli mainiosti. Niskaturvotus 1,1mm ja tyyppi heilui ja humensi niin, että mittoja oli hankala saada. En tiedä montako kertaa täti mittasi, mutta uskottava lopulta oli, että viikot saadaan vaihtaa 13+0. Menkkojen mukaan olis 12+1...

Huh, nyt mä rentoudun ja keskityn mahan kasvatukseen. :D

Meilläkin np-ultra takana, vauveli oli odotettua pienempi ja sen takia uusi ultra 16.6 jossa katotaan sit niskapoimu. Mutta muuten näytti kaikki olevan kunnossa, sydän sykki ja tyyppi siellä temmelti menemään☺ LA siirtyi 2 vkoo eteenpäin eli uusi LA 25.12

Ihanaa Caarina! Kyllä kannatti murehtia etukäteen, muuten olis jääny kokonaan murehtimatta ;) Mutta kyllä, nauti nyt siitäkin edestä! Toivottavasti mulla on yhtä hyvää kerrottavaa huomenna. Vähän hirvittää.

Nonii, siellä se vauva oli nyrkit naaman eessä :) Niska turvotus 1.3 ja muita en saanukka ku olin käyny päivää liian aikasin verikokeissa. Nyt sit uusiin verikokeisiin ja sit saa muut tiedot. Mut sydän sykki ja kaikki näytti normaalilta :)

Aaw, siellä se eka nukku kyljellään niin että nähtiinki hetken selkäranka. Hetken päästä kaveri käänty selälleen venytteleen. Kaikki kuulemma oikein hyvin. Ainoo mikä jäi harmittamaan oli että verikoevastauksia ei ollut, kätilö alkoi epäilemään onko niitä sitten edes otettukaan, kaikkia muita verikokeita oli otettu mutta ei niitä kahta joita olisi tuohon tarvittu.. täytynee valittaa neuvolaan...

Takaisin