Neuvolakäynnit

Jo kertaalleen synnyttäneillä ensimmäinen neuvolakäynti on ainenkin meillä päin rv 8-10. Tämä varmaan myös siksi että sieltä sitten saa eteenpäin kaikki paperit jotta ehtii nt ultraan.

Itsekin asunut kolmella eri paikkakunnalla eri raskauksien aikaan ja on kyllä käytännöt ja ajankohdat jonkun verran vaihdelleet.
Yhdessä kaupungissa oli neuvolalääkäri jo rv 8 ja siellä ultrattiin! 😍
 
Jo kertaalleen synnyttäneillä ensimmäinen neuvolakäynti on ainenkin meillä päin rv 8-10. Tämä varmaan myös siksi että sieltä sitten saa eteenpäin kaikki paperit jotta ehtii nt ultraan.

Itsekin asunut kolmella eri paikkakunnalla eri raskauksien aikaan ja on kyllä käytännöt ja ajankohdat jonkun verran vaihdelleet.
Yhdessä kaupungissa oli neuvolalääkäri jo rv 8 ja siellä ultrattiin! 😍
Meillä th ultraa ekalla käynnillä ❤️ toki se kone on ihan aatamin aikuinen, että ei siittä juuri muuta näe, ku että siellä se sykkii. Mutta näkeepä kuitenki sen 😍
 
Ääh, työvuorolistat tuli tänään niin myöhään, että neuvolan soittotunti oli just loppunu 😖 menee nyt sitte tiistaille sinne soittaminen, ku maanantaina oon töissä soittotunnin aikaan.
 
Ihanaa, että täällä on näin vilkasta keskustelua. Täällä melko kiireinen päivä ettei pysty perehtymään tältä istumalta kaikkeen niinkuin haluaisi.
Tervetuloa kaikille uusille!

Mulla tosissaan digitesti 3+ ja dpo 18. Nyt oon huolissani et jotain on vialla, kun hormoni nousee paljon vauhdikkaammin kuin ekassa raskaudessa. Murehtiminen alkaa kyllä siinä vaiheessa, kun ostaa sen raskaustestin ja aina seuraa uusia. 😅🙈

Ja mulle tuli ohje varata neuvola varhaisultran jälkeen. Varaan sen varmaan ensi viikolla.
 
Mä soitin neuvolaan heti plussatestin jälkeen 😄 Mulla onneks ihana terkka ja ootan käyntiä, musta on ihan kiva jauhaa ja fiilistellä raskautta siellä, vaikka eka käynti voikin olla vähän turha. Mulle tosin ekakaan käynti ei sinänsä oo turha, kun täytyy suunnitella mini-asan aloitusta jne. Mies oli ekassa raskaudessa aina neuvolassa mukana, mutta luulen että tässä raskaudessa ei.
 
Mä sain ajan varhaisultraan ensi viikolle. Eka neuvola-aika meni sitten heinäkuun loppupuolelle lomien takia. Heidän laskennan mukaan silloin jo 11+6 🙈 mutta katsotaan mitä ultra kertoo, eiköhän tuosta pari viikkoa lähde pois.
 
Me käytiin esikoisen odotusaikana jokaisella neuvolakäynnillä puolison kanssa yhdessä :Two-hearts: Nyt on tarkoitus tehdä samoin, mikäli vain on mahdollista. Ainakin ekalle käynnille taapero tulee todennäköisesti mukaan. Neuvolan mukaan se on ihan ok, koska ekalla käynnillä vain jutustellaan eikä ilmeisesti kuunnella edes sykettä.
 
Mie soitin neuvolaan vajaa viikko plussan jälkeen, tänään on tulossa eka neuvolakäynti, 8+0! Puoliso ei pääse mukaan, jännityksellä odotan käyntiä (ensimmäistä odotan). Edelleen vähän sellainen epätodellinen olo raskautumisesta 😅
 
Muokattu viimeksi:
Mä en oo vielä varannut neuvolaa, odotan vielä jonkin aikaa. 2veen neuvola olisi ensi viikolla niin varmaan siinä samalla.
 
Aiemmin kirjoittelin, että menisin neuvolaan nt-ultran ja niptin tulosten jälkeen. Alkoi kuitenkin mietityttää, että onkohan vasta-aineet pakko tutkia verestä viimeistään viikolla 12... menen niptiin viikolla 11 ja tulokset varmaan tulevat viikolla 12 ja mieluiten soittaisin neuvolaan vasta ne saatuani. Pakko varmaan soittaa aiemmin ja varata aika sinne viikolle 12.
 
