Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neukkulääkäristä en ees melkein tienny et se oli sisällä, mut toi äippäpoli lääkäri tuntu oikeesti et koko nyrkki ois ollu ja kumpikin lääkäri oli naisia ja 30wee about molemmat. Mies lääkärii en haluis ees kopeloimaa itteeni..

Mullaki mieslääkäristä ollu paras kokemus! Huomattavasti hellä kätisempi mitä monet naislääkärit! Työtäänhä se mieslääkäriki vaan tekee ;) olin kyl ensin kauhuissani ku hoksasin et jouvun mieslääkärille mut eipä siitä voinu enää kiljuen karkuunkaa lähteä! :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Itsekin liputan mieslääkäreiden puolesta! Meillä täälä ainakin ihan huippu lääkäri jonka juttusille pääsee sen 2-3 kertaa raskauden aikana :) Hyvä miehet! :D

Nyt taas heti tutkimuksen jälkeen voin sanoa että oli kyllä vähemmän epämiellyttävää kun yleensä! Tosi rauhallinen ja mukava nuori naislääkäri synnärillä. Tuli heti hyvä fiilis koko taysin synnäristä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Niin ja siis synnärin päivystyksessä ei löytyny syytä mun mahakivuille. Kaikki vaikutti olevan hyvin. Vauvalla ja mulla. Vauva edelleen raivotarjonnassa ja hirveen vilkas potkunyrkkeilijä, painoarvio 1500g ja syntymäpainoarvio ihan vähän alle 3kg. Siroltahan se vauva siis vaikutti eikä ollenkaan jättiläiseltä.

Nyt odotellaan sit seuraavaks kirurgin mielipidettä vatsakivusta...

Hymykuoppa, hyvä et teillä molemmilla kaikki hyvin! :) jospa se venyttelee ne seinät nii siitä se kipu johtuuki. määki tahtosin kyllä hirveesti painoarvioo tuosta meijän poitsusta mut eipästä taija saaha. :oops:

Lyyti, kyllä oli kiva saada jotain kokoarvioo pikkusesta. Eihän sitä ite oikeen voi arvioida. Mulle tuli heti jotenkin tosi paljon rauhallisempi olo kun oon niin pelänny lähemmäs 5kg vauvaa!

Onko muilla allergialääkkeitä käytössä? Tänään sain neuvolalääkäriltä reseptin tuulixiin, jota siis olen aikaisemmatkin vuodet käyttänyt. Sanoi että allergialääkkeet eivät raskauteen vaikuta. Kotona luin nyt tuota pakkausselostetta jossa lukee ettei saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Putosin ihan kärryiltä..?? Eli mitä tässä nyt sitten uskaltaa ottaa..

Se on se.. Cetirizin ratiopharmia saa ainakin ottaa luki jossain, mut ny tarkemmin selosteestakin katselin niin ei sitäkää??? JAAAA! :confused005

Hymykuoppa, ottiko ne sulta ultraa siitä oik puolen kohdalta, vai miten sitä kipua selvitteli? Tota samaahan on ollu ainakin mulla ja mimmalla, tai en tiiä onko yhtää samaa mutta samalla puolella kuitenkin :)

Kaikissa allergialääkkeissä taitaa olla tuo maininta ettei saa ottaa tai ainakin että pitäisi välttää. Mut silti lääkärit niitä määrää joten kai niillä joku käsitys siitä on etteivät ole kauhean vaarallisia.

Mä olen yhen zyrtecin ottanut raskausaikana, onneksi ei ole enempää tarvinnut niin ei ole ollut tarvis miettiä. Kylmäallergiaan tehokkain on Telfast mutta siinä oli asteen kovemmat varoitukset niin sitä en edes harkinnut.

Muokattu viimeksi:
hymykuoppa: pikkanenhan tuo vauva sit on. Eiks sulla ollu LA päivää aikasemmin kuin mulla (?) ja mulla oli vauva viime tiistaina 1800g ja kasvaa keskikäyrällä, nyt sit painais 2000g, jos jatkaa tasaista 200g/vko kasvuaan.

