Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen kävin ensimmäisen neuvolakäyntini tekemässä ja pikkuhiljaa tää alkaa todelta tuntua <3 ihan perusalkulöpinöissä vierähti melkein tunti. sydänääniä koitti metsästää vaikkei kuulemma koskaan näillä viikoilla normaalisti sitä edes tee, mutta kun edelleen epäselvää, olisinko sittenkin jo kuukauden verran pidemmällä.. laite jolla niitä kuunneltiin on jokin alkuaikainen, joten ei kuulemma vielä huolestuta kun ei ääniä kuuluviin saatu (ja en olis siis edes huolestunut, esikoisestakaan ei aikanaan tuolla meinattu millään saada myöhemmilläkään viikoilla ja nyt kuitenkin vasta näin alkuvaiheessa mennään..) lähete sairaalaan np-ultraan lähti, jossa äänien kuulumattomuudesta huolimatta epäilys pidemmällä olevasta raskaudesta, joten toiveissa edelleen että ajan saisin hyvissä ajoin :) sikiöseulontaverikokeeseenkin sain lähetteet, vaikka jäinkin vielä pohtimaan, onko niihin tarvetta edes osallistua.. aivan mahtava fiilis kyllä oli huoneessa istua vihdoin erimerkeissä kuin esikoisen asioita hoitaessa. vau.fin kalenterinkin sain kun osasin sitä kysäistä, se oli esikoista odottaessamme viikon kohokohta kun raskausviikon vaihtuessa illalla nukkumaan mennessä kirjasta luimme molempien osiot.. ><3 ja nyt aion pitää tarkemmin kirjaa omista tuntemuksista yms, jotenkin tää on nyt niin erilaista kuin sillon pari vuotta sitten...>

Meilläkin oli tänään neuvola. Lasketuksia ajaksi merkittiin 25.5 vaikka maanantaina olleen varhaisultran mukaan olisi tuo 3.6. Muutetaan sitten np-ultrassa kuulemma vasta. Neuvolassa oli mukavaa ja sai paljon spesifiä tietoa. Sydänääniä ei yritetty löytää onneksi kun ei varmaan vielä kuuluisi. Mä en saanut tuota Vau-kaleneria vaan jonkun vastaavan joka tällä alueella annetaan tokan odottajille yleensä. Ruoka-aineet käytiin myös läpi ja tuli siellä taas monia joita ei muistanut itse, kuten hauki esim. Meillä kun pakkanen täynnä itse kalastettua haukea. Tänään ajattelin myös soitella ultra-aikaa Lohjan sairaalaan. Ois varmaan 3-4 viikon kuluessa se jo :).

Mä sain Meri-Oulun neuvolasta sähköpostiin kuvat pikkuisesta :) Muuten en kyllä osaa sanoa miten muilla paikkakunnilla kuvien saaminen onnistuu..

Ihanaa, että sydämenlyöntejä on jo saatu esiin! Onnea Pallero! Ja vuodoista ei kannata säikähtää, niitähän tulee kaiketi "aika monella" :) Kiva kun pääsit kuitenkin tsekkaamaan asian!

Mitä tulee kuvien saantiin, niin luulis, että ainakin niissä paikoissa, missä ultra suoritetaan sairaalassa (tai yksityisellä lääkäriasemalla) eikä neuvolassa, niin kuvia pitäis kait saada. Ainakin näin siis ollut pk-seudulla :)

Kiva ollut lukea teidän kokemuksianne. Yritän itsekin aktivoitua.

Soittelin eilen ensimmäisen neuvoajan ja sainkin sen jo ensi viikon maanantaille. 22.10. olisi siis neuvola. Silloin on viikot vasta 7+5. En olisi uskonut, että niin aikaisin saisin neuvolaa, koska täällä pyydetään ottamaan neuvolaan yhteyttä vasta 7.-9. viikoilla. Toisaalta olisin halunnut neuvolan myöhemmäksi, koska nyt ei varmaankaan vielä voida sydänääniä kuunnella.

Me käytiin yksityisellä varhaisultrassa ja sain kuvan. Eihän siinä ollut kuin pikku 5,3mm pallura, minun oma vauva! Ens ti meillä neuvola, edellisistä menkoista laskettuna 8+3 kun ei ennen yhdeksättä raskausviikkoa meillä päin neuvolaan oteta. Kuulemma niin paljon tota ennen tulee keskenmenoja. Noh, totta se kai on. Eihän meillä vissiin oo viikkoja kun 7-8 kun sinne mennään. Enpä meinannu kyllä muuttaa aikaa :D siellä mun kästtääkseni vaan jutellaan. Aikaa on varattu 90min. Kaipa veri- ja pissakokeet otetaan. En tiiä. Sit on viel 30. pv se ultra ennen np:a.

