Neuvolakäynnit

En oo vielä soittanut.. ehkä sit ensi viikon alussa 🤗 yleensä ollaan menty yhdessä, mutta nyt ei olla vielä päätetty
 
Mullakin on neuvola varattuna parin viikon päähän, vaikka sillä ei niin olisi mulle kiirettä, vaan ennemmin tarvisi varmistuksen, että siellä jotain kasvaa oikein ja oikeassa paikassa. Yhdessä on pyritty käymään neuvolakäynnit, kun se meille on ollut mahdollista.
 
Pitäisi soittaa piakkoin! Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta sekä lääkitys siihen. Annostuksen olen nostanut heti kun plussan sain, mutta arvoja täytyy nyt seurailla tarkemmin alkuraskaudessa.

Ja ihan itsekseni menisin. 😊
Esikoisen aikaan mies oli kyllä aina käynneillä mukana. Ja kakkosen odotuksessa oltiin koko perheenä. Kolmannen kohdalla kävin myös melkeinpä yksin. Sama lasten neuvoloiden kanssa, että jossain kohdin alkoi olla jo sen verran hankala ajoittaa koko porukalla reissut että helpompi oli vain jommankumman mennä neuvolaan. 😅
 
Pitäisi soittaa piakkoin! Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta sekä lääkitys siihen. Annostuksen olen nostanut heti kun plussan sain, mutta arvoja täytyy nyt seurailla tarkemmin alkuraskaudessa.

Ja ihan itsekseni menisin. 😊
Esikoisen aikaan mies oli kyllä aina käynneillä mukana. Ja kakkosen odotuksessa oltiin koko perheenä. Kolmannen kohdalla kävin myös melkeinpä yksin. Sama lasten neuvoloiden kanssa, että jossain kohdin alkoi olla jo sen verran hankala ajoittaa koko porukalla reissut että helpompi oli vain jommankumman mennä neuvolaan. 😅
Mulla on kanssa kilpirauhasen vajaatoiminta ja nostin Itsenäisesti lääkitystä. Täällä olikin ohjeistus, että vasta ekan neuvola käynnin jälkeen nostettaisiin, mikä oli musta aika jännä. Ja kuitenkin syksyn kesken menneessä mun mielestä oli niin kuin muuallakin, että heti plussattua nostetaan.
 
Mulla on kanssa kilpirauhasen vajaatoiminta ja nostin Itsenäisesti lääkitystä. Täällä olikin ohjeistus, että vasta ekan neuvola käynnin jälkeen nostettaisiin, mikä oli musta aika jännä. Ja kuitenkin syksyn kesken menneessä mun mielestä oli niin kuin muuallakin, että heti plussattua nostetaan.

Ehdottomasti joo heti se nosto! Ja näin neuvoo myös endo. 👍🏻 Todella erikoinen ohjeistus tuo kyllä että vasta ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen nostettaisiin. 🙄 Hyvä että nostit itse. Kilpirauhas asioissa tuntuu muutenkin välillä että on oman alansa asiantuntija, kun monella lääkärilläkään ole välttämättä vaadittavaa osaamista juuri ko. sairauden hoitoon. 😅
 
Mulle soittelee neuvola täti sit varhaisultran jälkeen neuvola ajasta. Ja yksin käyn neuvolassa. Ei oo mies käyny koskaan mukana neuvolassa, muutakuin isyyden tunnustamassa. 🥲 nyt ei edes tarvi sitä😂🫶🏽
 
Aiemmin varailin neuvolaa samana päivänä kun plussa pärähti, mutta nyt en oo vielä kokenu ajankohtaiseksi. Ehkä ens viikolla voisin soitella aikaa.
 
Aiemmin varailin neuvolaa samana päivänä kun plussa pärähti, mutta nyt en oo vielä kokenu ajankohtaiseksi. Ehkä ens viikolla voisin soitella aikaa.
Onko sulla esikoisen kautta valmis kontakti neuvolaan vai joudutko aloittamaan kaiken alusta?
 
Onko sulla esikoisen kautta valmis kontakti neuvolaan vai joudutko aloittamaan kaiken alusta?

En nyt yhtään muista miten ne ensiodottajien ja seuraavien raskauksien käynnit menee, mutta koen vaan ettei itsellä ainakaan ole kiire neuvolantädin kanssa juttelemaan 😁
 
En nyt yhtään muista miten ne ensiodottajien ja seuraavien raskauksien käynnit menee, mutta koen vaan ettei itsellä ainakaan ole kiire neuvolantädin kanssa juttelemaan 😁
En muuten muista minäkään! Onneksi nekin tiedot taitavat löytyä käypähoitosuosituksista .. toki riskiraskaudet on oma juttunsa.
 
Soitin eilen neuvolaan ja eka käynti olisi 4.7. (9+2). Oletteko jo soitelleet neuvolaan ja meinaatteko mennä yksin vai puolison kanssa?
Mä tuun menemään yksin tai siis toi taaperon kanssa. Oppii siinä samalla näkemään että äitiäkin tutkitaan.
 
Mä meen luonnollisesti yksin. Mut yritän jotenkin järkätä et ainakin ekan käynnin voin käydä ilman taaperoa. Se eka käynti oli ainakin viimeksi melko pitkä. 😅 Täytyy vaan etsiä edellinen äitiyskortti, jos tää raskaus etenee.
Mut ollaan muuttamassa ja pyrin varaamaan ekan käynnin vähän myöhemmin et voin mennä uudelle paikkakunnalle neuvolaan.
 
Meillä ensimmäinen neuvolakäynti olisi myös mahdollista suorittaa etänä. Itse tykkään kyllä mennä paikan päälle. 😁👍🏻
 
Meillä ensimmäinen neuvolakäynti olisi myös mahdollista suorittaa etänä. Itse tykkään kyllä mennä paikan päälle. 😁👍🏻
Etänä, kotona leivontavaa-alla painoa mitaten😂 Toki voihan sitä käydä neuvolaa edeltävänä päivänä Mustin ja Mirrin koiravaakaa testaamassa.
Onneksi mulla on oma verenpainemittari mutta kuinkas hemoglobiini. Pitäisi tilata netistä kotitesti sitten siihenkin...
Ehkä ei, vaan raahaan itseni paikanpäälle. Ihan vain saadakseni sen oman uuden neuvolakortin, nipullisen muita papereita ja etenkin nähdäkseni terkkarin ilmeen, kun ole taas siellä! Mä nimittäin kieltäydyin ehkäisykeskusteluista sairaalassa ja neuvolassa synnytyksen jälkeen... Vapaus on valita ;🤫
 
Soitin eilen neuvolaan ja eka käynti olisi 4.7. (9+2). Oletteko jo soitelleet neuvolaan ja meinaatteko mennä yksin vai puolison kanssa?
Vielä en oo soitellu, mutta ajattelin soittaa perjantaina kun tulee seuraavat työvuorolistat. Sillä ehdolla, että viivat vahvistuu/vuoto ei ala.
 
Nyt meneillään 6+1, enkä vielä ole soittanut.. alkujaan suunnittelin soittavani eilen, mutta nyt siirsin soiton vasta ensi viikon maanantaille... Ei jotenkin yhtään nappaa se eka käynti. Mikä mua vaivaa 🫣😅
 
Nyt meneillään 6+1, enkä vielä ole soittanut.. alkujaan suunnittelin soittavani eilen, mutta nyt siirsin soiton vasta ensi viikon maanantaille... Ei jotenkin yhtään nappaa se eka käynti. Mikä mua vaivaa 🫣😅
Täällä ihan sama homma, nyt 6+2 😅
 
Takaisin
Top