Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinpä :D luin vanhoja viestejä niin cedjulla näytti olevan 37 viikolla jo 3700g, mutta en mä tätä meidän beibeekää yli lasketun täällä masussa pitäis..

Huihai. Miulla on sellai fiilis, et miullaki on melko iso vaikka keskikäyrällä olevinaa mennään...

ei teiskä kyllä uskois et teillä on noin isot mukeloiset mahassa :eek: kun automaattisesti tietysti vertaa mahan kokoon.... mut luulis et ne käynnistelis tai edes harkitsis käynnistämistä jos ei laskettuun mennessä rupee kuulumaan tai ainakin tekisivät toisen tsekkauksen tyyliin 2vkon päästä... sullakin mimmma vielä 4vkoa aikaa..... hui! tsemppiä!!!!!

Sitähän minäkin, ku ottanu nyt 1,6kg painoa 6vkssa, tekee se enemmän ku 200g/vk. Ja lähtökohta oli jo isompi painoinen sillon vklla 30 8) kai ne neuvolassa vaan pohjustaa tähän mun pieneen mahaa, mää kyllä mesoon vastaa jos ei meinaa laskettuun mennessä uutta kokoarvioo..

Etköhän sä saa toisen arvion vielä ennen laskettua aikaa varsinkin jos ite vaadit sitä sen perusteella että vauvan iso koko huolestuttaa sua!

Olipas mukava nuori sijainen tänään neuvolassa. Sai vähän enemmän tietoja ipanan asettumisesta kuin omalta terkalta. Kaikki mittaukset oli kunnossa, paino tosin taas +800 viime viikosta. Päätä pystyi vielä vähän liikuttelemaan ja selkä oli vasemmalla niinkuin itsekin epäilen. Tosin tuntuu kyllä välillä itseään pyörittelevän toiselle puolelle mutta palaa vasemmalle. Sf-mitta vähän keskikäyrän yläpuolella, eli nyt 34 (37+6).

Vappuaattona seuraavaksi taas näytille.

Mullakin on seuraava aika vappuaatolle. Ihan tylsää mennä sillon neuvolaan...mutta jospa mun ei tarviis enää!

Heippa toukokuiset ja terveiset neuvolasta! Raskausviikkoja 39+2.

Painoa +450g/vko
RR 120/76
Pissa putipuhdas
Sf 32 (laskenut 33,5:stä, että pää on jo hyvissä asemissa)
Hb 125, jee!

En ottanut neuvola-aikaa ensi viikolle vaikka kovin tyrkytettiin, menen sitten rv 41 jos tarvetta on vielä. Vappuaatolle olisi ajan antanut, lupasin synnytellä silloin :wink kun on laskettu aikakin. Nooh, vapaaehtoistahan nää terveyspalvelut on, luotan tässä kohtaa omiin tuntemuksiini jos tulisi raskausmyrkytyksen oireita, soittelen sitten herkästi eteenpäin.

Terveydenhoitaja arveli, että viikon sisään synnyttäisin. Saas nähdä osuuko hänen arvaus kohdilleen vai voisko olla 40 vuoden työkokemuksen sanelemaa arviota :rolleyes: Pysyn toiveissa, että näin voisi olla. En malta odottaa, että pääsen näkemään millainen on pikku-Ameeba :grin

Tää meidän muksuhan oli 37+1 syntyessään 3.4kg, vaikka koko ajan kasvoi keskikäyrällä, et ihan hyvän kokoinen, tiedä sit millainen möhkäle olis ollut laskettuna. Mut kait se mun radi kiihdytti sitä kasvua..

Röppö: Oliks siulla miten noi sf-mitat?

Tää meidän muksuhan oli 37+1 syntyessään 3.4kg, vaikka koko ajan kasvoi keskikäyrällä, et ihan hyvän kokoinen, tiedä sit millainen möhkäle olis ollut laskettuna. Mut kait se mun radi kiihdytti sitä kasvua..

Aaaaa ookei. Mie vähä oon ruvennu pelkäämää isoa vauvaa vaikka 36+6 oli arvio 3200g.. Mut se on vaa arvio!

Tää mun vauva on ihan onneton rääpäle, kun viimeks oli yli neljäkilonen muksu. Tuntuu, et vauva on ihan pikkuruinen, vaikka onkin jo varmaan nyt liki sen neljäkiloa.

Toisaalta tuntuu ihan uskomattomalta, et se on voinut mahtua tuonne mahan sisälle, kun vauvaa pitää masun päällä. Saati et siellä on ollut vielä isompikin vauva.

Pikkusen heitti mulla se painoarvio, kun synnytystä muutamaa päivää aiemmin annettu arvio oli noin 3kg, mut kun eivät saaneet sitä päänmittaa kunnolla, niin se vaikutti siihen.

Neuvolassa käyty (molemmat) tapaamassa uutta terkkaria.

Painoa tullut parissa viikossa 2,7 kg (miinus vaatteet). Terkkarilla ei ilmekään värähtänyt, sanoi vaan ettei kukaan syömällä tuollaista määrää näin nopeasti kerää. Turvotus ++, näkee kuulemma ihosta jo aivan selvästi, että oon aivan täys vettä. Muuten kommentoi painoa, että turvotuksesta huolimatta on tullut hyvin maltillisesti kiloja, että ei hätiä mitiä.

Sf-mitta 35 cm (hyvä kasvuspurtti, toki turvotus huomioiden, ja kohtu on kuulemma aivan pinkeänä vauvasta). Pojan sykkeet välillä 136-149.

Verenpaineet edelleen maltilliset, mutta koska proteiini oli taas + ja oon tällainen vesipatja, keskusteltiin mun aloitteesta raskausmyrkytyksestä hälyttävistä merkeistä.

Pitkät tovit juteltiin synnytyksestä, imetyksestä, kivunlievityksestä sun muusta. Sain pari aikaa vielä, toisen lasketulle päivälle, mutta menen sitten jos en ole synnyttämässä.

Toivotteli lisää hyviä supistuksia ja onnea synnytykseen, se on näillä merkeillä aivan nurkan takana.

Tänään oli neuvola ja huomenna äippäpolilla käynti, ku tää mama ei oo iha kunnossa.

En oikein tiedä ja väsyttää saameristi, etten tahdo ees ymmärtää. Verenpaineet korkeet, näköhäiriöitä, oksettavaa oloa, kutinaa, pääsärkyä jaja.. mitähä vielä. Turvotus on kaamea ja siin takana, kun on tää miu nivelpaska juttukin jaja... Pissa ja hemppa oli sentää hyvät ja syke vauvalla hyvä vaikka ei niin selkeesti kuulunu syke.

Takaisin