Argh, mulla kans Pähkylä rupes keittään sun neuvolatädin kommentit[:@]
Ite joudun luultavasti menemään töihin vuoden jälkeen, kun on asuntolainat ym. maksettavana jne. Ja oikeastaan se ei oo meidän tapauksessa valinta vaan "pakko". Mieheni ei kuitenkaan tienaa niin suuria summia.
Tuttavani sanoi just, ettei tuo töihin paluukaan aina oo rahasta varsinaisesti kiinni, siis et vaikka sitä olis paljonki. Hänen tuttunsa ostivat todella hulppean talon, kun molemmilla oli huippupalkka. Sitten syntyi vauva, mutta lainaa oli maksettava edelleen kahden huippupalkasta, ei riittäny siihen pelkkä miehen palkka...
Mä oon aina sanonu, et jos kärjistää asiat niin voi miettiä onko parempi, et lapsi on hoidossa ja vanhemmat käy töissä jolloin perheellä on rahaa jonkun verran ja voidaan elää vai parempi et äiti/isä on kotona lapsen kans masentuneena, ku ei oo rahaa tehdä mitään.
Nykypäivänä on paljon äitejä, joiden on pakosta mentävä töihin , kun lapsi on sen about vuoden ikänen. Ja se ei kyllä tarkota sitä, et rakastais lastansa vähemmän. Ja joillekin taas ei sovi kotona oleminen ja sekin on ihan hyväksyttävä syy viedä lapsi päiväkotiin. Parempi sen on tosiaan siellä olla, kuin kotona kärvistelevän vanhemman kanssa. Huh...
Sitten tuosta imetyksestä.
Eilen puhuin puolituttuni kanssa ja jotain siinä sitten sivulauseessa hän sanoi imettäneensä poikaansa pitkään. Kysyin, että mikäköhän mahtaa olla pitkään hänen kohdallaan? Vastaus oli reilu 3-vuotiaaksi. No, jokainen tavallaan, mut luulen, että yleisempää on lopettaa siinä vuoden paikkeilla (tai mistä mä tiedän, ku ekaa odotan, mut näin oon käsittäny). Mutta en oo kyllä kuullu, et moni noin pitkään imettäis???
Mies just mietti, et voiko hän lähtee lokakuus työpaikan tallinnan reissulle, ku sellanen olis tarjolla. Ja kyllä saa. Varsinkin, kun sen työpaikan naiset oli halunnu siirtää sen elokuulta lokakuulle, että miehelläni olis edes vähän saumoja lähtee mukaan.
Mä oon sitä mieltä, että pitää olla vähän omaa elämää vaikka lapsi tuleekin perheeseen. Itelläni varmaan on henkireikänä esim. kuoro, josta ei aio luopua.
Mutta tässäkin jokainen tavallaan. Tiedän perheitä, joissa miestä ei päästetä "äijien saunailtoihin" tai muutenkaan minnekään kavereiden kanssa.
Mä ainakin oletan, ja näin olemme mieheni kanssa puhuneet, että kummallaki saa olla noita omia menojansa, jolloin toinen sitten jää hoitamaan lasta. Tietenkin on eriasia olla joka viikonloppu menossa, kuin esim. kerran kahdessa kuukaudessa.
Eli Pähkylä, mun mielestä sun neuvolatäti on täys pösilö[:'(]
Jotkut on varmasti hänen kanssaan samaa mieltä, mut kyllä hänen kuuluis miettiä vähän tarkemmin mitä suustansa päästelee!!!
Huh mikä aamupakina näin suoraan sängystä nousseelle!!!
Hyvät huomenet vaan kaikille[:D]