Niskaturvotus?!

Moi
 
Meillä länsi-suomessa ei ilmoiteta MITÄÄN, jos riski on normaali. Soitto tulee jos riski kasvanut. Minulle sanottiin että soitto tulee 2 viikon päästä, jos tulee. Itse odotin kolme viikkoa, jonka jälkeen sitten huokaisin helpotuksesta. Riskiluvun SAA KYSYÄ rakenneultrassa, jos haluaa. Itse en aio kysyä etten huolestu turhaan lisää. Np oli 1,7mm. Näin meillä. Moni on kertonut kuitenkin että parin viikon sisään on tullut kirje kotiin, josta riskiluvun näkee.
 
Moi taas!

Joo olihan tuolla jo jotain puhettakin että on paikkakuntakohtaisia eroja. Ilmeisesti meillä ei siis ilmoiteta kun on jo mennyt niin kauan, aika outoa vaan ettei meille tullut kukaan maininneeksi käytännöstä...

No ehkä hyvä etten tiennyt että soittavat vain jos on jotain hälyttävää, oisin sitten päivystänyt puhelinta ihan sydän kurkussa. Nyt päivystin vaan äkäsenä kun eivät soita... :)

No neuvolassahan sitten voin kysellä ne verikokeet ja muut jos ne nyt loppujen lopuksi edes enää kiinnostaa.

Kiitos vastauksesta ja iloista mieltä kaikille.
 
ALKUPERÄINEN: ginessa

No nii viddu...

Ne soitti naistenklinikalta että pitäisi mennä, lisätutkimuksiin 5.2 siis liittyen Downin riskiryhmään.

Siis what?
Niskaturvotus oli silloin 1,9.Normaalia on alle 3.0 turvotukset.

Ikää siis 37 vuotta joten sen puolesta kuulun tähän ryhmään, mun luvuksi tuli 1:80
Ja niillä jotka ovat 1:79 ovat vielä normaalit.(en tiiä enempää noista arvoista)
Lisäksi on 0,5% riski keskenmenoon kun sitä lapsivettä otetaan.
Aikaa pitää varata 2-3 tuntia koko rumbaan.

Eli odottelua ennen kuin vko 15 on silloin täynnä,sitä ennen ei sinne pääse.
Sitten vastaukset kestää tulla 7 pv.Ei helvetti jaksa odottaa...


Hei Ginessa, sullako on ylihuomenna se lapsivesitesti??? Tulin toivottamaan tsemppiä ja kertomaan että älä pelkää, ei se oo kamalaa. Kävitkin näköjään lukemassa mun kokemukseni tuolla heinäkuisissa. Sitä vain jäin ihmettelemään kun sinä menet siihen viikolla 15 ja minun piti mennä viikolla 16, ja että sulla menee 3 tuntia ja mulla meni 5 minuuttia. Okei,mä asun eri maassa mutta on aika iso ero 5 minsalla ja 3 tunnilla [:D] Ja minä sain ekat tulokset 3 päivän päästä, kun taas sinulle luvataan viikon päästä No, tän ymmärrän, voihan olla että Suomessa tutkivat vähän tarkempaan ja pidempään ennen kuin edes ilmoittavat ne ekat tulokset. Vai saatko sä sillon jo lopulliset tulokset? Mulle annettiin ekat 90%:sesti varmat tulokset 3 päivässä ja 100%:sesti varmat 2-3 viikon päästä.

Oma lääkärini käski ottamaan todella iisisti 1 vuorokauden sen kokeen jälkeen, mutta sain luvan toimia normaalisti jo sen jälkeen. Ja niin teinkin; kiltisti menin sänkyyn ekoiksi tunneiksi ja loppuajan elelin ja liikuin hissun kissun, mutta seuraavana päivänä aloitin notmaalit hommani, normaalia raskausvarovaisuutta noudattaen.

Jos kokeen jälkeen tuntuu oudolta vatsassa / kohdussa niin älä pelkää - kuten minä - että se neula olisi vahingoittanut sikiötä; se on ihan varmaan vaan se neulan tekemä pienenpieni, vielä umpeutumaton reikä, kuten minullakin. Ja se outo tunne menee ohi muutamassa tunnissa.

