Neuvolakuulumiset

Nonii, viime viikolla käytiin taas neuvoloimassa ja viikkoja oli 19+0 :)

Paino +500 (-200) kokoaikana siis ei viikossa.

Pissa  Puhdas (Puhdas)

RR 117/75 (135/78)

Hb 109 (121) ja rautalääkitys piti alottaa sitte siltä istumalta kun edellisestä neuvolasta ei ollu ko kolme viikkoa ja oli tuon verta jo tippunu.

Syke 140-150 + (140-150 +)

Seuraava sitte 25.5, täälläkin on alussa kerran kuukaudessa neuvola ja loppuajasta 2 kertaa kuukaudessa :)

Meil oli neuvola tänään! rv 20+3 emoticon

Paino +0 (-175/viikko)
Verenpaine 105/60 (104/54)
Pissa puhdas
Hb 127
Sf 19
Sydämensyke +
Liikkeet ++

Paino ei ollu vieläkään lähteny nousuun, mutta pääasia kai ettei oo enää laskenu..? Sykkeet oli pienellä vahvat ja tasaiset<3 Kovasti potki sitä anturia ja neukkutädin kättä. Siihen tajun lähtöön ei th sanonu oikeen mitään. Epäili johtuneen just tosta mun verenpaineesta, mut sitä mä nyt osasin epäillä ihan itsekkin. Raskaustodistukset sain kelaa varten ja miehelle töihin vietäväksi. Seuraava neuvola aika on 30.5, jolloin viikkoja 24+3 :)

meillä oli tänään neuvola :) rv. 18+6

paino         +300g

RR            119/66

pissa          puhdas

B-Hb        131

syke          135-140

liikkeet       +

mullakin onneksi lähtenyt paino nousemaan, vaikkakin vain vähän.. mutta onneks ei oo enään tippunut :) seuraava neuvola 24.5, silloin viikkoja 22 :)

Mulla ei vielä juurikaan mitään neuvola kerrottavaa ole.. kun ensimmäisessä neuvolassa ei mitn oikeastaan tehty ku sain vaan lähetteen ultraan ja veri+pissakokeisiin..
mutta, mutta noita teidän muiden neukkukuulumisia ku kattelen ni kaikille melkeen paino laskenu tms.. Mä olen tainnu saada teinkin kilot sitten? :D Vertasin esikoisen neuvolakorttiin tän hetkistä painoa( tämänhetkisen mitannut siis kotona) ja pakko myöntää että pieni järkytys tuli! emoticon  ensimmäisen kohdalla alko paino vasta nousta joskus viikoilla 23 ja tässä taas on jo tullu sellaset 4 kiloa. :D Mahdan olla aika valas loppuraskaudessa jos tä tähän malliin menee... Noo, eipä mulla kyllä liiaksi stressiä ole vielä, mutta toki olis mukavampi ollu ku luku olis ollu hiukan pienempi vielä kuitenkin.. :P

Mulla oli tänään 3. neuvola, RV21+6

Paino    +450 (lähtöpainoon +/-0)
RR        124/85
Pissa      puhdas
B-Hb     138 (vähän pudonnut tammikuulta, mutta hyvä vielä)
Syke      + 140
Liikkeet  ++

Sain kelan paperit, ja ensi kerralla onkin sitten lääkärintarkastus.

Tänään oli 7. neuvola 21+4

Paino +653

RR 120/80

pissa puhdas

B-hb 124 (135)

Syke 145

Liikkeet  + +

Jonna: Älä huoli, täällä on toinenkin valas :D
oon tosi hoikka vartalolta, mutta 4kg on tullut jo lisää painoa + ruoka maistuu hyvin ja lisäksi lopetin jumpissa käynnin raskauden ajaksi. mutta kai ne jotenkin sitten lähteekin ne kilot!

ja onneksi greenpeace huolehtii valaista emoticon

sulla tullu vaa 4kg.. tietäsitte paljo mul on tullu. mä olen valas! mul on tullut jo 7kiloo! :(

Tänään oli taas neuvola :) edellisen käynnin tiedot suluissa
rv 21+5 (20+3)
Hb 119 ei tarvetta vielä lisärautaan (ei mitattu)
pissa puhas (puhas)
RR 124/71 (ei mitattu)
painoo kertynyt lähtöpainosta yht. 4kg
sf-mitta 23cm emoticon (21,5cm)
syke +140 (+145)
liikkeet ++

