Neuvolakuulumisia

Tosiaan, kiitos Mitlalle infosta. Ehkei nuo terkat jaksa aina joka kerta kaikkea taustoja selittää, jos näytteestä ei löydy mitään.

Voisikohan tuo streptokokin oleilu liittyä osaltaan niihin immunotyyppi-veriryhmä asioihin? Olen kuullut, että B-veriryhmän omaavilla ovat solut rakentuneet niin, että muistuttavat streptokokkia, jolloin immuunipuolustus ei itse bakteeria kohtaan hyökkää yhtä tehokkaasti. Sais tuota teoriaa tutkia muutkin kuin se yksi heppu vain, niin saataisiin varmaankin jotakin hyödyllistä uutta tietoa. Tällä hetkellä kuitenkin nuo ravintosuositukset esim. perustuvat vielä jossain määrin uskomuksellisiin asioihin.
 
Panda mistä olet tuommoisesta tutkimuksesta kuullut/lukenut?Nyt alkoi kiinnostaa! Vaikka itsellä kyllä on A - tyyppi... Mutta mulla on vähän kummallisia mielenkiinnon kohteita... :wink
 
Tällä hetkellä eniten tietoa löytää tuosta veriryhmäruokavalio -asiasta, minkä tuo Peter D'Adamo on kehittänyt. En ole lukenut hänen kirjaansa, siellä enemmänkin sitten näistä mihin tuo perustuu. Ihan en allekirjoita sitä, että se aikakausi milloin mikäkin veriryhmä on kehittynyt, määrittäisi tarkalleen sen mitä minkäkin veriryhmän edustajan pitäisi syödä. Kuitenkin noita solujen rakenteisiin perustuvia juttuja saisi mielestäni tutkia enemmänkin, eikä vain leimata kaikkea tätä huuhaaksi.

Tässä pari linkkiä asiaan:
www.terveystaito.fi/Artikkelit/2006_5.htm
http://www.minaolen.com/lehti/art1_202.html
http://yle.fi/uutiset/yksi_veriryhm...in_noroviruksille_-_tarttuu_helpommin/6497942
http://www.terve.fi/terveyden-abc/mahapopo-veriryhmasta-kiinni

Ainakin omaa kehoani kun olen tarkkaillut, niin sille sopivuudet kyllä mukailevat tuota A-tyypin ruokavaliosuositusta. Lisäksi en ole koskaan sairastanut yhtäkään angiinaa, olisi kiva tietää mikäli angiinaputkessa olevat olisivat suurimmalta osalta B-tyyppiä? Mutta enemmän tutkimusta kaipailisin, että tästä ihan tosissaan tehtäisiin. Nyt en ainakaan löytänyt muuta kuin keskustelupalstalta juttua esim. tuosta streptokokista.. Pitäisi varmaan lukea tuo kirja.
 
Hmm..... Hassua. Olen itse tosiaan A-tyyppinen ja vaikka rakastankin kunnon veristä pihviä, niin punaista lihaa tulee syötyä todella vähän ja voin mielestäni paremmin, kun näin syön. Ja ihan ekaa kertaa tuosta nyt luen! Oon kyllä tosta veriryhmä-ruokavaliosta kuullut, mutta ohittanut sen huuhaana, nyt jopa vähän kiinnostaa. Ja tuo immuniteetti homma kiinnostaa myös kun mullahan todettiin siinä ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana, että jotain häikkää on, kun joistakin rokotuksita ei ole jäänyt immunitettiä, kuten olis pitänyt. Myöskään vesirokon sairastamisesta ei löydy merkkiä, vaikka olen todellakin sen sairastanut.
 
Mulla meni antibiootit tuon streptokokin takia. Mulla otettiin ekan kerran se testi muistaakseni viikoilla 33 ja silloin tulos oli vähän :D terkkakin sitä ihmetteli. Viikolla 35 se otettiin uusiksi ja oli negatiivinen. Kuitenkin lääkäri totesi, että laitetaan antibiootit varun vuoksi. Mulle streptokokki selitettiin niin, että isolla osalla naisista on se alapäässä ja on täysin vaaraton. Mutta syntyvälle vauvalle se voi tarttua ja olla niin vaarallinen, että voi johtaa jopa verenmyrkytykseen. Niinpä siis ilomielin otin antibiootit ihan vain varoiksi synnytyksessä :)
Tästä streptokokista ei vielä välitetty syyskuussa 2011 kun esikoista synnytin. On kuulemma vähän vajaa kaksi vuotta vasta testattu sitä..
 
