Neuvolakuulumisia

ainut

Vauhtiin päässyt keskustelija
Oletteko jo varanneet ekoja neuvoloita? Millä viikoilla menette? Mitä neuvolassa tapahtui?

Meiän neuvolatäti soitti mulle eilen takas ja sovittiin eka neuvola ensi viikon torstaille eli 6+5. Mies tulee mukaan ja vähän meitä jännittää kun ei yhtään tietty tiedetä mitä siellä tapahtuu. Kaipa siellä jutellaan ja otetaan jotain mittoja yms..
 
Meillä ensimmäinen neuvola vasta juhannuksen jälkee. Eli silloin pitäs olla menossa 8+1.. Ainakin Helsingissä meidän pitää täyttää esitieto ja henkilötieto paperit sekä audit kaavaakeet ja ottaa ne mukaan ensimmäiseen neuvollaan. Ymmärsin meidän neuvolatädin puheista että ensimmäisellä kerralla jutellaan valitaan, valitaan synnytys sairaala yms.
 
Täällä eka neuvola juhannusviikolla eli parin viikon päästä, silloin viikot 7 jotain ehkä. ekal kerralla viimeks vaan juteltiin ja täytettiin äitiyskortti eikä paljon mutta. ja luulen et nyt vähän samalainen juttu, ehkä kysyy viime raskaudesta ym.
 
Tänään varasin neuvola-aikaa, ensimmäinen käynti on vasta 17.7, sillon olisi omien laskujeni mukaan 10+5. Harmittaa vähän että se on niin myöhään.. Ja ymmärsin että ensimmäinen ultra olisi viikolla 12.
 
Minakin varasin ekan neuvolan tänään :) Se on vasta 28.6. ja silloin olisi viissinkin 8+5. Yritin kovasti kysellä pääsiskö aikaisemmin ulrtaan, mutta vastaus oli, että vain jos tulee jotain ongelmia (runsasta vuotoa tms). Noh ei varmaan auta kuin odotella :)
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti. Jäi hyvä fiilis käynnistä, seuraavaksi onkin neuvolalääkärillä käynti heinäkuun alussa.
 
Mä en ole vielä varaillut neuvolaa. En uskalla olla näin aikaisin vielä "liikkeellä" :rolleyes: Mutta ajattelin varata sen juhannuksen paikkeilla niin saisi sen varmaankin tohon heinäkuun alkuun. Miehellä on silloin kesäloma niin on kiva, että voin rauhassa mennä neuvolaan ja mies saa katsoa esikoisen perään. Otan kyllä molemmat mukaan mutta saanpahan keskittyä vaan omaan napaan sen hetken :)
 
Meillä oli tänään eka neuvola. Ei oikeestaan tapahtunu mitään ihmeellistä vaikka 1,5 tuntia siellä menikin :D Täyteltiin lippusia ja tietoja ja otettiin paino. Terkkari oli jo laittanut ylös seuraavia kertoja ja laittoi lähetteet ultraan ja verikokeisiin ja sitten sain vielä lähetteen toksoplasma-kokeeseen, vaikkei meillä kissaa olekaan. Hirvee nivaska kaikkea luettavaa tuli ja pitääkin illalla paneutua niihin. Mä olin kuvitellut, että siellä menee joku puoli tuntia ja myöhästyinkin sitten töistä neuvolan takia :D
 
ainut, mä en oo kuullukaan, että neuvolasta lähetetään tokso-kokeeseen :D Ainakaan automaattisesti. Meillä siis kissa, tosin ihan sisäkissa, ja taas jää miehen vastuulle kusikopan tyhjentäminen ja puhdistaminen. Mulla eka neuvola vasta heinäkuun alussa uskoisin :)
 
Sain kans viimeksi lähetteen toksokokeisiin. Sillon tosin raskaus meni kesken ennenkuin ehdin niihin. Ja kyllä vaan mies hoitaa kissanhiekat mutta ei ikinä ilman muutamaa muistutusta :happy118
 
Elikkä tänään oli eka neuvola ja la siirtyi 6.2 => 9.2. kun ei oo entinyt tulla ku kahdet menkat ennen kuin nappas ja niiden väli oli 36pvä. no se sitten tarkentuu np-ultrassa joka sekin varatiin 24.7. ja seuraava neuvola 5.8. no kaikki oli hyvin ja kunnossa ja th oli ihan mukava. Eri kuin ekassa raskaudessa. edellinen th jäi äitiyslomalle ku ite sain pienokaisen :angel13
 
Kävin tänään pienimmäisen kanssa neuvolassa piikillä ja samalla sain sanottua terveydenhoitajalle, että tarvitsisin ajan itsellenikin. Hän oli revetä riemusta :) Tunnemme toisemme jo vuosien takaa myös muista yhteyksistä. Ihanaa, kun on terveydenhoitaja, joka on tuttu ja hoitaa sekä äitiys- että lastenneuvolan. Ensimmäinen neuvolakäyntini on heinäkuun alussa. Sitä odotellessa...
 
