Neuvolakuulumiset

Jos tännekin nyt ekaa kertaa voisi vähän kuulumisia kirjoitella. :)

Tänään kävin neuvolassa, rv 40+0. :) Mulla on raskaus mennyt hyvin, eikä ole sen kummempia "vaivoja" ollut, muutakun nyt viimeisen kk aikana olen saanut ravata labrassa ja äitiyspolilla raskausepäilyn vuoksi. Verenpaineet pilvissä, turvotusta aika reilusti, hyvin lievää pääkipua ja stiksauksissa on ollut proteiinia, mutta labrassa tulokset ovat olleet aina negatiivisia. Eli eipä tässä vielä ainakaan ole raskausmyrkytys kehittynyt, nyt pitää vaan tilannetta tarkkailla. Suhteellisen hyvä olo minulla on kuitenkin, niin eteenpäin tässä vielä porskutellaan ja toivotaan, että synnytys alkaisi itsekseen mahdollisimman pian. :)

On tässä monta kertaa ollut aika jännät paikat, kun saanut odotella labra tuloksia. Mukavaa useampi tunti odotella, että pitääkö jäädä osastolle ja synnytyksen käynnistykseen. Melkein tässä vaiheessa voisi olla helpotus tuo käynnitys, mutta kyllä minä vielä enempi haluan vielä, että synnytys ihan itsekseen käynnistyisi.

Vauva on voinut hyvin, liikkuu hyvin, sykkeet on hyvät ja on raivotarjonnassa ja myös laskeutunut hyvin, mutta ei ainakaan tiistain ultrassa ollut ihan täysin kiinnittynyt, mutta ei kuulemma siellä kauheasti pysty päätänsä heiluttelemaan. :D Painoarvio tiistaina äippäpolilla oli 3300g, eli semmonen keskiverto vauva taitaa olla tulossa. :)

Tiistaina (rv 39+5) olin kahdelle sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä 2cm, ties vaikka tilanne ois tästä jo edennytkin. Toivossa on hyvä elää. :D Eilen alkoi tulemaan rusehtavaa limaa alapäästä, sitä tuli jonkun vajaan teelusikallisen verran ainakin 4 krt ja tänään on myös tullut useamman kerran samanlaiset limaköntsät. Eli luultavasti tässä olisi kyseessä sitä kuuluisa limatulppaa. Tässä vaan odottelen, että jokos se vauva haluaisi ulos tulla, viime yönä ei tuon limatulpan takia oikeen nukkuttanut, kun odotin koko ajan alkavia supistuksia tai jotain muuta. Minulla ei tosiaan ole ollut mitään kivuttomia tai ennakoivia supistuksia..
 
Mun kovasta asennoitumisesta huolimatta vitutti sitten kumminkin käydä tänään aamulla neuvolassa! HUOH.

Rv 40+4
Paino -680g viime viikosta vaikka oon syöny norsun lailla
Pissa puhdas
RR 121/70
Hb ei otettu mutta viime viikolla oli sen 124
Sf 28cm
Liikkeet ++
Syke 136

Ensi viikolle en enää neuvola-aikaa saanut, vaan soitan ke tai to kättärille aikaa perjantaiks yliaikaiskontrolliin jossa sit päätetään jatkosta. Ihanteellistahan ois, ettei mun tartteis koko puhelua soittaa, mutta näin kun toivon niin aivan varmasti olen ens viikolla puhelin kädessä ja elin otsassa soittamassa sinne.. 
Uskoa ei saa menettää ja Toivossa on hyvä elää.
 
täsä:
 rv 38+5, kaikki kunnossa ja ei ku ootellaan vaan.
PASKA.

supistelee koko ajan ja limaa tulee jatkuvasti, mutta siinä se.
ens viikolle maanantaille aika seuraavan kerran ja varmaan ei tarvi kertoa, että sieppaa kyllä huolella, jos joudun sinne vielä menemään.
 
näin meillä viime perjantain käynnillä:

Rv 38+0
paino: +500g
hb 133
sf 38cm
liikkeet ++
syke 143
vauvan painoarvio tällä hetkellä 4000g  (eli kiva, kiva, vielä pari viikkoa aikaa kerätä vähän lisämassaa...!!!!) Syntyis jo!!! TÄNÄÄN!!!!!

Tänään lääkärillä hiivatulehduksen vuoksi..ollut riesana koko raskauden ajan. Paikat miulla vielä kuulemma kiinni, joten hiivalääkkeen voi vielä laittaa. Voi kun siitä pääsisi eroon ennen LA (30.3)!!! Hermot vaan menee!! ärrr...perrrrr....

Aurinkoista päivää kuitenkin kaikille
 
Aamulla 08.00 oli meilläkin neuvola... Vaikka niin toivoin ettei sinne tartteis enää mennä, mutta niin vaan aamulla herätty itku silmässä, ettei vieläkään tullut lähtöä. Nivuset on niin kipeät ettei kävelemään meinaa päästä ja puukoniskuja kohdunsuulle satelee enemmän kuin riittävästi! Kipeitä suppareita tulee, mutta vain muutamia silloin tällöin. Ennätys on 2 peräkkäistä kipeää ja sitten loppuu :( Muuten kyllä supistaa vähänväliä.

