Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Serah: Muistan kuulleeni semmostakin että se istukkahormonin pitoisuus alun jälkeen myös hieman vähenisi ja siksi viivat testissä haalistuisi?  Mene ja tiedä.  Itellä kans ihan hirveä mania noiden testien tekemisessä. Aiemmissa raskauksissa oon luottanu yhteen ainoaan testiin mutta nyt oon tehny jo todella monta.  Ja oon ollu huolissani kun esim eilen oli todella hailakka viiva.  Nyt testasin kerrankin aamulla ja viiva oli heti paljon tummempi.  Kai se on uskottava että raskaana ollaan ja jätettävä loput testit kaupan hyllylle ;)

Meillä eka neuvola 10.10, ja en varmasti jaksa odottaa ekaan ultraan (ei mieskään malta). Tietääkö kukaan missä Helsingissä kannattaisi käydä varhaisultrassa?

Helsingissä hyvä esimerkiksi Fertinova. siellä saa ihan kohtuuhinnalla, olikohan joku 94 e kelakorvauksen jälkeen.

Femedassa kanssa lääkäristä riippuen vaihtelee hinnat, ekan kanssa käytiin Fredrika Fårskål (vai miten se kirjotettiin), jolla hintaa jäi maksettavaksi joku 85 euroa. Nyt on varattu aika 15.10 Matti Mandelinille, joka on kai aika saman hintainen. Jostain luin että Larkio-Miettinen on vielä halvempi, jotain 60-70 euroa. Mutta sinne kandee soittaa ja kysyä hintaa. :)

Älkää ihmiset hätäilkö! Tiedän itsekin kärsimättömänä, miten ärsyttävää on vaan odottaa ja olla epätietoinen, mutta jos sitä yrittäis hetken keskittyä joihinkin muihin asioihin ja odotella rauhassa, ja sitten testata vähän ajan päästä uudelleen. Ekan kanssa en uskonut raskautta ennen ekaa ultraa, kun ei ollut mitään tuntemuksia ja testin tuloskin taisi olla hieman epäselvä. Piti sitten kolme kuukautta elää epävarmuudessa. Voihan sitä toki mennä varhaisultraankin, jos ei malta odottaa. Tsemppiä kaikille pähkäilijöille!

Hiipo, mua jännittää ihan kamalasti kans enkä oo vielä uskaltanut soittamaan. Kunpa osais vaan ottaa rennosti ja luottais siihen että kaikki menee hyvin.

Kävin tänään yksityisellä ultrassa kun eilen aloin vuotaa. Alkio ei vastannu viikkoja mut pieni läpätys kävi. Sain naistentautien polille perjantaiksi ajan tarkistusultraan :)  

Mulla oli ensimmäinen testi järjettömän vahva ja pikainen plussa, toinen muutaman päivän myöhemmin oli aika haalea vain ja raskausoireetkin lieventyneet.. Samaa merkkiä käytin, ja nyt on pelkopaniikki päällä, vaikka tiedän ettei se oma panikointi mitään ainakaan auta. Varasin joka tapauksessa varhaisultran yksityiselle jo tälle viikolle, pitäisi silloin viikkoja olla 7+0. Toivottavasti silloin näkyisi jo jotain varmaa, on se sitten hyvää tai huonoa. Epätietoisuus on mulle aina yhtä stressaavaa, on asia sitten kuinka suuri tai pieni tahansa.. Toivotaan nyt vain parasta :)

Ensimmäinen neuvolakin on jo ensi viikolla. Hyvä että itse pysyy mukana tässä, päivät menee niin nopeasti kun päässä pyörii sata ajatusta eikä tämä alun väsymyskausi yhtään auta asiaa :D

Halla: mie kanssa olen juuri sen epätietoisuuden vuoksi varannut varhaisultran. Jotenkin sitä haluaa mahdollisimman ajoissa tiedon (hyvää tai huonoa). Mulla oli ennen esikoista keväällä 2009 keskeytynyt keskenmeno vko 10+1, se on pitkä stoori kaikkine mutkineen ja varhaisultrineen, mutta se vain vahvistaa vain ajatusta, että haluaa varmistua alkuraskauden tilanteesta.

Jahas, se tästä tekstistä, esikoinen haluaa pingua tähän katsomaan... Tsemppiä jokaiselle pähkäilyyn ja jokainen tekee varmasti oikeat, omat ratkaisunsa.

