Nimi vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä jo nimi valmiina tulokasta varten? Alkuvaiheessa ei toki vielä tiedä, onko tulossa tyttö vai poika, mutta onko teillä nimiehdokkaat molemmille sukupuolille? Entä onko vauvalle ns. työnimeä?

Nimikoneestamme saattaa olla apua nimen mietinnässä. :)
 
Meillähän on ollut etunimi kummallekin sukupuolelle valmiina jo ennen raskautta :shy:

Tai no, tytölle on yksi selkeä nimi, mihin päädyttiin. Pojalle on kaksi vaihtoehtoa :grin Toisetkin nimet vähän pohdittuina, suvusta ja muuten merkityksellisiä.
 
Meillä on miehen kanssa niin eri maku nimien suhteen, että mahtaa kyllä tulla melkoista vääntöä. :grin Minä haluan jonkun edes vähän erikoisemman, kun mies puolestaan on perinteiden kannattaja.
En vaan yksinkertaisesti voi ajatella Mattia tai Liisaa meidän lapsen etunimeksi. :smiley-ashamed008
 
Meillä on miehen kanssa niin eri maku nimien suhteen, että mahtaa kyllä tulla melkoista vääntöä. :grin Minä haluan jonkun edes vähän erikoisemman, kun mies puolestaan on perinteiden kannattaja.
En vaan yksinkertaisesti voi ajatella Mattia tai Liisaa meidän lapsen etunimeksi. :smiley-ashamed008
Meillä taitaa olla sama ongelma. Itse myös haluaisin jonkun vähän erikoisemman nimen :rolleyes:
 
Mulla on nimet valmiina tytölle ja pojalle. Esikoisen nimikin oli valmiina jo pitkään. Täytyy vielä miehellä hyväksyttää [emoji4]

Meillä ehdoton ei on suosituimmat nimet listan kärki nimet [emoji16]
 
Muokattu viimeksi:
Tytölle olisi monta kaunista vaihtoehtoa. Pojan suhteen puolestaan on haastavampi keksiä nimiä, jotka miellyttää sekä itseäni että miestäni.
 
Meillä ehdoton ei on suosituimmat nimet listan kärki nimet [emoji16]

Tämä sama! Meillä toinen noista poikien nimistä mitä ollaan mietitty, on samankaltainen kuin hyvin suosittu poikien nimi tällä hetkellä. Tai siis on sama nimi + yksi kirjain. Itseä tämä vähän häiritsee :rolleyes: Toisaalta olen kyllä enemmän ollut sen toisen vaihtoehdon kannalla, mies pitää tästä suosittua muistuttavasta enemmän. Saa nähdä.
 
Meillä olis pojalle nimi valmiina mutta tytölle ei kyllä yhtää nimi vaihtoehtoa vielä
 
Meillä on sekä tytölle, että pojalle nimet valittu jo aikoja sitten, näistä väännettiin jo paljon ennen kuin oli edes ajatusta siitä, että koska lasten hankinta voisi olla ajankohtaista. :laughing014

Mutta toivottavasti ensi keväänä pääsee jompikumpi nimi käyttöön :angelic:
 
Mä suveneeristi kun puhuin työkaverin kanssa että pitäis varmaan rakentaa yks huone lisää taloon niin sanoin että niin meijän molemmilla tytöillä olis oma huone. Hetken mietinnän jälkeen sanoin että voihan se toki olla poikakin. Työnimeksi on tullut Tynkyrä, mummu kutsui mua aina sillä hellittelynimellä pienenä :)
 
Mies selaili nimikirjaa eilen ja heitteli nimiä sieltä mulle, kun totesi että mietitäänkö sittenkin vielä. Pojille hän ei oikein löytänyt mitään uutta, mutta tytölle yhtäkkiä tulikin useita uusia ehdotuksia. Pari niistä oli kivoja, mutta hassusti sellaisia jotka mies oli jo aiemmin mun ehdottamana torpannut. :rolleyes:
 
Mies selaili nimikirjaa eilen ja heitteli nimiä sieltä mulle, kun totesi että mietitäänkö sittenkin vielä. Pojille hän ei oikein löytänyt mitään uutta, mutta tytölle yhtäkkiä tulikin useita uusia ehdotuksia. Pari niistä oli kivoja, mutta hassusti sellaisia jotka mies oli jo aiemmin mun ehdottamana torpannut. :rolleyes:

Haha. Ehkä ne oli kuitenkin jäänyt jonnekin alitajuntaan muhimaan ja kun uudelleen tuli vastaan, kuulostikin jo hyvältä.
Mulla on monta nimeä silleen, että näyttää kirjoitettuna paremmalta kuin ääneen toistettuna. :think005
 
Tytölle olisi monta kaunista vaihtoehtoa. Pojan suhteen puolestaan on haastavampi keksiä nimiä, jotka miellyttää sekä itseäni että miestäni.

Meillä on tismalleen sama. :) Vaikka on kyllä keksitty jo muutama vaihtoehto pojallekin, tytölle vaan löytyi luontevammin heti useampi kaunis nimi. Työnimikin löytyy, mutta pidetään se meidän kahden välisenä. :joyful:
 
Itseasiassa tänään juuri mietin, että tulee olemaan todella vaikeaa keksiä nimeä uudelle tulokkaalle, jos nyt kaikki menee loppuun asti hyvin. Kuitenkin kolme lasta jo ja nimen pitäisi sopia letkaan hyvin
 
Meillä on tytölle etunimi, mutta toinen nimi vielä hakusessa. Vaihtoehtoja on, mutta pitäisi vielä päättää paras. Pojalle on nimi, koostuu isän toisesta nimestä ja minun isäni toisesta nimestä.
 
Meillä on joitain vaihtoehtoja, mutta mitään tarkkaa ei olla päätetty. Ei oteta todennäköisesti sukupuolesta etukäteen selvä, joten nimen päättäminen menee sinne saakka että lapsi syntyy
 
Meillä on muutama hyvä nimi valmiina, oli uusin tulokas sitten tyttö tai poika. :happy: Odotamme kuitenkin siihen että näemme lapsen ennen kuin päätämme, koska minusta lapsen täytyy olla myös "nimen näköinen". Kuulostaa ehkä hassulta mutta itsellesi olisi vaikea antaa lapsen nimeksi vaikka Liisa, jos vauva ei minusta näyttäisi yhtään Liisalta. Ehkä siihen kuitenkin tottuisi ja lapsi alkaisi näyttää nimeltään(?) Ymmärtääköhän kukaan mitä höpötän. :grin

Työnimen valintakin meni niin että kysyin mieheltä että minkäs otamme työnimeksi johon mies tokaisi että: "sehän on ilmiselvä Ritva". Nyt ollaan kutsuttu tulokasta Ritvaksi tai tuttavallisemmin Rituksi, joka on sukupuolineutraalimpi nimi :grin
 
Meillä on jo useamman vuoden ollut pojan nimi mielessä. Jos on tyttö täytyy miettiä vielä. Olemme kaksikielinen perhe ja haluamme nimen joka istuu molemmilla kielillä. Ja tietysti täytyy myös istua lapseenkin sitten kun häneen tutustutaan.
 
Takaisin
Top