Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli 3. neuvola käynti

- rv 16+4
- painonmuutos/vko +75g
- RR 112/61
- pissa --
- Hb 112 => rautaa kehiin, tänään alkaa Obsidanin syönti.
- sykkeet +145 / +150 , aika vauhdissa olivat molemmat ja sykkeitä saatiin metsästää useamman kerran
- kohdunpohjan korkeutta ei otettu vielä ja terkkari miettii otetaanko ollenkaan kun ei tule mahtumaan mihinkään käyrään kuitenkaan.

Huomenta

Eilen kolmas käynti neuvolassa.
RR matala, mutta hyppii vaihtelevasti korkeallakin. Joten aikamoista vuoristorataa mennään. Sain RR.mittarin kotiin ja olen siis seurannassa sen vuoksi[&:]
Painoa oli tullut sillain reilu 700g viikko....eli tooosi paljon[&o] Olen ihan turvoksissa ja nesteet ei tahdo liikkua kehosta. Nyt sitten lähete vielä sokrurasitustesteihin[:'(] Voin sanoa että neljäs raskaus ja kyllä enemmän alkaa olemaan vaivoja kun kolmessa edellisessä yhteensä näillä viikoilla[&o]
Ja nuo supparit tähän päälle...eiköhän ne kohta tuuppaa mut pakkolepoonkin[:o][&:][X(]
Kohtu oli raskausviikkoihin nähden aika korkealla, massuasukki oli tosi vilkkaalla tuulella ja sydänääniä metsästeltiin hetki. sykkeet pienellä 150-160 välillä[;)]

Ohhoh...olikohan mun neuvola kuulumisissa enemmän surkeita asioita kun mukavia[:o]
Noh nyt jännityksellä odottelemaan sokrurasitustestiä...yritän saada sen jo tälle viikolle.

Ensimmäinen käynti Rv8+5 verenpaine 112/62, pissa puhdas, hemoglobiini 125 katottiin ultralla ja nähtiin ensimmäisen kerran meidän pieni piiperö
Toinen Rv10+5, painonmuutos +450, verenpaine 120/68, pissa puhdas, hemoglobiini 134, katsottiin ultralla ja näkyi jo paljon suurempi piiperö kuin viimeksi
Kolmas Rv14+3, painonmuutos -108, verenpaine 124/62, pissa puhdas, hemoglobiini 134, kuunneltiin sydänäänet 150 (heilui kuin heinämies siellä masussa eikä sydänääniä meinannut heti löytyä)
Neljäs Rv18+3, painonmuutos +600, verenpaine 108/68, pissa puhdas, hemoglobiini 124, kuunneltiin sydänäänet 145 (siellä se köllötteli vatsassa oikealla puolella, nukkui kuulemma kun oli niin tasainen syke) , mitattiin kohdunpohjankorkeus 15,5.

Veriryhmä on A+
NP-ultrassa kaikki näytti olevan OK, rakenneultraa 30.3 klo 08 odotellessa.
Sokerirasitukseen en vielä ainakaan ole joutunut, vaikka ensimmäisellä neuvolakäynnillä siitä oli puhetta.
Yläverenpaineen ja hemoglobiinin laskeminen on aiheuttanut välillä huippaavia oloja, että on pakko päästä pihalle raikkaaseen ilmaan tai pistää makuulle hetkeksi.

Tänään kolmas neuvola..

- Hb 145 (viimeks 161)
- Painon muutos/vko 400 g..
- Pissa - -
- RR 128/83 (kotona yleensä 110/60 luokkaa)
- Kohdun pohjan korkeus 19.
- Sykkeet 145-151/min

Rakenneultra sitten 8.4 ja seuraava neuvola 13.4. Lääkärineuvoloitahan minulla ei ole.

Pissanäyte kontrollissa oli jotain kasvua viljelyssä, mutta se on niin pientä et jouduin tänään pidättämään 4 h pissiä rakossa et sain vietyä uuden näytteen..Neuvolan täti sanoi et oletettavasti ei johda lääkitykseen, mutta tiistaina jos uudet tulokset ovat tulleet niin katsovat ne lääkärin kanssa ja neuvottelevat mitä tehdään..PRKLE!!!En sano muuta nyt...Toivotaan että oli vaan puutteellinen alapääpesu joka aiheutti kasvun..Mullahan on ihan tolkuton valkovuoto ollut nyt koko ajan..

Tämä on varmaan ehkäpä oikea otsikko hämmästellä...

Kävin työterveydessä 5v seurannassa, jossa mitattiin rasva-arvot, pieni verenkuva, paastosokeri yms. Kysyin ennalta että vaikuttaako raskauteni tuloksiin-vastaus oli ei, tule vain syömättä, niin kaikki ok.