Eilen kävin terveystalolla varhaisultrassa. Viikkoja oli vasta 5-6. Menkoista laskettuna ois 6+2 mut ovis ollu sit näköjää aika myöhää... Limakalvot oli ok ja muutenkin kaikki normaalia. Kontrolli kahen viikon päästä mut sen sain kunnalliselle puolelle! :)

Kavin tanaan laaakarilla (irkuissa ei ole ns. neuvoloita vaan naisten/perhelaakareita) ja sain keltarauhashormonia ja aspiriinia km:n estoksi, toivottavasti pysyy kaveri talla kertaa mukana! Alkaa pikkuhiljaa uskoa etta on oikeasti raskaana :) 23.10 seuraava laakari, jossa pitaisi nakya sydamenlyonnit <3

Hallalle voimia ja tsemppiä. Erästä lääkäriä lainaten (tää oli itselleni paras lohtu vaikeimmalla hetkellä): km kokeneet naiset tekevät lapsia. ja toinen lääkäri sanoi, että paras "lääke" km jälkeen on aloittaa uusi yritys heti vain kun on siihen valmis.

Täällä käyty tänään ultrassa vatsakipujen vuoksi, paniikki oli aikamoinen ja olin jo täysin valmistautunut siihen, että raskaus on mennyt kesken. Itkuhan siinä tuli, kun lääkäri kertoi pienen sykkeen näkyvän. <3 Viikkoja ei laskenut tarkalleen, mutta n. 6-6+2 tällä hetkellä. Varmistuu sitten ekassa kunnon ultrassa, eihän siihenkään nyt sitten ole kun vaan jokusen 6 viikkoa. :D Mitenhän sitä mahtaakaan jaksaa sinne saakka!

Viime viikon lopulla soitin vihdoin neuvolaankin; tarkoitus oli olla hosumatta, mutta tää mun viikkojen epätietoisuus kieltämättä vähän mietityttää. Neuvolaankin olisin jo tälle viikolle saanut ajan, muttei saatu aikatauluja sopimaan, joten ens tiistaina eli 16.10 käyn ekan käynnin tekemässä.. Viikkoja sit joko 6+3 tai jopa 11+1.. Neuvolan tätiäkin vähän mietitytti että miten mitäkin testejä voidaan ottaa kun vois oireet hyvinkin olla niin että raskaus on pidemmällä kun luullaan, mutta kyllä se kaikki aikanaan selviää. Varhaisultraan jos olis varaa, niin menisin sen enempää miettimättä, mutta kun ei tuota ylimääräistä ole niin täytyy tyytyä odottelemaan (onneks oon pikkuhiljaa osannu asennoitua tähän maltillisemmin.. ;))

Täällä takana ar-ultra! Vastasi viikkoja 6+6, sydän löi vimmatusti ja L.A 31.5. Taidan silti pysyä tälläkin palstalla, koska np-ultrassa se L.A varmistuu paremmin! Olo on mahottoman ihanan sanoinkuvaamaton!<3

Täällä varhaisultra takana 6+4 ja kaikki näytti olevan hyvin <3 Pieni sydän löi hurjaa tahtia ja lasketuksi ajaksi kone antoi 2.6 <3 Ihanaa oli nähdä pikkuinen (7,2mm) :) ensimmäistä kertaa <3

Kävin tänään kanssa lääkärissä toispuoleisten kipujen takia ku on jatkunu jo muutaman päivää. Soittelin ensin neuvolaan ja ne sieltä kehotettiin menemään päivystykseen lääkärille, joka laitto lähetteen vielä eteenpäin. 
No pääasia oli, että kohdunulkonen saatiin laskettua pois ja kaikki pitäis olla kunnossa. :) Viikkoja niiden kone ei suostunu näyttämään, mutta pituus oli 4.8mm, elikkä eiköhän ihan viikkoja vastaa n.6+1. Toivotaan, että pysyy pikkunen mukana :)
Vasemmalla puolella munasarjoissa näky jotain, mitä veikkas keltarauhaseks, että olis turvotusta ja tää kipuilu ilmeisesti johtuu vaan suolistosta. 

Noni, käyty gynen polilla ultrassa. Alkiokaiku löytyi, vastasi viikkoja 6+3 vaikka tänään ois 6+6. mut sano et +-4 päivää on normia tässävaiheessa :) vuodon syyksikin löytyin kohdunsuulla oleva polyyppi :O jatkoseuranta neuvolassa :) kertoi myös sitten et yleensä kun alkio saavuttaa 1cm mitan niin keskenmenon riski on enään 1% luokkaa :O tää oli mulle iha uus tieto

Voi ihania uutisia ootte kaikki saaneet!!

Mulla maanantaina ultra edessä ja toivotaan parasta! Alle teelusikan verran tuli ruskeaa tuhrua tänään, joten huolestuttaa, vaikka voi olla täysin normaalia!

Takaisin