Aikas jännä, kun mulle ei ole sitä edes mainittu koskaan, eikä mielestäni mitään näytettäkään koskaan otettu o.O
 
Tänää oli sitten taas neuvola rv 38+3. Hemoglobiini taas noussu 124. Paino ollut nyt melkein 2 viikkoa sama, et ei ole ainakaan turvotusta tullut. Pikkuinen kuulemma liikku vielä vähän, mut selkeesti alempana ku viinme perjantaina, että kuulemma melkein kiinnittynyt (ja sen kyllä tuntee!!)! Kuulemma saattais piakkoin tulla jopa pihalle, jos vaikka tulis sitte suunnilleen ajallaan ens viikon perjantaina :Heartred :) Toiveajattelua ehkäpä :D Proteiinit ikävä kyllä taas kahdella plussalla, mut verenpaineet oli hyvät.

Nyt ootellaan sitten äitiyspolilta mahdollisesti kutsua loppuviikolla kontrolliin ja jos sieltä ei kuulu mitään, niin sitten pitää tuolle neuvolatädille pistää sähköpostia tai soittaa, että ottais sinne sitten perjantaiks kontrolliin ja äitiyspolille ei kutsuta. On tää kyl tällast ramppaamista joka suuntaan, mut tiedän et se on vaan pikkusen hyväksi ja vähän mammankin :)

On muuten ihan käsittämätöntä ajatella, että se la on jo ensiviikolla o.O
 
Täällä olis torstaina neuvola taas, sen jälkeen varmaan ei olekaan tosiaan enää neuvolaa, pelkkää, muuta kun se synnytyksen jälkeinen ja tietty vauvaneuvola. Äitipolille olis aika ensviikon maanantaille. En halua mennä! Haluan synnyttää ennen sitä! :sad001

Muita sentään lohdutellaan, että 'tulee pian' mä saan vaan kuulla jotain 'ei vielä pariin viikkoon'. Pyh. Vaihtakaa tätiä mun kanssa joku? :D

Hyvä että mmaljolla verenpaineet hyvät, ja oot tainnut hyvin jaksellakin? :)
 
Juu hyvin on jakseltu :)

Nyt tulikin hetki sitten soitto äitiyspolilta, et jos voisin huomenna mennä aamulla sinne 8.30, et on mukavampi jos ruvetaa käynnistelemään tai jotain! Huh, hyppäs sydän kurkkuu hetkeks, mut sitten se sihteeri korjas, et hän ei yhtää tied et mitä tehdään, mut varmuuden vuoks kivempi tulla aamusti, ku on noita viikkoja niin paljon jo :) Että jännitellään nyt sitten huomista!
 
Hui maljo!!:) jänskää! Tsemppiä!!

ReginaVeritas, ei ne tädit oo aina helppoja. Kyllä se sullaki syntyy pian, toivotaan!!!

Mulla olis tänään klo 15 neuvola mut nyt on supistellu 9min välein kipeesti , saa nähä jääkö neuvola väliin. En uskalla auton rattiin mennä jos supistelee näin. Lähtisin mieluummin synnyttään. :D
 
Kyllä se olgamaria taitaa päästä synnyttämään. :D

Kylläpä mmaljolla sihteeri laukoo! :D

Muilla on niin jännää! Oon kade! :)
 
Tänään käyty neuvolassa. Painoa tulli kahdessa viikossa vajaa kilo, paineet ja pissa ok, sf-mitta kasvanut sentillä, nyt sit 34 cm ja sykkeet oli 145-150. Seuraava neuvola onsitten ens maanantaina, silloin 41+1 ja saan lähetteen yliaikaiskontrolliin. Toivottavasti syntyy ennen sitä. Viimeksi synty siinä aamulla ettei tarvinnut mennä neuvolaan :) Toivottavasti nyt myös syntyy ennen tätä.
 
