noin 30-vuotiaat ensimmäistä lastaan odottavat

Heltsu, noissa ruoka-asioissa pärjää maalaisjärjellä aika pitkälle. Vähän tavallista enemmän varoo mitä suuhunsa laittaa ja huolehtii, että vihannekset ym. on kunnolla pesty. Sen lisäksi raakaa kalaa ja lihaa ja niitä homejuustoja olen itse vältellyt tarkkaan, mutta muuten ei ole tarvinnut suuria muutoksia ruokavalioon tehdä. Aika äkkiä niihin syömisiinkin tottuu. Tuorejuustoa olen suuhuni laittanut, sillä Suomessa maitotuotteet on pastöroituja joten listeriariski on olematon. Kyllähän niille suosituksille ja ns. kieltolistoille perusteensa on, joten kannattaa niihin ainakin tutustua.

Oma olo on aika hyvä mittari monessa asiassa. Jos asia x tuntuu itsestä hyvältä, se tuskin on kovin vaarallista.
 
Terkku, kiitos vinkeistä :)

Inkivääri on varsinkin ollut sellanen mikä aiheuttaa hämmennystä. Helsingin seudulla ei neuvolassa ole kuulemma kuultukkaan, että sitä pitäisi varoa mutta turun alueella siitäkin varoitellaan. Tuntuu tosi oudolta, että miten suomen kaltaisesessa pienessä maassa voi ohjeistukset noin erota.

Sait rauhallisemman olon jo kommentillasi, kiitos :)
 
Täällä ilmoittautuu uusi mukaan Keski-Suomesta. Ikää 35v ja rv 10 nyt menossa. Kovasti odotettu ja toivottu esikoinen on nyt tänään nähty ensimmäistä kertaa ultrassakin. Taustalla 1,5v ollut tuulimuna, ja vieläkin huomaa olevansa hieman varuillaan tässä raskaudessa. Jos nyt uskaltaisi jo vähän iloita :)
 
Takaisin
Top