Torstaina sitten kävimme läpi maanantaisia tuloksia ja kolesteroni oli noussut 3,8:sta->7,4:ään!!! Terveyden hoitaja oli ihmeissään ja kysyi -koska on seurava neuvola-sanoin että sattumalta huomenna-pyysi kysymään sieltä liittyykö tämä raskauteen.

Kävin sitten perjantaina neuvolassa ja sieltä vastattiin heti että-kyllä, joillakin ihmisillä kehon rasvankeräys näkyy veriarvoissa, ja arvot palautuvat synnytyksen jälkeen melko piakkoin normaaliksi!

Muuten verenpaineeni oli kuten yleensä: 107/62
Hemoglobiini-alhaalla kuten aina raskaana: 114
Ja ihana oli kuulla pontevia sydän ääniä pitkästä aikaa!!

Onko teillä kellään samanlaista kokemusta rasva-arvojen suhteen?

3. neuvolakäynti takana. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun neuvolatäti siirtää aina meidät
jollekin toiselle eli ei olla tavattu "omaa" muuta kun käytävällä ohi mennessä.

Kaikki kuitenkin hyvin.
Sydänäänet oli hidastunut ekasta kuuntelu kerrasta 155 -> 140 mutta on kuulemma normaalia.
Eikä oikeastaan mitään muuta kummaa. Pyysivät olemaan Taysin korvaklinikkaan yhteydessä että jos pääsisin johonkin asentoterapiaan minkä pitäisi auttaa tähän jatkuvaan pahoinvointiin.

Ihana oli kuulla taas sydämen jumputus, vaikka joutukin tuuraaja etsimään kauan kun kokoajan kaveri otti luistot pois, mutta konkretisoitu taas hetkeksi.. Nyt jaksaa odottaa pari viikkoa rakenne ultraan.

Neuvolassa käyty taas.
Pissa puhdas.
Verenpaine 112/60
Hemoglobiinia ei katsottu.
Paino "noussut" takaisin aloituspainoon, eli 68,2kg, mikä lukema oli ekassakin neuvolassa.[:)]
Vauvan sykkeet olivat noin 150. Alkoi kaveri myllertämään niin että sykkeet nousi 160. Neuvolatäti nauroi että aktiivinen kaveri ja sanoi että noin korkeat sykkeet vois olla "tyttösykkeet". Siis miksi kaikki paitsi minä luulevat mun odottavan tyttöä???[&:]

TIPI364, aika mielenkiintoiselta kuulostaa toi kolesterolien nousu. Toisaalta ei lainkaan odottamatonta. [8|]
Just luin tutkimusta missä oli näistä omega 3 ja E-EPA rasvahapoista. Jos ei ota mitään ravintolisiä noiden suhteen, niin vauva vie kuitenkin tarvitsemansa ja saattaa kestää 3vuotta ennenkuin äidin varastot ovat entisellään. Siinä oli juuri näistä erilaisista rasvoista mitä vauva tarvitsee kasvaakseen (siis myös kolesterolia) ja miten tärkeää on että odotusaikana äiti saa riittävästi kaikenlaista rasvaa. (paitsi tietenkään ei saisi olla transrasvoja eli kovetettuja kasvirasvoja!!! Siis vain luonnollisia rasvoja eli voita ja kylmäpuristettuja öljyjä ja etenkin kalaöljyjä)

Ei siis ole ihme jos veri on odotusaikana rasvaisempaa.[:D]

huoh! Tänään soitti terkkari tuloksia..uusintanäyte oli normaali, mutta se ekan takia sain sitten kehoituksen hiivalääkekuurille...Joten puikkoa vaan kehiin..jospa se helpottaisi sitten valkovuodon määrääkin..
Mutta tärkeintä oli et ei ilmennyt virtsatulehdus juttuja..[:D]YES!!!

Mulla sama tilanne kun sulla asali, joka kerralla eri täti ja nyt mulle tänään sanottiin että mun neuvolakin vaihtuu.. [&o]

Eli tänään oli 3. neuvola [:)]
Sydänäänet kuului hyvin ja oli tasainen syke 145, pissa puhdas ja verenpaineet hyvät.
Hemoglobiini on tippunut aika paljon että sain ohjeeksi ottaa rautaa jos siltä tuntuu [8|]

Ihanaa oli kuulla sydänäänet kun ei toi vauveli paljoa vielä tuolla elämöi [:)] [:)]

Voi kuinka olisi kiva kayda neuvolassa.. Meilla taalla ei ekan raskauden jalkeen odottavaa aitia juuri hellita huolenpidolla. Kavin laakarissa viikolla 10, ultrassa viikolla 18 ja sain ekan neuvola-ajan vasta viikolle 26!! Etta se siita huolenpidosta..[&o] Seuraavan ajan saan tietysti vasta synnytykseen.. Tosi tyhmaa..

Onneksi vauva potkii ja pyorii jonkun verran paivittain niin tiedan, etta elamaa on [:)].

