Nimien miettiminen vaaville

Me ollaan joskus selattu kalenterista nimiä ja pähkäilty molempien mielestä kivoja nimiä. Ois valmiina nimet kahelle pojalle ja kahelle tytölle :D piti ihan sillon ylös kirjottaa ettei unohu :wink
 
Hirmusen hienoja nimia ootte miettiny. Mina ajattelin perin suomalaista nimea pojalle eli Anton. :) yhtakaan Antonia en tunne. Tytolle on vaikeampi miettia nimea. Luultavasti sekin A-kirjaimella alkava. :p
 
Meiän esikoisen nimi alkaa A:lla samoin meidän sukunimi. Miehen veljen molemmat lapset alkavat myös A:lla ja heillä on sama sukunimi kuin meillä. Nyt ollaan mietitty et jatketaanko tätä A.A linjaa, mut ei olla ihan vakuuttuneita nimistä joita on enää tarjolla :D

Tytöllehän meillä on nimi, vielä kun saan miehen 100% vakuuttuneeksi siitä. Mutta pojan nimeä meillä ei ole.. Äsken esikoinen tuossa alkoi ehdottelemaan nimiä hänen pikkusisarukselleen, jonka tulosta ei ole ollut hänelle edes puhetta vielä, eikä siellä kyllä ollut yhtään varteenotettavaa vaihtoehtoa. Minä kun en näe että Kristalli tai Ruusunen tai Timantti olis kauheen toimivia nimiä :D
 
Meillä on näköjään 4 nimeän niin et A:lla alkavat pojan&tytön nimet ja E:llä alkavat pojan&tytön nimet. Toissapäivänä vielä pähkittiin näitä kun toiselta pojalta puuttu toinen nimi, no se saikin tän toiselle pojalle keksityn toisen nimen ja sille tuli uus :grin

Kuis tarkkoja ootte nimistä siinä mielessä et haluatteko antaa lapsellenne nimen joka on vaikka jonkun kaverinne nimi? Meillä on toisen tytön nimiehdotus Anna (muutenkin meiän nimet on aika "tavallisia") ja tunnen aika montakin Annaa :p Sit kävi vielä niin et nää nimet on valittu joskus kuuuuukausia sitten ja mun veli alko seurustelee tossa kesällä naisen kanssa jolla on sit sama etunimi kun meiän toinen tytön nimi ois. Ei olla sen ainakaan vielä annettu häiritä....mutkun eihän sitä ees tiiä vaikka kaks ekaa lasta oiskin poikia :grin
 
Mä oon aina ihan teinistä saakka halunnut tytön nimeksi Ilona joten jos on tyttö niin Ilonan aion tunkea johonkin väliin nimeä :D toinen mitä pidän kauniina on Aurora ja Lumi, mut toi Lumi olis silleen tyhmä kun on kuitenkin kevät kun syntyy :)
mun toinen nimihän on Kirsikka, kun synnyin toukokuussa ja sinä päivänä meiän pihan kirsikkapuu alkoi kukkimaan :) itse tykkään siitä että on vähän omaperäistä ja samoin mun nimikin on sellai mihin oon Suomessa törmännyt vain pari kertaa :)
Mies sanoi haluavansa päättää nimen, jos on poika, mut en anna kyl ihan koko nimeä keksiä ite :P
 
Juuri eilen yritin muistutella miestä, et pitää varmaan niitä nimiä jo kohta pohtia. Hän on jostain aiemmista hypoteettisista keskusteluista jumahtanut tytön nimeen, joka on mun mielestä vähän turhan pitkä ensimmäiseksi nimeksi. Ja nyt minä olen vahingossa ihastunut erääseen pojan nimeen ja pelkään että mies pitää sitä ihan hassuna :D Ei pitäisi ajatella asiaa yksinään!

Ja kyllä mä lähtökohtaisesti haluan nimen, jota ei ole tutuilla tai tuttujen lapsilla, ja sekös tästä tekeekin vaikeaa!
 
