Nimi-ideoita

Minzkuli

Näppärä viestien naputtelija
Hei,
Ajattelin että tänne voitaisiin kasailla ideoita nimistä. Minkälaisia olette ajatelleet, mitä ette missään nimessä lapselle antaisi?
Hauskoja nimiä lehdistä, hautuumailta tai muualta bongattuja voi tänne myös laitella [:D]
Onko lapsillanne nimissä joku tietty teema? Sointuvatko sisarustenne nimet yksiin? Onko teillä joku "perintönimi" mitä tulisi käyttää?
 
Meille perintönä tulee Eemeli pojan toiseks nimeks. Minun ukilta siis. Ei se suvussa sen kummemmin kulje, mutta onpahan edes jostakin peräsin. :)

Kauheita nimiä on tullu kuultua, esim. Kissanminttu Inka Hunaja ja tällä veljinä oli Kuu-Valo ja Ilves. Mirumaru Ailiina Mansikka on ehkä kans semmonen mitä en omalle lapselle antais. :D

Minun pojan "tekonimi" Sihvertti on kans.. outo. :D Se löyty jostain harvinaisten nimien listalta ja jäi sitten käyttöön. Luultavasti poikaa tulee muutaman ihmiset kutsumaan tällä nimellä loppuiän. :)
 
Mä tänne kanssa jatkan, tuli niin kiire sinne konserttiin etten aiemmin ehtinyt.

Mä kanssa oon aatellu perintönimenä antaa pojalle toiseksi nimeksi Emil. Mun Pappa on Pentti Emil ja mun toinen nimi on Emilia.
Etunimi on viel vähän vaiheessä kun haluisin kuitenkin jonkin suht kansainvälisen, kun mun sukunimikään ei ole ihan mikään perus Virtanen (ei pahalla Virtasia kohtaan). Musta sellaiset nimet on kammotuksia missä on kansainvälinen etunimi ja tavis sukunimi. Esimerkkinä James Cedric Lahti, tai Yasmin Möttönen.

Tytön nimeksi vaihtoehtoina olivat / ovat Erika, Elaine, Eleonora, Olivia ja Patricia.
Pojilla taas Emil, Oliver, Patrik ja muutama vähän erikoisempi.

Kauhean moni sanoo et nimeksi tulee se miltä lapsi näyttää. Tästä järkkynä esimerkkinä mun entinen duunikaveri jonka nimi oli MOPSI.. siis joo ihan oikeasti, katsokaa vaikka väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta sellainen löytyy. Ajattelin et mä päätän nimen valmiiksi oli lapsi minkä näköinen tahansa. [:D]
 
Näin se vaan on maku asioita nämäkin[:D][:D][:D]
Mun korvaan Inka Hunaja on tosi nätti ja Ilves on meillä nimilistalla jaetulla ykkössijalla pojalle.
Ja noi luontonimet on just nyt kuuminta hottia.
Joku kaveri miettikin että haluaisi antaa jotain tosi erikoista nimeksi, jotain mikä ei heti ekana kulje kadulla vastaan, nin sanoin et nyt jos koska kannattaa laittaa nimeksi vaikka ritva, annikki, esa, vesa.
Noit ei löydy enään niin paljoo kun esim. puulajikkenimiä tai kukkanimiä.

Hih! Onneks meitä on moneksi, tulis tylsää muuten.[;)]

Ei nimi miestä pahenna, korkeintaan pidentää, sano Jorma![8D][8D]
 
nii aivan, jokaisella on omat mielipiteet eikä niistä sovi kiistellä [:)]
minusta tosi nätti "luontonimi" tytölle olis pihla, meille tulee tyttö mut en silti koe omakseni tota nimeä vaikka niin nätti mun mielestä onkin.
tai lumi mut sekin on vähä koominen, jos antaa näin hellekesällä lapselleen nimeks lumi [:D]
meidän neidille ei oo vielä päätetty mitään nimeä, kiikutellaan ja kaakutellaan parin nimen välillä ja kattoo sit kun pirpana syntyy, että kumpiko tuntuis paremmalle.
poika jos olisi tullu nii nimi olis ollu valmiina. se on päätetty pitkä aika sitten ja molempien ehdoton lemppari! :)
 
Ajatuksena on kanssa, että etunimi olisi kansainvälinen, mutta taidetaan aika suomalaiseen nimeen olla päätymässä, syntyi sitten tyttö tai poika. Sukunimi on melko harvinainen, joten sen suhteen ei olisi haittaa, vaikka vähän erikoisemmankin nimen antaisi.

