Nimimietteitä

Meillä ollaan mietitty tosiaan kans, tai sanonko näin et mä oon miettiny. :) kun ei tiietä kumpi on ni molemmat pitäis keksiä.. tytölle on ensimmäinen nimi mut toista ei vielä, pojalle olen heittäny yhen ehdotuksen koko nimestä ilmaan mut se ei oo vielä saanu hyväksyntää... :) mä löytäisin tytön nimiä vaikka kuinka mut pojan nimiä en millään...... :eek:
 
Meillä ollaan mietitty tosiaan kans, tai sanonko näin et mä oon miettiny. :) kun ei tiietä kumpi on ni molemmat pitäis keksiä.. tytölle on ensimmäinen nimi mut toista ei vielä, pojalle olen heittäny yhen ehdotuksen koko nimestä ilmaan mut se ei oo vielä saanu hyväksyntää... :) mä löytäisin tytön nimiä vaikka kuinka mut pojan nimiä en millään...... :eek:

Mulla sama. Pojan nimiä ei kertakaikkiaan ole, tytöille löytyisi vaikka kuinka. Ja poika on tulossa
 
Pojalle on nimi jo valmiina, mutta jos tuleekin tyttö niin siitä saadaan vääntää kättä tuleeko hänestä sitten Elli vai Anni, toisesta nimestä ollaan päästy jo sopuun :wacky:
 
Meillä olis pojallekin nimi tiedossa jos semmonen ois meille suotu, mut kyl on paljon vaikempaa keksiä pojalle nimeä kun tytölle:)
 
Meilläkin taitaa olla nimi valmiina :) Aloin tammikuussa miehelle ehdottelee nimiä ja käskin miettiä omia suosikkeja. Rakenneultran ja tyttölupauksen jälkeen mies suostui miettimään. Useimmat hänen ehdottamat oli kivoja mut 4d ultran jälkeen nimi löytyi. Mies ehdotti etunimeä ja minä toista nimeä. Syntymän jälkeen selvii onko nimi vielä hyvä :)
 
Täälläki on nimet poitsulle jo valmiina.:) :dummy:ja ihmeen hyvin päästiin sopuun ja kummatki tykkää...saas vaan nähä että näyttääkö poika sitten yhtään nimeltään, jännittävää:cool:
 
Meillä on ollu nimi valmiina jo hyvin alusta asti. Jotenki vaihtoehtoja ei ollu ku tasan yksi per sukupuoli. Luoja tietää mitä sitte tapahtuu, jos näitä siunaantuu lisää :hilarious: Toisista nimistä vähän jouduttiin keskustella, mutta kyllä tuo aika lailla on ollu päätetty jo viime vuoden puolella. Toivoa sopii, että on näköisensä...
 
Meillä (mulla) on kaksi vaihtoehtoa kummallekin sukupuolelle. Toisia nimiä ei ole vielä. Mies on semmonen hitaasti lämpiävä, varmasti se on niitä hiljaa miettiny mutta ei sano mitään. Sitten vasta kun näkee vauvan niin saan varmaan mielipiteen ulos :grin
 
Meillä mies on puhunut, että mietitään nimeä vasta syntymän jälkeen ja sairaalan papruihin laitetaan jotkut nimet vaan. Mutta eilen keskusteltiun nimistä ja muutamassa minuutissa saatiin nimi päätettyä ja varanimikin, jos ei vauva sitten näytäkään siltä ekalta vaihtoehdolta :) olipa helppoa :D
 
Me ollaan päätetty kaikille kolmelle tytölle nimet jo raskausaikana (ja niitä on käytetty kun toisia ei ole kuulemassa). Tyttöjä odottaessa nimet päätettiin tosi helposti ja lapset näyttivät juuri nimeltään. Tätä Nelosta odottaessa ei hyviä tyttönimiä enää ollutkaan kun halusin sointuja toisiinsa. Tulokas onkin tai pitäisi olla poika ja hänelle nimen päättäminen oli helppoa (aikasemmin pojan nimet ovat olleet kaikki tyhmiä ja hankalia päättää). Uskon että tulokas on nimensä näköinen ja mielikuva vauva vastaa todellista vauvaa.
 