Hei,

Kiitos Annmarie kommenteista. Täällä on onneksi popsittu omega 3 ja omatekoista voi-rypsiöljy seosta leivälle. Tietty työpaikkaruoka on mitä on, mutta joku osa kuitenkin kohtuu jees rasvojen suhteen.[:)]

SME Itse sain helpotusta hiivatulehdukseen + runsaaseen valkovuotoon homeopaattisesta Sepiasta ja Sulfurista (esim potenssi D6 tai D12). Paransivat huomattavasti myös unen laatua! Ne ovat täysin myrkyttömiä ja siksi olen käyttänyt homeopaattisia valmisteita kaikkiin raskausajan vaivoihin sekä vastasyntyneestä alkaen lapsille. Parasta on että hiivatulehdus uusii helposti, mutta homeopaattisilla olen päässyt vaivasta eroon. Kannattaa kysyä luontaistuotekaupasta tai homeopaattisista liikkeestä.

Maisan: Täällä olis ollut toinen neuvola viikolla 23 (odotan ensimmäistä), mutta soittelin niin sain tähän väliinkin yhden ajan [:)]

Kävin neuvolassa tänään, siis toista kertaa:

Paino noussut alusta yht. 4kg [8|]

Vauvelin sydämensyke 140

Ei mitään ihmeellistä muutenkaan, verenpaineet ym. hyvät [:)]

Meillä seuraava neuvola noin kahden viikon päästä. Olis ollu jo tällä viikol, mut mies on lomalla pääsiäisen jälkeen niin mennään silloin. Neuvolatädin mukaan siis hyvä, että isä olis mukana tolla käynillä, kun täytetään kaikki kelan kaavakkeet ym.
Onks muilla tollasta neuvolaa??? Ku mun tutulle oltiin lyöty vaan paperit käteen ja sanottu, että täytä noi jne. Mä sain kuvan, et yhdessä täytetään, kun täti oli sitämieltä, että ei tarvi meidän kaikkee opiskella paperintäytöä varten, kun hänelle se on tuttujuttu.

sartza: Meillä kanssa neuvolantäti sanoi että yhdessä täytetään sitten seuraavalla neuvolakäynnillä (6.4) ne kelan paperit ettei ite tarvi kotona miettiä ja pähkäillä mitä siihen pitää laittaa ja kirjottaa yms vaan tulee sitten täytettyä oikein ne lippuset ja lappuset [:)]

Elikkäs.  
Toissapäivänä oli kolmas neuvolakäynti eli 18+6.
Sydämensyke 140-150
Pissa puhdas
Hb 120
Kohtu navan korkeudella ja hyvänkokoinen.
Rautaa määräsi joka toiselle päivälle tai silloin kun muistaa ottaa.
Painoa tullut 360g/viikko eli ihan ok.

Siinäpäs tämänkertaiset, nyt jännätään sitä rakenneultraa.

Tänään tuli käytyä neljännessä neuvolakäynnissä. Ja eilen oli ultra. Avokki oli mukana ultrassa ja itkuhan meinasi iha itselle tulla kun kuulimme että meidän maha-asukkimme on selvästi poika. Avokin ilme oli kyllä niin mahtava kun hän sitä poikaa niin kovin toivoi ja nyt sitten 99% varmuudella näin tulee käymään [:)] Itselle oli ja on aivan sama kumpaa sukupuolta maha-asukki on kunhan on jompi kumpi [:D]

Mutta neuvolaan..
RV 20+1: Painoa tullut reilu 3kg lisää, verenpaine 142/86, hemoglobiini 133, vaavin sydänäänet 141-149, ei turvotusta, pissa puhdas ja kohdunpohjan korkeus 18cm.

Torstaina oli kolmas neuvola ja kaikki oli kuulemma kunnossa [:)] vauvan sykkeet oli 150 ja munkin arvot oli kaikki hyviä vaikka menin sinne taas kerran oksennellen. Terveydenhoitaja vaan ei oikein tykännyt kun painon pitäis kuulemma nousta puoli kiloa viikossa näillä viikoilla ja olin saanut vaivaiset 900g 5 viikon aikana. Vaan minkä sille voi kun mikään ei sisällä pysy.

Mä odotan jo kovasti tiistaita... Vaiks toi masu vähän kasvaakin, niin mulla on kokoajan sellanen olo, et kaikki ei ois hyvin. Tuntuu et pimahdan seuraavaks, ku en tunne mitään liikkeitä. Tietty se on yksilöllistä, mut... Sit kun lukee täällä kaikkien muiden kommenteja ja tuntemuksia, niin tuntuu vaan pahalle :(. No...ylihuomenna sitten

Voi nuusku,pidetään peukkua jotta kaikki on hyvin,ja varmasti onkin!!
Älä turhaa stressaa(helpompi sanoo ku toteuttaa).[:-][;)]

Takaisin