Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
siis kyllä mulla ainaki oli esikoisen kanssa tuo np-ultra ja siinä katottiin niskaturvotus vaikka ei seuloihin sillon osallistuttu.. seulontoihin meidän on nyt nimenomaan tarkotus osallistua koska edellisessä raskaudessa oli niin pahoja poikkeamia siinä sikiössä, et neuvolassa ihan suosittelivat et osallistutaan seuloihin.. ja kyllähän ne on mun tiedoissa nähny et osallistutaan seuloihin ja et oon tullu nimenomaan mittauttaan niskapoimua ja mitä siihen nyt kuuluu muutenki (just noi et katotaan montako sikiötä on, ja varmistetaan raskauden kesto ja LA jne..) ja vielä kaikenlisäksi päästiin perinnöllisyyspolin kautta tonne vähä parempaan ultraan et kaikki mahd. poikkeavuudet nähtäs paremmin, eli nyt tuntuu et oli turha reissu... kaippa tää ny on vaan ihan inhimillinen erehdyt ja pitää vaan ite jaksaa oottaa vielä huominen...

Bounty: No jopas ovat kämmäilleet! Ultraajalla ajatukset muualla, kun tollee unohtelee? Onneksi huomasivat ja pääset jo tällä viikolla uusiks!! Noit ultria voi joo käydä sen kaks kertaa, vaik ei seulontoihin osallistuiskaan. Just kattelin tallesta ohjelmaa, jossa eivät menneet ollenkaan ultriin, aika uhkarohkeeta. Meidän nt-ultra takana. Mitat vastasi viikkoja ja vauveli heräteltiin liikkeelle, jotta saatiin nt mitattua. Kaik vaikutti hyvältä ja nyt ootellaan seerumiseulan tuloksia. Melko liikuttava hetki, vaikka ultria on ollut jo monta. Hematooma oli ennallaan ja edelleen vuotelee. Enää se ei vaan jaksa säikytellä. Oo, kesän lapsi mä oon...soi päässä ja hymy huulilla <3>

Miulla ois maanantaina ultra eessä. En enää millään jaksas oottaa! Varsinkin kun lukee täältä näitä juttuja... :) Niin moni jo käyny! Jännittää ihan hirmusesti. Tuntuu et aika matelee! 

SannaKoo; no näin minäki sen oon ajatellu et tuskin sieltä huomenna mitään merkittävää löytyy ku se lääkäri katteli sitä siinä melko kauan ja sano et mitään syytä huoleen ei oo, että kaikki on hyvin ja onnitteli jo tulevasta uudesta perheenjäsenestä! :)) Lääkäri sanoi että on mukava kertoa välillä hyviäkin uutisia, ilmeisesti tuolla perinnöllisyyspolin puolella joutuvat usein kertomaan huonoja uutisia :( (niinkuin meillekki silloin edellisessä raskaudessa).
Juteltiin siinä vähän jo tulevasta synnytyksestäki ja kaikkee :) (synnytyksessä tuo 4 päivän heitto saatetaan ottaa huomioon jos pitää käynnistää).
Ja sit se sano senki et jos vuodoista huolimatta kohdussa todetaan elävä sikiö niin silloin raskaudella on todella hyvä ennuste, et sitkeä sissi täytyy olla ;) <3
Säikähin vaan eilen niin paljo, et jos sieltä kumminki löytyy jotain..nyt on jo parempi olo :)
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikki!! :)

Ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille! Täällä ainakin aiotaan ottaa rennosti kotona kun on kerran palkallinen vapaa :) Meillä oli tosiaan tuossa viime viikolla lääkärineuvola eikä siellä oikeestaan mitään sen ihmeempää ollu ku ekalla neuvola käynnillä paitsi että tehtiin sisätutkimus jossa katottiin vaan että kaikki on yleisesti hyvin ja tutkittiin kohdunsuu. Mulla oli onneks noussu tuo hb edellis kerran 117   ja nyt oli 129 eli aika normaali, johtuneeko siitä että taas on alkanut ruoka maistumaan vai noista ladyvita mama vitamiineista joita aloin syömään kun niissä on mukana rautaakin. Ja enää reilut 5 viikkoa niin olis rakenneultra ja päästään taas kattelee pikkusta :)

Meillä oli eilen eka ultra ja kuten odotella saattoi, sikiö oli miltei kaksi viikkoa "nuorempi" kun mitä edellisistä menkoista laskettiin.  Tänään on siis vasta 10+5 menossa ja laskettu aika muuttui 12 päivää eteenpäin eli ihan kesäkuun loppuun.

Virallisesti seulonnan veriarvoja ei vielä verrattu niskaturvotukseen, mutta iso kivi tipahti jo sydämeltä, kun niskaturvotus oli 0,8 mm. Hoitaja sanoi, että hyvältä vaikuttaa ja suurella todennäköisyydellä luku pyörii samoissa uusintaultrassa 18.12. Samalla vahvistetaan se laskettu aika viralliseksi.

