Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja vielä..tuo selälleen nukuttaminen on tullu uutena suosituksena. Meijän neuvolasta olivat käyneet koulutuksessa pari viikkoa sitten joten tuoki tuli tuoreena tietona. Ennen on ohjeistettu kylelleen nukuttamaan mutta kätkytkuolemien takia suositellaan nyt selällään nukuttamista.

Nonniin, neuvolassa käyty tänään. Kovasti olin kyllä huomenna menossa, mutta neuvolantäti ystävällisesti soitti ja muistutteli tulemaan. En oo varmaan ikinä lähteny niin nopeesti kotoota :D

Mutta asiaan:
Paino: +1,8kg / vko (Tää ei oo oikeesti normaalia, mulla ei oo turvotusta, en syö kuin porsas ja loppuraskaudesta oon liikkunu enemmän kuin aikoihin. Ja silti. VITUTTTAAAAAAAA!)
HBta ei katottu
Verenpaine: 120/79, vähän kohonnu normaaleista
Pissa: OK
Sykkeet: 130-150, tais vittuuntua lopuksi tutkintaan :D
SF: 38 cm
Tuntuu olevan tosi alhaalla, kiinnittymässä, mutta varotteli että silti saattaa mennä vaikka kuinka pitkään vielä. Käsikopelolla sanoi vauvan olevan 3,4-3,5 kg, mutta mulla on vaan edelleen monsterivauva-fiilis. :P

Ainiin, ja streptokokki oli negatiivinen, jee! :)

Ja perunajauhoja ei suositella käytettäväksi talkin sijasta ku ne pottujauhot on hyvä kasvualusta kaiken maaliman bakteereille.

Niin ja muistakaa pitää vauvan päätä sekä oikealle et vasemmalle kääntyneenä kun nukutettu selällään. Meillä tuli vauvasta toispuoleispää kun ei tajuttu tätä! Kyllähän se siitä tasaantui ajan myötä mutta jäi vähän toispuoleiseksi :o onneks on tyttö ja hiukset päässä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^Kiitos lisäyksestä!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Perse, pitääkö tässä alkaa iha post it lappuja liimailee pitkin taloa et kaiken muistas! :p

Mä kävin ostaa verenpainemittarin ku joku pirulainen on hävittänyt sen edellisen! En enää usko noihin neuvolan mittauksiin. Neuvolassa mittasivat 118/91 ja kotona mitattuna 118/77..

Ja perunajauhoja ei suositella käytettäväksi talkin sijasta ku ne pottujauhot on hyvä kasvualusta kaiken maaliman bakteereille.

Jännä! Meillä nimenomaan sanottiin valmennuksessa, että pottujauhot käy vallan mainiosti talkin sijaan! :D

Tuhinamurmeli, mulla on ihan sama ton paineen kanssa. Vaikka olisi miten mukava tyyppi sitä mittaamassa niin aina se on lääkärillä tai terkalla tosi korkea. Kotona mitattuna aina alle 120/80.

Mullakin aina korkeempi verenpaine ku joku muu mittaa, etenkin jos on lääkäri.Mä mittaan yleensä ite aina paineet kahdesti (ja punnitsenkin itse) ennen neuvolakäyntiä. Paineet aina vähän pienempiä. Ja sama se mulle, ku oon aina jotenkin niin tajuttoman ajoissa siellä et mielummin teen jotain höydyllistä siinä :D

meilläkin pojalla oli toinen puoli päästä lättänä ku ei pyöritelty sitä riittävästi.... kauheesti kaikkee uusia neuvoja ootte saanu :eek: en muista et meille olis noin paljon paasattu..... tai sit en vaan oo kuunnellu :oops:

Hyviä neuvoja kyl. Uskon silti et perus maalaisjärjellä ja sellasella tuntumalla pärjää hyvin...Oonkohan liian naiivi..

Musta tuntuu et noi neuvot on tarkotettu niille keneltä ei sitä maalaisjärkeä löydy, heitäkin tulee valitettavan useesti vastaan.

Mulle noi kaikki neuvot tuli tarpeeseen, emmä niitä sillai oo aatellu ees etukäteen ja just oli kiva saaha ne ohjeet vauvahierontaan.

Hyviä neuvoja :) täällä tuppukylässä ei oo valmennuksia niin mukava lukea ees jotain tätä kautta... Tänään muuten neuvolassa arvioi pikkusen olevan yli 50cm pitkä...

Aika jännä... Orimattilassa on kumminkin 3 kertaa (tosin niistä vähennetään yks pois tän vuoden aikana) +sit siel phks:ssä se sikiöseulanta ja rakenneultra... ja mulla on vielä 2 ylimääräistä eli yhteensä 7ultra aikaa... (ja iteasiassa viel 2 lääkärin tapaamista ku hain sairaslomaa..... eli vois sanoa että 9 :confused:)

Ne on tainnu vähentää lääkärikäyntejä lähiaikoina. Rakenneultrassa oli kätilö phks:ssä. Lääkärikäyntejä kahden lisäksi yks ylimääränen, koska mulla oli migreeni sillon pahana.

Kohta lähtö uuteen painoarvioon. Edellinen oli 9 päivää sitten, 3700g. Saa nähdä kuinka paljon on tullut lisää! Ja samalla saattavat kuulemma käynnistää, jos kasvu on jatkunut noin hurjana. Mulla ei ole edes radia eikä mitään! Nyt menossa 38+2. Jännät paikat!

Ja musta mä oon ollut aika hoikka, kapea lantio ja sillain. Mutta ehkä se silti mahtuu ulos tulemaan :confused:

Miksi ne ei vois vaikka kuvata mun sisuksia, kun mä epäilen niin kovasti synnytyksen onnistumista, jos siellä on jo joku nelikiloinen kaveri? Kuinka kallista se kuvaaminen on?

Sehän ei päällepäin näy kuinka hyvin lantio antaa periksi vauvalle :) Cedjulla jännät paikat, uskoisin että pääset synnyttelemään! :)

Itse ei kyllä todellakaan haluais enää tiistaina neuvolaan juttusille, mut luulenpa että näin tulee käymään.
Jännä miten eka ei menny yli, mut toinenpa vähä näyttää että menee. Lasten luonne erot tulee jo siinä ilmi? :D

Takaisin