Neuvolassa sitten, verenpaineet normit 112/76, pissa puhdas, painoa +200g/vk, sf-mitta 33, vauvan liikkeet ++ ja sydänäänet 140. Tätsy soitti Koks:iin ja perjantaina sitten yliaikakontrolli jos ei sitä ennen tule... Pessimistinä ajattelen että sinnehän sitä sitten ajellaan ja sieltä varppina vielä kotiinkin :( Alan olla aika loppu, fyysisesti ja henkisestikin...
 
..ja meilläkin oli neuvola 40+2 - kaikki paremmin ku hyvin! hienoa et kaikki kunnossa mut olis nyt jotai merkkiä edes lähestyvästä synnytyksestä.. Täällä kans nivuset ja lantionseutu on niin kipeänä et joka askel sattuu ja noita puukoniskuja tulee tosi paljon! Vauvan liikkeet tekee niin kipeetä et itkua väännetään, kipeitä supistuksia tosin ei näy eikä kuulu.. Harjotussupistuksia sitäkin enemmän ja pieniä menkkavihlaisuja.

Verenpaine 118/76, paino +800g, sf-mitta 33 (laskenut sentillä) liikkeet ja sydänäänet ok ++ / 130.. Torstaina neuvolaan uudestaan ja sillon tehdään lähete äippäpolille, jospa se nyt laittais vähän vipinää synnytyksen käynnistymiseen!

Hermot riekaleina, yöunet katkonaisia, olo valtava, turvotus nousussa, kitisevä esikoinen, malttamaton mies (haluais jo lomalle), epäsiisti koti (mun voimat ei enää riitä..) jatkuu loputtomiin.....

SYNNY JO!
 
Noniin, tänään sitten neuvola oli (rv 40+4) ja edelleenkin oli verenpaineet koholla (144/97) ja painon/turvotuksen kohoamisesta ei viiti ees sanoa mitään enää.. :D Ja nyt sit oli proteiinia pissassa kolmella plussalla.. Oon tosiaan tässä lähiaikoina useamman kerran ravannut äitiyspolilla ja labrassa kokeissa raskausmyrkytysepäilyksen takia ja tähän asti ei ole ollut mitään. Nyttenkin pistin nokan kohti labraa neuvolan jälkeen. Pari tuntii sitten tuli tulokset, että kyllä vain, nyt sitten ollaan kehittämässä sitä raskausmyrkytystä. Oli siis verikokeissa tulokset hieman yli viitearvojen.. Jotenki sitä meni noihin kokeisiin sillä mielellä, ette siellä mitään kuitenkaan ole, kun ei ennenkään..

Kuulemma huomenna soittavat äitiyspolilta ja varmaan sinne menen kokeisiin huomenissa. Saa nähdä käynnistävätkö jo huomenna synnytystä vai mikäköhän aikataulu mahtaa olla. Luulis sinänsä, ettei enää pitkitettäis, mutta toisaalta ei mulla ole mitenkään erityisen huono olo, mitä nyt sitä lievää pääkipua on ollut nyt jo useamman viikon.

Ihannekuvat tais mennä siinä, se siittä luonnollisesti käynistyvästä synnytyksestä ja että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Vaikka voisihan tilanne huonomminkin olla.

Tärkeintä kuitenkin, että voin vielä suhteellisen hyvin ja vauvankin pitäisi kokeiden mukaan voida hyvin. Se nyt tärkeintä olisikin, ette pikkaselle mitään haittaa tästä tulisi. 
 
jjonna, täällä niin sama tilanne päällä, mulla noi arvot ja muu keikkunu rajoilla jo monta viikkoo, huomiseksi aika äippäpolille käynnistyksen suunnitteluun, sinne aijon myös jäädä.
 
Aamulla neuvolassa ja viikon päästä toivottavasti uudestaan :)

Rv 39+3
Paino: +700g (oho, nyt oli tullut sitten kunnolla. Onneksi koko ajalta vaan 6.4kg)
Hb ei otettu
Sf 32cm
Liikkeet ++
Syke 125-150

Sinne se otus oli telakoitunu jo lähtöasentoon. Toivottavasti malttaa vielä pari viikkoa mahassa hengailla <3

Tsemppiä loppumetreille niille jotka haluaa jo poksahdella! :)
 
mäki käväsin neuvolassa, kaikki niin hyvin kuin vaan olla saattaa. Verenpaineet edelleen koholla, ja turvotusta saman verran kun kokonaisella norsulaumalla. Pissa kuitenkin puhdas. vaa alle en enää edes suostunut. Keskiviikkona viimeinen neuvola, perjantain käynnistystä odotellessa :)
 
Neuvolassa käyty aamulla ja kaikki hyvin.
Napero on porautunu jo todella alas, niin ei tarvi sitten sairaalassa laskeutumista odotella :)

Seuraavaa neuvola-aikaa ei sitten saatu, kun on tuo Pääsiäinen välissä sopivasti. Torstai olisi tullut siis liian nopeaa ja tiistaina on vähän turha käydä, kun keskiviikkona pääsee yliaikaiskontrolliin.