Mutta kun muuten ultrassa tsiigailtiin, niin napanuoran paksuus oli hyvä ja muutenkin muksulla kaikki oleelliset asiat paikoillaan. Koko toimituksen ipana vaan nukkui ja vaikka mahasta kauheesti jumpattiin, niin tyyppi käänsi vaan kylkeä ja vähän varpaitaan heilutti. Sydän sykki tasaisesti.

Eli valtakunnassa kaikki hyvin. Vähän tietysti saa uudelleen venailla 12 viikkoa täyteen, että voi isommin huokaista helpotuksesta. (Paha olo on pirulainen hiipimässä takaisin ja aamua lukuunottamatta koko muu päivä menee kärvistäessä.. mutta ehkä tämä tästä iloksi vielä joskus muuttuu.

meilä oli np-ultrassa kaikki hyin :) pikkunen touhus siellä paljon ja oli hieman tuiman näköinen. :D niskaturvotusta oli 0,6 eli kaikki hyvin :) koko vastas viikkoja 11+6 ja omien laskujn mukaan pitäs olla 12+2. Ei ainakaan lääkäri kirjottanu siihen korttiin mitään et La olis muuttunut. :) Että masussa kaikki hyvin :)

Täälläkin oli tiistaina eka ultra. Kaikki näytti kuulemma hyvältä, olihan se liikuttavaa nähdä tyyppi siellä pyörimässä. Helpottavaa, kun kai sitä on alitajuisesti jännittänyt puuttuuko osia (käsiä, aivot ym) Niskaturvotusta ei ollut, sitä varten piti kuvata alakauttakin, koska mulla näköjään kohtu taaksepäin kallistuneena, joten asukki pääsi ennen mittausta jemmaan.

Tuntuu hassulta, että minä saan yskimällä ton tyypin hereille/vaihtamaan asentoa. :)

Laskettua aikaa ei muutettu, vaikka koon mukaan olisi 4 päivää oletettua vanhempi.

t
Mitä kaikkea noista verikokeista oikein selviää/selvitetään?

Varmaan melkein kaikki muut on jo käyneet np-ultrassa, mulla vielä reilu viikko aikaa siihen. Eikä mitään näköhavaintoa ole vielä pikkuisesta tehty, mutta jokuhan tuota masua kasvattaa ;) Onneksi sentään sydänäänet on kuultu neuvolassa ja tänään täydellä varmuudella kuulin ihanan jumputuksen myös kotidopplerillani <3

Kaneli79:  Täällä toinen joka ei oo vielä käyny ultrassa. Miulla ois maanantaina eessä. En päässy kuuntelemaan edes neuvolassa sydänääniä joten erittäin jännittynein mielin täällä odotellaan. Maha kyllä täälläkin kasvanu joten kyllä siellä joku ainakin kasvaa... :) 

Ekassa neuvolassa huomattiin et paino oli pudonnu kilolla (jojotan kyl siinä 50-58 välillä riippuen siitä miten saan syötyä) ja tuli sit opastuksia et syö kaikkee mitä pystyt vaan alas saamaan.. Oli kyllä jännä ko minu tupakoinnista ei puhuttu niin paljoa entä isin.. Kuitenkin korostivat sitä et keskitytään äitin vointiin ettei isälle tule ulkopuolinen olo.. Mies siinä joutu piinapenkkiin ko itte oon saanu vähennettyä 0-5 tupakkaa ja on ollu viikkoja et oon ollu polttamatta ja sit vkl yksi.. Isällä sitä tuntuu palavan parikymmentä päivässä sama se onko töitä vai ei.. Ehkä vähän lisääntynykki nyt ko oon hormoonihirmuillu.. Verikokeissa huomattiin sit taas anemiaa eli rautalääkkeitä vähän omien fiilisten mukaan ko on tullu niitten kans temppuiltua jo useampi vuosi..

Eka ultra oli sit pari viikkoa myöhemmin.. Kaikki ok ja naureskelin sitte ultran jälkeen et laps tarvii jo pienenä kypärän ko kädet pään päällä siellä kökötteli.. Kuvissaki näkyy ne räpylät siellä pään päällä :D Menkoista laskettuna LA olis ollu 26.6 ja ultrassa (tuntu kyllä et se lekuri ei saanu napattua niitä pisimpiä kohtia) muuttu 30.6.. Juhannusmukula ois tulossa jos kaikki hyvin menee.. Mies totesi ettei minun kannattasi niihin seuloihin osallistua ko tietää et miten sit stressaan jos jotain ilmeneeki.. Mut sinne ollaan menossa ko lekuri puhu ympäri et tietääpähän sit et jos jotain häikkää on ja varmistuu sitte ne lukumäärätki.. Ens viikolla np-ultraan kattomaan et mites se mukula siellä pärjäilee..

Voi ihania ultrakuulumisia taas, ja parilla vielä koitos eessä. Toivottavasti lopullekin porukalle saadaan vain hyviä uutisia!

