Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sä saat mojovat dropit sit synnytykseen! ;)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mä jotenkin osasin kyllä isoa vauvaa aavistaa, ku niitä ne on kaikki mun suvun puolelta ollutkin. Ja näkeehän sen tästä mun vatsastakin. Oon kuitenkin melkein 180cm pitkä, mut silti vauvaa on häpyluusta ihan ylös kylkiluihin asti. Mut jännä et ei mulla oo edes radia, ja silti tulossa jättiläisvauva. Kätilö lohdutti et isoa vauvaa on helppo hoitaa. Joo en mä sitä tässä murehdi vaan sitä, miten saan sen ulos..

Lyyti varmaan pakko haudata haaveet luomusynnytyksestä ja tilata kaikki mahdollinen lääkitys :wink

Ja pakata vähän isommat kotiutumisvaatteet vauvalle. Sun onnesi, että tilanne on tiedossa etkä lähde punkemaan moista jötkälettä alakautta.

No niin ne mullaki tunnusteli lantion kokoa ja muuta, sekä myös oli supistus vähän väliä päällä samalla! Hyh!

Mut voihan se hyvällä tuurilla lähtee syntymään itestään ennenku toi 10pvää on täynnä? Jos yrität kaikki temput siihen mennes mitä keksit! :P

Eikö muuten ollu niin et yli 4 kilosta ei tarviis ensisynnyttäjän edes lähteä synnyttämään alakautta, muistelen et jostai luin...?

Täällä vau.fi:ssä on juttu jossa Tyksin kätilö ilmoittaa rajan olevan yleensä 4,5.

Lälly, mä oon joskus kuullu et sellanen pikkasen isompi vauva olis kuulema helpompi synnyttää ku ihan pikkanen.... mut toki sehän nyt riippuu mistä roikkuu... mut tsemppiä kovasti!!!! kaikki sujuu varmasti hyvin ja me pidetään tääl taas sit kisakatsomoo ja ollaan henges mukana ähkimässä :wink

Mulla tänää rv 38+0 neuvola:

Pissa ok,
turvotus++,
paino +900g/vko :eek::eek::eek:
verenpaineet vähä koholla, 117/86
Verensokerit ollu ok....
Vauvan syke +/-140..
Eikä se pää ole vieläkään siellä kiinni.....

Verenpainetta pitää seurailla kotona, koska viikolla 38+2 esikko käynnistettiin sen myrkytyksen takia... jos nyt sellanen vielä tulis, niin ei ehtis äityä niin pahaks ku viimeks.... ihan jeppis jepulis käynti, vähä turha, mut kiva se on ne sydänäänet aina kuulla :) 2vkon päähän seuraava aika JOS oon viel yheskoos (toivottavasti en), mut herkästi kuule soitto jos vointi huononee tai paineet nousee..........

Kunhan kotiudun niin naputtelee teille sen synnytyskertomuksen koneella. Tänään myöhään illalla tai huomenissa sitten. Kirjotin sen jo paperille etten unohda mitään kun esikoisesta koitin rustailla kotona paperille niin olin jo unohtanut puolet... :D

Mutta siis mulla käynnistettiin oksitosiinilla klo 16 alkaen ja 20:24 oli vauva ulkona! Että nopeasti meni ja puudute oli hyvä ;)

Vaatteet, jotka oon vauvalle pakannu on kaikki 56 kokoa. Nyt mietin, että mahtavatko nuokaan :grin Oon tän kyl alitajunnassani koko aika tiennyt, en oo esim ostanu yhtään 50cm vaatetta. Voikohan sitä sektiota pyytää vielä myöhemminkin? En meinaan lähde edes yrittämään 4,5 kiloista.

Mun kaveri sai viime kesän vauvan, joka oli 54 cm pitkä ja paino 4,6kg. Joutuvat käyttää kuukauden verran 60 cm vaatteit mut sit ku paino tasaantu ni pystyvät hetken käyttää 56 cm vaatteit. :)

Mulla on 9.30 neuvola ja välillä supistaa sillai että mietin viitsiikö lähteä esikoinen mukanani auton rattiin :/
En usko että edes tänään mennään synnyttämään mutta miksi raahaan itseni sinne epämukavassa olossa, ei järkeä. Soitan ysiltä sinne.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä en voi ite edes harkita mitään ns. tärkeää menoa aamulle. Eli neuvolat oon sopinut kans aina iltapäivälle. Mulla on nimittäin ilmenny sitä, että vaikka herätyskello soi korvan juuressa kaks minuuttia ni en välttämättä herää. Mä oon pitäny itseäni aina herkkä unisena, mut en näköjään. Katotaan mitä vauva saa sit mussa aikaan. Herään varmaan jokaiseen tuhinaan.