Kaikki hyvin, mahan koosta ei rutista koska tiedetään lapsen olevan viikkoja vastaavan kokoinen :) olen vain mahtipontinen xD

Luulen että 4 kiloa on ihan normaalia painon nousua tässä kohtaa viikkoja ja seitsemäkin kiloa on ihan normaalia. Yhdellä kaverilla oli ainakin tullut 7 kiloa lisää ja se oli vko 20 ja neuvolassa sanottiin että normaalia on.. Itsellä on tullut kolmisen kiloa ja kieltämättä olo tuntuu silloin tällöin valaalta. Mulla on jotenki tullu paljon turvotusta naamaan ja käsivarsiin =/

Mut kertokaas onko ihan normaalia että käyn vain 2 kk välein neuvolassa? Viimeksi neuvolakäynti vko 16 ja nyt sit seuraava vko 24 eli toukokuun lopussa..? Haluisin jo kaikki ne kelan paperit sun muut..

marini-

kaikilla neuvoloilla tuntuu olevan vähän oma tapansa laittaa neuvola käyntejä. Meill on kerran kuussa ja tihenee sit lopulla mutta oon kuullu et jossain päin suomee olis neuvolakäyntejä todella harvakseltaan :O mut ottaisko ne useemmin jos pyydät? mikäli siis haluat.

Ei kai mulla nii kova hinku sinne neuvolaan oo et pyytäisin päästä aikaisemmin.. musta vaan tuntuu että muilla on paljon tiheemmin, mutta kai ne tästä tiheentyy sitten ku ollaan lähempänä syyskuuta :)

marini_: mä en kyl ymmärrä mistä se mun 7kiloo on tullut ku tuntuu vaan et muuten olisin laihtunut mut sit vatsa ja rinnat on vaa kasvanu iha tajuttomasti :o silti et 7? :D :/
Nii joo ja meil on ollut vasta 2 neuvolakäyntiä eka oli viikolla ööm 6 ja toka viikolla 15 ja kolmas on viikolla 22. eli mullaki on ollut tosi harvakseltaan 

Tänään oli 4.neuvola mulla ja viikkoja 22+4. Kelan paperit taskussa ja parin viikon päästä sitten lääkäri.

Paino +426

RR 111/83

Pissa puhdas

B-Hb 113 (rautalisää pitää alkaa ottamaan)

Syke +140

Liikkeet ++

Sf -mitta 19cm

marini.

nii ja mulhan siis noitten normineuvola käyntien lisäks on joka ikinen viikko sykkeiden kuuntelu mun perussairauden vuoksi. eli mä ravaan siellä ihan kyllästymiseen asti :DD

Vantaalla on ainakin harvakseltaan neuvolakäyntejä. Toukokuun lopulla on mulla 3. käynti. sitten saa kelapaperit :D

Vihdoinki toka neuvola takana, eka oli 8+2  ja nyt tämä toinen 22+2.. Aika harvoin on Helsingissä!

Paino +375 emoticon

RR 124/68

Pissa prot +

B-Hb 140

Syke +145

Liikkeet ++

Sf -mitta 18,5 cm

Tänään aamulla käytiin ja huh huh! Viikkoja 22+0

paino + 0,824/vko !!!  (+0,189/vk) (0)
  yhteensä raskauden alusta + 5 kg ja viime kerrasta (vko 17+1) 4 kg
RR  125/69 (117/67) (114/67)
pissa: puhdas (puhdas) (puhdas)
Hb 129 (135) (140)
syke: 150 (152) (176)
uusina tarkkailtiin myös
liikkeet: ++
SF: 17,5 cm

ja sen jälkeen menin näyttämään auton, ja sekin meni ekalla läpi (katsastuksesta) :)

Hele mä jsut ite laskeskelin paljon mul on tullu täs viides viikos painoa niin joku 800g per viikko  kans :S huh onneks en ole ainoa :P

Mä jo säikähdin ettei kai neuvolaa tarvii autoa näyttää :D mut sit luin tuolt et katsastuksest :DD 

Hirvittää!!!

Teillä muilla on niin pieniä noi sf-mitat!!! Mulla oli viikolla 21+4 sf-mitta 22!!!!

Mulla on joku jätti maha....
No jouduinkin just jäämään saikulle liitoskipujen takia... Mul on joskus muksuna murtunu häntäluu eikä se ainakaan helpota tilannetta...

Takaisin