Nimiasiaa

Huomaan miettiväni nimeä tytölle, vaikka ehkä jollain tapaa ootan, että olisi poika.
 
Ne esitietolomakkeen nimet on hätäkastetta varten, muuten ilmeisesti ei niitä tarvita.
 
Meillä pojalle nimi ollu valmiina jo vuosia :D vahvasti suvusta nimet... tytölle pyöritetty montaa vaihtoehtoa, jotenkin haluaisin että nimikirjaimet olisi samat, mutta joko toisinpäin. Esim pojamme nimikirjaimiksi tulee LHA, niin tytölle mietitään AHL yhdistelmää :D
 
Mulla on tainnu etunimet olla päätettynä jo useamman vuoden, oli sitten kumpi tahansa :D toisena ja kolmantena sitten suvussa kulkevat
 
Me ei olla aateltu vielä nimiä oikeestaan yhtään, jotai ollaan heitetty ettei ainakaa ton nimistä tule meijän lapsesta mut onneks on aikaa vielä paljon miettii minkä niminen lapsesta tulee. Haluun sellasen josta ei saa helposti mitään nimiväännöstä tehtyy.
 
Me ollaan vähän etunimiä mietitty mutta luulen, että lopullinen päätös tulee vasta sitten kun ollaan nähty lapsi. :love2
 
Oli jo päätetty nimiä, mutta nyt tuntuukin siltä, että haluaisin antaa erikoisemman nimen. Luulen, että tästä käydään vielä monet keskustelut. Voiko nimeä tietää ennenkuin edes näkee toisen?
 
Miusta poikien nimiä on vaikeampi keksiä, kuin tyttöjen nimiä. :bookworm:
Ehdotin mielestäni kaunista pojan nimeä miehelleni ja ei kuulemma käy. Tästä olemme sitten sen jälkeen vääntänytkin. Mieheni ehdotus oli mielestäni niin typerä, että ei tule kuuloonkaan. :grin
Tytön nimellä ei hänelle kuulemma niin väliä, sen saan kuulemma päättää itse. :wink
Jos poika tulee, vääntö jatkuu varmasti loppuun saakka. Onneksi osaan ottaa tuon väännön huumorilla, kuten hänkin.
 
Miusta poikien nimiä on vaikeampi keksiä, kuin tyttöjen nimiä.

Mun mielestä on ollut kanssa helpompi keksiä tyttöjen nimiä. Onneksi tässä on vielä aikaa! Itse ajattelen niin, että otan ylös kivoja nimivaihtoehtoja ja sitten lopullinen päätetään, kun ollaan nähty lapsi.
 
Vinkkinä kaikille naimattomille, jos tulee hirveä vääntö nimestä, jos mies ei suostu millään sun just passeliin nimeen, niin aina voi vetää valttikorttina sukunimen. "No okei, päätä sinä etunimi, niin lapsi saa mun (äidin) sukunimen.."
Nimim. Olen joskus sortunut tohon :smiley-angelic002
 
Meille löytyi pojan nimi tosi helposti. Tytön nimi ehdotuksia on monta, jonkinlainen yhdistelmä saada kokoon. Välimerkillä olevat nimet kiinnostaa. Mies haluaa kolme nimeä ,että suvun perinne säilyy :D ei mitään kovin perinteisiä nimiä, hiukan nykyaikaisin vivahtein väritettyä.
 
Meillä alkaa olla nimet mietittynä, esikon aikaan oli jo tytölle ja pojalle sopivat etunimet ajateltuna.. tytön nimi "meni" ku ei sitä osannu enää muuttaakaan ja nyt on ainaki uus etunimi tytölleki olemassa :) esikolle tuli kolme nimeä joten yritetään varmaan keksiä tälleki tulokkaalle sama liuta. Esikon nimeen ei tarvi sointua, mut R pitäs olla jossaki välissä kun sukumini vaikea ja sisältää monta r kirjainta, niin napakka loppu etunimessä helpottaa sukunimen lausumista :grin kuin niin mun etunimi ei oikein soinnu uuden sukunimen kanssa :facepalm::wink
 
Meidänkin mielestä tytön nimen valinta olisi ollut helpompaa. Vaikea löytää pojalle nimeä. Listasin muutamia kivoja poikien nimiä ja miten sattuikin että mies ehdotti nimeä joka oli mulla listassa ykkösenä! :) Joten nimi tuli valituksi yhteisellä päätöksellä. Ja sattuikin niin, että nimi on vielä suvussa. Toinen nimi tulee myös suvusta ja sekin päätettiin yhdessä.
Sitten pitikin ihmetellä vastasyntynyttä että sopiiko nimi hänelle :) Sopiihan se.
 
Meille on tyttö tulossa, eikä pysty päättäämään millään.. Pojille oli heti nimet tiedossa. On tässä pari kuukautta onneksi vielä aikaa päättää :)
 
Meillä oli tytölle kaksi nimivaihtoehtoa ennen syntymää ja ainakin mulla oli aika selkeä fiilis että millainen ulkonäkö/luonne kumpaankin nimeen paremmin passaa, ja kun tyllerö syntyi niin oli sekä mun että miehen mielestä selkeästi juuri toisen nimen näköinen, joten asia oli sillä selvä. Ja nimensä luontoinenkin mimmi tuntui olevan, mitä tässä nyt on reipas 2 viikkoa tunnettu :grin

Ei maltettu odottaa ristiäisiin saakka vaan nimeä on jo kailotettu kaikille jotka ovat älynneet kysyä :p
 
Täällä nimi alkaa vokaalilla niinkuin alkaa muidenkin lasten. Tämä nyt ei ollut suunniteltu juttu mutta kun kaksi ensimmäistä nimettiin vokaalilla alkamaan niin ei kolmattakaan enää voinut konsonantilla aloittaa :D ja näin ollen neljäskin alkaa vokaalilla.
Onneksi tyttö syntyi koska pojalle olisi ollut todella vaikea keksiä nimeä, tytölle on nimi valmiina joka on aivan ihana ja mietin sitä jo meidän 5vee tytölle kun hänet kastettiin.
 
Kerrotteko nimen läheisillenne ennen nimiäisiä/ristiäisiä? Me haluamme kertoa nimen vasta ristiäisissä ja toivoisin että sukulaisetkin ymmärtäisi sen eikä kyselisi ja arvailisi nimeä. Ymmärrän tietysti että heitä kiinnostaa mikä lapselle tulee nimeksi.
 
Esikoisen kanssa ei kerrottu kun vaan lähimille ja kummeille mutta nyt tän toisen kohdalla se ei oo ollu mikään salaisuus vaan jos joku on kysyny nii ollaan kerrottu.
 
Takaisin
Top