Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Meillä tulossa ensimmäinen käynti 14.12. Ja sieltä kuulema hoitajan pitäisi vielä soitella olisiko varhaisultralle tarve pitkien kiertojen vuoksi. Viimeksi oli esikoisesta ( yli 2v sitten) mutta nykyään eivät tunnu herkästi siihen ottavan. 🤔
 
Varasin eilen neuvola-ajan, tuntui jotenkin aikaiselta, mutta eihän täällä ollutkaan kovin paljoa vapaita aikoja :O ensimmäinen neuvola on 19.12, varhaisultran varasin yksityiselle 15.12 niin näkee onko kaikki ok ennen neuvolaa :) ajattelitko mennä varhaisultraan vaikka sellaista ei tarjottaisi?
Meidän kyytiläinen on saanut alkunsa IVF avustuksella ja olin jotenkin siinä luulossa, että lapsettomuuspolilla tarjotaan varhaisultra, mutta näin ei kuulemma olekaan....
 
Varasin eilen neuvola-ajan, tuntui jotenkin aikaiselta, mutta eihän täällä ollutkaan kovin paljoa vapaita aikoja :O ensimmäinen neuvola on 19.12, varhaisultran varasin yksityiselle 15.12 niin näkee onko kaikki ok ennen neuvolaa :) ajattelitko mennä varhaisultraan vaikka sellaista ei tarjottaisi?
Meidän kyytiläinen on saanut alkunsa IVF avustuksella ja olin jotenkin siinä luulossa, että lapsettomuuspolilla tarjotaan varhaisultra, mutta näin ei kuulemma olekaan....
Hurjaa ettei heillä tarjottu varhaisultraa! 😯 Luulin myös, että se jo olisi automaattinen.

Ja en ajatellut meidän tilanteessa yksityiselle lähteä, jos julkinen ei tarjoa. Koitan pitää mieleni tyynenä, raskaus alkoi luomusti ja viivat vahvistuneet hyvin (vaikka ei tietenkään minkään tae) 😊
 
Minulla neuvola-aika 21.12.
Harmittaa, että täällä Suomessa ei pääse varhaisultraan. Virossa saa.
Olen miettinyt, että varaan ajan yksityiselle, Viroon tai Suomeen, ei ole vielä päättänyt.
 
Ei oo vielä soiteltu, jotenkin ajatellut et ei mikään kiire vielä. Ilmeisesti meillä olis eka raskausviikolla 10 eli vasta tammikuussa
 
Ei oo vielä soiteltu, jotenkin ajatellut et ei mikään kiire vielä. Ilmeisesti meillä olis eka raskausviikolla 10 eli vasta tammikuussa
Huomioithan verikokeet , muistaakseni RV 9-10, jotka liittyvät seulontatutkimuksiin... (yhdistyy ultralla tehtävää niskapoimumittaukseen)
Lähete labraan tulee äitiys neuvolan kautta....
 
Mä sain varattua ekan neuvolakäynnin RV9 alkuu.
Kuinka kauan äitiysneuvolakortit on ollu sähkösiä? Mun edelliset äitiysneuvolakortit on vuosilta -07 ja -10, ne on sellaset pahviset. Miten paljon tietoja niihin on saatu mahtumaan ja ihania muistoja, käsinkirjoitettuna 😍
 
Meillä on kanssa vasta Tammikuussa eka käynti. Mietitään vielä käydäänkö varhaisultrassa kuitenkin ennen sitä.
 
Mä sain varattua ekan neuvolakäynnin RV9 alkuu.
Kuinka kauan äitiysneuvolakortit on ollu sähkösiä? Mun edelliset äitiysneuvolakortit on vuosilta -07 ja -10, ne on sellaset pahviset. Miten paljon tietoja niihin on saatu mahtumaan ja ihania muistoja, käsinkirjoitettuna 😍
Riippuu varmaan neuvolasta missä sähköisiä. Meidän -21 syntyneellä pahvinen, nyt eribpaikka niin en tiiä millainen on
 
Sain neuvolan ensikäynnin vielä tämän vuoden puolelle, 29.12. Meillä myös käytössä sähköinen äitiyskortti, mikä oli jo esikoisella 2017. Mieluummin ottaisin sen pahvisen, niin jäisi joku konkreettinen muisto 🥰
 
