Neuvolakäynnit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Adriina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on maanantaina neuvolassa käynti papa-kokeen vuoksi, joten samalla taidan sanoa että varataanpa uusi aika toisesta syystä 😊
Kannattaa sanoa ennen papakoetta että olet raskaana, mulla on muutaman kerran peruttu papakoe raskauden johdosta (toiset eivät suostu ottamaan raskaana olevilta).
 
Kannattaa sanoa ennen papakoetta että olet raskaana, mulla on muutaman kerran peruttu papakoe raskauden johdosta (toiset eivät suostu ottamaan raskaana olevilta).
Muistaakseni aina kysyvät? Tai niin ainaki multa kysyivät. Raskaana olin (ihan näkyvästikki jo) ja ainaki sillon ottivat papan. Mutta oon kans kuullu, että kaikki ei ota.
 
Onpas jännä! Ei ole itsellä kokemusta mutta olen käsittänyt ja kuullutkin, että myös raskaana (alkuraskaudessa) Papa voidaan ottaa. Että osa sitten kieltäytynyt. Toisaalta jos omalla kohdalla tulisi ajankohtaiseksi niin miettisin kyllä asiaa myös. 🤔
 
Kannattaa sanoa ennen papakoetta että olet raskaana, mulla on muutaman kerran peruttu papakoe raskauden johdosta (toiset eivät suostu ottamaan raskaana olevilta).
Itse asiassa mietinkin, että soittaisinko aamusta ennen sitä neuvola-aikaa ja kertoisin tilanteesta, koska keskenmenotaustalla en haluais ottaa riskiä sen kokeen takia. Vaikkei ilmeisesti pitäis riskiä olla, mutta jotenkin itestä se ei tunnu hyvältä idealta 😬
 
Muistaakseni aina kysyvät? Tai niin ainaki multa kysyivät. Raskaana olin (ihan näkyvästikki jo) ja ainaki sillon ottivat papan. Mutta oon kans kuullu, että kaikki ei ota.
Meillä siinä lapussa joka tuli kotiin, oli että raskaus ei olis este kokeen ottamiselle. Mutta oon kuullu just samaa ettei kaikki kuitenkaan ota raskaana olevilta.
 
Meillä siinä lapussa joka tuli kotiin, oli että raskaus ei olis este kokeen ottamiselle. Mutta oon kuullu just samaa ettei kaikki kuitenkaan ota raskaana olevilta.
Mun luottogyne totesi aikoinaan mulle ettei hän ota papaa tai tee muitakaan alakautta kajoavia tutkimuksia ihan eka viikoilla ja suostuu ultraamaankin vasta rv7 alkaen.
 
Mun luottogyne totesi aikoinaan mulle ettei hän ota papaa tai tee muitakaan alakautta kajoavia tutkimuksia ihan eka viikoilla ja suostuu ultraamaankin vasta rv7 alkaen.
No sitä aattelin itekkin, että pyytäisin sen vaikka otettavan myöhemmin muttei ihan tässä alussa. Jospa se selviää kun soittelen terveydenhoitajalle 😊
 
Pitääkö se paikkansa että neuvola laskee aina 28pvän kierron mukaan? Huomenna ajattelin yrittää soitella, mutta jos lasketavat tuon 28pvän mukaan niin tulee kyllä heittämään häränpyllyä mun 35-38 kierrolla🤔
 
Pitääkö se paikkansa että neuvola laskee aina 28pvän kierron mukaan? Huomenna ajattelin yrittää soitella, mutta jos lasketavat tuon 28pvän mukaan niin tulee kyllä heittämään häränpyllyä mun 35-38 kierrolla🤔
Mulla sama ongelma lyhyen kierron kanssa. Neuvolasta sanottu molemmissa raskauksissa, että aluksi lasketaan kylmästi kuukautisten mukaan ja ultrassa sitten tarkentuu.
 
Pitääkö se paikkansa että neuvola laskee aina 28pvän kierron mukaan? Huomenna ajattelin yrittää soitella, mutta jos lasketavat tuon 28pvän mukaan niin tulee kyllä heittämään häränpyllyä mun 35-38 kierrolla🤔
Valitettavasti neuvolat on ohjeistettu tekemään niin.
Tosin kun/ jos oikein osaa perustella niin huomioivat epävirallisesti myös odottajan todellisen-kierron, kun esim yhdistelmäseulojen verikokeet pitää osua oikeille viikoille!
Itse väänsin rautalankaa terkkarille kalenterini avulla asiasta ja ojensin mukanani olleen lyijykynän hänelle, jolla merkkasi la neuvolakorttiin. Sitten ultrassa minun antamani aika oli terkkarien laskuja tarkempi ... Taustalla ikuinen pitkä kierto.
 
Muokattu viimeksi:
@Reeta ja @Aaltokukka onhan se tavallaan ihan ymmärrettävää, että joku kaava on heillä oltava, mutta tuntuu silti hassulta jos esim ovista tikuttanut tai tietää oman kiertonsa muuksi kuin 28pvää. Mutta tarkentunee sitten myöhemmin oikeat viikot😊
 
Neuvolat tosiaan laskevat sillä 28 päivän kierrolla. On mennyt aina mönkään heidän laskut! 😁
 
Onpa outoa että sen mukaan laskevat. Mulla on ollut 27 päivän kierto nyt, mikä ei toisaalta paljoa poikkea neuvolan laskuista sitten.
 
Mulla taas neuvolassa esikoisesta laski ihan sen mukaan minkä sanoin kierroksi, ja merkkasi neuvolakorttiin, ei tuon 28 päivää mukaan, oma kierto lyhyempi😊
 
Kai se on se keskimääräinen, niin menevät sen mukaan kun kuitenkin ultrassa sitten varmistuu.
Mulla on ollut aiemmista melko tarkastikin ovulaatio ja ajankohdat tiedossa mutta silti neuvola vänkäsi tuon 28 pv kierron kanssa. 🤭
 
Kai se on se keskimääräinen, niin menevät sen mukaan kun kuitenkin ultrassa sitten varmistuu.
Mulla on ollut aiemmista melko tarkastikin ovulaatio ja ajankohdat tiedossa mutta silti neuvola vänkäsi tuon 28 pv kierron kanssa. 🤭

Joo tämä! Osaan kans kertoa aika tarkasti oletetun hedelmöittymisen, mutta en jaksanut alkaa vääntämään lasketusta ajasta, kun se kuitenkin ultrassa määritellään paremmin. 😁 Esikoinenkin meni kyllä pitkästi yli la, että saapa nähdä miten seuraavan kanssa, jos sinne asti vain päästään. 🫣
 
Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola. Jäi vähän hassu olo, koska mitään ”todistetta” heillä ei vauvan olemassaolosta sinänsä ole 😃 olen käynyt verikokeessa ja ultrassa yksityisellä. Varmaan sydänäänet eivät olisi vielä kuuluneet, mutta silti tuntui kummalliselta ettei vauvaa millään lailla todenneta 😅
 
Takaisin
Top