Neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rozie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika hauska juttu, piti googlata tietty tuo Aydin kun ei ollu tuttu ja löyty ne sen sivut, olin käynykkin siellä jossain vaiheessa.

Ja kiva että tarjonta olikin nyt ihan oikea! Tontut yllättää :D

Muokattu viimeksi:
Jostain luin että ku ekaa ponnistaessa se vaihe kestää yleensä puolisen tuntia (vaihtelu oli tyyliin 17min - yli tunti) niin kakkosella ja sitä seuraavilla ponnistuksen kesto on yleensä 3-6 minuuttia riippumatta siitä vaikka vauva olis isompikin ja joka tapauksessa erittäin harvoin yli 10 min! Et kunhan nyt yhen saa alkuun pihalle.. :D

Saapi nähdä :D Ekassa synnytyksessä ponnistusvaihe tais olla sen reilu 10minsaa, imukuppia tarvittiin. Ei mua synnytys pelota tai ahdista vaan lähinnä se toipuminen sit jos taas tulee jotain imukuppihommia tms ja repeämiä. No, kaikki aikanaan :)

TMJ, mulla oli ihan samat fiilikset ekan jälkeen :/ Puoli vuotta meni, ennen kuin olin täysin toipunut kaikesta "kivasta." MUTTA turhaa pelkäsin, olin parissa päivässä ihan pelikunnossa :)

No nyt on mullakin synnytystapa-arvio takana (rv 37+4). Ja vaikka neuvolassa on merkitty joka kerta vauvan asento perätilaksi niin, niinhän se oli siellä ihan oikeinpäin, niinkö itse olen liikeistä epäillytkin. Lantiotakin kehuivat ja sanoivat, ettei sen puolesta estettä alatiesynnytykselle. Kohdunsuu oli vielä kiinni, mut eipä tässä siltä ole tuntunutkaan, et tuolla vielä mitään ois tapahtumassa. Painoarvio oli 3070g, ei ollut isokokoinen, vaikka mulla tuo RD onkin tuolla papereissa. Vielä käydään yhden kerran ultrassa 2.12. ellei ole siihen mennessä tullut, syy oli istukan virtauksessa, se meni kuulemma yläkäyrällä (muut virtaukset oli ok) ja sen takia siis vielä uusi ultra ennen LA (5.12.) jos sinne asti odotellaan.

=D ihania nämä meijän pikkuset!! Näähän huijaa kaikkia neuvolan tätejä asennostaan :D Mulla tää on kyllä ollu pää alaspäin pitkään, mutta josko tää oliskin sitte huomisessa ultrassa perätilassa xD

Kiitti kiitti :) Toivottavasti vauvva kans nyt pysyy raivotarjonnassa... :) Ja mulle passais vaikka syntyis tässä heti kohta. Mut edelleenkään ei oo sellasia "oikeita" supistuksia ollu ollenkaan... Maha kyllä menee kovaksi tosi helposti, pienestäkin rasituksesta mut ei se tunnu samalta kuin silloin kun oikeesti esikoista lähdettiin synnyttään. Eikä oo mitään vuotoja taikka merkkejä limatulpasta tms... No, ei auta kuin odotella. Kolme ässää käyttöön ja silleen ;)

Joo ei ole tääläkään niitä "oikeita" ollut vaikka muita ihme kipeitä suppareita onkin.. Ei tosin ole ollut ikinä ennen synnärille lähtöä.. Ehkä nää toivottavasti joskus pihalle haluaa :)
Mulla läksi toka syntymään, kun miekkonen läksi baariin :D kaikki ässät oli testattu, mutta niistä ei apua ollut.. Ei muuta kun testiin ;) (miinuksena saat kyllä laskeskella tunteja koska se olis tarpeeksi ajokunnossa) xD

Kiitos vastauksista Cherry87 ja TMJ :) Mulla samoja ajatuksia, miksen piikkiä ottais. Taidan pitäytyä mielipiteessäni, enkä sitä tälläkään kertaa sitä ota..

Tjaa, pitäiskö oikein PYYTÄÄ, että mies lähtis baariin, jos se jouduttais synnäriä :laughing002 Mies kyllä epäilis, että olen jotenkin sairastunut, jos näin pyytäisin :laughing002

Hienoa että pikkuset onkin oikeissa asemissa epäilyksistä huolimatta! :)
Täällä kokoarviokontrolli tänään takana. Rv 37+5 ja kokoa oli jo kiitettävät lähes 3,8kg!! Perjantaina vielä
kerran kontrolloitavaksi ja tod.näk käynnistetään heti tai heti kun/jos synnärillä tilaa...

Aikas paljon jännittää toi koko ja lääkäri sanoikin että mikäli menis la:han ni vois olla yli 4,5kg saatika pari
viiikkoa yli, hui! Luin tuolta "vaivoista", että aika monia supistelee jo paljonkin, kyllä nää kohta lähtee tulemaan urakalla!! :smiley-bounce013

Mariya_ : Siellä asiat ainakin etenee :) Kohta teillä on oma pieni nyytti ihasteltavana sylissä. Tsemppiä! :)

Kiitos TMJ :) täällä kyllä oli aika hukassa oleva lääkäri verrattuna edelliseen kertaan :S ymmärsin jotenkin tämän puheista, että leikkaus ei olisi välttämättä huono vaihtoehto. Olen kuitenkin halukas kokeilemaan alakautta ja tiedostan kyllä käynnistämisen riskit (kun mullakin paikat epäkypsät, niin suurempi tod.näk joutua leikkaussaliin käynnistyksestä huolimatta), ja lääkärille sanoinkin ymmärtäväni tilanteen.

