Nimi-ideoita

Upeita nimiä. Ennenkaikkea jos / kun näkee lapsen persoonan suhteessa nimeen - se saa erilaista syvyyttä. On myös hienoa, että monella kulkee nimiä perintönä tai on johdettu suvun nimistä perinteenä.
 
Apua! Me ei olla vielä edes mietitty koko nimeä ja ristiäisethän on 13.11! Näin jo viime yönä unta, että oltiin jo kastamassa tyttöä ilman nimeä. Nyt pitää kyllä ihan tosissaan alkaa miettimään.

Käytiin jo äidin kanssa katsastamassa kirkko ja juhlatilat.

Onko täällä muita ortodokseja? Olisi vaan kiva tietää miten muilla on mennyt se itse kaste?
 
Meille jos ois tullu tyttö niin nimeks ois tullu Adamiina Nella Emilia mut tulipas sit poika niin sai nimekseen tänää Jasso Mikael Antero.. Muita nimiä meil oli pojalle Jooni ja Juuna.. :)
 
Jos meille olisi tullut tyttö, nimeksi olisi tullut Emilia Eeva Hannele. Eeva on mun pois nukkuneen mummin nimi, ja Hannele tätini nimi, joka on myös mun kolmas nimi [;)]

Poju saa nimensä 13.11 Jonka paljasta vasta sitten [:D] Mutta sen verran kerron, etunimi alkaa L -kirjaimella, toinen nimi on isältäni, ja kolmas on myös mieheni kolmas nimi..Menikös sekavaksi? Hi!

Itse käytän nimeä kun kaksistaan kotosalla, vanhemmille tenavillekkaan ei olla kerrottu. Joskus meinaa vahingossa tulla sanottua väärään aikaan, mutta vielä olen selvinnyt [:)]
 
Meillä nimi on ollut jo pitkään tiedossa ja käytössä, lempinimikin tuli melkein heti kuvioihin :) Eli tytöstä tulee Lilja Berit, alias "Lilli" [8D]

Lilja on ihan keksitty ja tykätty, Berit tulee miehen puolelta suvusta.
 
Meidän nuori herra sai lauantaina kasteessa nimekseen Niko Kalevi.
Kalevi kulkee mun puolen suvussa toisena nimenä nyt jo ainakin neljän polven verran.

Kotona kastettiin,tilaisuus oli vain lähimmille sukulaisille, yhteensä 15 henkeä. Pieni ja kaunis juhla josta jäi hyvät muistot vaikka järjestämisen kanssa meinasi paniikki iskeä kun yksin näin lyhyellä varoitusajalla sen järkkäsin. [:)]
 
Takaisin
Top