Np-ultra kuulumisia

Turussa ainakin verikoe tulokset tuli muutamassa päivässä omakantaan, np-ultrassa sanottiin että tulokset tulee kotiin viikossa ja jos ilmenee jotain poikkeavaa he ottavat heti yhteyttä.

Alise Joo kannattaa kyllä soittaa vaikka neuvolaan ja kysyä tarkempaa tietoa.

Fuji: joo, huomenaamulla on onneksi neuvola. Varmaan taas pyörin yön hereillä ja pelkään, että vauvalla on edwardsin syndrooma ja minulla hiv ja alienin veriryhmä ja ties mitä.

Ei helvetti, luin nyt tätä ketjua taaksepäin, ja muilla on näköjään annettu riskiluvut muihinkin kuin downin syndroomaan. Eli käytännössä meiltä ei ole suljettu pois vielä mitään muita kuin down. Nyt huolestuttaa ihan älyttömästi, ilmeisesti niissä tuloksissa kestää pidempään, jos niissä on jotain häikkää. Todennäköisesti siis meillä on iso riski johonkin muuhun kromosomihäiriöön, kun mitään tietoja ei ole annettu. Olen nyt aivan totaalisen paniikissa.

Voi Alise, koita olla huolehtimatta liikaa... Kyllä sulle olisi soitettu jo aikaa sitten, jos tuloksissa olisi ollut jotain häikkää. Hyvä kuitenkin, että huomenna saat soittamalla vielä varmistuksen asialle.

Syksyinen: moni on kirjoittanut, että juuri niissä huonoissa uutisissa on kestänyt pidempään, monille on soitettu vasta kahden viikon jälkeen.

Alise jos niissä riski luvuissa on jotain hälyttävää siis muutkin kuin toi down niin olisivat soittaneet jo. Täällä ainakin ohjeistuksessa se että soittavat heti kun saavat tulokset mikäli on jotain hälyttävää.

Joo eiköhän ne ota pikimmiten yhteyttä jos jotain hälyttävää on ja pyydä sitten jatkotutkimuksiin jos tarvetta on, ei ne niitä tuloksia itsekseen siellä ihmettele..

Toivottavasti niin. Tämä raskaus tekee minut vielä hulluksi, kun stressaan koko ajan niin paljon. Ajatus vauvan menettämisestä on vaan niin sietämätön.

Kiitokset kaikille taas kerran tsemppaamisesta <3 Teistä on kyllä suunnattomasti hyötyä.

Itellä on kans välillä ihan täysin samanlaisia ajatuksia! :D oon tosi huono odottamaan yhtään mitään ja kaikki pitäis tapahtua vaan nopeasti ja sujuvasti.

Oikeasti pitäisi varmaan olla lukematta mitään, kun pieninkin poikkeama huolestuttaa. Muuten tämä raskaus on kyllä onneksi mennyt kuin apteekin vauvaoppaassa, niin en ole panikoinut niin kovin muista asioista. Toivottavasti saan huomen selityksen puuttuville testituloksillekin, niin voin sitten taas alkaa käyttäytyä kuin tervejärkinen ihminen :D

Marraskuisista huutelen tänne että mä en saanut np-ultran ja verikokeiden perusteella mitään riskilukuja. Tai siis ainakaan niitä ei mulle ole kerrottu eikä näy omakannassa. Tuli vaan kotiin lappu jossa mainittiin että ei ole suurentunutta riskiä downin syndroomaan ja neuvolassa th totesi että kaikki luvut on normaaleja :) eli vaikka riskilukuja ei näy missään ja lapussa mainitaan vaan downin syndrooma niin todennäköisesti kaikki on ok.

Alise, mäkin uskon, että kyse on nyt vaan erilaisista käytännöistä eri paikkakuntien suhteen. Tuskin sulla jokaisessa arvossa jotain häikkää on ollut niin, että olisit imuroinut itseesi kaikki hivit ja hyppykupat ja sen vuoksi yhtäkään arvoa ei olisi julkaistu omakannassa. Yritä rauhoittua (vaikka hyvähän se on täältä ruudun takaa huudella), huomenna olet jo paljon viisaampi näiden suhteen :)

:D Ajattelin lähinnä niin, että jos jossain on jotain pielessä, niin eivät sitten kerro mitään tuloksia ennen soittamista. Aika hyvin onnistuin jo rauhoittumaan, iski vain hetkellinen paniikki :)

Jostain syystä tämä raskaus saa normaalisti ihan järkevän ja rauhallisen ihmisen nyt stressaamaan ihan ennennäkemättömiä määriä. Muuten en ole huomannut hormonien aiheuttavan mitään mielialavaihteluita tms., mutta tämä tolkuttomiin mittasuhteisiin nouseva panikointi saa kyllä mennä niiden piikkiin. Itse asiassa ensimmäinen raskausoire muutamaa päivää ennen testiä oli se, että sain aivan järjettömän ahdistuskohtauksen siitä, etten ikinä saisi lapsia. Toki aiemminkin olin lapsettomuudesta ollut ahdistunut, mutta en lähellekään siinä määrin kuin tuolloin.

Siel on varmaan vaan kiirettä. Mullekin sanottiin vaan downista siin lapussa ja kantaa en oo ees jaksanu kattoo. Paremmin menee kun ei tiedä liikaa :D

Joo siis siitä oli paljon juttua tossa pari vuotta sitten. Ehkä aiemmin jo ei voi muistaa. :D

Takaisin