Kävin eilen neuvolassa varhaisultrassa, ja viikkoja olisi ollut viime kuukautisista (keskenmenosta) 7+2. Tiesin että on oikeasti vähemmän, mutta Ultran mukaan 5+6 - 6+2, alkio oli 2,9mm ja sykettä ei näkynyt mutta kuulemma viikkoihin nähden ihan normaali ruskuaispussi ym. Ihmettelenkin nyt vain että jos viikkoja on noin vähän niin kuinka olen voinut saada haamuplussan testiin jo 25.9 eli joskus rv 2+ tai 3?? Ultraaja vakuutteli että ei ole mitään syytä huolestua, mutta tuntuu silti oudolta. Uuden ajan sain 2,5 viikon päähän, toivottavasti silloin kaikki kunnossa!

Hei Lilli!

Minulla oli keskenmenon jälkeen raskaustesti plussaa vielä n. kuukauden ajan. En toki voi olla varma, mutta voisiko kohdallasi olla kyseessä edellisen raskauden haamut kummittelemassa tällöin 25.9.? Onnea uudesta raskautumisesta! Syke tulee vielä, usko pois!

Mä olin keskiviikkona ekaa kertaa neuvolassa (raskausviikko 7). Meni 1 h 45 min aikaa, otettiin hemoglobiini, paino ja pissanäyte sekä otettiin tietoja ylös. Varhaisultra on ens viikon perjantaina.

Pallero, en olekaan tuota tullut ajatelleeksi. Tein km:n jälkeen testin joka oli nega, mutta olisikohan hormoni voinut silti jäädä hiukan koholle vaikkei testissä näkynytkään.. Ja jos ultrassa annettu viikkoarvio heittää vaikka parilla - kolmella päivällä niin sittenhän olen jo ihan hyvin voinutkin testata silloin plussan. :) onnea myös sinulle uudesta raskaudesta, toivottavasti kaikkien pikkuiset jaksaa pysyä matkassa loppuun asti. :)

Eilen tuli postissa ensimmäinen ultra-aikakin. 23.11, eli viisi viikkoa jos jaksaisin vielä odottaa.. Sit saa vihdoin tietää tarkemmat viikotkin, niin epätodelliselta tää kaikki vielä tuntuu siihen asti. Salaa toivon että tää jo niillä pidemmillä viikoilla olisi, mutta edetään nyt päivä kerrallaan ja koitetaan toivoa että pikkanen jaksaa kyydissä pysyä. <3>

Huh! Ei nyt ihan neuvolakäyntiä ollut mutta sain puhelimitse lähetteen veren hcg-kokeeseen kun on ollu kipuilua jo pidempään, nyt viikot laskettuna 6+4, voi olla että on jotain 5+5-6+4-väliltäkin. Mutta hcg 22434, eli vastaa täysin näitä mahdollisia viikkoja! :D Tiistaina varhaisultraan kun laskettuna tasan 7+0, jotenkin turvallisemmin mielin pystyy odotteleen taas sinnekin :)

Tuun varmaan muistaan ton lukeman lopun ikää :D

Täällä ei olla vielä neuvolaa edes varattu. Odotan huomiseen tai maanantaihin ja teen vielä testin. Toivottavasti nyt tulee tumma viiva, niin voi uskoa itsekin, että vielä ainakin raskaana ollaan. Mutta löysin tällaisen Helsingin nettisivuilta ja tuossa näkee hyvin mitä käyntejä neuvolassa, lekurissa ja ultrissa on ainakin täällä pk-seudulla: http://www.hel.fi/hki/terke/fi/Terveyspalvelut/Neuvolapalvelut/_itiysneuvolapalvelut.

Ja tuli vielä mieleen, että täällä yksityisellä saa aina ultrakuvat mukaan. Nuo kaksi pakollista ultraa on sairaalassa ja sieltä saa kuvat mukaan myös. Lisäksi tehtiin muistaakseni kaksi ultraa neuvolan lekurilla ja sieltä ei saanut kuvia mukaan.

Sain neuvolan ultrasta kuvan mukaan ihan pyytämättä. :) vaikka eihän siinä muuta näkynyt kun joku tumma ja vaalea alue.. Silti on mukava muisto. :)

Pitäisköhän sitä huomenna varata sitten se eka neuvola. :) Jos muistaisi soittaa. :D Nää päivät ja viikot menee niin nopsaan, etten edes muista olevani raskaana suurimman osan ajasta. Uskomatonta että ylihuomenna tulee jo neljä viikkoa ekasta plussatestistä. :)

Eka neuvola piti olla tällä viikolla kun raskausviikolla 8 mut jouduin perumaan ku alotin uudessa duunissa ja aika oli keskellä päivää. En tajua miten löydän sopivaa aikaa kalenterista ku oon päivät töissä, eikä viiti tässä vaiheessa sanoa töihin mitään neuvoloista.. Ja soittoaikaki neuvolaan on just sillon ku meillä on aina palaveriaika..

Takaisin