Neuvolakäynnit

Täällä ihan sama homma, nyt 6+2 😅
Ihanaa, en siis ole yksin tämän asian kanssa 😅🫣 Eka käynti on vaan niin turha, käsitellään kaikki "en juo, en polta"-asiat. Ehkä tällä vetkuttelulla, seuraavat ajat tuntuu sit tulevan nopeammin 😁 Mikä sua pidättelee?
 
Nyt meneillään 6+1, enkä vielä ole soittanut.. alkujaan suunnittelin soittavani eilen, mutta nyt siirsin soiton vasta ensi viikon maanantaille... Ei jotenkin yhtään nappaa se eka käynti. Mikä mua vaivaa 🫣😅
Joo en itsekään ole kauhean innolla menossa sille ekalle terkan käynnille kun vasta tammikuussa horistiin ne samat jutut 😅 Soitin kuitenkin ekan neuvola-ajan jo pari viikkoa sitten, koska täällä annetaan se eka lääkäriaika myös samalla 😅
 
Veit sanat suusta taas Meri_! En koe saaneeni siltä ekalta käynniltä esikoisen raskauden jälkeen yhtikäs mitään. Plus ollaan just tekemässä muuttoa toiselle paikkakunnalle niin en edes tiedä minne soittaisin 😅
 
Nyt meneillään 6+1, enkä vielä ole soittanut.. alkujaan suunnittelin soittavani eilen, mutta nyt siirsin soiton vasta ensi viikon maanantaille... Ei jotenkin yhtään nappaa se eka käynti. Mikä mua vaivaa 🫣😅
Sua vaivaa joku sama mitä minuakin! Mulla oli eilen taaperon 1.5v neuvola, jossa olisin voinut ottaa asian puheeksi... Vaan ei vaan huvittanut, syystä tai kolmannesta. Mulla luottogynelle aika juhannuksen jälkeiselle viikolle. Hän varmaankin tekee ultran jossa selviää ovatko tuntemukseni oikeassa. Sitten, jos kaikki ok, on kylläkin oltava neuvolaan yhteydessä...
 
Olen ajatellut, että menen neuvolaan vasta nt-ultran ja niptin jälkeen. En ole kokenut saavani neuvolasta ihan hirveästi alkuraskauden aikana, joten en kiirehdi tässä asiassa.
 
Olen ajatellut, että menen neuvolaan vasta nt-ultran ja niptin jälkeen. En ole kokenut saavani neuvolasta ihan hirveästi alkuraskauden aikana, joten en kiirehdi tässä asiassa.
Käytkö sinä yksityisellä noissa nt-ultrassa, ja nipt seuloissa eli verikokeessa? Mitähän ne yhteensä tulevat maksamaan? Mä kyselin niitä hintoja 2022 ja ainakin silloin olivat tosi hinnakkaita...Onneksi sain ne nruvolan kautta.
 
Käytkö sinä yksityisellä noissa nt-ultrassa, ja nipt seuloissa eli verikokeessa? Mitähän ne yhteensä tulevat maksamaan? Mä kyselin niitä hintoja 2022 ja ainakin silloin olivat tosi hinnakkaita...Onneksi sain ne nruvolan kautta.
Joo, yksityisesti menen ja niptin laajuudesta riippuu hinta. Yli tonnin maksaa kuitenkin ultra ja verikoe. En saa niptiä neuvolan kautta ja kun ultra pitää niptin vuoksi tehdä, niin menevät sitten samalla käynnillä yksityisesti. Kävin viimeksikin yksityisesti ja oli kohtuu rankan alkuraskauden jälkeen joka euron arvoista.
 
Joo, yksityisesti menen ja niptin laajuudesta riippuu hinta. Yli tonnin maksaa kuitenkin ultra ja verikoe. En saa niptiä neuvolan kautta ja kun ultra pitää niptin vuoksi tehdä, niin menevät sitten samalla käynnillä yksityisesti. Kävin viimeksikin yksityisesti ja oli kohtuu rankan alkuraskauden jälkeen joka euron arvoista.
Jos, jos ja jos en niitä julkiselta saisi niin varmaan kävisin itsekin. Toki pitää silloin kyllä myös selvittää mitä ne nykyään esim Tallinnassa tai Tukholmassa maksaa.
 
