Nimiäiset ja ristiäiset, kummat, kummit ja kummitukset

Mulla oli kyllä kans napanuora tosi tiukalla nimiäisissä, varsinkin kun koko aamu meni valmistellessa ja tyttö pyöri muiden sylissä sen aikaa. Teki mieli halia pieni ihan puhki kun kotio päästiin.
 
Meillä neiti sai nimen ortodoksiseen tapaan jo 8. Pvänä syntymästä. Hänestä tuli Malin. IsosisarukEt Anton ja Ellen. Haluttiin nimi joka sopii sekä suomen että ruotsin kielelle koska lapset on kaksikielisiä. Kaste oli viime la. Kummeja kaksi. Vieraita oli vajaa 40 ja kakut tilasin valmiina. Suolaiset tehtiin osin miehen kaa ja osan teki ystävät. Apua oli keittiössä onneksi niin että ite pääsi seurustelemaan. Mukavasti meni vaikka rankka päivä olikin :)
 
Tänään oli meilläkin ristiäiset. Ihanaa että ovat ohi, vaikka mukavaa olikin ja hyvin meni. On niitä kuitenkin jonkin verran jännitetty etukäteen.
Poika sai olla muiden sylissä, ja nyt oli rennompi suhtautuminen siihen, toisaalta meitä oli aika vähän ja vauvan pitelijät oli kaikki läheisiä. Isoäiti (anoppi) tuli jo eilen kylään, ja hoiti kiitettävästi poikaa. Poika jokelteli ja jutteli kovasti, ja olin iloinen. Totuuden nimessä on myönnettävä, että olisin ollut mustasukkainen jos en itse olisi jo aiemmin saanut runsaasti jutustelua osakseni.

Pojalla on nyt nimi. Päätettiin se max. tunti ennen papin saapumista. Etunimi oli tiedossa, mutta kaksi seuraavaa ei..
 
Takaisin
Top