Neuvolakuulumiset

Mulla tänään laskettu aika ja ei tietoakaan että tästä oltaisiin lähtemässä synnyttämään.. Koko raskausaikana ei ole ollut supistuksia, en edes tiedä miltä ne tuntuu.. Ja muutenkin olo on samanlainen kuin ollut jo monta kuukautta.. Toivon vain että ei tarvitsisi käynnistää, koska se tekee ilmeisesti aika kipeää..Tässä pitäisi kai olla tyytyväinen että on ollut suht helppo raskausaika ja nytkin olo on aika hyvä, mutta kyllä mä silti kaipaisin jotain tuntemuksia sen suhteen, että odotus olisi ohi ja pääsisi synnyttämään..

Kova on odotus ja pahenee vaan! :confused:
 
Itsekkin toivon todella ettei jouduta käynnistämään, kun siskoni sanoi eilen että hänkin toivoo sydämmensä pohjasta että ei käynnistetä koska ne kivut kuulemma on sillon kovat ja kun kivunlievitystäkään ei suositella ennen kun synnytys on kunnolla käynnistynyt ja etenee kun ne lääkkeillä aikaan saadut supistukset ovat kuulemma todella kovia ja siltikään ei tee tuolla alapäässä mitään niin että synnytys etenisi ja siihen jos ottaa lievitystä niin aika helposti supistukset tyssää sitten, eli käynnistys voi olla melko rajukin kokemus ja itse kun on ensisynnyttäjä niin ei osaa yhtään tietää tulevaa ja mitä odottaa :/ mutta onneks on viikko vielä aikaa niin jospa tuo tajuaisi tulla itse ulos ilman että tarvii käynnistellä :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Toivotaan Iness niin :) ja tuo legendaarinen kolmen s:n keino synnytyksen käynnistämiseen on ainakin mulle nyt niin ettei jaksa yhtäkään kun väsy painaa :p
 
Kuulemma niillä muilla ässillä ei olekaan oikeasti mitään vaikutusta, ainoastaan seksillä saattaa olla joku marginaalinen vaikutus sperman sisältämän prostaglandiinin takia. Joidenkin tutkimusten mukaan, sekään ei auta mitään.
 
Joo, ihan hyvä sitten ettei tarvii itseään syyllistää kun ei vaan jaksa :)
 
Sillä se tulee ulos millä se on tehtykkin sanoi kätilö minulle :D ja viimeksi ainakin minulla supistukset alkoi seksin jälkeen, mutta ihan ihmis kohtastahan se on

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä ainoana esteenä on että mies tulee vasta viikonloppuna kotiin niin ei voi aikasemmin kokeilla että lähtiskö se synnytys sen avulla käynnistymään

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Eikö sun mies sit pääse synnytykseen, jos vauva päättää tulla ulos ennen viikonloppua?
 
Neuvolakuulumisia:

Kaikki hyvin. :) RR ok, hb hyvä (133), sf mitta ol 32 ja lääkärin nopee sisätarkistus; vauva on pää alaspäin, liikkeet vilkkaat ja syke vahva ja hyvä. Koko on "normaali, ehkä pienenkin kokoinen mutta siis hyvä koska raskausdiabetes-diagnoosin saaneena sitähän pelättiin että tulossa olisi kovin isokin vauva".

Painoa ol tullu mulle itselle vain vajaa 150g kahes vkossa, lienee muuttopuuhat siinä syynsä (ollut piilokulutusta). :)
Vauvan kokoarviosta mulla ei ole siis tarkempaa tietoa.


Seuraava neuvola on sitten ensvkon perjantaina.
 
Eikö sun mies sit pääse synnytykseen, jos vauva päättää tulla ulos ennen viikonloppua?

Sakura se ei ole mitenkään varmaan että pääseekö jos nyt alkaisin synnyttämään tai ei ole varmaa että lähdettäisiinkö sitä kuljettamaan niin että ehtisi tulla, kun on nyt tuolla venäjän rajalla armeijan touhuissa niin sieltä sitä matkaa on keski-suomeen ihan ok määrä.. :/ ja kun en välttämättä sää häntä edes kiinni sillon kun on tarve tai kun tekee hommia helikopterissa niin siellä nuita omia kännyköitä tai muita ei oikein voi päällä pitää. Mutta toivotaan että pikkuinen jaksaisi oottaa että iskä ehtii kotiin perjantaina ja sitten alkais syntyä :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Toivotaan että Inessin vauva haluaa odottaa iskän kotiinpääsyä!