Juu tassa kuussa on kahdet nimenantojuhlat. Saa jannittaa urakalla ettei vaan mee ne nimet mista ite tykkaa tosi paljon. :D itekki meinasin etta on kivempi antaa sellane nimi mita ei jo ole lahipiirissa.
 
Mä oon kirsikka päättänyt, et jos tulee toinen tyttö niin toiseks nimeks tulee kirsikka. Meiän molempien äidit on kirsejä niin se olis aika hauska :) meillä on tällä hetkellä H ja K alkuisia nimiä perheessä niin varmaan tätä linjaa jatketaan.
 
Sekä tytölle, että pojalle ollut kutsumanimet valmiina jo kuopuksen syntymästä asti. Se onkin sit aina pienen pähkäilyn takana, mitä ne muut nimet tulevat olemaan. Meillä ei ole annettu lapsille nimiä, jotka löytyvät lähipiiristä (eläviä vielä). Esikoisen nimi olisi luultavasti aivan toinen, jos mun kummipojan nimi ois joku muu kuin on. Muuten jokaisella lapsella jokin nimi tulee jomman kumman suvusta tavalla tai toisella. Esikoiselta löytyy miehen isoisoisän toinen nimi, keskimmäiseltä mun isoisoisän etunimi ja kuopukselta miehen isoisoäidin toinen nimi sekä mun isoisoäidin toinen nimi. Tulevan lapsen etunimeksi tulee joko mun isoäidin toinen nimi tai hänen isänsä etunimi. Jouluksi toivon mukaan saadaan tietää, kumpaa nimeä aletaan kehittelemään eteenpäin :)
 
Hihii Hennannaa, hyvä valinta, jos näin käy :)
Jos meille tulee poika, niin mies haluaisi sille vanhan ajan toisen nimen eli Esim. Kalle Jaakon poika. Tuo ei ole siis hänen oikea nimensä eikä Kalle nimivaihtoehto, esimerkkinä vain :) Ajattelin kyllä siihen suostua, koska jos poika tulee, tiedän sen olevan tärkeää miehelleni. Etunimen päätämme kyllä yhdessä, vaikka tiedän minkä nimen hän haluaisi antaa.
 
Ehkä vähän offtopic, mutta pakko kertoo hyvä juttu, jonka oon kuullu ajat sitten mummolassa. Mummi ja pappa tunsi sellasen naisen, joka oli ollu tarkotus ristiä Sylvi Esteriks. No, pappi kuuli väärin ja risti lapsen Sylvesteriks, ja nainen eli elämänsä Sylvesterinä sitten. No eipä siinä mitään, mutta Sylvesteri meni naimisiin Vieno-nimisen miehen kanssa. Vienohan voi olla molempien sukupuolien nimi. Onnettomasti Vieno kaatui sodassa, ja Sylvesterillä oli kovia vaikeuksia saada sotaleskikorvauksia johtuen tästä heidän nimikombinaatiostaan.
 
Sekä tytölle että pojalle on nimet valmiina, osittain myös kakkoskierrokselle. Suvun ulkopuolelta etunimet, ja sukujen sisältä toiset ja kolmannet nimet. Aika hienoja nimiä ovat :Heartred, minun mielestäni ainakin: Lauri Juho Ilmari sekä Inari Laina Josefiina. Tosin juttelimme näistä mieheni kanssa kauan sitten kun lasta rupesimme yrittämään (melkein kaksi vuotta sitten...), eli täytyypä päivittää hänen kanssaan, että onko hän edelleen samaa mieltä! Voi toki olla, että kun lapsi syntyy, hän ei näytäkään yhtään Laurilta tai Inarilta o_O Sitten pitää miettiä uusiksi. Noista toisista ja kolmansista nimistä en luovu kuitenkaan kovin helposti.

Työnimeksi on nyt muodostunut Eevertti Kölliäinen. :grin
 
Musta Ilmari olis ihana nimi mutta mies ei huonon mielleyhtymän vuoksi suostu siihen. =( Onneks meillä kuitenki hyvät nimet keksitty. Suvusta tulee.
 