Jos yhtään epäilet sietokykyäsi, niin voit aivan hyvin olla katsomatta ruutuun kun se neula pistetään. Itse en katsonut ja luulen että parempi niin [;)]

Minulla tuntui pistoja 2; ensin tuossa ulompana ja sitten ihan hieman vihlaisevampi sisempänä. Voi olla että tunnetkin vain 1 piston, mutta varuiksi kerron että voit tuntea kaksikin kuten minä, niin et sitten säikähdä ja ylläty siitä toisesta vihlaisusta kuten minä... [;)]

Mulla oli muuten niskaturvotus 2,3 ja pelkästään ikäni puolesta (38 vuotta) riski downiin oli 1:184.
Niin ja kuten kävitkin varmaan jo lukemassa niin kaikki on hyvin. Tsemppiä sulle testiin, älä pelkää suotta, ja sullekin tulee takuulla hyviä uutisia sieltä! [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Jasmiini

ALKUPERÄINEN: ginessa

No nii viddu...

Ne soitti naistenklinikalta että pitäisi mennä, lisätutkimuksiin 5.2 siis liittyen Downin riskiryhmään.

Siis what?
Niskaturvotus oli silloin 1,9.Normaalia on alle 3.0 turvotukset.

Ikää siis 37 vuotta joten sen puolesta kuulun tähän ryhmään, mun luvuksi tuli 1:80
Ja niillä jotka ovat 1:79 ovat vielä normaalit.(en tiiä enempää noista arvoista)
Lisäksi on 0,5% riski keskenmenoon kun sitä lapsivettä otetaan.
Aikaa pitää varata 2-3 tuntia koko rumbaan.

Eli odottelua ennen kuin vko 15 on silloin täynnä,sitä ennen ei sinne pääse.
Sitten vastaukset kestää tulla 7 pv.Ei helvetti jaksa odottaa...


Hei Ginessa, sullako on ylihuomenna se lapsivesitesti??? Tulin toivottamaan tsemppiä ja kertomaan että älä pelkää, ei se oo kamalaa. Kävitkin näköjään lukemassa mun kokemukseni tuolla heinäkuisissa. Sitä vain jäin ihmettelemään kun sinä menet siihen viikolla 15 ja minun piti mennä viikolla 16, ja että sulla menee 3 tuntia ja mulla meni 5 minuuttia. Okei,mä asun eri maassa mutta on aika iso ero 5 minsalla ja 3 tunnilla [:D] Ja minä sain ekat tulokset 3 päivän päästä, kun taas sinulle luvataan viikon päästä No, tän ymmärrän, voihan olla että Suomessa tutkivat vähän tarkempaan ja pidempään ennen kuin edes ilmoittavat ne ekat tulokset. Vai saatko sä sillon jo lopulliset tulokset? Mulle annettiin ekat 90%:sesti varmat tulokset 3 päivässä ja 100%:sesti varmat 2-3 viikon päästä.

Oma lääkärini käski ottamaan todella iisisti 1 vuorokauden sen kokeen jälkeen, mutta sain luvan toimia normaalisti jo sen jälkeen. Ja niin teinkin; kiltisti menin sänkyyn ekoiksi tunneiksi ja loppuajan elelin ja liikuin hissun kissun, mutta seuraavana päivänä aloitin notmaalit hommani, normaalia raskausvarovaisuutta noudattaen.

Jos kokeen jälkeen tuntuu oudolta vatsassa / kohdussa niin älä pelkää - kuten minä - että se neula olisi vahingoittanut sikiötä; se on ihan varmaan vaan se neulan tekemä pienenpieni, vielä umpeutumaton reikä, kuten minullakin. Ja se outo tunne menee ohi muutamassa tunnissa.

Jos yhtään epäilet sietokykyäsi, niin voit aivan hyvin olla katsomatta ruutuun kun se neula pistetään. Itse en katsonut ja luulen että parempi niin [;)]

Minulla tuntui pistoja 2; ensin tuossa ulompana ja sitten ihan hieman vihlaisevampi sisempänä. Voi olla että tunnetkin vain 1 piston, mutta varuiksi kerron että voit tuntea kaksikin kuten minä, niin et sitten säikähdä ja ylläty siitä toisesta vihlaisusta kuten minä... [;)]

Mulla oli muuten niskaturvotus 2,3 ja pelkästään ikäni puolesta (38 vuotta) riski downiin oli 1:184.
Niin ja kuten kävitkin varmaan jo lukemassa niin kaikki on hyvin. Tsemppiä sulle testiin, älä pelkää suotta, ja sullekin tulee takuulla hyviä uutisia sieltä! [:)]


Kyllä oon lukenut kaikenmaailman palstoilta,muilta kuin täältä ja sitten silmiini osut sinä  Jasmiini
ja sinun tarina tästä aiheesta.!!
Onnea siis sulle vielä kerran IHANISTA uutisista[:)][:D]!!