Kävin neuvolassa kiukuttelemassa. Huonot yötunet ja sit kello soi seitsemän jälkeen, ei naurattanut.
Kaikki ok, mitä nyt paino noussut viikossa jumalauta yli kilon!!! Meinasin potkia vaa'an paskaksi. Selittynee kyllä turvotuksella, sormukset kinnaa ja iltaisin sukista jää rinkulat. Terkka kanssa katto et joo, kyllä tota turvotusta selvästi on eikä saarnannut painonnoususta. Ehkei se uskaltanut. Ei sil voi olla niin paljoa väliä näin loppuvaiheessa? Morkkiksissani kyllä jätin herkun kauppaan ja tankkasin hedelmiä ja mansikoita tähän 24/7 makeanhimoon.
muuten lähinnä valitin ja tiivistin olotilani "väsyttää, turhauttaa, kiukuttaa, turvottaa, ummettaa, kyllästyttää, supistaa ja jomottaa joka paikkaan noin muutenkin". Kovasti oli kannustava ja myötämielinen ja kehotti yrittämään kaiken muun paitsi synnytyksen ajattelua ja odottelua, edes vähän ja pienissä osissa. Helpommin sanottu kuin tehty. Miten aika menee näin hitaasti, miksi se ei halua syntyä ku on jo kerta tarpeeks iso ja tila vähissä!?!?
o_O

Ens vklla ois varattu taas aika, silloin 40+5. EN HALUA MENNÄ.

Kävin kuitenkin neuvolassa, siellä ei supistanut mutta sain niin kovan viiltokohtauksen alamahassa että jouduin seisomaan kun ei pystynyt istumaan :/
Paineet oli ok, pissa ok ja PAINO TiTtTIdii: EI OLLUT NOUSSUT yhtään yli viikon takaisesta mittauksesta, vissiin tippunut 200 g :) Vihdoin se siis on pysähtynyt!!
Eilen mätin kaksin käsin ruokaa kun oli niin kova nälkä ja aamupalaksi söin muroja, vanukkaan, leivän ja vielä santsasin muroja - ei vaikuttanut mitään vaakaan, jippiiiiiii!

17.5 tosiaan aamusta se yliaikakontrolli, otetaan kassit mukaan ja sanotaan että sehän käynnistetään NYT eikä viikon päästä :D Silloin 41 + 3 viikot, en usko että jos silloin ei ole merkkejä että viikossa lähtisi syntymään.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eilen neuvolassa sano et soita pe äitiyspolille ja varaa yliaikaskontrolliaika pe tiistaille.. No kuinka ollakaan äitiyspolit on tänään suljettu. Maanantaita odotellessa.. :)

38+2 neuvolassa käyty tänään. Muut arvot oli jees, mut hemoglobiini tippunu 105:n, joten sain suosituksen ostaa Obsidania. En tiedä onko yhteyttä tähän, mutta olikin jotenki painava ja huuruinen olo itellä ku laahauduin bussipysäkille. Vauveli sai kokoarvioks tällä hetkellä 3400g, ja syntyessään jää kuulemma 3600g. Ei meinannu vauva millään antaa kuunnella sydänääniä, ja mulle ehti ihan pikkuriikkisen tulla pelko et jos se oiski kuollu (vaik liikkui kyl aamulla ihan normaalisti). Kotiintullessa ostin pihvit itelleni ja maksamakkaraa ja verilettuja. Eiköhän noilla saada jotaki rautaa kehoon näin ensiavuks. Neuvolan tätsky oli muuten sitä mieltä, et jos lähenki synnyttää ennen seuraavia varattuja aikoja, niin ei tarvi perua niitä, hän kuulemma keksii kyllä tekemistä ja huomaa jossen tule että oon ehkäpä laitoksella.

mulle sano neuvolan täti samaa ku varaili KOLME aikaa vielä tuleville viikoille, et jos mua ei näy ni hän tietää missä oon, että ei tarvi perua aikoja :)

mulle ei oo annettu minkäänlaista painoarvioo vauvasta kuukausiin :( edellinen on jostain puolesta välistä... miten mä voin tietää sitte et onks tulossa jättivauva tms?

Ei meil oo yhtään painoarviota. Annettu vaan käsikopelolla tuntuma: siro vauva tulossa. Ei sen kummempia

Takaisin