Nimi-ideoita

Argh.. en mää kestä enää. Pakko saada nimi kertoa jonnekin, kun noita ristiäisiä on alkanut häärään, niin nimi pyörii jatkuvasti mielessä. Meidän neidistä tulee siis Mathilda Venla Susanna. Ensimmäinen nimi on mun isoisoäidin nimi, toinen nimi oli meidän kutsumanimi raskausaikana, jolta pikkuinen ei näyttänytkään, mutta saa itseään kutsua sillä nimellä ja Susanna on meidän suvussa naisilla toisena nimenä. Puuhh.. nyt se on kerrottu jossakin[:D] vähän helpotti..
 
Mielettömän ihana nimi!!! Mathilda, ihana vanha saundi nimessä!!
Tykkään[:D][:D]
Hän on aivan nimensä näköinenkin[:)]

Mä yritän vielä hetken pitää suuni supussa. (toooooosi vaikeeta!!!!!)
Sunnuntaina ristiäiset...
 
Meillä pojan nimi päätettiin oikeastaan jo silloin kun olin vasta raskaudesta saanut tietää[:D]

Ja pojan toinen nimi tulee miehen toisesta nimestä ja sattumoisin myös minun vaarini etunimi.
etunimi taas...no, jonkun mielestä kammottava, meistä kuitenkin kiva, eikä kuitenkaan  niin yleinen....ja tänä vuonna ensimmäistä kertaa kalenterissa, 8 päivää pojan syntymän jälkeen on nimipäivät[:D]tajuttiin se kylläkin vasta sairaalassa kun tuli mieleen että onkohan meillä nimppareita[:)]

Tytölle olisi tullut nimeksi Lily Emilia (kylläkin lausuttu ihan vaan Lili) mutta meille kun ei tyttöä tullut niin nimeksi annetaan tai on  annettu
Lenni Juhani (sekoitus uutta ja vähän vanhaa[:)])
 
Lenni on kivan lupsakka nimi,
siitä tulee vallan hyvälle mielelle.[:)]
ja Juhanissa taasen on pontevuutta.

Hieno nimi kaiken kaikkiaan!!!
 
Ihania nimiä :)

Meille jos olis tyttö tullut, siitä olisi tullut Kiia Olivia, mut nyt kun poika tuli, siitä tulee Jesse Kristian.. :) Ei olla kerrottu viel kellekään, paitsi mun siskolle, josta tulee sylikummi ja haluaa kummilusikan ostaa :)

Oli vaikea miettiä nimeä, kun mies halusi sellaista, mikä myös Virossa ja näin mun korvaan Viron nimet kuulostaa tooooosi oudoilta, onneks päästiin yhteisymmärrykseen. Tai mä päätin ja mies hyväksyi sit [:)]
 
tinztinz: meidänkin pojan toiseksi nimeksi tulee Juhani kun on miehenkin toinen nimi.
Etunimi meillä vielä hakusessa, ristiäisestkin vasta 20.11 et onhan tässä vielä aikaa, Onniksi kutsutaan nyt poikaa kuten odotusaikanakin mutta se tuskin jää etunimeksi.
 
Eikös tuo Juhani ole aikalailla yksi suosituimmista nimistä....siis toisena nimenä käytettynä näin niinkuin nykypäivänä:)
se on kuitenkin sellainen nimi ettei kuulosta miltään ihan tuhottoman vanhalta ja tönköltä...suht siisti nimi joka sopii vielä tähänkin päivään[:)]
 
Meidän prinssistä tulee Lucas Kim Alexander. Kim on miehen puolen miesten nimissä :) ja siis haluttiin ei niin suomalainen nimi kun poikakin nyt on kaksikielinen. Tytöstä olis tullut Olivia Alexandra, noh sit seuraavahan meillä ON tyttö ni sit hänelle se [:D] Joka mamma nyt prinsessan tarvii [;)] nojuu, oikeestihan se on ihan sama.

Nyt pojalle nuttu niskaan ja lähdemme "evakkoon" meidän talossa tehtävää hissiremppaa! Voitte kuvitella pitkin päivää kuuluvat poraus äänet.. järki meinaa lähtee mut musaa vaan lujemmalle! [:D] Poika onneks pystyy nukkuu melussa missä tahansa.
 
