Neuvolakäynnit

Toivottavasti tällä kertaa asiat menisi eri tavalla ja saisi ”korjaavan” kokemuksen! 🩷 Oliko teillä kuitenkin kiva neuvolaterkka? :)
Näin me toivomme🥰 meidän neuvolaterkka on ihana! Itseasiassa ollut ala-asteella mulla kouluterkkanakin. Salaa toivoin häntä meidän terkaksi, ja niin vaan osuikin meidän asuinalueen terkaksi😍
 
Mulla on maanantaina ensimmäinen neuvolakäynti, ja mulle ei silloin aikaa varatessa annettu mitään ohjeita miten mun pitäis valmistautua siihen. Tuleeko jotain ohjeita mahdollisesti jotain kautta vai meenkö vaan paikalle ilman mitään valmistautumisia. 😅
 
Mulla on maanantaina ensimmäinen neuvolakäynti, ja mulle ei silloin aikaa varatessa annettu mitään ohjeita miten mun pitäis valmistautua siihen. Tuleeko jotain ohjeita mahdollisesti jotain kautta vai meenkö vaan paikalle ilman mitään valmistautumisia. 😅
Meillä päin ei ainakaan tarvinnut valmistautua mitenkään. Läpi käytiin tulevia steppejä, mahdollisia perinnöllisiä sairauksia ja omia fiiliksiä. Ei sen kummempaa. Kotiläksy ens kerralla tuli.
 
Mulla on maanantaina ensimmäinen neuvolakäynti, ja mulle ei silloin aikaa varatessa annettu mitään ohjeita miten mun pitäis valmistautua siihen. Tuleeko jotain ohjeita mahdollisesti jotain kautta vai meenkö vaan paikalle ilman mitään valmistautumisia. 😅
Riippuu missä asut, mutta Maisassa voi ainakin täyttää ennakkoon kyselylomakkeet ja sain siellä myös viestin, jossa hyödyllisiä linkkejä, joihin voi halutessaan tutustua! 😊
 
Tampereella asun, ja joo sainhan mä ohjeeksi täytellä esitietolomakkeita ipana sovelluksen kautta, ja oon jotain kyselyjäki sitä kautta tehny. 🤭 Tein ne vaan jo heti siinä niin nopsaan ajanvarauksen jälkeen et oon jo kerenny unohtamaan.
 
Ihanaa, että jollekin muullekin jäi vähän hassu olo neuvolasta! Siis syksyllä musta tuntui nimenomaan absurdilta se, että kysellään että ootko hei miettinyt aiotko imettää, kun ei itse ees tiedä onko siellä kohdussa enää mitään elämää 🙈 Musta on vähän käsittämätöntä ettei ekalla neuvolakäynnillä ultrata vaikka ymmärrän että se on varmasti puhtaasti resurssikysymys. Ehkä omasta neuvolakäynnistä jäi ikävä muisto myös siksi, että keskenmeno alkoi sit nimenomaan samana iltana kun olin ehtinyt siellä käydä, tunsin itseni jotenkin tosi hölmöksi.

Toivottavasti tällä kertaa asiat menisi eri tavalla ja saisi ”korjaavan” kokemuksen! 🩷 Oliko teillä kuitenkin kiva neuvolaterkka? :)
Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin 💕

Mä varasin VU:n just ennen ekaa neuvolaa, et ei tarttis olla epätietosena siellä ja helpompi keskustella tulevasta. 🙏 Vähän liikaa stressaan pitkän yrityksen ja yhden km jälkeen. 🥺
 
Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin 💕

Mä varasin VU:n just ennen ekaa neuvolaa, et ei tarttis olla epätietosena siellä ja helpompi keskustella tulevasta. 🙏 Vähän liikaa stressaan pitkän yrityksen ja yhden km jälkeen. 🥺
Joo meillä itseasiassa sama suunnitelma, että jos nyt ensi viikon vu:ssa kaikki hyvin, niin voitais varata toinen vu siihen 8+3, just ennen neuvolaa! Uskon, että sekin auttaisi tosi paljon omaa oloa ja tekemään neuvolasta kivemman kokemuksen.

Voi kun meillä kaikilla sujuis kaikki hyvin! 🩷
 
Mä varasin ekan neuvolan jo 😅 vähän aikaiseen menee mutta hoitaja jää sitte lomalle ja toisaalta, tarviin lähetteen NIPTiin joten ei haittaa vaikka ajoissa käydään. Tässäkin asiassa soteuudistus pilaa kaiken, ja joudutaan mahdollisesti käymään ultra 150km päässä että saa ton testin otettua, lähempänä olis mutta koska eri hyvinvointialue niin ei saa sinne mennä 🤦🏼‍♀️ hitto mitä järjen köyhyyttä tää homma on ja kaikki palvelut menny päin persettä täällä maalla.
 
