Neuvolakäynnit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Unitupuna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitäis varata neuvola, meillä pystyy varaamaan sähköisesti Maisasta. Ongelma on vaan se että ovis tapahtui vasta kp31 eli nevolan laskujen mukaan silloin kuin koko kierron pitäisi olla jo ohi😂 ja siinä varauksessa kysytään sitä menkkojen alkamispäivää ja siitä laskettuna ne viikot menee väärin yli 2 viikkoa, joten ehkä pitänee silti soittaa sinne😆
 
Pitäis varata neuvola, meillä pystyy varaamaan sähköisesti Maisasta. Ongelma on vaan se että ovis tapahtui vasta kp31 eli nevolan laskujen mukaan silloin kuin koko kierron pitäisi olla jo ohi😂 ja siinä varauksessa kysytään sitä menkkojen alkamispäivää ja siitä laskettuna ne viikot menee väärin yli 2 viikkoa, joten ehkä pitänee silti soittaa sinne😆
Itse varasin maisan kautta, vaikka mullakin pitäis olla menkkojen mukaan jo tyyliin rv11+1. Todellisuudessa vasta rv5+1, ovulaation mukaan.
 
Itse varasin maisan kautta, vaikka mullakin pitäis olla menkkojen mukaan jo tyyliin rv11+1. Todellisuudessa vasta rv5+1, ovulaation mukaan.
Okei no antoiko se sun varata minkä vaan ajan sieltä? Etenin vaan siihen kohtaan asti missä oli se suositeltu aikaikkuna, sen viimeinen päivä oli liian aikaisin
 
Toiseksi mietin, kun meidän neuvolan terveydenhoitaja vaihtui kun esikoisen ajalta ollut vaihtoi työpaikkaa ja ollaan tavattu tämä uusi vain kahdesti, että onko kellään kokemusta onko parempi että seuraavassa raskaudessa on sama vai eri henkilö? Hän vaikutti kyllä ihan mukavalta. Aloinkohan vaan jotenkin yliajattelemaan tätä, eiköhän riitä että tullaan juttuun😂
 
Mäki nyt sit varasin vaan sähköisesti, osuis kans 8+2. Ajattelin et olis sit helpompi ehkä saada sopiva aika siihen nt-ultraan kun sinne asti on jo sit työvuorot olemassa, ei tarvis alkaa säätää vuoronvaihtoa yms🤔 ei ollu aikaa samalle terkalle niin varasin toiselle joka myös on tosi mukava😊
 
Okei no antoiko se sun varata minkä vaan ajan sieltä? Etenin vaan siihen kohtaan asti missä oli se suositeltu aikaikkuna, sen viimeinen päivä oli liian aikaisin
Varasin itselle 4.9 ja ajan ja silloin olisi rv 7+6. Olisi ollut myöhemminkin aikoja tarjolla.
 
Mä en ole vielä ehtinyt varaamaan. Joku jo kirosikin tunnin soittoaika-ikkunaa niin meillä on se sama soittoaikasysteemi. Tähän mennessä olen ollut palavereissa, asiakastapaamisissa ja tänään esikoisen kanssa lääkärissä sen aikaikkunan 😂
 
Mä ajattelin soitella tulevan viikon lopulla aikaa. Täällä ensikontakti pitää tehdä soittamalla, mutta soittoajat on aika reilut, ja aiemmin kun olin yhteydessä sinne jäi niistä hyvä fiilis. Sai jonottaa tai jättää soittopyynnön.

Näin ensikertalaisena ei oo mtn käsitystä mitä odottaa 😅 VU:hun mies mukaan luonnollisesti, mutta onkohan tuo eka neuvolakäynti sellanen että hänen kannattas tulla mukaan, hänellä vähän haastavat työajat ja olosuhteet sumplia aikatauluja 😬
 
Mä ajattelin soitella tulevan viikon lopulla aikaa. Täällä ensikontakti pitää tehdä soittamalla, mutta soittoajat on aika reilut, ja aiemmin kun olin yhteydessä sinne jäi niistä hyvä fiilis. Sai jonottaa tai jättää soittopyynnön.

Näin ensikertalaisena ei oo mtn käsitystä mitä odottaa 😅 VU:hun mies mukaan luonnollisesti, mutta onkohan tuo eka neuvolakäynti sellanen että hänen kannattas tulla mukaan, hänellä vähän haastavat työajat ja olosuhteet sumplia aikatauluja 😬
Mulla mies aika pitkälti kävi kaikilla neuvolakäynneillä viime raskaudessa ja neuvola toivottaa koko perheen tervetulleiksi käynneille 🥰 loppuajasta alkoi aikoja olla niin tiuhaan et sit jäi välistä. Oli se välillä vähän sumplimista ku hälläkin vuorotyö ja neuvolat usein varattu ennen työvuoroja, mut kyllä se sit saatiin toimiin kuitenki.
 
Mä ajattelin soitella tulevan viikon lopulla aikaa. Täällä ensikontakti pitää tehdä soittamalla, mutta soittoajat on aika reilut, ja aiemmin kun olin yhteydessä sinne jäi niistä hyvä fiilis. Sai jonottaa tai jättää soittopyynnön.

Näin ensikertalaisena ei oo mtn käsitystä mitä odottaa 😅 VU:hun mies mukaan luonnollisesti, mutta onkohan tuo eka neuvolakäynti sellanen että hänen kannattas tulla mukaan, hänellä vähän haastavat työajat ja olosuhteet sumplia aikatauluja 😬
Mä kävin aiemmassa raskaudessa ensikäynnin yksin ja pyysin neuvolan hoitajaa merkkaamaan ylös kaikki kerrat, joissa miehenkin kannattaa olla mukana. Käytännössä ne oli ultrat ja sitten pari neuvolakäyntiä, missä mieheltäkin kyseltiin jotain. Tottakai mies saa olla mukana aina halutessaan, mutta meistä tuntui turhalta, että molemmat ottaa vapaata sen takia, että minut punnitaan ja mittaillaan verenpainetta. Menen taas ensikäynnille yksin, jos sinne asti päästään.
 
Huomenna olisi neuvola, missä saa kuulla onko kaikki hyvin. Niin kauhean jännittävää ja pelottavaa.

Yritän toistella itselleni että kaikki on hyvin, vaikka edellisestä raskaudesta/synnytyksestä on niin vähän aikaa. Samaan aikaan takaraivossa kolkuttaa, että eihän me voida näin nopeasti ja "helposti" saada vauvaa, kun esikoista tehtiin se kaksi vuotta.
 
Siis olen kyllä aivan järkyttyny miten eriarvosta kohtelua täällä saa, kun niin monelle tuo ultra kuuluu! Luulisi, että eteenkin täällä jossa ei ole yksityisiä ultraamassa, se kuuluisi kaikille!
Samaa mieltä 😅 mielenkiinnosta haluaisin kysyä teiltä jotka ultrataan neuvoloissa niin minkä hyvinvointialueen asutte ja koskeeko ohjeistus kaikkia hyvinvointialueen toimipisteitä vai onko neuvola kohtaista? Nimim. Mäkin haluan kunnallisen kautta ultraan aiemminkin ku rv12
 
Takaisin
Top