Joo,5.2 olen menossa..välillä aattelen että no-en meekkään ,antaa tulla mitä on tuleman..mutta näin ehkä kaikkien kannalta parempi[;)]

Kun soitin sinne ja kysyin miksi en voi tulla heti,sanoivat että viikolta 15 vasta voi aloittaa lapsivesipunktiot,koska lasivesikalvo on silloin vasta kiinnittynyt...ja ilmeisestikin on vähän enemmän vettä.
Viikoilla 13-15 on jokin "katveaika"jolloin ei voi siis ottaa sitä.[:-]
Niin ja sanoi että varaa 1-3 h aikaa jotta jutellaan,tutkitaan ensin kaikki että on muutoin kunnossa.
Itse toimenpiteen oon lukenu että kestää todella vähän aikaa..
Mua jänskättää se kun mulla on aika supisteleva kohtu..eli aina jos "kiihotun,jännityn tms säikähdän" kohtu menee kovaksi.
Se että miten paljon se tekee sitä sinä päivänä sen jälkeen askarruttaa.
Yritän kyllä olla niin rentona kuin voi..oon vaan hurja stressaamaan asioista..voin vaan omalta osaltani auttaa asiaa olemalla mahd.rauhallinen.
Hui,varmaan aika hurja tunne tuollainen neula vatsanpeitteiden läpi kohtuun asti....[:D]

Luulisin että saan silloin 7 päivän päästä viimeistään lopulliset tulokset sekä tietty sen sukupuolen..[:-]
kolmehan mulla jo on ja aina oon tuntenut oikein kuka sieltä on tulossa..nytkin on tyttö olo,mutta varaudun poikaankin...kolmasti kun osuu oikeeseen tulee pikkasen epävarmaksi että voisiko taas mennä oikein[:D]

Kiitos Jasmiini Zempeistä,se on todella tarpeen -varsinkin sinulta kun olet saman kokenut!![:D]

Siihen asti kunnes viisaampi asiasta oon,yhtä kokemusta rikkaampana- palaan asiaan[;)]
 
Koita olla jännittämättä Ginessa [;)] Mulla on matala kipukynnys, ja mulle se oli tosi "helppo nakki". Eli älä pelkää suotta kamalaa kipua - sitä et tule tuntemaan. Lisäks, tää on sellanen toimenpide mitä tehdään todella usein ja käy kyllä lääkäreiltä ihan rutiinilla, melkein samoin kuin verinäytteen otto sormenpäästä. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen joka tämän käy läpi, ja takuulla selviydyt. Ja jos olet jo 3 synnyttänyt niin sinähän kestät nyt mitä vain! [:D] Voitko tulla muuten kertomaan mulle nää ihan samat rauhottavat sanat sitten kun minä olen menossa synnyttämään elämäni ensimmäistä kertaa? [:D][:D][:D]

Rauhotteluista huolimatta kuitenkin ehkä jännität asiaa aika lailla, ja siksi kysynkin että milläs meinaat testiin mennä? Jos ite autolla ajaa niin sen sallii kyllä ainakin minun lääkärini, mutta silti mieheni otti silloin vapaapäivän ja oli minulle kuskina - ja kiittelin siitä jo heti kotimatkalla. Olin sen verran ajatuksissani ja hämilläni tapahtumasta että oli tosi kiva kun mieheni hoiti ajamisen. Ja heti kun selvisin testistä niin aloin tulosten murehtimisen [&:]

Mulla on muuten ystäväni töissä siellä klinikalla jossa käyn, ja hän antoi hyvän neuvon ennen testiin menoani. Kertoi että sinne oli kerran tullut yksi nainen samaan testiin, ei ollut syönyt aamulla mitään ja kun joutui lisäksi odottamaan pitkään lääkäriä, niin häntä alkoi heikottamaan ihan kamalasti näytteenoton jälkeen. Joten jos sua neuvotaan varaamaan homaan 3 tuntia niin muista syödä sitä ennen niin ettei ala kesken kaiken heikottamaan. Minä kestin sen ihan kokonaan ilman pyörrytyksiä, mutta silti istahdin hetkeksi hoitsun tarjoamalle jakkaralle, kun toiminpide loppui ja puin päälleni.