Varasin neuvolan heti plussasta seuraavana arkipäivänä. Meillä on neuvola siirtyny kauemmaksi edellisten lasten ajoilta ja oma terkka tekee lyhennettyä työviikkoa. Tää tarkottaa sitä et varmaan taas joka kerta eri tyyppi. Raskasta, mut ei voi minkään.
 
Meillä näytti eka siltä, että eka vapaa neuvola-aika menee viikon 11 lopulle, mut onneksi sit löytyikin yksi aika jo aiemmin, kun tarpeeksi asiaa ihmettelin. Aika omituista kun vielä ensikertalaisesta, aivan pihalla olevasta kyse. 🥹 Ajattelin kyllä käydä kans mielenrauhan takia varhaisultrassa ennen sitä.
 
Mäkin varasin jo neuvolan 😁 meillä on miehen kanssa niin erilaiset työrytmit että nyt olis loma-ajan ulkopuolella vaikea päästä yhdessä. Täällä kyllä tarjotaan myös videokäyntinä ensikäyntiä, mutta en edes harkinnut sitä, vaikka ekalla kerralla nyt lähinnä jutellaan. Pitää vähän ennen käyntiä kysyä Maisan kautta voiko tuon esikon ottaa mukaan...
 
Mä meen huomenna, kiinnostavaa, miten eroaa esikoisen odotuksesta, silloin kaikki oli uutta, onkohan nyt vaan, että "sähän tiedätkin tämän jo".
 
Äh, pitää sit varmaan varata joku väliultra, etteo tartte odotella nt-ultraan onko kehitys jatkunut
 
Äh, pitää sit varmaan varata joku väliultra, etteo tartte odotella nt-ultraan onko kehitys jatkunut
Meillä on torstaina toinen VU. Viikko ja yks päivä ekasta, mutta työpaikan epassi pitää käyttää ennenkuin työsopimus katkeaa kesäksi, niin ei auta🙈. Toivon, että doppler saapuisi tämän tai ensi viikon aikana. Nt-ultraan 3 viikkoa ja 2 päivää. On "jo" 11+6, mutta en jaksanut venyttää pidemmälle😅.
 
Olihan siellä neuvolassa nytkin asiaa 1,5 tunniksi vaikka tavallaan tiesinkin jo suurimman osan asioista. Tärkein anti oli kyllä lähete nt-ultraan ja varasin sen kans heti ekalle mahdolliselle päivälle eli 20.6. jolloin 12+0, enää alle 3 viikkoa odotusta :tears:
 
Täällä on nyt neuvolakäynti varattu, vaikka sillä ei mun puolesta olisi ollut kiirettä, vaan olisin lähinnä ultran kaivannut 🙈 Miten muuten, menettekö lasketuissa ajoissa ja raskausviikoissa neuvolan laskujen mukaan, vaikka olisi pidemmät tai epäsäännölliset kierrot? Mun kierrothan on ollut ihan mitä sattuu, mutta nyt olikin yhtäkkiä lähempänä normaalia ja ei niin hirveästi heitäkään neuvolan laskuista. Tosin neuvolan mukaan olisi tammikuinen ja omalla laskulla helmikuinen. 😂
 
Täällä on nyt neuvolakäynti varattu, vaikka sillä ei mun puolesta olisi ollut kiirettä, vaan olisin lähinnä ultran kaivannut 🙈 Miten muuten, menettekö lasketuissa ajoissa ja raskausviikoissa neuvolan laskujen mukaan, vaikka olisi pidemmät tai epäsäännölliset kierrot? Mun kierrothan on ollut ihan mitä sattuu, mutta nyt olikin yhtäkkiä lähempänä normaalia ja ei niin hirveästi heitäkään neuvolan laskuista. Tosin neuvolan mukaan olisi tammikuinen ja omalla laskulla helmikuinen. 😂
Mä lasken tonne nt-ultraan asti ovulaatiosta raskausviikot (ovulaatioplussa oli kp21), neuvolaan kun soitin merkkasivat kuitenkin menkoista laskettuna. Lasken sitten ultran jälkeen mitä siellä sanotaankin.
Eikös ollut niin että jos laskettu aika heittää +-5 päivää menkoista laskettuna niin se siirretään todennäköisesti siitä? Oletan ainakin että mulle lasketaan uusi laskettu aika. Menkoista laskettuna olisi siis 23.01., ovulaatiosta 29.01.
 
Takaisin
Top