Neuvolakäynnit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Unitupuna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaa mieltä 😅 mielenkiinnosta haluaisin kysyä teiltä jotka ultrataan neuvoloissa niin minkä hyvinvointialueen asutte ja koskeeko ohjeistus kaikkia hyvinvointialueen toimipisteitä vai onko neuvola kohtaista? Nimim. Mäkin haluan kunnallisen kautta ultraan aiemminkin ku rv12
Täällä on päässyt keskustan alueella ennen, mutta nyt käytäntö poistunut koko hyvinvointialueelta (pahoinvointialueelta😆)
 
Samaa mieltä 😅 mielenkiinnosta haluaisin kysyä teiltä jotka ultrataan neuvoloissa niin minkä hyvinvointialueen asutte ja koskeeko ohjeistus kaikkia hyvinvointialueen toimipisteitä vai onko neuvola kohtaista? Nimim. Mäkin haluan kunnallisen kautta ultraan aiemminkin ku rv12
Ei vissiin ole hyvinvointialuekohtaista, kun edellisessä raskaudessa ei kuulunut vu automaattisesti. Nyt asutaan naapurikunnassa ja täällä sitten kuuluukin. 😅
 
Samaa mieltä 😅 mielenkiinnosta haluaisin kysyä teiltä jotka ultrataan neuvoloissa niin minkä hyvinvointialueen asutte ja koskeeko ohjeistus kaikkia hyvinvointialueen toimipisteitä vai onko neuvola kohtaista? Nimim. Mäkin haluan kunnallisen kautta ultraan aiemminkin ku rv12
Mä EPSHP-alueella! Edellisessä kunnassa kuului ja nyt kun ollaan muutettu saman hyvinvointialueen sisällä toiseen kuntaan, niin täällä myös siis näköjään kuului.
 
Mulla ois eka neuvola käynti, joka on neuvolalääkäri ja se samalla ultraa niin ens viikon maanantaina. Sillon pitäisi olla rv7+5 🥹 jännittää ihan sikana.. viime raskaudessa kävin ultrassa myös ja silloin piti olla viikkoja jo 7 mutta oli ehkä hikiseen rv5 ja kasvu laahasi koko ajan ja menikin sitten kesken. Tälle viikkoa koittanut jokaiselle päivälle jotain ohjelmaa, että aika menee nopeammin.
 
Mä kuulun EPSHP ja 2 edellisessä raskaudessa meidän neuvolassa ei ollut omaa ultraa, piti odottaa niskapoimu ultraan saakka. Nyt tänne on saatu oma ultra sillä aikaa, kun odotin viimeisintäni aika lopulla 2020. Eli ensimmäiseen neuvolakäyntiin kuuluu nykyään myös ultraaminen, joka mulle sattu nyt vasta 10+0 viikolla. Odottavan aika on pitkä, vasta 5+6 menossa 😩
 
Meidän neuvolassa on ikiaikainen ultravehje, mutta silloin vaan ultrataan kun on aika neuvolalääkärille. Tai ainakin näin tapahtui kahdessa aikaisemmassa raskaudessa. Helsinki.
 
Taitaa olla täysin neuvolakohtaista. Täällä sai esikoista odottaessa ultran vaikka joka kerta toisessa neuvolassa, kun siellä oli ultra. Mun toimipisteessä ei ollut joten ei saanut. Siitä taidettiin valittaa niin paljon, et ultrauslaite poistettiin myös toiselta pisteeltä.
 
Täällä ultra tehdään terveyskeskuksessa. En tiedä onko neuvolassa kunnon ultravälineitä. Tuskin. 🤔
 
Sainpas mäkin varattua neuvolan vihdoinkin. Ekaneuvola 6.9 jolloin viikkoja tasan 10.
Ei sit tuu pitkää väliä nt ultraankaan😊
Turussa ei varhaisultraa neuvolan kautta saa, valitettavasti.
 
Mulla oli tiistaina ensimmäinen neuvolakäynti, 7+6 kans :) Ultraan vielä sitten kuukausi, ihan liian pitkä aika mun mielestä :tears:
 
Ensimmäinen neuvolakäynti on nyt saatu varattua 19.9. Silloin pitäis olla viikkoja 8+4. Vielä pitäis hetki ootella 😄
 
En ole vielä varannut neuvolaa. En ole uskaltanut. Vuosi sitten varasin neuvolan heti, kun sain selkeästi erottuvan plussan. Pari päivää neuvolaan soittamisesta alkoi runsas vuoto. Haluan odottaa ainakin tuon ”rajan” yli (huomisen jälkeen ollaan pidemmällä kuin viimeksi). Liekö jotain typerää taikauskoa vaiko vain normaalia kokemuksen kautta opittua varovaisuutta? En halua joutua taas soittelemaan, etten tarvitsekaan aikaa.

Ehkä loppuviikosta voisin uskaltautua soittamaan…Tai sitten ensi viikon alusta…?
 
Munkin piti tänää soittaa, mutta jostain syystä en soittanutkaan enkä varannu vu:ta. Alko jotenkin kanssa jännittää. Ja mulla oli toi täysin sama @moss että haluan olla pidemmällä kuin viimeksi. Viimeksi varasin kans tuon vu:n aikaisemmassa vaiheessa, ja se meni sitten kesken. Neuvolaa en ollut vielä ehtiny soittaa

Jospa huomenna 😁 nyt oon jo pari päivää pidemmällä.
 
En ole vielä varannut neuvolaa. En ole uskaltanut. Vuosi sitten varasin neuvolan heti, kun sain selkeästi erottuvan plussan. Pari päivää neuvolaan soittamisesta alkoi runsas vuoto. Haluan odottaa ainakin tuon ”rajan” yli (huomisen jälkeen ollaan pidemmällä kuin viimeksi). Liekö jotain typerää taikauskoa vaiko vain normaalia kokemuksen kautta opittua varovaisuutta? En halua joutua taas soittelemaan, etten tarvitsekaan aikaa.

Ehkä loppuviikosta voisin uskaltautua soittamaan…Tai sitten ensi viikon alusta…?
Tuon saman syyn takia itsekin odotin viikolle 7+ ennen kuin uskalsin neuvolan varata. Pelko oli kanssa niin kova.
 
Mä sain ekan neuvolalääkärin (siellä varhaisultra) 12.9. jolloin ois menkoista laskettuna 7+4. Sit varsinainen eka neuvolan terkkarikäynti on 17.9. (8+1) jos lääkärissä kaikki ok.
 
Mäkin uskaltauduin nyt vihdoin ja viimein soittamaan neuvolaan. 4.9. on ensikäynti. Ois tarjottu jo huomiselle aikaa, mutten ihan niin nopeasti innostunut ottamaan aikaa vastaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Viikonkin päästä tuntuu että tulee tosi nopsaan. Sillon ois neuvolan laskujen mukaan 8+5, oviksen(ja mun laskujen) mukaan 8+1.
 
Mulla eka käynti neuvolassa 30.8, silloin 8+3. Lääkärikäynti, jossa vissiin tehdään varhaisultra on 5.9.
 
Takaisin
Top