Nimimietteitä

Miuq: me ei olla naimisissa ja oon sanonu kyl alusta alkaen et jos minä kannan lapsen(t), niin saavat minun nimen :D mun nimi on myös sellainen et jos ja kun mennään vielä naimisiin niin pidän omani. Onneks miehelle ei oman nimen eteenpäin saaminen ole tärkeää joten aiheesta ei sen kummemmin tarvinnu ees keskustella :) mulla siis espanjalainen sukunimi ja se myös jo tosiaan esikoisella, tulee tälle toisellekin siis automaattisesti.
 
Meijjänki vauvalla on jo nimet valmiina:dummy: poika näyttää just sille mitä mietittii jo kun oli viel masus:headphone:
 
Nimi meillä päätettiin parin päivän sisällä syntymästä. Melkein päätettiin jo ennen syntymää mutta ei lyöty lukkoon jos hän ei oiskaan ollut nimensä näkönen. Kolmea nimeä tuli tytölle.
 
Meilläkin onneksi näytti ihan nimeltään :happy: me rekisteröitiin vauva heti syntymästä seuraavana päivänä ja hällä on jo ihan oma henkilökorttikin, että hyvä kun päästiin ajoissa yhteisymmärrykseen nimestä :grin
 
Meidänki tytölle on jo passi tilattu että päästään Suomeen käymään. :happy: Passikuva onnistu yllättävän kivuttomasti. :D
 
Mä varasin ristiäispäivän tänään, mutta nimestä ei oo tietoakaan :grin
eikä kummejakaan ola päätetty..
 
Niinaki,kaikki aikanaa:joyful: mut se nimihä pitää olla maistraatin tiedossa kaks kk enne syntymää? Me vietii laput jo..nimi siis päätetty,en tiiä millo ristitää ja missä:peeking:
 
Siis 2 kk syntymän JÄLKEEN. :wink

Meilläkään ei ole vielä nimeä. Juhlien aika pitää kyllä ilmoittaa ihmisille ja varata paikka - nyt.
 
Meillä on ristiäiset vasta syyskuun alussa, nimi on kyl jo selvää ja ilmoitettu maistraattin, kummitkin tiedossa mutta pappeja on todella huonosti tarjolla:/
 
Aa, en ookkaa näitä juttuja huomannu.

Pojulla tulee siis 2kk tällä viikolla täyteen ja kun soitin pappia niin nainen siellä sanoi, että voin antaa laput papille loppukuusta. vaikka ikää jo on sillon tuo yli 2kk..
Oon nyt siihen luottanut,ettei meijän nyt sit tarvi tehä nuille lapuille mitään ennen ristiäisiä, vaikka 2kk onkin täynnä ihan kohta.
 
Ite soitin maistraattiin ja kysyin asiaa..toisessa paikassa sanoivat että kyllä pitäs ennen 2kk laittaa nimi tulemaan vaikkei ristiäiset oo vielä ollu ku sen 2 kk jälkeen vasta ja toisessa paikassa sanoivat että kunhan vuoden sisällä että ei se ole niin tarkka se 2kk o_O ota sitten näistä selvää..hieman huvitti ku 5 min sisällä sai eri vastaukset..itekkin siis annan papin mukaan laput kun ristiäiset lähestyy ja meilläki menny jo 2kk syntymästä reilusti
 
Itse ilmoitin maistraattiin nimen kun meillä kaste vasta syyskuussa... ihan vaan ton kelakortin takia:) mitä mahtaa tapahtua jos lapsella ei oo nimeä 2kk mennessä ilmoitettu? Mikäli siis jos se on joku takaraja...
 
Meillä ainakaa oo mitää tapahtunu...käsittääkseni jos nimeä ei rupea olemaa pitkää aikaa vielä niin maistraatti ottais yhteyttä asian tiimoilta ja muistuttelis
 
Mulle sanottiin et kenelläkään ei oo aikaa kytätä annetaanko lapselle nimi ennenku 2 kk täynnä. Meidän tyyppi täyttää ens viikolla jo kolme kk ja eilen oli ristiäiset [emoji4] vielä ei oo saapunu uhkauskirjeitä miltään viranomaiselta [emoji23]
 
Takaisin
Top