Neuvolakäynnit

Jaahas, neuvolasta ovat koittaneet soittaa aamulla ja laittaneet viestiä et perjantain aika peruttu. Kiva. Just ku aattelin et asiat menee mukavasti. Kerkesin jo perjantaille sopimaan et pystyn töistä olemaan poissa (keksin hyviä selityksiä että ei tarvii kertoa oikeesti missä oon)

Ja missä hiton välissä nyt saan järjestymään että puhelu ois vasta 15 jälkee. Sinnepäin jos soittaa niin on takaisin soitto järjestelmä ja ne soittaa sit ku niille käy. Ja tääl töissä vessakin on pahviseinillä että ei voi sinnekkää mennä puhumaan 😆 kylläpä minä nyt stressaan täällä
 
Ääh voiei @Janniliini

Mulla oli eka neuvola. Aika perus , pitää käydä viemäs pissanäyte ja käydä verikokeessa ja sokerirasituksessa. Kerroin että mua jännittää tää kilpirauhasen toiminta ja sen vaikutus keskenmenoo ja kohtukuolemaan. Lääkäri suositteli että käyn rv20 jälkeen kerran kuussa kuuntelee sydänäänet, mutta meidän ihana terkka sano heti että voidaan sopia vaikka kerran viikkoon jos se alkaa jännittää liikaa. Tarjosi myös keskusteluapua neuvolan psykologille mutta en ainakaan vielä koe että tarviin. Ihana kuitenkin kun heti suhtautui vakavasti pelkoihin ja tarjosi tukea.
 
@Pikkupikkupikkunen onpas sinulla ihan kuulonen terkka, ymmärtäväinen ja välittävä. Ihanaa etteivät vähättele vaan heti tarjoavat eri mahdollisuuksia että itsellä on varmempi olla 🙂
 
@Pikkupikkupikkunen onpas sinulla ihan kuulonen terkka, ymmärtäväinen ja välittävä. Ihanaa etteivät vähättele vaan heti tarjoavat eri mahdollisuuksia että itsellä on varmempi olla 🙂
Minustakin oli tosi ihanaa kyllä. Kun lääkäri aikasemmi suositteli et kannattaa sit tehdä paljon sitä liikelaskentaa ja se on ihan hirmu stressaavaa minusta. Eikä voi tietää onko vähemmin liikkuva vauva tai istukka edessä. No mut ihanaa jos sinne asti päästään nii varmaan käyn sit tiuhemmi siellä neuvolassa kuuntelemassa niitä sydänäänii. En uskalla hankkii dopleria kotii ku sit varmaa saan hirveen stressin siitäkin aikaiseksi. 🤭
 
No nyt neuvolasta taas soittivat ja juoksin varaston peränurkkaan laatikoiden sekaan puhumaan 🤣 oisvat tarjonneet tänää klo 12 aikaa, mut kieltäydyin, en mitenkään pysty töistä lähtee sellaseen aikaa ja näin lyhyellä varoajalla. Seuraava vapaa aika onkin sit ens torstaina, silloin siis uusinta yritys ja silloin varmaankin oma terkka ois takasi eikä tarvii mennä muille. 🙂
 
Jaahas, neuvolasta ovat koittaneet soittaa aamulla ja laittaneet viestiä et perjantain aika peruttu. Kiva. Just ku aattelin et asiat menee mukavasti. Kerkesin jo perjantaille sopimaan et pystyn töistä olemaan poissa (keksin hyviä selityksiä että ei tarvii kertoa oikeesti missä oon)

Ja missä hiton välissä nyt saan järjestymään että puhelu ois vasta 15 jälkee. Sinnepäin jos soittaa niin on takaisin soitto järjestelmä ja ne soittaa sit ku niille käy. Ja tääl töissä vessakin on pahviseinillä että ei voi sinnekkää mennä puhumaan 😆 kylläpä minä nyt stressaan täällä
Mulle alussa soittojen sijaan tuli tekstiviestit oman terkkarin jostain " vara"/ talon sisäisestänumerosta. Helpotti kuulopuheiden leviämistä työpaikalla. Ehkäpä saisit samanlaisen järjestelyn sovituksi?🍀
 
Mulle alussa soittojen sijaan tuli tekstiviestit oman terkkarin jostain " vara"/ talon sisäisestänumerosta. Helpotti kuulopuheiden leviämistä työpaikalla. Ehkäpä saisit samanlaisen järjestelyn sovituksi?🍀
Pitääpä selvitellä. Miula siis oli ennen terkkarin suoranumero johon oon viestiä laittanut, mut nyt on tää uus hyvinvointi mikä liekkää alue niin netin mukaa kaikki numerot vaihtunu ja suoria numeroita ei ees näy sielä.
 