Jos on poika, niin toiset nimet tulee meidän isoisien eli vauvan isoisoisien etunimistä eli Onni Lauri olisi tulossa silloin, etunimelle meillä on kanssa kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on kansainvälinen ja toinen taas perisuomalainen. Kansainvälinen nimi on tosiaan annettu meidän kaveripiirissä jo 2 tänä vuonna+ on muutenkin kymppikärjessä, niin tuota toista kannatan, mutta mies taas ei ole ihan siihen tyytyväinen.

Tytölle taas tulee toiseksi nimeksi Susanna, koska se on mun puolella suvussa jo nyt kolmannessa polvessa toisena nimenä. Etunimi tytölle tuli vaan jostakin, oltiin molemmat tyytyväisiä. Toki listalla on muitakin vaihtoehtoja, jotka on meidän mummoilta, katsotaan nyt mihin sitten lopulta päädytään.

Työnimi Myrtti saattaa jäädä jollakin tasolla elämään, mutta oikeaksi nimeksi se ei taida tulla.

Ihanan erikoisia nimiä, jotka oon matkan varrella kuullut annettavan tutuntutille on Myrsky, Sointu, Taika, Tuuli, Lumia, Illusia.

Kummallisella listalla on edelleen ykkössijalla Orkkuli. Toisena tulee se Aina Varma Naima. Joista Aina on ihana nimi, mutta tuossa yhdistelmässä menee ehkä vähän hmm.. pilalle.

Pihla on kanssa mun mielestä ihana nimi, mutta sen on varannut jo mun kaveri tytölleen, joka on jo 4v.

Nimiä oon lukenut tasaisesti tuosta kastettujen-palstalta. Voisihan sitä tän aamun suosikin katsoa[;)]: Poika: Justus ja Tyttö Tuike
 
Mulla oli tytölle nimivaihtoehtoina: Josefina ja jostakin syystä Ninni oli kiva nimi, enkä ollut muilla kavereilla kuullut sitä olevan <3 Eli meille jos olisi tyttö tullut niin se olisi ollut Ninni Josefina.

Pojalle olikin sitten vaikeuksia keksiä, siskoni kun nappasi vuosi sitten Oliver nimen johon olin rakastunut ;-D No vaihtoehtoina: Aleksi, Alexander, Niko Alexander, Kristian ja noita sitten pähkäilen vieläkin ja toista nimeä.. Leo ja Tim oli myös kivoja muttei ne kuulosta oman pojan nimeltä [:-][:D] En tiedä, saattaapi muuttua nuokin sitten, kun poika talossa..

Lumi, Tuuli ja Pihla kuulostavat muuten ihanalta, mutten omalle lapselle antaisi kun ei tunnu "omalta" [:)]
 
Ja vielä piti ne inhokit lisätä: No se Yrjö on ainakin sellainen missä en oikein näe minkäänlaista ideaa tai hohtoa.. Hmm, muita ovat nuo Kissanmintut ja muut mitä en ymmärrä (jäikö lapsena aina toivottu lemmikkieläin saamatta ja pitää sitten lapsi nimetä sen mukaan?), mutta sitten taas on hyvä, että erilaisia nimiä tulee tähän maailmaan ja jokainen valitsee lapselleen juuri sen nimen, jonka mieltää parhaaksi ja jokaisen nimeä tulisi kunnioittaa.. Mutta minusta myös vanhempien tulisi miettiä eteen päin tulevaisuutta ja sitä miten armottoman ilkeitä toiset lapset saattavat olla sille jolla on _todella_ erilainen/outo nimi.
 
Nimet ovat kyllä kinkkisiä..

Mulla on pojilla ihan perusnimet, onhan heillä ihan perussuomalainen sukunimikin.
Tällä tulevalla vauvalla sukunimikin on sen verta vieraskielinen, että ei siihen soinnu perus Juha tai Sirpa lainkaan.
Mutta meillä kävi niin, että bongasin tytölle nimen ihan alkuvaiheessa raskautta, enkä sittemmin miettinytkään poikien nimiä tai muita tyttöjen nimiä..
Ehdotin miehelle tätä nimeä ja vastasi siihen myöntävästi, joten siinä se.
Ei ole paljon Suomessa sen nimisiä..olisiko alla 15 kaikenkaikkiaan ollut ja etunimi ja toinen nimi yhdistelmiä ei lainkaan.
 
