Nimiasiaa

Karhunvatukka

Silmät suurina ihmettelijä
Oletteko miettineet jo lapsellenne nimeä? Kenelläkään ollut nimi jo "päätettynä"? Tuleeko nimen sointua sisarusten nimiin, miten olette päätyneet sisarusten nimiin? Olis kiva kuulla muiden ajatuksia asiasta. :)

Itellä kolmen pojan nimet on kaikki 4-kirjaimisia suomalaisia nimiä, joilla kaikilla jokin hyvinkin suomalainen tarkoitus. Todennäköisesti jatketaan samalla linjalla. Kaikilla myös minun oman äidinkielinen nimi toisena/kolmantena nimenä, joka ei siis suomi ole. :)
 
Meillä on nimet mietittynä, ollu jo pitkään. Ensimmäinen nimi suomalainen ja toinen on miehen äidinkielinen. :) Itse aina aatellut että jotenkin sisarusten nimet tulisi sointua mutta mies taas ajattelee että ei tarvitse, muutakun että lapsen ensimmäinen ja toinen nimi käy yhteen.
 
Ei oo vielä nimiä varmaksi mielessä, mutta kyllähän niitä vaihtoehtoja pyörittelee ajatuksissaan välillä. Ei tarvi sointua esikoisen nimen kanssa, mutta sellanen pitäis olla joka taipuu kansainvälisyyteen kans.

Helpompi varmaan alkaa miettiä nimiä kun tietäis kummanmerkkinen sieltä ois tulossa :P

Esikoisen kohalla etunimi päätettiin jo aika varhain, mutta toinen nimi "löytyi" varmaan vasta viikko ennen nimiäisiä :D
 
Meilläkin toinen puoli sukua Englannissa. Kansainvälinen nimi sais olla. Pojalle etunimi valmiina ja tytölle oon harkinnut Matildaa.
 
Meillä olis kans pojalle esikoisen nimeen sointuva nimi valmiina, mutta tytölle kymmenen vaihtoehtoa :)
 
Mun mielestä ei välttämättä tarvitse sointua sisarusten nimiin, mutta jokseenkin saman tyylinen sais olla kuitenkin. Eikä välttämättä samalla kirjaimella alkavaa nimeä, vaikka olisihan se helppoa nimetä lasten vaatteet samoilla nimikirjaimilla....
 
Tytölle koko nimi valmiina, pojalle etunimi.
 
Meillä olis tytölle koko nimi valmiina, mutta pojalle ei meinata keksiä mitään mikä miellyttäis :grin
 
Meillä on kans tytölle koko nimirimpsu valmiina. Poika onkin sit haastavampi...
 
Onpas monella jo nimi valmiina! :) Me ei uhrattu asialle ajatustakaan ennen esikoisen syntymää, kun jotenkin tuntui että täytyy nähdä se tyyppi ensin :shy: kyllä se sopiva sitten löytyi.. luulen että joku esikoiseen vähän sointuva ehkä valikoituu?

Onko muilla tapana antaa suvussa olevia nimiä? Halusin esikoiselle toisen ja kolmannen nimen suvun perinteistä, toinen on minun ja toinen miehen isoisiltä.
 
Meillä tulee v1lhelmiina vähän sukuun liittyviä nimimuutoksia :) ei suoraan suvusta, mut melkein :wink
 
Me ollaan alettu suunnitella ja keskustella nimistä jo, mut tuntuu, että hankalaa valinnasta voi tulla. On niin eriävät mielipiteet siitä mikä olis hyvä, haluttais antaa kuitenkin molempien kieliin sopiva nimi ensimmäiseksi ja sitten toiseksi ja kolmanneksi suomalainen ja afrikkalainen nimi. No onneksi tässä ei ole mikään kiire vielä:) oishan se kiva, jos ei ihan eri luokkaa olis, kuin esikoisen ja suvusta otetaan mukaan jos sopii.
 
Mä haluaisin toisaalta jotain suvun nimiin liittyvää, mutta mies on sitä vastaan. Hällä itellään on "sukurasite" nimessä, ja ei oo tykännyt siitä.
 
Ollaan jo aikasemmin puhunnu nimeistä. Meillä on eri tyyli miehen kanssa, mutta kyllä kai löytyy nimi mistä molemmat tykkää. Hän tykkää esim. Julia, Sara tai Zara, Isabella ja ne. Minä haluan vähän harvinaisempi nimi :happy: poikanimiä on vähemmän, mutta meillä on yksi yhteinen suosikki. Meillä molemmilla on äidinkieli ruotsi niin suomenkielistä nimiä ei tuu, sukunimi on kuitenkin niin suomenkielinen kuin voi olla :wink mutta nimi joka suomenkieliset osaa lausee kun täällä asutaan. Kaksi nimiä saa riittää. Jos poika niin sitten ehkä sukunimi joka on meillä sama, jos ei tuu muuta vastaan.
 
Hyvä ettei olekaan mietitty nimiä sen kummemmin, pikkusisko keksi yhdessä illassa monta sopivaa :joyful:
 
Täytin tossa jo synnyttäjän esitietolomakkeen ja siihenhän piti olla jotkut nimet merkittynä. Veljen vaimo sanoi että ne nimet näkyy sairaalarannekkeessa, eli ei ihan viimeisiä kannatalaittaa jos haluaa säilyttää salaisuutena. Laitettiin sit sellaset mitkä nyt eka tuntu hyvältä. Nyt sit oon ruvennukinmiettiin että nehän oli aika hyvät vaihtoehdot :')
 
Ei kyllä meillä näkynyt missään ne esitietokaavakkeen nimet. Olivat hätätapausta varten. Rannekkeessa luki "Sukunimi" poika A :)
 
Me ei olla vielä mietitty nimiasioita yhtään. Esikon kohdallakin päätettiin vasta muutama päivä ennen ristiäisiä. Jos sattuisi poika nyt tulemaan, mulla olisi kyllä hyvä vaihtoehto olemassa :)
 
Joo ne nimet pitää siihen kaavakkeeseen laittaa hätätapausta varten. Mä en oo aina aiemmissa raskauksissa laittanut mitään jos en ole keksinyt. Rannekkeessa tosiaan lukenut sit vauvan sukupuoli ja sukunimi. :)

Meillä ei oo nimeä tytölle eikä pojalle vielä, ei tässä oo ehtinyt vielä sisäistää koko asiaa kunnolla. :D
 
Takaisin
Top