Neuvolassa tuli heidän laskurin mukaan lasketuksi ajaksi 29.1., mutta itsellä kierto 31 vrk tavallisen 28 vrk:n sijaan ja hedelmöittymispäivästäkin laskettuna tulee se 1.2. 🤭 Katsotaan siis ultrassa sitten heinäkuussa kallistuuko koon mukaan kummalle kuulle...
 
Neuvolassa tuli heidän laskurin mukaan lasketuksi ajaksi 29.1., mutta itsellä kierto 31 vrk tavallisen 28 vrk:n sijaan ja hedelmöittymispäivästäkin laskettuna tulee se 1.2. 🤭 Katsotaan siis ultrassa sitten heinäkuussa kallistuuko koon mukaan kummalle kuulle...
Jännittävää sitten mihin seuraavassa ultrassa kallistutaan!😄

Ollaan aika samoissa lukemissa! Mulla olis laskettu aika omien laskujen mukaan vois olla ehkä (😁) 28.1. ja ensimmäinen neuvola olis ens viikon alussa. Saa nähdä mihin laskettuun aikaan siellä kallistutaan🙂
 
Milloin muualla muuten on tuo seulonta nt-ultra? Just vilaisin omat varatut ajat ja heinäkuulle on ilmestynyt äippäpolille aika, jolloin olisi viikot 13+3. Täällä Siun sotella on jotenkin hirmuisen myöhään! Olin elätellyt ajatusta, että kun on H12 ultra, niin oltaisiin pari viikkoa aiemmin päästy näkemään papu...
 
Milloin muualla muuten on tuo seulonta nt-ultra? Just vilaisin omat varatut ajat ja heinäkuulle on ilmestynyt äippäpolille aika, jolloin olisi viikot 13+3. Täällä Siun sotella on jotenkin hirmuisen myöhään! Olin elätellyt ajatusta, että kun on H12 ultra, niin oltaisiin pari viikkoa aiemmin päästy näkemään papu...
En tiedä miten meillä päin yleisesti on, mutta meillä oli esikoisesta 13+6, eli meni ihan viime tinkaan että riskiluvut edes pystyi laskemaan.
 
Mua jotenkin ahistaa ekan neuvola ajan varaaminen meidän omalle th:lle. En haluaisi sinne mennä ekalla käynnillä, on vaan just jotain paperien pyöritystä, ei ultraa, tms.. Täällä tosin on kesäsulku heinäkuun, en tiedä jos ensi viikolla soittelisi maakunnan neuvolan numeroon niin pääsisikö sellaiseen paikkaan missä voisi ultrata samalla. Ja samalla välttäisin omalla th:lla käynnin :Smiling Face With Halo:
 
Jo kertaalleen synnyttäneillä ensimmäinen neuvolakäynti on ainenkin meillä päin rv 8-10. Tämä varmaan myös siksi että sieltä sitten saa eteenpäin kaikki paperit jotta ehtii nt ultraan.

Itsekin asunut kolmella eri paikkakunnalla eri raskauksien aikaan ja on kyllä käytännöt ja ajankohdat jonkun verran vaihdelleet.
Yhdessä kaupungissa oli neuvolalääkäri jo rv 8 ja siellä ultrattiin! 😍
Mikä on tuollainen ihana kaupunki, jossa ultra noin hyvin aikanaan järjestyi?
 
Mikä on tuollainen ihana kaupunki, jossa ultra noin hyvin aikanaan järjestyi?

Lahti! 🙂
Tosin en tiedä onko enää tälläistä (kun joka paikassa säästetään) mutta 2017 vielä oli.
 
Okei :tears: :tears: Kai tämä sit on vaan niin erilaista eri paikkakunnalla. Pitää vaan luottaa, että kyllä ne tietää mitä tekee :tears:
Kanna
Lahti! 🙂
Tosin en tiedä onko enää tälläistä (kun joka paikassa säästetään) mutta 2017 vielä oli.
Suomen Chikako oli silloin monella tapaa edellä aikaansa! Tuskinpa ne sen aikaiset laitteet ovat minnekkään kadonneet, jos vain alueella on lääkäreitä niitä käyttämään.
 
Minulla on maanantaina neuvolassa käynti papa-kokeen vuoksi, joten samalla taidan sanoa että varataanpa uusi aika toisesta syystä 😊
 
Takaisin
Top