Neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonni, eka neuvola takana. Eipä siellä ihmeellisiä ollut ja seuraava vasta lokakuun puolivälissä. Tosi pitkälle menee mun mielestä, onhan siinä välissä ultra mutta silti.

Täällä varhaisultra maksaa halvimmillaan 50 euroa. Se on yhdessä yksityisessä neuvolassa. Jos maksais lähemmäs 100 euroa niin en varmasti kävis, mutta 50 e on mun mielestä ihan kohtuullinen hinta.

Ennenvanhaan neuvolat oli alussa 1 x kk, ei kai se mikskään ole muuttunut.

Ultra maksoi Lahden terv.talolla 103euroo, riippuu vissii lääkäristä paljon haluaa rahaa asiakkaaltaan ku saman sortin lekuri oli viimeeks ja se maksoi reilu 60,-, sama paikka.. mun älyn mukaan on ihan sama ultraako sikiöitä vaiko munasarjoja, tarkempi se munasarjaultra oli kun ne kaikki piti mitata ja laskea.

Mulla on eka neuvola nyt tulevana torstaina :) ei jännitä yhtään kun tiedän mitä siel on mut sit jännittää kun on ultran aika. Täällä on lääkärineuvola siinä 8-10viikon paikkeilla jossa myös tehdään ultraus mikä on ilmanen plus sitten np-ultra ja rakenneultra on ulkoistettu terveystalolle, jotka on myös ilmaset ja sitten 28viikolla ja ihan lopussa on tuo lääkärineuvola jossa ultraus.

Pikkus: ompas teillä monta ultraa, aika mukavaa! mulla oli viime viikolla se varhaisultra ja kaikki hyvin. edelleen kovin aaltoilevat oireet, illat ja aamut pahimmat. perjantaina varsinainen neuvola.
tosi paljon kyllä vaihtelee käytännöt eri paikoissa!

Moi! Mulla on huomenna eka neuvolakäynti, koska sikön iästä ei ole nyt varmuutta, saan siis mitä ilmeisimmin lähetteen varhaisultraan. Oliskin hassua jos olis jo niin pitkällä, että kuuluis sydänäänet! <3 >

Se on kyllä ihan kiva kun niitä ultria on noinkin monta, mut silti se ei kyllä vie oiekin mun sisäistä pelkoani pois. Mulla luultavammin ultria on enemmänkin tulossa kohtukuoleman takia. Mua vaan mietityttää tällä hetkellä se että paljon mulla on oikeesti niitä viikkoja kun menkat tuli vain 2kertaa edellisestä raskaudesta ja kierto oli aika pitkä. Varmasti muuttuu ultrassa...

Tuntuu, että päivät suorastaan matelee! Ens viikon maanantaina mulla ensimmäinen neuvola-aika ja miten tuntuu ettei päivät etene ollenkaan... Viime viikolla tuli jo neuvolasta lappusia. Täytin vain osittain, koska kaavakkeiden mukana tuli post-it-lappu, jossa sanottiin että vanhat lomakkeet on neuvolassa tallessa ja ei tarvi täytellä, jos ei oo muuttunut tiedot, joten täytin vain ne tiedot, jotka on muuttuneet. Edellisten täyttämisestä ei kun tosiaan ole pitkä aika, kun maaliskussa ehdin käydä yhden kerran neuvolassa ennen kuin se raskaus meni kesken.

Maanantaita jo malttamattomana odotellen, vaikkei ekalla neuvolakäynnillä vielä paljon mitään tehdäkään.