Eli: muista syödä, ota kuski jos saat ja älä katso neulaa ultrasta, niin se on siinä [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Jasmiini

Koita olla jännittämättä Ginessa [;)] Mulla on matala kipukynnys, ja mulle se oli tosi "helppo nakki". Eli älä pelkää suotta kamalaa kipua - sitä et tule tuntemaan. Lisäks, tää on sellanen toimenpide mitä tehdään todella usein ja käy kyllä lääkäreiltä ihan rutiinilla, melkein samoin kuin verinäytteen otto sormenpäästä. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen joka tämän käy läpi, ja takuulla selviydyt. Ja jos olet jo 3 synnyttänyt niin sinähän kestät nyt mitä vain! [:D] Voitko tulla muuten kertomaan mulle nää ihan samat rauhottavat sanat sitten kun minä olen menossa synnyttämään elämäni ensimmäistä kertaa? [:D][:D][:D]

Rauhotteluista huolimatta kuitenkin ehkä jännität asiaa aika lailla, ja siksi kysynkin että milläs meinaat testiin mennä? Jos ite autolla ajaa niin sen sallii kyllä ainakin minun lääkärini, mutta silti mieheni otti silloin vapaapäivän ja oli minulle kuskina - ja kiittelin siitä jo heti kotimatkalla. Olin sen verran ajatuksissani ja hämilläni tapahtumasta että oli tosi kiva kun mieheni hoiti ajamisen. Ja heti kun selvisin testistä niin aloin tulosten murehtimisen [&:]

Mulla on muuten ystäväni töissä siellä klinikalla jossa käyn, ja hän antoi hyvän neuvon ennen testiin menoani. Kertoi että sinne oli kerran tullut yksi nainen samaan testiin, ei ollut syönyt aamulla mitään ja kun joutui lisäksi odottamaan pitkään lääkäriä, niin häntä alkoi heikottamaan ihan kamalasti näytteenoton jälkeen. Joten jos sua neuvotaan varaamaan homaan 3 tuntia niin muista syödä sitä ennen niin ettei ala kesken kaiken heikottamaan. Minä kestin sen ihan kokonaan ilman pyörrytyksiä, mutta silti istahdin hetkeksi hoitsun tarjoamalle jakkaralle, kun toiminpide loppui ja puin päälleni.

Eli: muista syödä, ota kuski jos saat ja älä katso neulaa ultrasta, niin se on siinä [:)]


Hihih,kiitti Jasmiini vielä,ja toki tuun sua kannustamaan synnytyksen lähetessä[:D]
Siellä kaikki menee hienosti kun vaan muistaa hengitellä,
kipu ei jatku lopun elämää ja kohta on ihana vauva kainalossa!![:)]
Näin mä oon aina sielä aatellu,reippaasti vaan!![:D][;)]
Niinno..mulla ei oo mikään matalin kipukynnys että helppoo mun on asiasta hehkuttaa..

Mies aatteli että on sitten sen päivän kans pois töistä..joten autokuskina se mulle sitten on[;)]
Yksi ressi pois harteilta.!!
Leffoja ja sänkyyn aattelin sillon perjantaina hautautua[:D]

Mä pelkään kyllä eniten sitä vastausta ja miten reagoin kun se tulee..milloin ja missä silloin oon?
Apua!!Jos tietäis että se tulee tiettynä kellonaikana ja päivänä-helpottais kummasti asiaa!![&:]
Huhheijjakkata,nyt laskiaispullat uunista ulos!!!
Tänään herkutellaan[:D]
 
