Nimien miettiminen vaaville

AdalmiinaHelmi

Silmät suurina ihmettelijä
Onko teillä alkanu jo nimien miettimisprosessi vauvalle? Itse oon yön unettomina tunteina alkanu niitäkin oikein ajatuksella pähkäilemään, vaikka en ole vielä edes ekassa ultrassa käyny. Ehkä hyvä sillä tavalla aloittaa ajoissa, kun huomaa että kun keksii yhden hyvän nimen niin sitä hetken tunnustelee ja sitten löytääkin toisen joka tuntuuki paremmalta..nyt on jo pari hyvää vaihtoehtoa, jotka tuntuu kivoilta, mutta onhan tässä aikaa vielä tunnustella :grin Ja sitten täytyy jossain vaiheessa ottaa miehenkin ehdotukset huomioon..on ehkä vähän huono senkin takia miettiä itsekseen liikaa, että jos ne "löydetyt" nimet tuntuu oikein tosi hyviltä niin mitenköhän osaa suhtautuu sitten toisen ehdotuksiin.. :happy090 No, onhan vielä aikaa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Me ollaan jo aikasemmin keskusteltu mitä annettas mahdolliselle lapselle/lapsille nimeksi ja pojan nimi on aika selvä, tyttölle ei vielä hajuakaan :)
 
En tiedä masuasukin sukupuolta, ollaanhan me vasta 8+3, mutta alusta asti ollut sellainen tunne (siis jo ennen kun tiesin varmuudella olevani raskaana), että siellä on pieni tyttönen, jolle on nimi valmiina jo omalta osaltani. Miehen nimiehdotukset ovat luokkaa hiroshima ja Nagasaki, eli häneltä en aio enää edes kysyä :D
 
Mulla on jo nimi valmiina sekä tytölle että pojalle. Tai siis MEILLÄ :D me ei vietetä ristiäisiä, niin kerrottiin esikoisestakin nimi heti ihan julkisesti, kun se oli synnytyssalissa valittu. Silloin oli pari vaihtoehtoa, mutta päädyttiin sitten siihen miltä tirppa eniten meistä näytti. Toista nimeä en oo kyllä vielä keksinyt uudelle tulokkaalle :)
 
Minä haluaisin valita jonkun ei-niin-yleisen nimen tulevalle pienelle, mutta toisaalta jos joku nimi on oikein kaunis tai muuten vaan mieleinen, niin ei sitä pidä yleisyyden takia hylätä. Miehelläni on selvä mielipide siitä, mikä vauvan nimeksi tulee jos se on poika. En pistä hanttiin, minustakin se on hyvä nimi. :)

Olen myös monelta kuullut, että vaikka on ollut nimi valmiiksi mietittynä ja sovittuna, niin vauvan synnyttyä se ei enää ole tuntunut oikealta. Vauva on tuntunut "jonkun muun nimiseltä". Onko kenelläkään täällä käynyt niin?
 
Meillä ei vielä lapsia ole, ei edes odotettavissa (ikävä niin), mutta tytölle on jo päätetty nimi Nikita Ruusu Amanda :) vielä kun saisi lapsen aluilleen ja olisi vielä tyttö niin ei tarvitsisi pojan nimeä miettiä :D
 
Mulla on tyton nimia ollut liuta valmiina jo vuosia, mut poika oiskin vaikeempi. Mies ehdotti etta ma saisin paattaa jos se on tytto, ja han jos on poika, mutta mulle ei todellakaan kay etta saisi omin pain paattaa mitaan! :D

Meillahan kulttuuri- sun muut erot aiheuttaa sen, etta kutsumanimi sais olla suht "kansainvalinen", kun Englannissa asutaan, sukunimi on nigerialainen, en tieda tuleeko mitaan suomalaista nimea ollenkaan..
 
Mulla on tyton nimia ollut liuta valmiina jo vuosia, mut poika oiskin vaikeempi.