Mä sain ajan neuvolaan mutta mun mielestä se on tosi myöhään kun mä meen vasta syyskuun 3 päivä.. Tuntuu että kaikki käy nyt.. ja kuitenkin kun on ekasta lapsesta kyse niin eikös silloin käydä n 7 vk tuntumis?
Mä olisin silloin viikolla 9 mun laskujen mukaan:)

Oletteko muuten käyny ekassa neuvolassa yksin vai onko ukko ollu mukana?
Meillä ukko haluaa tulla mukaan:)

Juuliska: Mulla on sellanen mielikuva, että ekastakin lapsesta ensimmäinen neuvola on noin 8+ viikoilla. Ainakin näin täällä meillä päin. Ettei tuo 9+ viikot niin kovin kummalliselta kuulosta, voihan olla, että sieltä edelliseltä viikolta ei ollut antaa aikoja vaan kaikki oli jo menneet. Mutta onhan se ymmärrettävää, että varsinkin kun on ensimmäinen raskaus kyseessä, niin moni äiti olisi mielellään menossa neuvolaan jo aikaisemminkin ja odotus tuntuu pitkältä.

Mun mies ei taida vielä tulla mukaan, mahdollisesti ehkä sitten jollekin myöhemmälle kerralle tulee. Uä-tutkimuksiin kyllä sitten tulee.

Meilläkään mies ei tuu mukaan kun se on vaan sitä tuhannen paperinipun vastaanottamista ja alkoholi ja tupakka kyselyn täyttöä. Meillä täällä oli ekan raskauden aikana ihan semmoin käynti mihin erikseen pyydettiin mies ja voi luoja kun oli turha. Siis tyhmä lähteä miehen töistä sen takia kun mä olisin voinut samat asiat sanoa ja aika mitä miehen kanssa siellä jutteli oli sen 15min ja muuten siinä menikin se puoltoist tuntii melkein. Noo tietääpähän ettei täl kertaa tuu jos edes pyydetään. Ultriin kyllä on tulossa ja kyselikin jo innokkaana että koska ne on :)

Juuliska kirjoitti:
Mä sain ajan neuvolaan mutta mun mielestä se on tosi myöhään kun mä meen vasta syyskuun 3 päivä.. Tuntuu että kaikki käy nyt.. ja kuitenkin kun on ekasta lapsesta kyse niin eikös silloin käydä n 7 vk tuntumis?
Mä olisin silloin viikolla 9 mun laskujen mukaan:)

Oletteko muuten käyny ekassa neuvolassa yksin vai onko ukko ollu mukana?
Meillä ukko haluaa tulla mukaan:)

Nuo lappuset mitä sieltä tuli, kertovat että eka käynti 9-10vko, katselin aikaisempia mun äitiyskortteja niin yhtälailla on menty 9 viikolla ekan kerran neuvolaan :) ja joo, aivan turhanpäiväistä ottaa ukkoa sinne mukaan ellei se mies nyt itte hulluna hingu messiin.

Meillä eka neuvola 11.9. eli 9+jotain.  Sama oli toisessa kaupungissa esikoista odottaessa. Eli ihan normaali tuo 9. viikko neuvola. Mäkään en kyllä malttais oottaa! Vaikka on jo toinen lapsi tulossa, mut neuvolassa ne asiat vaan konkretisoituu ja on jotain mitä oottaa. Etenkin kun meillä tuntuis olevan tosi kiva neuvolantätsy. Eilen kävin labrassa otattamassa kilpirauhasarvot ja olivat ok. Onneks!

Niin ja meillä mies oli esikoisesta ekalla käynnillä mukana, kun pyydettiin, mut nyt ei aio tulla, kun ei sille oikeestaan oo tarvetta. :) Ultraan sitten. Tosin esikoisesta ei raukka uskaltanu tulla ekaan ultraan kun tehtiin alateitse emoticon

Mä oon ajatellut että en edes soittais mnu neuvolaan. Mulla on mun tytön 1 vuotis neuvola 27.9 jolloin mulla olis viikkoja jo 10+2 takana ja snaosiin sitte sielä asiasta, tai ehkä mä soitan ja kysyn voidaako sielä katella sitte samalla :) mutta en kyllä vielä vähää aikaa soittele x)

Mulla oli tänään eka neuvola. Mukana oli kätilöopiskelija ja vakkarineuvolaterkka. Meidän neuvolassa kaks terveydenhoitajaa tekee puolikasta, eli yhdessä kokonaista terkkavirkaa ja varmaankin molempia näitä vakituisia tulen näkemään jatkossa. Oli tosi mukavia, sekä vakioterkka että kätilöopiskelija, joka ei varmaan enää mun ens kerralla oo harjottelussa. Melkein puolitoista tuntia siellä juteltiin. Kerroin myös siitä mun tuhruttelusta ja vaikka eivät epäilleetkään mitään vakavaa, niin sain mielenrauhoitukseksi ultra-ajan tämän viikon perjantaille! Sitä odotan innolla ja toivottavasti saadaan hyviä uutisia!