Ginessa, kerron sulle miten ite sain tulokset [:D]
Minä olin onneksi ihan kotona ja yksin. Ääni pelkoa täys vastasin puhelimeen ja siellä oli ystäväni klinikaltani. Sanoi onneksi ihan heti että lapsi on terve! Minä kiljuin puhelimeen ja aloin itkemään onnesta! No, eihän se tietenkään ketään haitannut koska kotonani olin. Mutta se ystäväni!!! [:D][:D] Hänkin alkoi itkemään onnesta eikä saanut itkultaan loppua ja hänellä seisoi asiakkaita edessään jonossa! [:D] Nooh, kyllä kai ihmset ymmärtävät nämä suuret uutiset ja hysterioinnit niihin liityen [;)] Hänen oli pakko lopettaa puhelu ja minä unohdin siinä hötäkässä kysyä sukupuolesta. Soitin sitten heti uutiset miehelleni ja pyysin häntä soittamaan klinikalle kysyäkseen sukupuolesta [;)]
Hyvien uutisten tuulia Ginessalle puhallellen jo nyt [:)]
 
Lapsivesipunktion ohjeistus sairaalan puolesta on hiukan huvittavakin, kun tehdään tarkat puhdistukset ja levitellään monet liinat masulle ja varoitetaan, että et sitten saa yhtään liikkua ja jos vaan meinaa tulla yskäys tai mitään, niin on ensin sanottava se, ennenkuin tekee, jottei neula vaan just sillon ole menossa sisään ja osu väärään paikkaan. Mutta kuitenkin "ole ihan rentona, hengitä rauhallisesti, pidä silmät auki"... Mitä rennommat vatsalihakset, sen vähemmän niihin sattuu. Tarkoitus ei ole pelotella, kerron vaan omasta kokemuksesta. Ei se piikki sattunut, kuvailisin sitä vaan semmosenä ällönä "plops"-tuntumana, eli hieman vastenmielistä, muttei kipeää. En tiennyt, että se on sairaslomapäivä ja olin jättänyt tietokoneenikin auki töissä, joten piti käydä se sammuttamassa (oli lähellä sairaalaa), ja sitten sai levätä kotona lopun päivää. Mulle ei tullut mitään jälkiseuraamuksia punktiosta. [:)]

Tulosten saaminen oli nihkeää ja mua ärsytti! Mulle luvattiin soittaa eräänä perjantaina ja pidin kännykkää koko ajan vierelläni, jopa wc:ssä. Soittoa ei kuulunut. Neljän aikaan aloin itse soitella sairaalaan ja taisi olla viides numero, kun vihdoin sain jonkun asiasta tietävän langanpäähän. Hän sitten sanoi, että ai, eikö se lääkäri soittanut, no, hän on nyt jo lähtenyt pois!!! Just! No, mä sitten sanoin, että meillä on tää viikonloppu aikaa päättää raskauden keskeytyksestä, joten tarvitsen tulokset nyt. Hän alkoi tulkitsemaan papereita ja sanoikin, ettei ole kokenut niitä lukemaan, mutta sai kuitenkin jotain irti, että normaalit on toi, toi ja toi. Kun puhelu oli loppunut, etsin muistiinpanoistani, että no siitä puuttui just se kriittisin, eli sydänvikaan liittyvä kromosomitulos. Soitin uudelleen. Löytyi sekin sieltä sitten ja onneksi sekin oli normaali. Joskus parin viikon päästä tuli soitto ja sanottiin, että et vissiin olekaan kuullut vielä kromosomituloksia. Täh?! Olen kuullut, että normaalit pitäisi olla. Joo, ne ekat kromosomit, mutta nyt on koko kromosomisto tutkittu ja sekin on ihan normaali. Tää oli tietty iloinen hetki, vaikken ees osannut enää odottaa mitään lisätuloksia. Kromosomisto meidän vauvalla on siis normaali, mutta vakava sydänvika olemassa. Kuitenkin toiveet korkealla... [:)] Noin 4 viikkoa synnytykseen...

35+6
 
No niin nyt on sitten neulalla tökitty kahdestakin kohtaa,jännitti ja hengittelin sitten ihan rauhassa...-peikkoinen ei pysynyt ollenkaan paikallaan ja oli koko ajan tiellä pullistelemassa.
Lääkäri tökki masua /kohtua aika ponnekkaastikin että peikkoinen ois älynny mennä yksiönsä toiseen nurkkaan ihmettelemään mitä siellä on.
Aikansa taisteltuaan sen kanssa se menikin hetkeksi muualle.
Miehelle jäi vaan tosiaan outo olo siitä että lääkäri ei ultralla tarkistanut että siellä ois kaikki neulaamisen jälkeen hyvin.