Vielä kun tuo ihanuus jaksaisi mahassa sen reilun viikon völlytä <3 :)


Onko täällä muuten enää ketään muita "yhdessä paketissa"?
 
Hiphei ! Täällä edelleen yhdessä koossa, viikkoja nyt 40+5.. alkaa jo pikkuhiljaa kärsivällisyys loppua kun minkäänlaisia ennakkomerkkejä ei synnytyksestä näy :)

Neuvolassa myöskin tänään kävin kääntymässä, kaikki hyvin, verenpaineet hiukan koholla ja pikkunen tosi alhaalla, painoa ei onneksi tarvinnu katsoa ku neuvolan vaaka oli rikki ;)

Nyt sitten vaan synnäriltä ootellaan lähetettä yliaikaiskontrolliin mutta toivon toki et vauva päättäis itse ennen sitä jo masun ulkopuolelle uskaltautua.
 
Miippalle toivottelen synnytyksen alkamista ja skylle, että vauveli viihtyisi vielä mahassa!
 
Täällä ollaan myös edelleen yhtenä kappaleena, 40+3 menossa. Eilen oli neuvola ja 12.4 klo 8.00 on yliaikaiskontrolli. Masuasukas on sen verran vissiin mukavuudenhaluinen ettei ole edes laskeutunut. Odotellaan siis..
 
täällä menossa jo 41+4 eikä tietoakaan syntymisestä. harjotussupistuksia vaan, muttei mitään mikä sais vähääkään kellot soimaan. :( Huomenna aika TAYS:iin yliaikaiskontrolliin, saas nähdä miten sielä masussa voidaan...

Toisaalta en yhtään tahtois käynnistykseen, mutta alkaa ihan todellaki huumori jo loppuun. Voimat ihan lopussa, ei voi oikein muuta tehä ku maata ja kokoajan vaan itkettää. Miksei tämä vaan vois jo syntyä.. :'(
 
..huoh...luulin, että kaikki maaliskuiset mammat ovat onnellisesti nyyttinsä kainaloonsa jo saaneet..ja minä yksikseni odottelen vielä pakettiani jonka piti saapua 30.3...
Mutta näköjään täällä on vielä muitakin!!:-)
Hermothan tässä meinaa mennä ja kroppa räjähtää atomeiksi!! Tänään siis 40+5, viikon päästä (11.4) on aika sairaalalle "vähän ronskimpaan sisätutkimukseen" jotta saataisiin asioihin vähän vauhtia..Täällä vauvelin pää kyllä jo kuulemma hyvin kiinnittynyt ja on tosi alhaalla..mutta mitään muuta ei sitten olekaan. Ei juurikaan supistele eikä mitään "ennakoivia merkkejä" synnytyksen alkamisesta. Pelottaa vaan, kun jo useampi viikko sitten sanoivat neuvolassa, että vauva on jo yli 4 kg..ja sitten vielä nämä "yli-viikot" siihen päälle, niin eihän sieltä herranjesta kohta mahduta mitenkään päin ulos!!! Alkaa usko loppua..
 
Heissan taas, tänään tuli aika yliaikaiskontrolliin joka on siis 10.4.. mä kun luulin jo vauvan saavan ennen pääsiäisen pyhiä :D nooh, eipähän se pahaa tee et pikkunen mahassa vielä kasvaa kun aika pieneltä on vaikuttanu ainakin tähän asti, jotain kolmen kilon paikkeilla.

Ihan kun hermot ei muutenkin ois jo tiukilla ni viimeyönä heräsin ihan älyttömään hammassärkyyn ja pääsin ihme kyllä heti aamupäivällä hammaslääkäriin, oli onneksi vaan joku vanha paikka lohjennu ja siks vihlo niin kovasti.. Voitte kuvitella miten luksusta oli maata selällään pää alaspäin siinä hammaslääkärin tuolissa näillä viikoilla ;)

Voi että mä niin toivon et ens yönä heräisin vaikka supistuksiin tai jotain.. ihan mitä vaan synnytykseen viittaavaa tännepäin kiitos!
 
Voihan himpskatti.. Limatulppa irtos viime yönä ja tiistaina neuvolassa todettiin naperon olevan todella alhaalla ja kiinnittynyt on jo ajat sitten.

Noh, voihan se vielä siellä viihtyä tovin. Edelleen toivon Pääsiäisen vielä mahassa viihtyvän :) Onneksi tuli eilen käytyä leffassa jos tuleekin lähtö. Seuraavaksi sitten vauvakinoileen :)

Tsemppiä kaikille loppumetreillä oleville. Lähetän ajatuksissa nämä synnytykseen viittailevat oireet teille :D
 
Takaisin
Top