Turvotus vaan lisääntyy, verenpaine nousee, plvssä edelleenkin sekaflooraa (joka ei edelleenkään ole kenenkään muun kuin neuvolatädin mielestä ole ollut millään tavalla ihmeellinen asia), eikä vissiin mikään muukaan nyt ole neuvolatädin mieleen. Ja sitten, kun sanoin, että ahdistaa vieläkin se käynnistysasia, niin se idiootti meni laukomaan 'Niin! Nehän voi määrätä sen käynnistyksen vaikka jo maanantaille sielä äitiyspolilla!'

Ensinnäkin: Missään vaiheessa ei ole semmoista edes vihjattukaan äitiyspolilla! Jos niin joudutaan tekemään, se kertoo siitä että jotain on oikeasti vialla! Koko ajan on puhuttu, että joka tapauksessa asiassa edetään rauhassa, vaikka käynnistettäisiinkin.
Toiseksi: Jos mä helvetti soikoon sanon, jo ties kuinka monetta kertaa, että asia ahdiataa mua, niin pitääkö alkaa ehdoin tahdoin lisäämään mun ahdistusta?! Ketä toi nyt hyödytti?

Lopputuloksena oli se, että soitin miehelle, joka hätääntyi ihan hulluna kun vaan itkin ja sitten raivostui, kun kuuli mikä mut oli saanut itkemään.

No joo. Mies nyt kielsi mua menemästä enää sinne neuvolaan, ainakaan yksin. Ja todellakin menee vaihtoon, jos sama on lastennuvolan puolella. Tosi tökeröä toimintaa tommoinen.
 
Neuvolassa tänään käyty. Painoa tullut vajaassa viikossa yli 2 kiloo :eek: Paineet ok , pissa puhdas , sf 36 cm maha kasvanut sentin. Sykkeet olivat hyvät +145 ja hyvää vaihtelua oli. Ja sit he lähettivät lähetteen tyksiin. Ja käskivät soittaa joko tänään tai huomenna sit perään.

Soitin sit 13 jälkeen ku siel soittoaika äpolille 13-15. Niin lääkäri ei ollut viel katsonut mun papereita niin käskivät soittaa uudelleen hieman ennen 15 tai huomenna aamulla 9 aikaan o_O No soitin ennen 15 ja sain ya kontrolli ajan ens maanantaiksi. Sanoivat et pitää varautua et sinne sit jäädään kun viikkoja silloin 42+1.

Nyt sit toivon todella paljon et tää lupaa tulla ulos ennen sitä.
 
me käytiin tänään neuvolassa ekaa kertaa vauvan kanssa. painoa tullut 8 päivässä 300 grammaa, joka huojensi omaa epävarmuutta siitä että saako hän tarpeeksi maitoa. hänellä kun on koko ajan nälkä ja rääkäsyt kuulostaa siltä että on likimain nääntymiskuoleman partaalla. pieni mies oli ehtiny hurmata neuvolatädin lisäksi labratädinkin sillä aikaa kun olin lääkärin tutkittavana :)

äidille neuvolalääkäri määräsi kefexin-kuurin repeämishaavan tulehdukseen ja vauvalle aloitettiin maitohappobakteeri + d3 tipat suojaamaan antibioottien aiheuttamilta vatsanväänteiltä. nyt jännätään pääsiskö sitä jo viikonloppuna jalkeille täältä sängystä jahka antibiootit alkaa toimia muutaman päivän viiveellä

olipa niin tuskanen reissu ja automatka mutta nyt on jo toivoa
 
Tänään kävin jälkitarkastuksessa ja kaikki oli ok. Verenpaineet, hb ja paino ihan normilukemissa. Se oli sitten mun vihon viimeinen äitiysneuvolakäynti! Ehkäisyasioistakin puhuttiin ja lupasin jäädä miettimään hormonikierukkaa. Tässä piakkoin teen päätöksen ja kesällä se voidaan sitten laittaa, jos siihen päädyn.
 
Takaisin
Top