Joku aika sitten oli kavereitten kanssa puhetta noista lääkäreistä ja tosi moni oli sitä mieltä, että ei mieslääkärille mene. Mulle on ihan herttasen hailee onko mies vai nainen. Eipä se minun värkki eka ole jonka ne näkee :p

Synnytyksen aikana tehtävä sisätutkimus on inhottava. Normaalisti ei oo mulla kyllä sattunu mutta eihä se mikään kiva juttu ole. Jälkitarkastuksessa ei oo sattunu muuta ku vatsaan se munasarjojen ja kohdun murjominen.

Tuttu sai 2,5 kg painavan vauvan, siis ihan täysaikanen. Mä mietin kauhulla, etten osais varmaan niin pienelle tehä mitää ku pelkäisin et se särkyy just. Odotan tämän olevan nelikilonen körmy.

Mimii gynekologi teki sisätutkimuksen ja ultras. Sano että kohdun seinämä ja istukka näyttää normaalilta. Maha aristaa kosketusta tosi pahasti mutta sit kun menin kirurgille niin se sano 5 minuutissa että ei oo kirurginen vaiva. Kirurgi siis paineli ja koputteli ja kyseli vaan. Kaikki labrat oli kunnossa myös. Luultavasti kipu johtuu siis hyperaktiivisesta vauvasta. Harmi sinänsä ettei kivulle löytyny syytä, koska nyt tää kipu vaan jatkuu enkä voi tehä sille mitään. Pääasia kyllä että pääsin kotiin. Ensiavun puolella oli ahdistavaa!!!

Joo, se on totta että helpottavaa kuulla kun vauvalla kaikki hyvin ja labrat ym kunnossa, mut sitte turhauttavaa kun ei tiiä yhtään kauan se kipu sit jatkuu ja mistä varmuudella johtuu.
Mut kai sitte saa ottaa sitä panacodia silon tällön jos kipu tuntuu kovalta, ettei esim saa nukuttua... Ainaki mulle on niin sanottu.

Onko sulla hymykuoppa mitään tukivyötä käytössä? En nyt taas muista millasta toi sun kipu oli, mut itellä ollu pistävää/kiristävää tosin kovin pinnallisen tuntusta kipua vasemmalla puolella vatsaa. Löysin kaappini kätköistä kaks Anita-vyötä ja otin kokeilumielessä käyttöön ja toi kipuilu on hävinny. Mun kipu ei oo siis lähelläkään lantiota. Epäilin ite jotakin kiinnikettä tms. Kiputunne mulla on on epämiellyttävä ja pysäyttää kyllä, mutta ei vielä verrattavissa synnytyssupistuksiin eli ei satu vielä hitokseen...

Röppö 29.4. on la eli taitaa olla 2 päivää eroa. Mutta siis kyllähän se vauva oli tosi pieni kun mä odotin että olis tässä vaiheessa paljastunu jo 2 kiloseks jättivauvaks! En kuitenkaan liikaa nyt tuudittaudu siihen ajayukseen että vauva on 3kg syntyessään kun noissa arvioissa voi olla niin isoja heittoja...

Mimii ihan samaa mullekin sanottiin siitä panacodista. Jos on apua niin kannattaa ottaa just esim iltasib niin että saa levättyä!

Hei, se mun "kakskilonen jättivauva" kasvaa ihan keskikäyrällä, et eipäs nimitellä siellä.. :p

Mulla on tähän asti annetut painoarviot pitäneet paikkansa aiempien lasten kohdalla, joten itse kyllä luotan että ne on useimmiten ihan kohdillaan.

:DDD No mutta onhan se kakskilonen jo iso!! Melkeen jättiläinen :) Mutta siis ihan totta mitä sanoit jo tuolla aikasemmin siitä että vois olla hankalaa jos vauva ois hirveen pieni. Kyllähän sitä pitäis sit olla varmaan normaaliakin varovaisempi. Mutta tuli minkä kokonen vauva tahansa niin eiköhän sen kanssa pärjää :)

Neljän suora ei oo tukivyötä käytössä. Ollaan kyllä juteltu siitä neuvolassa parikin kertaa mutta jostain syystä se täti on sitä mieltä ettei siitä olis mulle hyötyä. En tiiä miks...

Takaisin