Olipa taas neuvolakäynti. Paikalla terkan lisäksi sama kätilöopiskelija, joka vastasi mun ensimmäisestä neuvolakäynnistä kokonaan ja missasi silloin tarpeen lähettää mut sokerirasitukseen silloin kun piti; oli aika vaikea pitää pokka, kun sillä oli sama kohellus päällä kuin silloinkin. Siinä oli terkkarilla työtä saada sanottavansa sanottua, kun tämä tiesi kaiken paremmin... Onneksi ei muistanut mua, kun edellinen tapaaminen oli eri neuvolassa, ja siitä se 8 kk aikaa.

Muutenkin se oli semmoinen kymmenen minuutin pikakääntyminen: tsekattiin että vauvan sykkeet hyvät, sf vain 30 cm eli tipahtanut jo alle alakäyrän, mutta kasvanut edellisestä kuitenkin. Terkka pähkäili, että pitäisikö laittaa tuon takia vielä lähete neuvolalääkärille tällä viikolla, vaikka seuraava äitipolikäynti on jo tiistaina... Pyysin ettei, kun siihenkään ei kuitenkaan ole kuin muutama päivä aikaa ja neuvolalääkäri tuskin sanoisi muuta kuin että kattokaa sitten siellä äitipolilla :rolleyes: Jos nyt tällä viikolla keskittyisi saamaan muuton pois alta niin ei enää tarvitsisi olla jalat ristissä, jos tyyppi haluaisi alkaa syntyä.
 
Onkohan nyt alkanut joku yleinen kätilöopiskelijoiden harjoittelujakso? Mullakin oli harjoittelija neuvolassa tiistaina. Onkohan synnytyssalitkin täynnä harjoittelijoita?
 
Sakura se ei ole mitenkään varmaan että pääseekö jos nyt alkaisin synnyttämään tai ei ole varmaa että lähdettäisiinkö sitä kuljettamaan niin että ehtisi tulla, kun on nyt tuolla venäjän rajalla armeijan touhuissa niin sieltä sitä matkaa on keski-suomeen ihan ok määrä.. :/ ja kun en välttämättä sää häntä edes kiinni sillon kun on tarve tai kun tekee hommia helikopterissa niin siellä nuita omia kännyköitä tai muita ei oikein voi päällä pitää. Mutta toivotaan että pikkuinen jaksaisi oottaa että iskä ehtii kotiin perjantaina ja sitten alkais syntyä :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

No sitten tosiaan toivotaan, että vauva tulee vasta perjantaina! Onneksi nyt on jo keskiviikko.
 
Onkohan nyt alkanut joku yleinen kätilöopiskelijoiden harjoittelujakso? Mullakin oli harjoittelija neuvolassa tiistaina. Onkohan synnytyssalitkin täynnä harjoittelijoita?

Harjoittelijoiden synnytyssaliin tulosta voi mun ymmärtääkseni myös kieltäytyä. Itse aion kieltäytyä etenkin jos ovat jotain isompaa ryhmää kierrättämässä.
 
Mun synnytyksen hoiti lähes kokonaan yksin kätilö opiskelija ja hyvin hoitikin :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo, munkaan ei ollut tarkoitus lytätä kaikkia kätilöopiskelijoita, koska loppuvaiheen opiskelijathan ovat kutakuinkin yhtä kuin ammattilaisia, ja harjoitteluthan on sitä varten että ammattilaiseksi tullaan. Tästä kyseisestä harjoittelijasta tuli vain jo sillä eka kohtaamisella semmoinen olo, että toivottavasti se ei vielä moneen vuoteen hoida yhtään synnytystä. On ihmisiä, joilla on tarve varastaa show vähän joka käänteessä, enkä ole ihan varma, että se on hoitoalan ihmisellä kovin hyvä piirre.
 
Mä olen töissä tottunut harjoittelijoihin ja heidän ohjaamiseensa, joten en usko kätilöopiskelijoiden häiritsevän myöskään minua.
 
Mulla on kans kahdella viimeisellä neuvolakäynnillä ollut hoitajan mukana harjoittelija. Se on ihan ok, mutta en ole kokenut voivani keskustella ihan vapaasti hoitajan kanssa asioista. Eikä tiedä, että kumpaa pitäisi katsoa, kun kertoo voinnistaan...

Mulla on sen verran huonoja kokemuksia sairaaloista ja harjoittelijoista (mm. eräs erittäin kivulias papa-koe), että en kyllä usko ilahtuvani, jos synnytykseen on tulossa harjoittelija tai vielä pahempaa: useita.
 
Takaisin
Top