Meillä on sellainen juttu,että samalla kirjaimella ei nimet ala.
 Esikoisen nimi alkaa J:llä ja Toisen pojan S-kirjaimella. kaikki oletti että sointuu nimet yhteen, kun toinen synty. ja me ollaan aina oltu vastarannankiiskejä.
Tulevan vekaran nimeä en halua vielä julkisuuteen, mutta Tyttö: E. Eeva Hennele (Mummon ja Tätini nimen mukaan) ja Poika: L. Matti Michael (mun isän nimi ja miehenin kolmas nimi) Eli aika sekavaa [:D]  Pojan nimeksi olisin tahtonut Laurin, mutta mies ei. Lauri on mun edesmenneen vaarin etunimi.

Ristiäishamosesta: Tässä samalla... tehtiin harvinaisen selväksi molempien suvulle, että meidän pojat saa nimensä isänsä koltussa ja jos tyttö siunaantuu niin mamman koltussa. Näin ei tullu kellekkään mitään sanomisia.(ainakaan meijän kuullen)[;)]

Nyt jyrähtelee niin mukavasti,että palaan lisäilemään myöhemmin. (irrottaa modeemin seinästä, myrsky tulossa)[&o][&:]

Olipas taivas mustana...nyt jatkan...

Nimimakuja on laidasta laitaan, mutta mun mielestä herjaavat ja pilailu alttiit nimet ei ole soveliaita.
Älytöntä antaa sellainen nimi Omalle rakkaalle lapselleen, josta myöhemmin kiusataan[>:]

Onneksemme ei vielä ole kukaan lähipiiristä/ystävistä meidän nimiä käyttänyt. Sitten ollaankin oikeasti lirissä, koska tytön nimi on ollut selvä alusta asti, se on meidän mielestä hennon pienen tytön nimi.Ja vaikka vauvana olisikin meidän mukelot olleet pullukoita(mun mielestä eivät) niin nyt ovat pitkiä ja hoikkia. Pojan nimeä jouduttiin oikeesti miettimään.
Mun mielestä ihanat nimet Lauri ja Veeti. Mutta mies ei lämmennyt Laurille ja sitten huomattiin,että Veeti on nimilistoilla ykkösenä. Ei olisi mukava tarhassa huomata että on 6 muuta Veetiä [;)]
 
Meillä kans pojalle nimi tiedossa ollut jo jonkin aikaa [:)]kahestaan kun ollaan niin kutsutaankin jo välillä nimellään, saap nähä jos sitten putkahtaakin tyttö, miten sitä on itekkin sekasin![:D] (vaikka siis poika ultraa toisensa jälkeen ovat kyllä lupailleet)  Etunimeä en vielä myöskään halua julkisuuteen paljastaa sillä tiedän että näillä foorumeilla la:sta riippuen liikkuu muutama kaveri [;)] mutta toinen nimi pojalle tulee miehen toisesta nimestä: Kristian. Tytön nimi mulla on aina ollut valmiina![8D] sitten miehen sisko pirulainen vei sen etunimen vuosi sitten syntyneelle tytölleen. Ada Josefiina oli suunniteltuna (ada pikkusiskoni toinen nimivaihtoehto jota ei ei sitten ikinä laitetukkaan ja josefiina tulee isovanhempien kautta). Jos sen tytön vielä joskus saan niin Minttu Josefiina on varma nakki, laittopa sitten kuka muukin suvusta tai kavereista sen nimeksi!! *vannoo kautta kiven ja kannon*
 
Meillä nyt on kanssa nimi päätetty, mut se on salainen [;)] Tai kutsumanimi on salainen.. Toka nimi tulee miehen äidiltä ja pitää se kirjotusasu vielä tarkistaa... Kun todennäköisesti kirjotan sen väärin [:D] Mutta jos poika ois tullu, niin siitä ois tullu luultavasti Matthew Isto Ogbefun (eka miehen edesmenneeltä veljeltä, toka mun isän nimi, kolmas miehen edesmenneen isän nimi).. Mut sit sain just tietää, et miehen isä oli koko nimeltään David Ogbefun, että voi olla et oisin sit ton Davidin nappassu kuitenki [:D]

Hauska, kun toi Tuuli oli tuolla mainittu [:)] Mä kun olen tokalta nimeltäni Tuulia eikä siihenkään kovin usein törmää [:D]

Hautsikalta oon bongannu Aina Naima Rauhan, Ilmi Ilme, Anania ja mikäs se yks oli... Noo.. en saa päähäni just nyt [:)]
 