Mites te, jotka ette oo naimisissa, teette sukunimen kanssa? :) luulen että meille tulee asiasta sanomista (ei siis olla vielä puhuttu) kun minähän äitinä haluan että mulla on sama sukunimi kuin lapsella. En tod halua missään lentokentillä yms joutua kulkemaan minkään todistuksen kans et olen äiti tms... =)
 
No me ollaan kotona keskusteltu asiasta...ja ei olla vissii päästy mihkään ratkasuun, en oo jaksanu miettii tota asiaa.. mut mä kovasti haluisin toki oman sukunimeni pojalle, kun meijän suku on tosi pieni, ja jatkajia tällä hetkellä näkys olevan muutama vaan. Mieskin sen tietää, ja noh...Suomessa on siis kourallinen saman sukunimisiä. Emmää kyl jaksais lähtee taistelee tosta nimiasiasta,täytyy nyt kattooo:bag:
 
Minä olen naimisissa, mutta minulla on eri sukunimi. Meillä lapsi ja myös tämä tuleva ovat saman nimisiä isänsä kanssa. Minä tykkään sekä omasta ja miehen sukunimestä, kummatkin ovat "vähän erilaisia". Molemmilla myös pieni suku, joten nimen jatkajia ei ole. Päädyttiin sitten isän sukunimeen, myös kulttuurin vuoksi. Isälle ei olisi käynyt mikään muu vaihtoehto ja tässä asiassa sentään ymmärsin häntä :wink . Ainakaan vielä ei ole ollut ongelmia lentokentillä, kun ollaan matkustettu lähinnä perheenä, mutta kyllä mielessä on, että pitäisi sellainen maistraatin todistus hankkia.
 
Kun esikko synty niin me ei oltu naimisissa, mut tytölle annettiin silti isänsä nimi... vaikka mulla oli harvinaisempi sukunimi ja miehellä ihan perus -nen päätteinen. Oon ehkä tässä hiukan perinteinen :D mulla kyl noita veljiä 3 että kyllä ne sen nimen eteenpäin viemisen (toivottavasti) tekee :wink
 
Ninamommy^^: Voi kyllä joutua taistelemaan... Me "keskustelimme" taas tämän vauvan etunimestä toissapäivänä. Eikä päästy yhtään eteenpäin asiassa. "Keskustelut" siis jatkuvat.
 
Ihme kyl me päästii melkee raskauden alussa jo etunimissä ymmärryksiin:hilarious: toki jos poika ei näytä nimeltään nii pitää miettiä uuudelleen, mut olispa se outoa, kun ollaan kahestaan sitä tietyllä nimellä kutsuneet:shy:mä77, kyllähän täs on viel aikaa:smiley-angelic006
 
Meillä ei oo etunimeä päätetty. Vasta heitelty muutamia ehdotuksia ilmaan, tuntuu niin isolta ja vaikeelta asialta päättää toiselle nimi loppuelämäksi. Nyt kyllä kun syntyny niin helpompi miettiä miltä mahtaa näyttä nimen kanssa :) sukunimi yhdessä päätettii että miehen mukaan menee.
 
Mammuska, varmasti on helpompi kun näkee pikkusen.. :happy: mua jännittääväsytä ihan että näyttääkö poika siltä millä nimellä on kutsuttu....:dummy: jokohan ne tänään laittais es vähä vauhtia synnytykseen :smug:
 
Ninamommy^^ mulla mielessä just toi että kun meidän sukunimen jatkajia ei oo.. ellei sit sisko sais joskus poikaa. Ja ei menis naimisiin ja ja... Jos tulokas olis tyttö niin ehkä sillä ei ihan niin suurta merkitystä sitten olisi, mutta mutta... Tää tuleva poju pitäis ainaki viel hetken sukunimen listoilla :) tai sit tosiaan, vieköön ukko mut maistraattiin! Otan 2-osasen sukunimen Mut äitiyttäni en haluu alkaa todistelemaan =) =)
 
Takaisin
Top