Minä haluan mukelolle samalla kirjaimella alkavan nimen kuin tytärpuolella. Ajattelen sen omalla tavallaan tuovan yhteenkuuluvuutta (ja miehestäkin se on hyvä idea). :) Etunimiä meillä on jokunen mielessä, mutta valitaan yhdessä sopivin mukelon syntymän jälkeen. Eihän sitä vielä tiedä minkä nimisen näköinen siitä tulee. :D Toinen ja kolmas nimi (tulevat suvuista) on päätetty aika varmaksi sekä tyttöä että poikaa varten.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Bnt
Apuva, mä kun olin ajatellut aloittaa nimien miettimisen sitten kun sukupuoli tiedetään mut nyt alkoi tän ketjun myötä into tähän touhuun :D

Me ei haluta, tai minä ainakaan, kenenkään tutun tai tutun lapsen nimeä muksulle, tai myöskään miehen tuttujen. Eikä myöskään top-nimilistoilta mitään nimiä, vaikkei niitä pystykkään aina ennustamaan (viimeksi meinas mennä tämän suhteen mönkään). Muutenkin halutaan suht uniikki nimi, tai paremminkin niin ettei joka päiväkoti ja kouluryhmästä aina löydy toista saman nimistä. Itse niin inhosin olla lapsena "Pikku-S", "Iso-S" taikka se "Hulivili-S" kun piti jotenkin erottaa nimen perusteella siitä toisesta S.tä, niin en halua lapselleni samaa. Nykyisillä lapsilla on suht harvinaiset nimet, tais toista löytyä suomesta vajaa 300 ja toista alle 150 ikinä kirjoilla olleista.

Sen olen jo päättänyt että 3 nimeä saa tämäkin muksu, ja niin että viimoinen nimi on pidempi kuin kaksi ensimmäistä ja suomalainen, menee sitten samalla kaavalla kun nykyistenkin lasten.
Ja miehen kanssa ollaan nuita alkukirjaimia vähän tuumailtu, nykyisten muksujen nimet alkavat R.llä ja T.llä, ja luulen et tulee seuraavakin konsonantilla alkamaan. Ehkä R.llä jos sopiva nimi löytyy, niin voisi sitten 4.lle lapselle jos semmoinen joskus tupsahtaa kuvioihini antaa taas T.llä alkavan.

Luulen et meillä on taas synnytyksen jälkeenkin vielä kymmenkunta nimivaihtoehtoa, viimeksi meinattiin antaa kummallekkin J.llä alkavat nimet, mutta kun miehen kanssa päästiin viikon synnyttäneiden-osasto-oleskelun aikana kahdestaan sairaalan kahvilaan "irrottelemaan" (hnk.kunnan ehdotuksesta), niin siellä huudeltiin toista nimistä niin todettiin siinä sitten että "ei sittenkään".
 
Onkos muita jotka keksii nimet kokonaan itte ettei ota mitään suvun nimiä tms? Meillä oli harkinnassa ainoastaan miehen isän toinen nimi mahdollisen poikalapsen toiseks nimeks (tai ei ihan samassa muodossa, Wilhelm->Vilhelmi) mutta sekin nyt jäi.

Muutenki meillä aika "tavisnimet" valittuna. Henk. koht mielipiteenä en oo koskaan tykästyny suomalaisissa nimissä siihen et on joku Rebekka Taylor Virtanen tms :grin

Anoppi halus veikata nimiä. Tytöille anto 11 vaihtoehtoa joitten seassa oli kaks etunimeä mitkä meilläkin valittuna. Huomas kyllä heti et nimiehotuksista löyty näitä suvussa kulkevia nimiä :p Wilhelmistä oli väännetty tytölle VIlhelmiina ja tajusin yks päivä et ehotti myös omaa toista nimeään?! :grin
 
Meidän pienellä on työnimenä Pönttö-Einari, tuttavallisemmin Pönttis. :D No joo, sukupuolta ei vieläkään tiedetä. Omat suosikkinimet tulevat hyvin pitkälti sukulaisista tai lapsuuden satukirjoista... :)
 
Takaisin
Top