Nimijutut on todella kinkkisia. [:)] Mina eika mieskaan kauheesti pideta jotain tarkoittavista nimista eli ne on aika pois suljettuja. Ensimmainen tulossa, mutta jos joskus tulee lisaa, niin todennakoisesti nimet ei ala samalla kirjaimella. Myoskin liian samalaiset kutsumanimet perheen sisalla on tylsia, parempi etta lapset on kunnolla erottuvia yksiloita nimia myoten. Meilla myoskin kutsumanimi on ensimmainen nimi. Parhaalla ystavallani ja miehellani kutsumanimi on ollut toinen nimi ja hankaluuksista ovat saanet karsia koko ikansa: sahkopostit vaaralla nimelle, opintosuoritteet eivat paivity ja taalla ulkomailla se vasta hankalaa onkin.[8|]

Me ollaan keksitty ihan kivat etuminivaihtoehdot tytolle ja pojalle. Mutta nyt kylla toisen nimen kanssa on vaikeuksia. Meilla on juuri se yksi tavallisimmista suomalaisista sukunimista ja lapsi on kuitenkin yhdysvaltain kansalainen, joten olisi mukavaa, etta olisi kansainvalinen nimi. Itsella kuitenkin sarahtaa pahasti korvaan Jessica Mottoset ja muut samankaltaiset. Itse olisin ehka halunnut antaa 3 etunimea, kun itsellakin on, mutta taalla tuntuu olevan liian hankalaa ymmartaa kahta "middle name:a" eli vain 2 etunimea tulee olemaan.[&:]

Kummankaan suvussa ei ole mitaan perintonimea eli se ei tuo helpotusta tai lisatuskaa. [;)]

Taalla siis jatketaan nimimietintoja tuskissaan. Laitoksella pitais nimi olla valmiina, etta saa syntymatodistuksen nopeammin. Se kun on tarkee Suomeen rekisteroinnin kannalta ja jouluksi matkustamisen kannalta. Taalla kun noi paperiasiat tuntuu ottavan aikansa.[:@]
 
Meillä on neitin nimi päätetty, eikä tietoo et tuttavat käyttäs samaa foorumia, eli voin sen täällä paljastaa. Tytöstä tulee: Jade Julia [:)]
Ensin meillä oli suunnitelmissa tuo Julia, mutta kun tyttö syntyi nii ei ainakaan mun mielestä näytä Julialta [:D]
ja sit löysin aivan ihanan uuden nimen Jade [:)] Se käy hyvin neitille..
Luulin ettei me keksitä mitään mut keksittiinki parempi [:D] ja se käy ihan hyvin meidänki nimiin ku isä on Joonas ja minä Heidi, on vähä niinku molempia.. olevinaa :-DD

joko te muut ootte keksiny/ antanu jo nimiä?
 
H1987: Ihana nimi tulee neidille [;)]

Meillä pojasta piti tulla Onni mutta nyt kun poika syntyi niin eihän se oo yhtään Onnin näkönen. joten tässä on nyt mietitty nimeä pojalle mutta vielä ei ainakaa ole mikään kolahtanut! Mutta eikö tässä nyt ole vielä aikaa, alkaa vaan ärsyttämään ku tulee puhuttua vauvasta, joku kutsumanimi sille pitäis edes keksiä....
 
Kirsikka
Meidän pojan hautomanimenä on ollut Onni, nyt mä oon jotenkin niin tykästynyt/tottunut siihen että eilen jo ukolta kysyin että pitäiskö pistää nimisuunnitemat uusiksi?
 
kiitos, minustaki oikein nätti nimi on [:)][:D]

tästä vois tehdä myös sellasen, että jos joku tietää millä kirjaimella haluaa vauvan nimen alkavan nii toiset voi luetella mielestään kauniita nimiä sit tänne. esim. me ollaan koko ajan oltu ton j -kirjaimen kannalla.. et haluttiin tytön nimen alkavan j :llä. mut minä ainaki voin luetella mun mielestä nättiä nimiä, jos vaan joku kertoo millä kirjaimella [:D]
 
H1987: Todella kaunis nimi. Meillä on ollut nimi valmiina osittain ja isäntä eräänä päivänä ehdotti loistavaa toista nimeä. Kun en ole aivan varma onko tällä forumilla tuttuja niin toistaiseksi pidämme nimen salassa vaikka arkikielessä häntä sillä jo kovasti puhutellaankin.
 
Takaisin
Top