Hih, Vesseli, jos teille ois tyttö tullu, ni siitähä ois melkee tullu mun kaimani [:D][:D][:D] Eka kirjain ois vaa L:ks pitäny muuttaa ni ois kaima ollu [;)][;)]
 
Meillä viety jo maistraattiin perjantaina nimipaperit eli voihan sen täällä kuuluttaa [:D] pojan nimeksi siis tuli Samuel Kristian. Toinen nimi myös miehellä toisena nimenä [:)] etunimestä väännettiin aikamme kun mitään ei tuntunut löytyvän, joka sopisi kummallekkin ja näyttäisi vauvalta[8D] mies sitten hoksasi etunimen jostain ja se oli just SE mitä on haettu[;)]
 
Purri: Aika hauska [:)] SUlla siis toooosi kiva nimi [:)]

piia84: Teillekin tulee Kristian [:)] Mä olisin halunnut ekaks nimeks, mut ei saatu jotenkin mitään sopimaan siihen toiseks, ni päädyttiin toiseks nimeks laittaa, kun sen nimen kuitenkin halusin [:)]
 
Meillä oli ristiäiset viime lauantaina ja pienen nimeksi tuli Elmo Matti Amadeus [:)]
Kiva nimi mielestäni. Oli aika vaikeaa keksiä kun tuo keskimmäinen nimi tuli miehen puolelta "perintönä".
Itse en siitä nimestä kovinkaan perusta mutta nuo kaksi muuta ovat aivan ihania ja kokonaisuudessaa nimestä
tuli aikas makea [:D]

Toivottavasti pienikin tykkää kun ymmärtää oman nimensä [;)]
 
Voi mikä mainio nimi tiitiäinen!!!
Elmo oli mun "työnimi" kun äiti mua odotti[;)], onko sulle se suomalainen Elmo TVsarja tuttu?
Amadeus
on mahtava lisä kokonaisuuteen!!!

Ja ihan salettiin pikkumies diggaa nimeään isompanakin,
onhan se ihan rokkiNimi!! [:D][:D][:D]
 
Kivoja nimiä ootte keksinyt [:)] Itellä oli jo melkein alusta asti selvää mitkä nimet tulee ja oikeilla nimillä niitä kutsuttiin jo maha-aikana. Selvisi jo niin alussa, että tyttöjä ovat. Olin joskus jo luvannut, että lapset saa turkkilaisen nimen, jos MINÄ saan päättä ne (ja että mieskin ne hyväksyy[;)]). Eikä mitään kädenvääntöä niistä tullutkaan. Kauniita turkkilaisia tyttöjen nimiä vaan ei juuri ole, pojille olisin keksinyt enemmän. Eikä nämä nimet ole oikeita turkkilaisia, paitsi tokat nimet, mutta on kuitenkin käytössä sielläkin vaikkakin hyvin harvakseltaan.

Eli neiti A on Sara Hatice (toinen nimi on mieheni äidin nimi) ja neiti B Suzan Upme. En tiedä mistä mies tuon Upmen keksi, mutta Suzaniksi en osaa oikein lasta edes kutsua, vaan lempinimi Uppis on tullut tuosta Upmesta, ja sillä melkein kaikki sitä kutsuu [:D]
 
Tiko: Mullakin on muuten turkkilainen toinen nimi.[:)] Mun isä on siis turkkilainen.
Olisin meidän neitille halunnu myös laittaa isän puolelta jonkun nätin turkkilaisen nimen, mutta oikeen muuta en saanut päähäni kuin Ayidan.. Mun vanhan työkaverin tytön nimi on Ayida Isabella (jonka oon aina halunnu omalle lapselle nimeks antaa, mutta... niin...) Ja sen toisen tytön nimi on Aicha joka on mun mielestä kans tosi nätti.[:)] Nyt tosin vaan tuntuis niin hölmöltä laittaa turkkilaista nimeä (edes toista nimeä) sillä meidän pikkuinen on ihan blondi ja sinisilmäinen...[:D] Ei oikeen sopis millään tavoin pikkuiselle...[:D]
 
Saatiin kuin saatiinkin pojalle nimi[;)] Etunimeksi tuli Otava.
Toinen nimi on Olof joka on isännän puolella "IsältäPojalle" nimi.
Kolmas nimi Tapani joka taasen mun puolella samanlainen nimi. 
 
Kristian melko suosittu...
Mun poitsu saa nimekseen Valtteri Kristian [:)] Vaihtoehtoja oli Mikael, Alexander, Aleksi, Timi, Riku.. Ja lista jatkuu [:D] Ja minä en osannut pitää salaisuutena tuota päätettyä nimeä.. Iskä, siskoni ja exän äippä tietävät nimen..

Amanda: Aicha on kyllä ihana [:)] Jos minussa tai lapsessa ois muutakin kuin Suomalaista verta niin antaisin jonkun tuon tyylisen tytölle..

Tiko: Sullakin nättejä nimiä [:)] Kiva lukea teidän lapsien nimiä, kun on erikoisempia kun Suomalaiset.. [8D]

PojanÄiti: Harvoin kyllä tullut vastaan tuota nimeä [:)] Hieno on!

= Kaikilla hienot nimet [:D]
 
Takaisin
Top