Pitääpä selvitellä. Miula siis oli ennen terkkarin suoranumero johon oon viestiä laittanut, mut nyt on tää uus hyvinvointi mikä liekkää alue niin netin mukaa kaikki numerot vaihtunu ja suoria numeroita ei ees näy sielä.
Kokeile soittaa.... ei ne oo voinu vaihtaa kaikkia numeroita vaan eivöt halua niitä antaa enää ihmisille..
 
Nyt käyty tänään aamulla neuvolassa. Ihana terkka ymmärti ettei käydä mitää normi diipadaapa hössötys "raskaus on ihanaa esitteitä" ku vasta sit jos raskaus kestää. Kysy myös että haluanko vielä edes neuvolakorttia vai tehdäänkö sekin vasta ultran jälkeen. Ihanan ymmärtäväinen ja kysy aina miun mielipidettä että käydäänkö joku nyt vai myöhemmin. Nyt käytii vaa pakolliset labralähete, rr, hemppari ja yms. Ja kuunneltiin syke ja se KUULU!😍 labroissakin kävin sit suoraan.
 
Nyt käyty tänään aamulla neuvolassa. Ihana terkka ymmärti ettei käydä mitää normi diipadaapa hössötys "raskaus on ihanaa esitteitä" ku vasta sit jos raskaus kestää. Kysy myös että haluanko vielä edes neuvolakorttia vai tehdäänkö sekin vasta ultran jälkeen. Ihanan ymmärtäväinen ja kysy aina miun mielipidettä että käydäänkö joku nyt vai myöhemmin. Nyt käytii vaa pakolliset labralähete, rr, hemppari ja yms. Ja kuunneltiin syke ja se KUULU!😍 labroissakin kävin sit suoraan.
Oi miten ihanalta kuulostaa 🥰 tosi hyvä et osaa ottaa huomioon tollee eikä mee semmosella liukuhihna menolla kaikkien odottajien kanssa. Ihanaa et sykekin kuulu ♥️🤩
 
Nyt käyty tänään aamulla neuvolassa. Ihana terkka ymmärti ettei käydä mitää normi diipadaapa hössötys "raskaus on ihanaa esitteitä" ku vasta sit jos raskaus kestää. Kysy myös että haluanko vielä edes neuvolakorttia vai tehdäänkö sekin vasta ultran jälkeen. Ihanan ymmärtäväinen ja kysy aina miun mielipidettä että käydäänkö joku nyt vai myöhemmin. Nyt käytii vaa pakolliset labralähete, rr, hemppari ja yms. Ja kuunneltiin syke ja se KUULU!😍 labroissakin kävin sit suoraan.
Ihanaa, että noin otettiin huomioon teidän historia ❤️ ja tässä vaiheessa sykkeet kun kuunneltu 😍

Meillä oli eka neuvola viikko sitten ja tuli juuri liukuhihna olo. Sykkeitä ei kuulemma kuunnella ennen kuin vk 16 eteenpäin, meidän lapsettomuustaustaa eikä aikaisempaa kkm ei otettu mitenkään huomioon, vaikka kaikki tiedot kirjattiin neuvolakorttiin. Onneksi tämä ei ollut meidän oikea neuvolatäti. Se vaikutti tosi ihanalta lapsettomuushoitojen hakeutumiskäynnillä muutama vuosi sitten ❤️
 
Minusta on ihan hirveetä tollanen "liukuhihna" vastaanotto, kyllä jokaista asiakasta pitäis hoitaa yksilöllisesti, huomioiden taustat. Hoitajat kuitenkin aina aluksi lukee taustoja taaksepäin ja näin ollen huomioisi sitten ne. 🙂

@faunitius toivottavasti oma neuvolatäti on ihan erilainen sitten 😊
 
Meillä on toinen neuvolakäynti tulossa ensi viikolla. Onko kukaan ehtinyt käydä vielä kahdesti? Ja ne joilla on jo aiempia raskauksia, olisi kiva tietää mitä toisella käynnillä yleensä tapahtuu?
 