Neuvolan ensikäynti oli kans tänään, kasa papereita,lähete sokerirasitukseen (taas.. Koska sukurasite. Viimeksi kaikki oli hyvin) ja laskettu aika menkoista oli 29.7. Mutta myöhemmin tänään ultrassa varmistui viikot ja LA 7.8. 😊
 
Sain neuvolan ensikäynnin vielä tämän vuoden puolelle, 29.12. Meillä myös käytössä sähköinen äitiyskortti, mikä oli jo esikoisella 2017. Mieluummin ottaisin sen pahvisen, niin jäisi joku konkreettinen muisto 🥰
Meillä samana päivänä eka neuvola🥰
 
Meillä varhaisultra heti uudenvuoden (ihanan ja jännittävän vuoden) alussa 2.1. ja neuvolan ensikäynti 11.1. Unohdin kysyä otetaanko mies mukaan neuvolaan? Osaatteko neuvoa ensikertalaisia?😁
 
Neuvolan ensikäynti oli kans tänään, kasa papereita,lähete sokerirasitukseen (taas.. Koska sukurasite. Viimeksi kaikki oli hyvin) ja laskettu aika menkoista oli 29.7. Mutta myöhemmin tänään ultrassa varmistui viikot ja LA 7.8. 😊
Myöhästyipä paljon! Mutta onnea, siellä hän on matkassa mukana🥰
 
Meillä varhaisultra heti uudenvuoden (ihanan ja jännittävän vuoden) alussa 2.1. ja neuvolan ensikäynti 11.1. Unohdin kysyä otetaanko mies mukaan neuvolaan? Osaatteko neuvoa ensikertalaisia?😁
Meillä on ollu puoliso mukana aina kun pääsee vaan. Ei pakko ole mutta minusta se on mukavaa. Ekalla käynnillä käydään läpi kaikkia sukujen sairauksia, niin selvitä ne mieheltä jossei tuu mukaan.
 
Meillä varhaisultra heti uudenvuoden (ihanan ja jännittävän vuoden) alussa 2.1. ja neuvolan ensikäynti 11.1. Unohdin kysyä otetaanko mies mukaan neuvolaan? Osaatteko neuvoa ensikertalaisia?😁
Minä kysyin tuota neuvolaan soittaessani. Vastasi että ekalla kerralla käydään läpi mm. suvun sairauksia, joten on ihan hyvä olla molempien paikalla. Itse myös ajattelen, että neuvola konkretisoi koko asiaa miehelle, joten hyvä kun hän saa osallistua mahdollisimman tasapuolisesti. Mies oli vähän yllättynyt ja innoissaan, kun sanoin että hänen pitää myös tulla. 😁

Meillä myös eka neuvola 29.12. Saatiin tuo sähköinen äitiyskortti. Yritin etsiä, että eikö siihen todellakaan saa liitettyä miehen/puolison tunnuksia mukaan, vaan pitää aina mennä äidin tunnuksilla katselemaan. Tuntuu tosi vanhanaikaiselta ajattelulta. 🤨
 
Minä kysyin tuota neuvolaan soittaessani. Vastasi että ekalla kerralla käydään läpi mm. suvun sairauksia, joten on ihan hyvä olla molempien paikalla. Itse myös ajattelen, että neuvola konkretisoi koko asiaa miehelle, joten hyvä kun hän saa osallistua mahdollisimman tasapuolisesti. Mies oli vähän yllättynyt ja innoissaan, kun sanoin että hänen pitää myös tulla. 😁

Meillä myös eka neuvola 29.12. Saatiin tuo sähköinen äitiyskortti. Yritin etsiä, että eikö siihen todellakaan saa liitettyä miehen/puolison tunnuksia mukaan, vaan pitää aina mennä äidin tunnuksilla katselemaan. Tuntuu tosi vanhanaikaiselta ajattelulta. 🤨
Meillä kans haluaisin miehen mukaan käynnille juuri tuosta syystä että paremmin konkretisoisi raskautta mutta ovat esikoisen joululomalla tuolloin eikä viitsitä esikoista vielä ottaa käynnille mukaan koska hänelle asian ei vielä tarvitse konkretisoitua 🤭

Mun käsittääkseni siinä sähköisessä kortissa on vain äidillä tunnukset..
 
Neuvolan on pitkälti vaa höpöttelyy. Ni minusta on kiva et puoliso on mukana höpöttämässä. 🤭 Varsinkin ku meillä ei ees aluksi kuunnella sydänäänii tai muuta mielenkiintoista
 
Takaisin
Top