Vau:n laskuri on laskenu mulle pikkusen eri viikot, kuin neuvolassa. Oisin Vau:n mukaan nyt 7+6 ja laskettu aika se 2.4., mutta neuvolan mukaan oon 8+1 ja laskettu aika 30.3. Pysyn nyt täällä huhtikuussa nyt kuitenkin ainakin siihen perjantain ultraan asti, jossa ehkä tarkentuu tuo laskettu aika. Ja voi olla että vaikka siirtyisikin maaliskuun puolella, niin raskauden mittaan selaisin näitä molempien kuukausien keskusteluita... Katsotaan. Ja toivon mukaan tosiaan ultra antaa niitä positiivisia uutisia!

Hei! Kävin tänään ensimmäistä kertaa äitiysneuvolassa ja laskettu aika olis 11.4.

Jotenki en vaan osaa juhlia ennen ku on ollu ultra.eka raskaus on meneillään :)

Minullakin nyt eka neuvola takana. Kaksi tuntia meni! Esikoinen oli mukana, ja kyllä sillä alkoi jo savu tulla korvista ulos.

Neuvolantäti sanoi, että olisin jo 8+5 ja laskettuaika 30.3. Itsehän pari viikkoa sitten laskin vau:n laskurilla LA:ksi 2.4. ja oisin ollut sen mukaan tänään 8+3.

No, tänään laskin uudestaan vaun laskurilla ja antoi saman 8+5 ja LA 31.3. Kylläpä heittelee. Ja sitten vielä sen odotuskirjan mukaan, minkä sain neuvolasta, LA olisi 5.4.

Ensimmäinen ultra minulla 17.9. joten sikiön ikä ja laskettu aika varmistuu.

Pissa, verenpaine ja hemoglobiini testattiin ja kaikki oli ok.

Ja ylipainoakin hieman on kertynynnä, joten joudun raskauden puolivälin tienoilla sokerirasitustestiin :/

Verikokeeseen 10.9.
Ultraus 17.9.
Seuraava neuvola+lääkäri 24.9.

Mun mensut alkoi 23.6. ja niiden mukaan la on 30.3, mutta kun tuo hed. on tarkkaan tiedossa niin la on 1.4. :)

np ultra on 14.9. ja neuvolalääkäri vasta 3.10 ku pitää tuijottaa noita työvuoroja, vuorotyön  takia on mun oma homma varata verikokeisiin aika et tulee heti sopiva, en oo kerinny viel (olen siis unohtanut..)

Mulla olis eka neuvola keskiviikkona, sillon on rv 9+5. Ultrassa oonkin ehtiny käydä jo pari kertaa, kun on ollut kaikenmaailman poikkeavia vuotoja sun muita :/

Mutta ainakin on varmistunut, että siellä elämää on, sykkeet näkynyt ja kaverilla näytti olevan kaikki ok. Viimekertanen ultra oli siis rv 7+6, jolloin pituutta oli 13,6mm. Varmistui siis raskauden kesto, joka täsmäsi edellisiin kuukautisiin.

Varasin eilen eka neuvolan ja se on ensi viikon perjantaina. Mulla kierto ollut todella epäsäännöllinen, mutta ovulaation löysin testillä. Neuvolassahan lasketaan viikot edellisistä menkoista. Tuolla tyliillä mulle tulee liikaa viikkoja. Oiskohan mulla ton takia mahdollisuus päästä varhaisraskauden ultraan? Kerroin kyllä neuvolatädille ovulaatiotestailusta, mutta voiskohan ne haluta varmistaa? Ultraan haluan ehdottomasti ennen 12vkoa.

Takaisin