Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania kuulumisia taas tullu luettavaksi! :) Meillä neukku takana ja kaikki hyvin :) Ja voehan helekutha kun oli se voimavara keskutelu ja viikolla 28 vielä sama homma oikein lääkärin kanssa :o Ahdistavaa mutta minkäs teet!
Sokurirasitus ens keskiviikkona, yöh, mutta hyvä käydä! :)

Rakenneultra takana täälläkin. Kaikki kunnossa. Painoa n. 400g. Poju ei ollu kovin yhteistyöhaluinen vaan yritti kääntyä aina niin, ettei sydämen rakenteita näy. Lopulta tää erikoistuva lääkäri pyysi erikoislääkärin paikalle, joka sitten sai katsottua, että sydämessä kaikki ok. Tosiaan kolmas poika sieltä olisi tulossa eli ei tule meille prinsessaa. Tosin sittenhän minä saan olla perheen prinsessa :grin

Muistin jopa soittaa sokerirasituksen tulokset, jotka oli ihan ok. Tosin sukurasitteen vuoksi joudun rasitukseen uudestaan helmikuussa :confused:

Meillä rakenneultra tiistaina ja mua niiin jännittää, että onko siä kaikki niinko pitää! :)

Mikä tää sokerirasitus on? Otetaanko se kaikilta? :o

Tänään puoliväli ja pikkunen potkii tällä hetkellä mahassa ♡ *äiti, mulla on kaikki hyvin :) *

Mulla pojan painoarvio oli 3600 :D Ja 4185 g äijä tuli viikon ennen laskettua ;D Että ei sitä kannata pelästyä vaikka joku sanoisi "saat neljä kiloisen", kun loppujen lopuksi se on arvio.. Voi heittää suuntaan ja toiseen.. Tottakai jos arvioidaan "sokerivauvaa", niin pitää olla vähän vakavissaan jo..

Meillä osu painoarvio esikoisesta aika nappiin nimittäin veikkailivat 3500 ja 3535 tuli viikoilla 39+3! :)

mimmma: tietääkseni kaikki yli 25v pääsevät sokerirasitukseen rv 26-28. Jos on lähisuvussa diabetesta, ni tutkimus tehdään kahdesti. 12 tunnin paaston jälkeen otetaan labrassa verikoe, sit juot vadelman makuista glucoboosteria eli sokeriliuosta. Sit odotetaan 1 tunti ja taas verinäyte. Ja sit vielä 1 tunti ja viimeinen verikoe. Näin tutkitaan onko odottavalla äidillä sokeriarvot koholla ja mahdollisesti raskausdiabeteksen riski.

Riippuu paikkakunnasta, mä en joudu sokerirasitukseen vaikka oon 32 v, koska ei ole sukurasitetta ja veri- ja virtsakokeet olleet hyviä.

Noniin, rakenneultrassa on nyt käyty ja kaikki hyvin! Painoarvio oli 300g ja täti sanoi, ettei tässä vaiheessa voi syntymäpainoa arvioida (erikoista, että toisilla paikkakunnilla voi näköjään). Meille taitaa tulla pikkunen vauva, kun viikkoja oli arviolta 20+0 ja oli kokoon nähden 19+4. Onneks kaikki on kuitenkin hyvin. Mulla on ollut joitakin supistuksia, mutta ne on kuulemma normaaleja, kunhan ei ala tulemaan kivuliaita. Tän henkilön mukaan myös on tavallista, että subbarit tulee selällään maatessa. Näin mulla on lähinnä ollutkin. Ärsyttää vain se, että ultraamista ei saanut kuvata... Mikähän siinäkin on.....

Viime torstaina käyty rakenne ultrassa 19+6. Kaikki näytti olevan hyvin, kunnes kätilö sanoi, että haluaisi tarkistuttaa yhden asian lääkärillä: taka-aukko oli 8mm kun se saisi maksimissaan olla 1cm. Uusinta ultra tarkistus miltä näyttää 3.1. Ajatukset ihan sekaisin ja ei niin kiva uutinen näin ennen joulua. Varmistushan se on vaan vielä ja mitään ei ole vielä todettu. Peukut siis vaan pystyyn että kaikki menisin hyvin. Ps. pieni poika sieltä olisi tulossa.

Kiitos kaikille tuesta! :) Ei jouduta enään jatkotutkimuksiin! Iso kivi putos sydämeltä ja hymyillen jatketaan odotusta! :smiley-bounce016

Viime tiistaina kävin rakenneultrassa, jossa kaikki hyvin, vaavi kasvaa ja syntymäpainoa arvioivat olevan 3290 g joten saas nähdä kuin käy. Sukupuolta ei osannut sanoa, niin oli nätisti kintut ristissä, mutta vielä ultrat jäljellä viikoilla 27 ja 36 joten ehkäpä se vielä selviää :)

Pikkulintunen, miten sulla niin monta ultraa? Meillä tampereella tietääkseni vaan 2 :o

meillä on täällä ensisynnyttäjille kolme ultraa+ me varmaan mennään vielä lisäksi yksityiselle 4D:hen :)

Ei meillä vaan oo enää rakenneultran jälkee mitään ultria! Höh...

Noin mieki oletin, et ei selvinny sukupuoli, et ootellaa toukokuulle, ni lääkäri totes et katotaa jos näkys kahes seuraavassa ja mie siin kohti ihan ällikällä lyötynä,kun luulin etä tää oli se viimenen.

Ihanaa, enää 2 yötä ultraan! Katottiin just 4D esikoisesta <3 on se vaan hienon näköistä. Sinne sit jos varais ajan esim 28.pvä niin olis suuripiirtein samaan aikaan ku esikosta.

Tänään oli pitkästä aikaa neuvola. Siellä oli kaikki kunnossa, mitä siellä nyt tarkkaillaankin. Siellä sain vähän lisätietoa tuosta napanuorasta puuttuvasta putkestakin, ja kuulemma kun tuollain on niin sitten jokin muu putki toimii paremmin siellä että ei tarvitse sitä sen kummemmin murehtia. :) Alunperin piti nuo taysin tarkkailut ultran mukaan alkaa vasta raskausviikolla 30, mutta mullapa onkin jo huomenna ensimmäinen ja neuvolasta sanottiin et on nyt todennäkösesti sitten kerran kuukaudessa nuo tayssin ultrat, eli pääsen näkeen meidän PikkuIhmeen vielä moneen kertaan ennen kuin hän putkahtaa mailmaan. Varmaan vielä huomenna tayssissa sitten selviää paremmin mikä koko homma oikein on.

Takaisin