Ja Bounty, nytkö joudutte siis johonkin "ei niin tarkkaan" ultraan vaan tuon tössin takia? Aika mälsää, mutta eipä sitä kai enää auta itkeä... Onneksi sun olo on ilmeisesti vähän kohentunut :)

Meillä oli eilen neuvola ja hienostihan se meni, vaikka tuo liki 3v viikari olikin matkassa. Kerrankin sain olla ylpeä, että se niin nätisti vaan aloillaan oli ja leikki. Tais jänskättää vieras paikka ;)
Mä oon ollut aivan varma, että mulla on verenpaineet tosi alhaiset, koska pyörryttelee kovin... kuitenkin hoitsu sitä mittaili niillä vanhanaikaisilla systeemeillä, ja sai aivan järkyttävän korkeita paineita. Varmaan kohos paineet jo siitäkin, kun tietysti heti aloin moittimaan mielessäni itseäni, että oon sitä suolaa ja salmiakkia vaan tuupannut suusta alas, ku oon kuvitellut pyörrytyksen johtuvan alhaisista paineista! Mutta digimittarin kävi sitten hakemassa, sillä tais olla 120/78 tms paineet, eli ihan normit, joskin mulle "korkeahkot" kun oon tottunut jopa pariakymmentä pienempiin lukuihin raskausaikana... :O

Mulla tuli viime raskaudessa ongelma tohon verenpainemittaukseen. Kerran mitattiin kolmesti kun aina oli laitteessa jotain vikaa ja lopulta paineet olikin huonot. Sain sitten kummiskin kotiin mittarin seuratakseni paineita stressittömissä olosuhteissa ja ne olikin ok. Kaikkea sitä voi pään sisällä itselleen aiheuttaa.

Kävimmä siellä ultrassa eilen ja nt ei ollu ku 0.7, eli kaikki hyvin!! <3 :)) nenäluunki se lääkäri siellä näki, kertoi että usein down-lapselta se puuttuu.. joten sitäkään "uhkaa" ei pitäs olla..
SannaKoo; hyvät laitteet nuo tuntu olevan tuollaki terveystalolla, en edes ymmärrä miks piti tuolla oysissa käydä... sinne pitäs mennä sit myös rakenneultraan, vois toki neuvolassa sanoa et halutaan terveystalolle..

Mulla oli neuvolalääkäri viikko sitten perjantaina.  Siellä ei lääkäri saanut sydänääniä kuuluviin.  Kysäisi koskas mulla on seuraava neuvola jos siellä vois sitten kuunnella.  No se seuraava käyntihän on helmikuun alussa...  Piti sitten varata terkkarille aika ja tiistaille sen sainkin.  Terkkari ne äänet sieltä kyllä löysi heti vahvoina ja normaaleina :)  Kyllä mä luotan terkkariin enemmän äänten kuuntelussa kuin lääkäriin, terkkari kun tuota toimenpidettä rutiinisti suorittaa.  Nyt sitten seuraava käynti on rakenneultra tammikuussa ja sitten neuvola helmikuussa.  Kuulostaapa kaukaiselta X)

Meilläkin vielä odotellaan ultraa, joka on ensi tiistaina. Toisaalta jännittää, ett mitä siellä näkyy ja näkyyko mitään, mutta toisaalta koitan ajatella, että minä en siihen asiaan voi enää mitenkään vaikuttaa, joten sitä on turha etukäteen stressata. 

Ihanaa, että suurimmalla osalla ultrakuulumiset on ollut positiivisia. Ja tsemppiä teille, joilla niskaturvotusta on ollut liikaa. Toivotaan, että tekin saatte pian selvyyttä asioihin ja hyviä uutisia!

Ihania ultrakuulumisia täällä :) Meillä odotellaan jo tuota rakenneultraa joka ois 14.1, mies varsinkin kun ei tuohon ekaan päässy töiden takia mukaan. Erityisesti odotellaan että saatais tietää kumpi on tulossa kun on nyt tehty vähän remppaa sisällä ja seuraavaks olis vuorossa tuo alakerran toinen makkari mistä tehdään luultavasti vauvan huone ja tapetin väriä on tässä pähkäilty :)  Mulla nyt viikot 15+0 ja massu alkaa jo ihanasti näkymään :)

Musta vähän tuntuu nannamaria että tunnetaan toisemme kaukaisilta ajoilta tai ainakin kaukaiselta se tuntuu :) meet viikoilla vähän mun eellä :))

Nyt on ultrassa käyty. Kaikki oli. hyvin, koko täsmäs viikkoja ja niskaturvotus oli ihan normi. <3 Olipa ihana nähä ku pikkunen piti aamujumppaa! <3 <3

Meillä on tänään päivällä ensimmäinen ultra edessä ja jännittää kyllä niin hirveesti että töiden teosta ei tuu yhtään mitään :)

Takaisin