Nimiehdotuksia

Meilläkin on vaikea keksiä pojalle nimi ehdotuksia. Tytölle olisi vaikka kuinka monta.
 
Meillä on miehen suvusta toinen tai kolmas nimi tiedossa sekä tytölle että pojalle, muuten ei oo vielä harmainta hajua nimistä! Huomisen rakenneultran jälkeen pistetään sitten aivoriihi pystyyn jos saadaan sukupuoli selville :)
 
Minkätyyppisistä nimistä tykkäätte? Vaikea ehdotella, kun ei tiedä minkälaista haette :) Meillä tytölle ollut nimi jo siitä asti kun esikoispoikaa odotettiin... Samana on pysynyt :) Pojalle olisi ollut nyt vaikeampi keksiä nimi, mutta tyttö sieltä nyt näyttäisi tulevan, niin ei tarvitse pojan nimestä tapella miehen kanssa... Ellei sitten synnärillä selviäkin, että poika tuli :D Pojan nimistä mulla olis ollut suosikkeina Niilo, Noel, Nooa, Mio, Leo, Leevi... Mies ei lämmennyt millekään näistä :D
 
Me ollaan käytetty lähisuvusta (isovanhemmat/isoisovanhemmat) löytyviä nimiä ja sen kaavan mukaan löytyis ihan kiva nimi tulevalle poitsullekin. Oikeestaan siinä mielessä hyvä, ettei tule tyttöä, kun pojalle tulee näin kivemmin sointuva nimi.
 
Meillä oli taas sama tytön nimi valmiina kuin esikoispojalle, mutta pojan nimeä ei vaan keksitä. Nimi saisi olla lyhyt, helppo lausua Suomessa ja ulkomailla, ei ihan top 10 -listalla, mutta kuitenkin nimpparit kalenterissa.
 
Meillä on ihan samanlaiset kriteerit kuin unipupulla ja sama ongelma, että tytölle nimiä kyllä löytyisi, mutta pojalle ei meinaa keksiä.

Olen toistaiseksi lähestynyt asiaa käymällä nimipäiväkalenterista miesten nimiä läpi ja kirjaamalla lapulle sellaisia, jotka kuulostavat mukavalta sen enempää asiaa analysoimatta. Keräilen lappuja purkkiin tässä ajan kuluessa, jos uusia ideoita tulee vastaan. Samoin mies on ohjastettu kirjaamaan suosikkejaan ylös. Jossain vaiheessa purkki täytyy kaivaa esiin ja alkaa käymään nimiä läpi karsimalla ehdottomat eit ja makustelemalla yhdistelmiä. Toivon, että purkista saadaan kasattua sopiva nimi myöhemmin. :nailbiting:
 
Elias, Emil, Eliel, Aleksi, Aku, Adam, Niklas, Niko, Tomi, Ben...ohan noita ku vaa käyttää vähä mielikuvitusta :book1
 
Olin aina halunut antaa pojan nimeksi Elias, mutta se oli viime vuonna Suomessa tavallisin poikanimi.
 
Mulla on jo pieni lista nimiä kasassa mutta niistä ei mikään oikein kolahda.
 
Meillä on jo nimi valittuna ja ollaan alettu kutsua vauvaa jo sillä nimellä, mutta nyt oon alkanut miettiä et olisko parempi ettei kutsu sitä vielä sillä.. Niinkun tuntuu et vois pilata sen nimen etukäteen ja kyllästyä siihen :D Kuulostaako järkevältä vai ihan hölmöltä?
 
Meillä puhutaan jo vauvasta hänen tulevalla nimellään. Tarkkana saa olla ettei lipsauta nimeä esim. Kavereille :D halutaan kuitenkin pitää nimi ristiäisiin asti salassa.
 
Meille poika tulossa ja ollaan päätetty jo toinen nimi (minun suvusta) ja kolmas nimi (isän suvusta). Ollaan makusteltu myös ekaa nimeä, mutta päätettiin katsoa että miltä poika näyttää ja mikä sitten passais :)
Ajateltiin olla myös vähän keljuja isovanhemmille, ja huijata että vauva saa nimekseen jotain järkyttävää :D minun äidin huumorintaju kyllä riittää, siitä oon varma, mutta anoppi on sit meleko tosikko :D
 
Meillä sukupuoli vaihtui to ultrassa ja jossain siitä jo mainitsinkin että tytölle kun yritettiin nimeä niin ei sitten millään löytynyt sellaista joka olisi sopinut kummallekin ja joka olisi tuntunut oikealta. Nyt kun sitten ultrassa näkyikin selvä poika niin seuraavana aamuna oli mies laittanut oman ehdotuksensa paperille joka kuulosti heti hyvältä,mä ehdotin saman tien toista nimeä ja asia on päätetty yksimielisesti. Jännä juttu. Nyt olisi vielä kolmas etunimi haussa...
 