Tytön nimiä on tosiaan jotenkin helpompi miettiä ("kauniimmalle" sukupuolelle keksitty paljon kauniita nimiä? :) ) ja pojilla tuntuu olevan vaihtoehtoja vähemmän.. Itsekin haluaisin lapselle en-niin yleisen ja suht kansainvälisen kun miehellä sukujuuret muualta, mutta en kuitenkaan mitään "Ridgeä tai Brookea" eli pitäis sopia suomalaiseenkin suuhun :wink
 
Hennannaa : Tuota ristiäisasiaakin pitäis tosiaan miettiä, kun itse oon eronnut kirkosta. Järjestittekö mitään nimiäisiä tms? Että pitääkö sitten "toisenlaisen" juhlan vai jättääkö kokonaan väliin, en tiedä..:confused004
 
Yks nimi josta ite tykkaan olis Kayla, mutta mietityttaa se etta suomalaisittainhan se olis sit "Keila". Toisaalta Suomessa tuskin tullaan koskaan asumaan (vaikka koskaan ei pitais sanoa ei koskaan..), mutta kuitenkin.. Mita te olisitte mielta?
 
AdalmiinaHelmi: Me kyllä vietettiin nimenantojuhla :) meillä on myös nimelliset kummit, joille askartelin itse kummikirjat. Juhlassa ensin mun isä piti puheen jonka jälkeen luin itse kirjoittamani tekstin kummeille. Olin pyytänyt kummeja myös valitsemaan runot jotka he sitten lukivat. Sytytettiin kynttilä ja kerrottiin nimi :) tai no toinen nimi oli ainoastaan ylläri enää. Itse tykkäsin että oli meidännäköinen juhla ja aiotaan kyllä pitää vastaavan tyylinen tulokkaalle.

Mun puolelta suvusta kukaan ei ole kuulunut kirkkoon pitkään aikaan ja osa ei koskaan, niin nimijuhla tuntui paljon luontevammalta kun ristiäiset :)
 
Me ollaan päätetty nimet jo hyvissä ajoin. Jos tekis niin että kutsumanimi kerrotaan heti syntymästä ja muut sitte ristiäisissä.
 
Pojalle olis nimi jo valmiina joka niiiiin hienosti sointuisi esikoisen nimeen, tytölle ei nimeä olisi ollenkaan. Monia on mielessä mutta ei oikein miehen kanssa olla päästy yhteisymmärrykseen.. Esikoinen toki ehdotti nimeä Korvaloppa. Täytynee laittaa korvan taakse tämä ehdotus. :happy119
 
Itse oon jo kauan ennen kun raskaudesta on ollut tietoakaan miettinyt mahdollisia nimiehdotuksia. Viime yönä keksin omasta mielestä täydellisen tytön nimen(jos masussa vaan kasvaa tyttö :wink): Jadessa Juulia Aurora. Pojalle ei ole vielä mitään sopivaa..:D
 
Meille tulee nimestä vielä ongelma, en oo kyllä asiaa vielä paljon miettinytkään.. Toinen nimi ois valmiina tytölle, mutta ei mitään hajua mikä vois olla etunimi.. Ja sitten sitä yrittää miettiä että pitäiskö sen nimen vielä jotenki sointua yhteen esikoisen nimen kanssa, huoh, tästä tulee kyllä vaikeeta..
 
Meillä on pojalle tiedossa toiset nimet tai miksei vois olla koko nimikin Aulis Tapio ovat toukan edesmenneiden pappojen toiset nimet :) tytölle ei viä hajua :)
 
Ollaan aikalailla lyöty lukkoon jo tytön nimi, toki voi vielä vaihtua ja pojan nimi kans valmiina :)
 
Meillä on ollut pojalle nimi jo valmiina ennen kuin esikoinen syntyi, tyttöjä on siis kaksi kappaletta. Ja täytyy kyllä myöntää että minulla on ollut jokaiselle nimi valmiina jo ennen kuin heitä on edes alettu yrittämään :p. Eli olen kyllä miettinyt tytöllekin nimen valmiiksi. Meillä kummankin tytön etunimi alkaa V:llä ja haluan että kolmannenkin lapsen etunimi alkaa samalla kirjaimella :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Takaisin
Top