Kaikki näytti kuulema normaalilta.
Aika hemmetin ällöltä se lapsiveden imeminen tuntui 10ml,
-tunne tuli ihan toiselle puolelle vatsaakuin neula oli.
Päästiin tunnin myöhässä vasta toimenpiteeseen ja täytyy sanoa että jotenkin erilaisen tuntuista porukkaa tosiaan on naistenklinikalla kuin kättärillä!!
Ihanasti oli masu pulskistunut ja raajat kasvaneet.

Nyt pikkusen jomottelee ja otin särkylääkettä.

Eiköhän tämä tästä,
lääkäri sanoi että jos kaikki on hyvin tulee kirje,
mutta jos ei niin soittavat,ehkä jo nopeastikin mutta 7 arkipäivän kuluessa viimeistään
...kiva vaan kun tässä on tää viikonloppu välissä

Nyt vaan odotellaan.......huoh....

Ihanaa viikonloppua kaikille
 
Hei Ginessa! Mä jo surffailinkin ees taas levottomana etsien sun kirjotusta lapsivestutkimuksesta! [:)] Okei, kuulostaa siis että kaikki meni aika hyvin, vaikka sulla ehkä vähän hankalammin kuin mulla - minä kun selvisin ihan hetkessä sieltä pois ja yhen piston kärsineenä vaan.
Mun lekuri katto sen nesteenoton jälkeen vaan ihan pikasesti ultralla alkoiko vuotamaan verta kohtuun. Millanen olo sulla nyt on? Onko outo olo masussa / kohdussa? Muutama tunti (ainakin) sängyssä / sohvalla rentoutuen tekee nyt sulle hyvää, koitahan ottaa iisisti [;)]

Multa otettiin 2 putkiloa lapsivettä, eli oisko ollu yhteensä 20 ml. Ihmettelin ääneen sitä väriä, kun oli ihan yhtä kellertävää kuin pissa! [:D] Juuri kun oltiin klinikan tiskillä maksamassa, tuli lähetti hakemaan pehmustetun kirjekuoren jossa lähtivät kuriirilla mun lapsivesiputkiloni lähikaupunkiin laboratorioon Se lähetti oli vähän huolimattoman ja epäsiistin olonen mies, vieraalla aksentilla puhui, ja mä jo huolestuin että mitenköhän se nyt heiluttaa tota mun lapsivesikirjekuorta, ettei vaan rikkois! Ja sitten pääsikin taas mielikuvitukseni valloilleen ja aloin nauramaan; aattelin että jos se lähetti rikkoo mun kirjekuoren ja putkilot aukee, ni sehän voi hätäpäissään vaikka pissata niihin ja sulkea uudestaan ja lähettää labraan niinku ei mitään. Ja sitten mulle soitettais 3 päivän päästä klinikalta että "Lapsenne on terve, mutta hän on jo 30-vuotias, venäläistaustainen ja tupakoi noin 20 savuketta päivässä"! [:D][:D]

Ota nyt Ginessa tänään oikein rauhallisesti, eli hyvää naposteltavaa ja telkkaohjelmaa / luettavaa ja sitten nukkumaan. Me muut aletaan nyt peukuttamaan että sä saat hyvät uutiset tutkimuksesta, niin sun ei nyt sitten tarvii kato hermoilla niin paljon [;)]
 
Voi ihana Jasmiini <3 ,kiva kun joku kaipailee[:)]

Joo ja on,outo olo masussa.. oon oollu tässä pystyssä ja makaamassa,
 suht normisti kuitenkin mutta rauhassa[;)]
Ja todellakin tänään aioin vaan lököillä,mies saasitten mennä kauppaan,-lähti tossa töihin kun aamupäivän oli pois.
Kauheesti muuten tulee miinusta niin ei viiti olla hurjasti pois
ja mä kyllä pärjään..ruoat tein eilen täksi päiväksi.[:-]

Varmaan aikä öllö fiilis ku sellanen lähetti kuskaa tärkeitä näytteitä pitkin kaupunkia.[8|][;)]
Hahahaha,hauska kauhistus ajatus "mielikuvasta",millainen lapsi olis[:D][:D][:D]

On se vaan niin hurjaa ajatella että Peikkoisessa olis jotain vikaa kun kaikki näytti normaalilta ja
se liikkui niin paljon.[:-]
Niin ja toisaalta kauheeta ajatella että ne soittaa jos on vikaa ja kirje tulee jos ei oo..
koska mä ainakin saan/saisin sellaset sätkyt että oksat pois jos tulee huonoja uutisia.