Meillä mietittiin nimet tytölle ja pojalle jo sillon ku esikoista odotettiin. Pojan nimeäei tarvinnut vaihtaa, näytti nimi sopivan hänelle. Ennen rak.ultraa mietittiin kovasti et mikä nimi tulis uudelle pojalle ja jotenkin ei vaan päästy asiasta yhteisymmärrykseen, hyviä vitsi nimiä oli sitäkin enemmän!:wink Ru:ssa tuli sitten helpotus kun pikkuinen osoittautui tytöksi ja tytön nimiehdotus on pysynyt edelleen voimassa. Nimi kerrotaan vasta sitten kun ollaan nähty uusi tulokas livenä ja nimi näyttää tytölle.:dummy1:
 
Meillä oli raskauden alussa mielessä varmiten pojan nimi ja tytön nimi oli hakusessa. Pitihän sekin miettiä siltä varalta jos rakenneultrassa olisikin tyttö. Miten kävikään. Poika.

Nimet jotka ollaan valittu, on vähemmän 2015 luvun tyylisiä eli ns tavallisia nimiä. Jotkut on valittu kummankin suvun nimien mukaan ja joku sit sen mukaan miten se muuntautuisi jollekin toiselle kielelle.
 
Me haluttiin odottaa nimiprojektin kans rakenneultraan asti, et nähdään vähän mitä vauvalle kuuluu. Tyttöveikkaus antoi myös vähän suuntaa siihen, kumpiin nimiin keskitytään enemmän. Poikien nimiä onkin molempien helpompi keksiä jostain syystä, eli hyvä et tässä vaiheessa herättiin siihen et tyttöjenkin nimiä kannattaa tosissaan miettii!

Tulostin netistä listat kalenterissa olevista nimistä ja lähdettiin järjestelmällisesti liikkeelle. En suosittele tätä taktiikkaa, meillä se meni saman tien siihen et yliviivattiin melkeen kaikki kynää nostamatta! :D jotenkin nimille sokeutui kun ne oli aakkosjärjestetyssä pötkössä. Viis nimee tais jäädä siitä käteen eikä kumpikaan ollu niistä kovin innoissaan.

Sen jälkeen ollaan bongailtu nimiä sieltä täältä ja kiinnostavien nimien lista on kasvanu mukavasti. Nyt siinä on jo oikeesti potentiaalisiakin mukana.

Meidän kriteerit on että etunimi löytyis edes jonkun kielen nimpparikalenterista, olis suomalaiselle lapselle sopiva mut ei mahdoton ulkomaillakaan lausua, ja halutaan antaa kolme nimeä. Siks sitä valikoimaa pitää olla vähän enemmän, et saa hyviä comboja rakennettua.

Ei olla vielä tutkittu poikien nimiä, tosin yks molempien hyväksymä etunimi on jo bongattu! Tavoitteena on et syntyessä olis pari-kolme vaihtoehtoo tytölle ja pojalle niin että voidaan sit kattoo mikä sopii parhaiten.
 
Molemmille on jo nimi valmiina siis kun ei ole varmaa kumpi tulee. Pojan etunimeä vielä makustellaan ja tyttö jos tulee niin en tiedä vielä riittääkö yksi toinen nimi vai pitäisikö olla toinenkin. Pojan nimessa kaksi toista nimeä. Molempien nimissä myös molempien suvuista otettu vanhoja nimiä. :angelic:
Käytin eräitä apusivustoja etsiessäni pojan nimeä, tätä käyttäessä voi löytää ihan originellin nimen: http://www.parenting.com/baby-names ja tämä testi auttoi sitten sen nimen löytämään: http://www.vau.fi/testit/Mika-lapse...-minkalaisista-nimista-sina-pidat/ans5#h02h03
 
Meillä nimenpohdinta on ihan alkuvaiheessa. Ja jotenkin ajatukset menee meillä vähän ristiin, mutta onneksi on aikaa. Ihmeen tärkeäksi on muodostunut nimen merkitys ja alkuperä.
 
Mä oon miettiny tässä et haluisin kastaa lapsen kirkkoon vaikka mies on kokoajan sanonu et ei kastettais.. Kyl mä sen viel ympäri puhun kun kuulutaan kuitenkin molemmat kirkkoon.
MUTTA: On semmonen pieni ongelma et kaikki mahdolliset hyvät kummiehdokkaat on eronnu kirkosta.. :sorry: Onko lapsella pakko olla kummeja vai voiko kastaa ilman kummeja? :facepalm:
 
Takaisin
Top