Onneli, onpa kiva että heinäkuun alussa eka neuvolakäynti, sullahan oli laskettu aika 15.2. :) Täällä nimittäin vasta 1.8. eka neuvola, ja laskettu aika 17.2. Esikoisen kohdalla aikoinaan oli kyllä eka neuvolakäynti nopeemmin..
Ett elokuuta odotellessa täällä.. :D
 
Mulla on eka neuvola 25.7. ja sillon on laskelmien mukaan menossa 10+0. Harmittaa että menee niin pitkälle, mutta jos kaikki menee hyvin, niin th sanoi ettei aikasemmin tarvitse tulla.

Mies lähtee mukaan. Hänellä on entuudestaan kaksi lasta, mutta ei ole kuulemma ollut mukana kummastakaan neuvolakäynneillä (exä ei ole pyytänyt)...sanoin että nyt ei ole vaihtoehtoja, vaan tulet minun tuekseni sinne :) Tulee enempi kun mielellään mukaan.

Eilen juurikin täyteltiin esikyselykaavakkeita ja muita lappuja mitä th oli meille lähettänyt.
 
mulla on neuvola perjantaina ! laskujen mukaan 6+5 tarkotus oli että neuvola ois ollu 8+ jotain mutta neuvola oli varattu ja ultrassa tuli 2vk heitto niin näillä mennään mutta ei kai sillä väliä :)
 
Täällä mennään 9.7. ekaan neuvolaan ja sitten vielä varhaisultraan ja lupauduin menemään vielä seulontaankin, että varmistetaan sitten kunnolla että kaikki on hyvin :)
 
Heips ! Uusi foorumilainen ilmoittautuu :) Kätevä tämä vaufoorumi-sovellus, jonka latasin juuri puhelimeen, katsotaans miten eka viesti tulee perille.
Heippa siis kaikille ! Sitten aiheeseen:

Itsellä ensimmäinen raskaus, n. puolen vuoden "yrityksen" (lue: jätettiin ehkäisy pois) jälkeen ja olin jo neuvolassa ekaa kertaa viime viikolla. Ihan vaan jutskailemassa ja täytettiin lappuja ja lipuskoja. Alkuraskauden ultra parin viikon päästä - tai ainakin yksityiselle gynelle otin ajan kun sitä suositeltiin ja ajanvarausnainen kutsui sitä ar-ultraksi (?).

Tänään mulla siis viikkoja 6+2.

Ekassa neuvolassa sain myös lähetteen virtsakokeisiin (hiv, kuppa, hepatiitti b ym). Epäilin ensin, että olin liian aikasin liikenteessä, mutta neuvolatäti (kätilö) sanoi, että en ole yhtään liian aikaisin kun viikolla 9 pitäis mennä noihin labrajuttuihin. Neuvolatäti oli ihan huippu tyyppi ja jäi hyvä mieli tosta kaikesta vaikka asiaa tulikin niin maan penteleesti :) Tää on niin uutta ja outoa, kaikki termit ym asiat ihan hukassa, eikä lähipiirissä ole raskautta läpikäyneitä kovin montaa, joten luulen, että minua nähdään neuvolassa aika usein !

Valitsin myös yksityiset palvelut (neuvolan ja gynen ym.), koska luotan heihin enemmän (:D) ja kuvittelen saavani parempaa "palvelua" sieltä. Varsinkin, kun tuo synnytys pelottaa ihan törkeesti, vaikkei sitä vielä kannattaisikaan jännittää.
 
EANNA mua pelottaa kans toi synnytys iha hirveesti. kaveri sai lapsen (mun kummipoika) joulukuussa ja olin mukana huhhuh oli kyllä rankkaa! :s mulla kun on itellä vielä se että saa nähä meenkö yksin synnyttää :s toivottavasti frendi tulee mukaa :)
 
Takaisin
Top