Muokattu viimeksi:
Minä en ole vielä soitellut neuvolaan, muistelisin että esikoisenkin kohdalla odottelin varhaisultraan 🤔
 
Täällä ensimmäinen neuvola kahden viikon päästä 🥰 On aamuaika, niin mies tulee mukaan jos töiltänsä pääsee.
Onko muut neuvolansa jo varanneet saaneet ja täyttäneet myös jo sähköistä äitiyskorttia? Onko kaupunkikohtaista ja viittaako siihen ettei fyysistä neuvolakorttia saisi ollenkaan? 🤔
 
Täällä ensimmäinen neuvola kahden viikon päästä 🥰 On aamuaika, niin mies tulee mukaan jos töiltänsä pääsee.
Onko muut neuvolansa jo varanneet saaneet ja täyttäneet myös jo sähköistä äitiyskorttia? Onko kaupunkikohtaista ja viittaako siihen ettei fyysistä neuvolakorttia saisi ollenkaan? 🤔
Päivitän työvuorolista-sovellusta kuumeisesti vartin välein, että joko olisivat julkaisseet uudet listat että pääsisin varaamaan. Joten ei, vielä en oo, mutta tänään soitan 😍 ja meillä on vain paperinen kortti, niin en osaa tuohon korttiasiaan sanoa mitään.
 
Päivitän työvuorolista-sovellusta kuumeisesti vartin välein, että joko olisivat julkaisseet uudet listat että pääsisin varaamaan..
Mä varasin ajan raakasti vaan työvuoroja miettimättä ja nyt asia stressaa 😅 En haluaisi vielä töissä kertoa raskaudesta, mutta en tiiä onko se pakko jotta ton neuvolassa kuluvan ajan saa palkallisena 🤔😅
Onko muilla neuvola työaikana ja miten olette asian esittänyt esimiehelle? Kelpaako pelkkä "lääkärikäynti" poissaolon syyksi? Vaikka terveydenhoitajahan sen käynnin taitaa suorittaa 🤯
 
Varasin ajan melko nopeasti plussan jälkeen, jäin miettimään, onko muilla ollut näin aikaisin ensimmäinen neuvolakäynti, kun viikot 7+4? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Sain lääkäriajankin todella aikaisessa vaiheessa, eli 8+2. Toki, th sanoi puhelimessa, että 80% todennäköisyydellä menen seurantaan äitiyspolille lääkärin lähetteellä, mutta onko tämä syy näin aikaisilla viikoilla neuvolaan ja neuvolalääkäriin? Mitä luulette?
 
Varasin ajan melko nopeasti plussan jälkeen, jäin miettimään, onko muilla ollut näin aikaisin ensimmäinen neuvolakäynti, kun viikot 7+4? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Sain lääkäriajankin todella aikaisessa vaiheessa, eli 8+2. Toki, th sanoi puhelimessa, että 80% todennäköisyydellä menen seurantaan äitiyspolille lääkärin lähetteellä, mutta onko tämä syy näin aikaisilla viikoilla neuvolaan ja neuvolalääkäriin? Mitä luulette?
Voisin veikata, että sen mahdollisen äitiyspoliseurannan vuoksi eka neuvolalääkäri on aikaisin. Että saavat lähetteen vetämään mahdollisimman nopeasti 😊
 
Voisin veikata, että sen mahdollisen äitiyspoliseurannan vuoksi eka neuvolalääkäri on aikaisin. Että saavat lähetteen vetämään mahdollisimman nopeasti 😊

Varmaankin niin. :smiling-eyes: Jotenkin silti tuntuu hassulta, kun olin seurannassa esikoisenkin kohdalla, mutta lääkäriajat ja neuvolat oli alkuun ihan normaaleilla viikoilla. Kai tämä on paikkakuntakohtaista myös? Mene ja tiedä :tears:
 
Varmaankin niin. :smiling-eyes: Jotenkin silti tuntuu hassulta, kun olin seurannassa esikoisenkin kohdalla, mutta lääkäriajat ja neuvolat oli alkuun ihan normaaleilla viikoilla. Kai tämä on paikkakuntakohtaista myös? Mene ja tiedä :tears:
Jos jotain tässä vuosien varrella asioita seuranneena oon oppinu, niin sen, että todella paljon on eroja raskauden seurannan suhteen eri paikkojen välillä 😂
 
Jos jotain tässä vuosien varrella asioita seuranneena oon oppinu, niin sen, että todella paljon on eroja raskauden seurannan suhteen eri paikkojen välillä 😂

Okei :tears: :tears: Kai tämä sit on vaan niin erilaista eri paikkakunnalla. Pitää vaan luottaa, että kyllä ne tietää mitä tekee :tears:
 
Takaisin
Top