Nyt sitten vaan toivotaan että olis pe mennessä vähän paikat kypsyneet, mitä kyllä en usko :P
Miisa78: älä vielä sano..kuka tahansa voi lähteä äkkilähdöllä synnärille :smiley-angelic002 voi kun itekki pääsis lähtee ihan luonnollisten supistusten kera....

Ziisus... Voi kun oikeesti tulis se lähtö N-Y-T !!!! Alkaa iskee se fiilis että "määenjaksatätäraskauttaenääsekuntiakaan" :P

36+3 vikassa ultrassa käyty! :) Jee! Painoksi arvioitiin 2500g ja syntymäpainoksi 3200g. Kasvua oli luustossa tullut hienosti :) Alakerran tilanteesta en tiedä mitään muuta kuin että "kaulaa on vielä hyvin jäljellä" xD Tyttönä hän on myös pysynyt ;) HUH! ..oliskin ollu homma vaihtaa pinkki vaatekaappi neutraalimpaan + ihana uusi ticketin haalari olis menny vaihtoon :D Nyt on hyvä mieli kun tietää ettei Piltti ole ihan minimaalinen :)

Mä olin ns. synnytystapa-arviossa ja olipa hukkareissu. Otettiin ultra (mun monitori rikki eli en nähnyt vauvaa). Kaikki siel masussa ok, reisiluun mitasta yllättyi, kun oli niin pitkä (pitkä mies kuulemma selittää asian), muuten siis vastas viikkoja. Painoarvio nyt 2950g (rv37+0) eli syntymäpaino olis sellaset 3500g. Koska ei siis arvion mukaan mitään jättiä,tulossa, niin ei tehty alapäätutkimusta tai katottu lantion seutua tarkemmin. Sydänääniä seurattiin 10+15min ajan, kun oli syke alkuun 120. Mut vauva se vaan nukkui alkuun, joten kaikki oli lääkärin mukaan ok. Suppareita tuli kyl aika paljon siinä pötkötellessä...

Nyytikki: Mulla oli kans n.pari viikkoo sitten synnytystapa - arvio ja oli niin hukka reissu että seuraavan kerran kun kävin neuvolassa niin laitettiin uus lähete..käynti oli juurikin niin että vähän koplattiin mahan päältä ja ultrattiin ja heippa..lääkäri antoi koko arvioksi 3.040kg ja mitään ei sanonut että mahtuuko tulemaan ynm..nyt menen sitten kaksi päivää ennen laskettua aikaa uusinta käynnille..hieman perusteellisemman tutkimuksen haluan koska omalla kohalla synnytys pelottaa tai ei niinkään se synnytys vaan se jos joudun sektioon

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Joo, no mä taisin olla hiukan väsy siellä aamutuimaan käydessäni (nukuin vaan pari tuntia yöllä), joten en tajunnut vaatia tarkempaa tutkimista...siitähän kuitenkin joka kerta maksaa, että käy siellä näyttäytymässä, joten kyllä siihen hintaan pitäis jo saada muutakin kuin perusultra :smiley-angry019. Tai no, en usko sen mies-lekurin olevan kovin helläkätinen nois alapään tarkisteluissa (ainakin puheet on jollain tapaa niin ronskit, että teot voi olla samaa luokkaa) eli ei ainakaan jäänyt siitä sit traumoja, kun joku on sanonut sen sattuvan aika tavalla...
Olipa pakko päivittää toi profiilikuvakin, viimeviikolta eli rv37+0 otettu...eli aika napakalla paketilla mennään näillä viikoilla, mut silti olo on aika ahdas. Ois vaan masuasukki jo sylissä... :smiley-angelic003

Vitsit, mua ihan jännittää Mariyan puolesta. Ylihuomenna voi olla jo bebe kainalossa!

Oon jotenkin ihan unhoittanut kirjoittaa omasta viimeviikkoisesta synnärikäynnistä, kun on ollut tässä kaikenmoista hässäkkää sen jälkeen. Neuvolantäti lähetti siis vauvelin sydänäänten takia tarkistukseen, mutta synnärillä olikin beibellä kaikki käyrät ihan hyvin eikä sydämestä löytynyt ultratessa mitään vikaa. Mä sain nähdä tyypin näyttelemässä kieltään ja riehumassa. Pikkukaveri oli lääkärin mukaan erittäin virkeä ja monipuolisesti liikkuva. :dance011

Kuvaus vastaa kyllä myös ihan omia tuntemuksia. :cool01 Painoarvio oli n. 2,7kg (rv.35+1) eli keskikäyrän tuntumassa edelleen tasaisesti painellaan. Sopusuhtainen pallukka siis tulossa, ellei päätä mahaan ihan täysin jumittaa. Pääsin samalla vähän näkemään, kun muut synnyttäjät siellä ähkivät jo tositoimissa. :scared007

Mulla on muuten alapään paine ja liitoskivut vähän hellittäneet. Suppareita kyllä tulee edelleen, mutta samaa tuskatonta sarjaa kuin tähänkin asti. Eipä kyllä vaikuta yhtään siltä, että tyypperöinen olisi lähdössä ihan lähiaikoina möngertämään kohti valoa.

Mä meinasin tänään käydä noutamassa viimeiset joululahjat. Sitten voi vaan rauhassa keskittyä möllyköimään sohvalla. Jänskää keskiviikkoa vaan kaikille! :greet008

Takaisin