Np-ultra kuulumisia

Huh! Meillä oli kaikki myös hyvin. La 2 päivää vähemmän eli pysyi samana. Nt 0,88 mm, syndroomien riskiluvut 1/100 000. Onpa ihanaa! Tällainen kaveri sieltä vilkutteli
65fde3c537b774df3f726e8307d4e03b

Joo kyllä oli meidän laitteet melko aatamin aikaisia, kun vertaa teidän kuviin :D luulis Espoossa olevan pelit ja vehkeet kunnossa

2 yötä enää ensimmäiseen ultraan.. Ikinä ei ole ollut tällaista tunnetta, että nyt on jokin vialla, ettei kaikki olekaan kunnossa..
Aikaisemmin olen iloisin, odottavaisin mielin, mutta nyt odotan kuulevani uutisen, että ei siellä mitää ole tai istukka on jotenkin huonosti. Ja, että kaavintaan..

Enää ei ole nälän tunnettakaan/tai, että tekisi jotain erityisemmin mieli.
Ja, varsinkin, kun menin verikokeiden tulokset katsomaan.. ARGH.. 5 lasta ja näin epätoivoinen.. isännänkin olen saanut jo huolestumaan..

Mä muuten kysyin siitä matalasta hgc arvosta (mulla 27) ja kätilö sanoi että pitääkin olla matala ja oli normaali arvo. Laskee kuulemma rv10+ jälkeen roimasti.

Kysyittekö ultrassa kätilöltä missä kohdassa istukkanne on? Mulla oli (valitettavasti?) Istukka etuseinämässä eli suoraan omaa vatsaani päin. Onko kokemuksia muilla etuseinämän istukasta? Voi kai vaimentaa potkujen tuntemista alkuun? Ja eikös vauvamasusta saata tulla aika komian kokonen? :hilarious:

Mulla oli esikoisesta etuseinämässä eikä vaikuttanut mahan kokoon eikä kyllä potkujen tuntemiseenkaan. Joillakin toki vaikuttaa. Ekat potkut tunsin rv 15 tai 16. Mahakin oli aika pieni, mut saattaa johtua siitäkin kun oon pitkä ja "pitkäselkäinen".

Nytkin on etuseinämässä istukka.

Kysyittekö ultrassa kätilöltä missä kohdassa istukkanne on? Mulla oli (valitettavasti?) Istukka etuseinämässä eli suoraan omaa vatsaani päin. Onko kokemuksia muilla etuseinämän istukasta? Voi kai vaimentaa potkujen tuntemista alkuun? Ja eikös vauvamasusta saata tulla aika komian kokonen? :hilarious:
Täällä oli koko raskauden ajan etuseinämässä, ja potkut tuntu vatsan päälle toosi myöhään. Oisko ollu jotain rv 20 kun ne oli sisällepäin tunnistettavissa potkuiksi. Ja kun kohtu nousi, niin mulle pompsahti kyllä kunnon maha tyyliin yhessä yössä. No, oli siellä kyllä iso vauvaki mutta mun sf-mitalle piirrettiin ihan oma käyrä sinne yläkäyrän yläpuolelle :p nyt taas pompsahtanu tuo maha nopeesti esiin eli voipi olla taas edessä. Sitten taas tiedän heitä kellä istukka takaseinässä ja vatsa kasvanut näkyvästi vasta viime metreillä.

Minä en ainakaan tajunnut kysyä, kun pelkäsin niin kovin, että mitään elävää lasta ei olisikaan. Meillä tosin neuvolan terkkari taisi sanoa, että sen paikka vakiintuu vasta joskus vähän ennen rakenneultraa, että sitä ennen ei vielä voi tietää. Dopplerilla istukan ääniä ei juurikaan kuule muuta kuin ihan yläreunasta oikein etsimällä. Mietin, että voisiko siitä päätellä istukan sijaintia.

Mulla oli istukka kans nyt enempi etupuolella. Ultraaja (kätilö?) mainitsi ainakin siitä, että potkut saattaa tuntua myöhempään kuin joillain muilla, kun siinä on "patja" edessä.

Mä en kans tajunnu kysyä yhtikäs mitään, niin jännäkakka housussa sinne ultraan menin.. :D No, jospa tekis listaa kysymyksistä ja utelee sitten ru:ssa. ;)

Mulla näkyi jo varhaisultrassa, että on kiinnittynyt takaseinään. Pysyiskö istukan paikka melko samana kuitenkin, kasvun mukaan voi tietysti vähän vaihtaa paikkaa, esim. kohdun suulla oleva kasvaa ylöspäin?

Minulla on ekassa raskaudessa takaseinässä ja niin on lääkärin mukaan tässäkin raskaudessa. Potkut tunsin viimeksi noin rvo 16 ja mahasta ei kasvanut älyttömän suurta. Mielestäni oli passelin kokoinen. :)

Kätilö sanoi että istukka vielä niin iso, mutta on edessä ylhäällä ja osin takaseinässä, että ylös on kiinnittynyt.

En nyt muista kumpi oli mutta luin papereita aikasemmasta raskaudesta.jossa istukka oli edessä. Molemmista tuntui liikkeet varhain.

Mulla oli np tänään. Tulokset menee yliopistollisen sairaalan kautta, joten viralliset tuloksen ensi viikolla, mutta turvotus 1,1mm joten ei mitään, luultavasti.

Ultraaja oli tosi kiva ja naureskeltiinkin siinä ultran aikana. Istukka on taas edessä, joten luultavasti ei potkut juuri tunnu kuin mulle.

Takaisin