Meillä on toinen neuvolakäynti tulossa ensi viikolla. Onko kukaan ehtinyt käydä vielä kahdesti? Ja ne joilla on jo aiempia raskauksia, olisi kiva tietää mitä toisella käynnillä yleensä tapahtuu?
No ainahan siellä vaan höpistään. 🤣 Mut nyt kuunnellaan sydänäänet ja otetaan virtsasta ne kokeet.

Mun pitää käydä sokerirasituksessa enne seuraavaa neuvolaan ja jos niissä on jotain, niinku oletettavaa on, niin sit käydään ne sokerin mittaus hommat läpi.🤔 Muuten en muista mitää ihmeellistä. Semmosta oireiden ja kuulumisten läpikäyntiä se on aina.
 
No ainahan siellä vaan höpistään. 🤣 Mut nyt kuunnellaan sydänäänet ja otetaan virtsasta ne kokeet.

Mun pitää käydä sokerirasituksessa enne seuraavaa neuvolaan ja jos niissä on jotain, niinku oletettavaa on, niin sit käydään ne sokerin mittaus hommat läpi.🤔 Muuten en muista mitää ihmeellistä. Semmosta oireiden ja kuulumisten läpikäyntiä se on aina.
Mä kävin myös viime viikolla kans sokerirasituskokeessa 😬😬😬 Ei kiva. Toivottavasti ei joudu uudestaan.
 
Täällä kuulemma voidaan myös ultrata tossa tokalla käynnillä 😊 muuten se varmaan lienee vaan sitä höpöttelyä sekin 😄

Miten toi sokerirasitus, joutuuko siihen kaikki? Ekalla neuvolakäynnillä terkka mainitsi sen, mutta siitä ei ollut sen enempää puhetta, esim että koska pitäis käydä. Aina moni täältä on jo käynyt, niin nyt mietin että onko mulla jäänyt jotain olennaista tietämättä, pitäiskö siellä käydä tyyliin ennen tota lääkärineuvolaa tms? 😄
 
Täällä kuulemma voidaan myös ultrata tossa tokalla käynnillä 😊 muuten se varmaan lienee vaan sitä höpöttelyä sekin 😄

Miten toi sokerirasitus, joutuuko siihen kaikki? Ekalla neuvolakäynnillä terkka mainitsi sen, mutta siitä ei ollut sen enempää puhetta, esim että koska pitäis käydä. Aina moni täältä on jo käynyt, niin nyt mietin että onko mulla jäänyt jotain olennaista tietämättä, pitäiskö siellä käydä tyyliin ennen tota lääkärineuvolaa tms? 😄
Aika moni joutuu sen käymään vasta loppu raskaudesta. Jotku ei tietysti ollenkaan. Sinne yleensä käsketään jos on liian korkea painoindeksi, sukurasitus, pcos tai aikasemmin ollu raskaudiabetes. Mulla on noi kaikki nii joudun jo alkuraskaudessa 🤣 tai itse asiassa painoindeksi on vissii nyt alle sen rajan mut eipä sillä väliä oo. sun tuskin tarvii vielä käydä jos et oo saanu mitään ohjeita.
 
Ja lisään siis vielä et mun pitäis periaatteessa käydä kaks kertaa siel sokerirasituksessa. Siis nyt alkuraskaudessa jos selviää puhtain paperein ni lopussa uuestaa. Viimeeks jäi heti ekassa kiinni, kun paastosokeri oli raja-arvo. Paastosokeri heittelee mulla aina. Todennäköisesti pcos johtuen. Joten eiköhän se taas oo huono jo ekalla kertaa. 🤭
 
Täällä kuulemma voidaan myös ultrata tossa tokalla käynnillä 😊 muuten se varmaan lienee vaan sitä höpöttelyä sekin 😄

Miten toi sokerirasitus, joutuuko siihen kaikki? Ekalla neuvolakäynnillä terkka mainitsi sen, mutta siitä ei ollut sen enempää puhetta, esim että koska pitäis käydä. Aina moni täältä on jo käynyt, niin nyt mietin että onko mulla jäänyt jotain olennaista tietämättä, pitäiskö siellä käydä tyyliin ennen tota lääkärineuvolaa tms? 😄
Varmaan sit edessä sit viikoilla 24-28, jos kuitenkin maininnut. Jos on yli 25- vuotias ja eka tulossa niin silloinkin pitää käydää
 
Takaisin
Top