Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ohhoh.. täällä synnytetään taas. Tsemppiä!! :)

Tuosta imetyksestä.. mun on pakko tehdä imettäessä yhtä jos toistakin asiaa. Neljäs vauva ei vaan mitenkään voi saada niin jakamatonta huomiota päivän aikana. Leikin isompien kanssa, teen ruokaa, syötän toistakin muksua, istun koneella, luen kirjaa, ratkon riitoja, komennan, nostan pois pahanteosta jne jne lukemattomia asioita mitä teen samalla kun imetän. Ainoastaan iltaisin/öisin vauva saa mun "huomion" imettäessä, ja silloinkin yleensä nukahdan kesken kaiken ja vauva jatkaa syömistään. Anteeks nyt, mut oma pää, isommat lapset ja huusholli ei vaan kestäis sellasta et keskittys ainoastaan imettämään.

Joo mä oon tavannut ihmisiä, joiden mielestä vauva traumatisoituu jos ei saa äitinsä jakamatonta huomiota joka hetki imetyksen aikana. Niillä ei taida olla hirveästi kokemusta esim. monilapsisista perheistä.

SYNNYTYS! uu jee, voimia Cedjulle,ihanaa!

Mäkin haluun, tuli synnytyskateus:grin

Ja imettämiseen... Luulen et ekat imetyskerrat menee lasta tuijotellessa mut jos onnistuu se 6kk täysimetys niin ihan hullua mun mielestä kuvitella että jokainen imetyshetki olis pyhitetty vaan ja ainoastaan siihen syömiseen. Vaikka se onkin niin lapselle ku äidillekin tärkeä läheisyyttä antava hetki, niin jos ajatellaan et lapsi on tissillä about 10krt/pv niin kyllä siinä nyt voi samalla muutakin tehdä. Ei se lapsi siitä traumatisoidu jos mä katon telkkaria samalla tai näprään tablettia ja ratkon ristikkoa. Jos mun lapsen suurin trauma tulee siitä että datasin samalla ku imetin niin aika hyvin kyllä menee:)

Tsemppiä Cedju!! Tänään tai huomenna on yks toukovauva lisää. JEE!!!! Ja Mimii: mee vaan kytikselle sinne oven taa... Eihän me mitenkään uteliaita olla... :grin

Oi cedjulla jännät paikat!!! :D tsemppiä, toivottavasti käynnistyy nopeasti ja synnytys etenee hyvin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja imetyksestä.

Mä ainakin katoin frendit (taas kerran) läpi esikoista imettäessä! Se kun söi ja nukkui ja söi ja nukkui... En tiiä miten tän tokan kanssa käy, pitää varmaan yrittää pitää paremmin hereillä kun esikoinen touhaa samalla jotain kiellettyä :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo siis varmasti ekat imetys kerrat menee pientä tuijotellessa mut hei haloo!? Kuka sitä OIKEESTI jaksaa herkeemättä tuijottaa KOKO AJAN!?
Noooh, tietysti se oon minä joka tuijottaa..kovasti uhoon kyllä että teen muutaki..:rolleyes: ja kun painotettiin et vuosikkaaks ois hyvä imettää mut sori vaan, mua ällöttää että mun tississä roikkuu tyyppi joka osaa jo ainaki melkein kävellä..

Musta ei taaperoimettäjää tule, oma raja tulee siinä kun lapsi osaa sanoa "äiti anna tissiä". Ja salee tääkin menee niin et mies 3v päästä sanoo et voisko ton imetyksen jo lopettaa...:grin

Mua on imetetty yli 2 vuotiaaks... En oo kyllä suunnitellu tekeväni ite samaa. Tuntuu nyt ainakin hullulta!

En miekää oo ajatellu kouluun asti imettää.. Varmaa imetän vaan 6kk.... Sen minimi suosituksen jos se imetys ylipäätään edes onnistuu.

Ja kyllä mulla ainakin haaveena on pumpata maitoa talteen ja opettaa sen tissin kanssa käytettäväks myös toi pullo. Ois se vaa niin paljo mukavampaa jos mieski pystys välillä pullosta syöttää.

Äitipolilta kotiuduttu, tällä kertaa meillä oli mukava lääkäri :) kaikki hyvin, munuainen edelleen laajentunut, kehu jos alkaa samat kivut lopussa vielä uusiks niin sit käynnistävät jo eikä laita sitä prkln stenttiä :)

Nyt asiaan joka jäi mietityttää, vaikka miehestä aivan taas turhaan. Vauva se vaan kasvaa nääs, tänään viikot tasan 36+0 ja painoarvio 3200g, ihme kun oli sitä painoo viimekerralla napsahtanu ittellekki :D mutta tää poika onki näköjään todellisuudessa ottanu ne.

Lääkäri ei osannu sanoa miten ne kasvaa loppua kohden, että on niin erilaista se painon kertyminen ja tosiaan sfmitasta ei voi mitää päätellä, ku se maha uppoo jotenki mun pituuteen/lantioon/selkään niin hyvin 0___o

Myös verenpaineen alapaine oli noussu, mutta hyväksytysti.. mitä mää nyt teen. Sitku lasskettu lähestyy ja mitään ei tapahdu voin varmaa alkaa kinuaa itteeni johonki painoarvioon? Sillä lääkäri teki hyvin pikasen sisätutkimuksen ja tokas vaan, että kohdunsuu kiinni, mutta hyvällä mallilla synnytykseen nähden? Ja ku mua ei oo tosiaan yhtää supistellu, niin alko jo miettii ylisikaisuutta :D

Mun pitiki kysyä cedjulta niitä sen painoarvioita vauvasta aiemmilta viikoilta, mutta sehän on ehtiny tositoimii tsemppiä!!!!! :)

Takaisin