Ja kysyttiin muuten erikseen että haluatko samalla tietää sukupuolen.
(Luulin että ne ilmoittaa sen kuitenkin-ja tottakai halutaan tietää)

Oliko sulla Jasmiini mitään fiilistä kumpi sun masukki on,ennen sitä kun sait tietää?
Mä sanon että tää on tyttö,mutta ainahan sitä voi yllättyä toisin [:D]
Oiski hurja akkavalta-3 miespuolista perheessä(yksi uroskissa) ja tällähetkellä kolme naisihmistä ja yksi naaraskissa. HIH[:D]


Minäpä tyttö sua tottelen ja meen tonne soffalle kattoo mitä sieltä telkusta tulee[:D]

Ihanaa viikonloppua sinulle ja pikku tytölle sinne masuun[:D]
 
Jokos tänään Ginessa jakselet paremmin? Mulla ainaski meni se outo olo masussa ohi muutamassa tunnissa. Toivottavasti sait levättyä kunnolla [:)]

Vähän on kyllä huono systeemi toi tollanen että soittavat jos on huonoja uutisia ja postittavat jos on hyviä [&:] Ihan niinku sitä ei muutenki jo tarpeeks jännittäis, ni arvaan kyllä miten hyppäät kattoon joka kerta ku puhelin soi! Mulle lupasvat ilmottaa puhelimitse on sitten hyviä tai huonoja uutisia, ja siinäkin oli mulla jo pomppimista puhelimen soinnin takia [;)] No, ei voi muuta kuin toivoa että otat rauhallisesti. Loppujen lopuksi viikko on aika lyhyt aika, joten kyllä se jännitys ohi menee pian.

Kyllä musta tuntu että tyttö ois tulossa, niinku se lapsivesitutkimus sitten todistikin. Kyllä tieto sukupuolesta sen verran helpottaa suunnitelmia että ei nyt sitten tarvitse tyrmätä kokonaan vaaleanpunaisia vaihtoehtoja tavaroissa ja vaatteissa.
 
Jasmiini; ihan kiva olo on nyt yöllä oli jotain kupruilua masussa mutta tais olla ilmaa[;)][:D]
Joo -aattelin pistää ens viikoks äänettömälle puhelimen..[:D] Mä en kertakaikkiaan kestä!![&:]

Joo mut kyl mun täytyy pitää äänet kuiteski jos tolle tytölle koulussa sattuu jotain [:D]

Eli täytyy kuolla puoliks aina kun puhelin soi..muutenki vähän koholla toi verenpaine !![:-]
Äkkiä tää aika tässä menee,nyt enemmän jänskättää että ei satu mitään nyt kun on se keskenmenoriski..
huoh että sitä saa olla huolesta kankeena.RäYh!!


Oon mä jotain vaaleenpunaistakin jo ostanu mutta..hillitsen nyt vielä himoni..kun ei tiedä miten tässä käy..

Halit sinne[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
 
Ei oo tullu  kirjettä ei... ei soittoa ei...
Joten soitin itse kun sanoivat että jos ei pe, mennessä o kuulunu,voit soittaa...


TERVETYTTÖTERVETYTTÖTERVETYTTÖTERVETYTTÖ<3<3<3<3<3

Niin siis ainakin kromosomeiltaan... nyt meen ostaa jotain vaaleanpunaista!!!

Miten kevyt olo voikaan tulla kaiken jälkeen?
Voi tytöt,~hyvin~ huojentavaa ja toivon että kellekään ei tule tälläista eteen!!

Kaikille Vaaleanpunaisia terveisiä siis täältä,yhdeltä onnelliselta mammalta
 
Onnea Ginessa mahdottoman hyvistä uutisista! [:)] Tiedän tunteen [;)] Ja tyttö sullakin, jipiiiiiiiiii! [:D]
Mua helpotti hyvät uutiset niin paljon että hormoniraivokohtaukset loppu sen jälkeen ku seinään. Tosin vain reiluksi viikoksi [:D] Sitten tulikin taas koko viikon edestä [8|]
 
Oi kiitoksia Jasmiini[:)]
Ei olla täälläkään riidelty nyt pariin päivään...
ehkä se taas siitä sitten lähtee uuteen nousuun hetken päästä[:D]
 
Takaisin
Top