Neuvolakäynnit

Tulipas tässä mieleen, että kuinka paljon teillä on muuttunut laskettuaika ensimmäisen ultran jälkeen? Meillä muuttui tällöin peräti 10:llä päivällä 😅
Meillä muuttui viikolla aikaisemmaksi😊Kierto oli sen verran sekaisin vielä edellisestä keskenmenosta.
 
Meillä muuttui kahdella päivällä. Olin neuvolassa kertonut, että ovulaatio oli päivää aiemmin kuin laskennallisesti. NT-ultrassa bebe oli sitten vielä päivää isompi.

Eli ei isoa heittoa.

(Mutta olenkin vähän biohakkeri ja kiertojani seuraan haukkana treenien optimaalisen aikatauluttamisen vuoksi.)
 
Meillä muuttui kahdella päivällä. Olin neuvolassa kertonut, että ovulaatio oli päivää aiemmin kuin laskennallisesti. NT-ultrassa bebe oli sitten vielä päivää isompi.

Eli ei isoa heittoa.

(Mutta olenkin vähän biohakkeri ja kiertojani seuraan haukkana treenien optimaalisen aikatauluttamisen vuoksi.)
Meillä epäili neuvolassa, että ei ollut kierto tasainen. Mutta kuitenkin itsellä oli jatkuvasti 28 pvän kierto. Mutta toki voi olla, että ovulaatio sitten heitellyt keskenmenon jälkeen.
 
Meillä epäili neuvolassa, että ei ollut kierto tasainen. Mutta kuitenkin itsellä oli jatkuvasti 28 pvän kierto. Mutta toki voi olla, että ovulaatio sitten heitellyt keskenmenon jälkeen.
Minulla on kierron seuraaminen melko helppoa, kun tunnistan ovulaation. Sitten vaan tikutan sen varmuuden vuoksi. Vähän ehkä neuroottista, mutta haluan olla omasta kropasta perillä.

Olen muutenkin varmaan neuvolatätien painajainen... x'D
 
Minulla on kierron seuraaminen melko helppoa, kun tunnistan ovulaation. Sitten vaan tikutan sen varmuuden vuoksi. Vähän ehkä neuroottista, mutta haluan olla omasta kropasta perillä.

Olen muutenkin varmaan neuvolatätien painajainen... x'D

Tikutin myös ja sain ovulaatiosta kiinni. Mutta oireita oli joka kerta viikkoa myöhemmin. En tikuttanut kun tulin raskaaksi, koska tuli enemmän stressiä tikuttamisesta. Koska mun keho on aina toiminut kellon tarkasti ja nyt ovistikku kerto toisin kuin oman kropan oireet. Ainoa selitys on tosiaan keskenmenon jälkeen ei hormonit palautuneet normaaliksi. Vaikka kuukautiskierto palautui, mutta se muuttui päinvastaiseksi.
 
Kävin tänään neuvolassa, kyseli mun voinnista ja perheen suhteesta ym normaalisti.., katsottiin hb, 144 (ennen oli 153 rv 10+2), verenpaine normaali, vauvan syke 155-160 ja vauvalla kaikki hyvin 🥰 seuraava neuvola aika 27.02. ja rakenneultra 14.2. 🥰
 
Lopulta halusin varata sykkeiden kuunteluun ajan, kun neuvolääkäriin tuntui olevan kuitenkin sen verran vielä aikaa. Oli samalle päivälle aika, vaikka aika napakka siirtymä oli työpalaverista neuvolalle, mutta oli kirjattu ylös, että saatan vähän myöhästyä. Hyvin kuului jumpse ja taas yritettiin potkia anturia pois. Meidän häröpallo ❤️
 
Kuinka usein teillä on neuvolakäyntejä? Itellä ollut kaksi ja seuraava vasta maaliskuussa (Kela käynti). Toki onhan mulla tässä ajat neuvolan lääkärille unettomuudesta ja diabeteshoitajalle.
 
Kuinka usein teillä on neuvolakäyntejä? Itellä ollut kaksi ja seuraava vasta maaliskuussa (Kela käynti). Toki onhan mulla tässä ajat neuvolan lääkärille unettomuudesta ja diabeteshoitajalle.

Mulla myös vasta kaksi, ja seuraava helmikuussa tuo Kela-neuvola. Jotenkin muistelin, että ekassa raskaudessa olisi ollut enemmän, mutta ehkä kuvittelen
 
Kuinka usein teillä on neuvolakäyntejä? Itellä ollut kaksi ja seuraava vasta maaliskuussa (Kela käynti). Toki onhan mulla tässä ajat neuvolan lääkärille unettomuudesta ja diabeteshoitajalle.
Neuvolakäyntejä ollut 2, lääkärikäyntejä 3, fysioterapeutti 2, ravitsemusterapeutti 1 ja muita riskiraskauteen liittyviä käyntejä 2.

Kuukauden sisään tulossa rakenneultra (lääkärin tekemä), fyssari, kolmas neuvola ja ravitsemusterapeutti.

Eli täällä päässä ravataan erilaisilla käynneillä 2-4 krt kuukaudessa.
 
Mulla myös vasta kaksi, ja seuraava helmikuussa tuo Kela-neuvola. Jotenkin muistelin, että ekassa raskaudessa olisi ollut enemmän, mutta ehkä kuvittelen

Juu sama täällä vasta 2 neuvola.. seuraava helmikuun lopussa ja 14.2. rakenneultran aika.. kyllä minusta samoja määriä käyntejä ku odotin eka ja nyt kolmas.
 
Mullakin virallisia neuvola käyntejä 2 (välissä nt-ultra), seuraavaksi edessä neuvolalääkäri, ultra ja sit kelaneuvola. Oon lisäksi kolmesti käynyt sydänääniä kuuntelemassa ja yhdellä näistä käytiin myös sokerinmittausta läpi eli siitä olisi muuten saattanut tulla erillinen lisäkäynti. Ja toki ne kaksi lääkärikäyntiä päivystyksessä kuukausi sitten.

Mulla oli jotenkin mielikuva, että neuvolassa ois käynyt kerran kuussa esikoisen aikaan, mutta saatan myös muistaa väärin. Tosin lopuksi kävin lääkärillä viikottain hepatogestoosi takia, se saattaa sotkea muistikuvia.
 
Mulla oli neuvolalääkäri tänään ja pääsin ultrattavaksi, mikä oli iloinen yllätys :) mun terkkari kyllä mainitsi että ultrataan, mutta luulin että hänellä meni vaan sanat sekaisin ja tarkoitti sydänäänien kuuntelua, mut ilmeisesti joissain neuvoloissa ultraavat tällä käynnillä. Kaikki oli hienosti tyypillä, toki tarkempi syynäys sitten rakenneultrassa.
 
Kela-neuvola takana!
Kelaa oli mukana yhden pamfletin verran ja muuten juteltiin perhedynamiikasta, synnytystoiveista ja perhevalmennuksesta.
Sf-mitta 22cm ja vahva 156 syke tyypillä. Mieskin kuuli sydänäänet ensi kertaa. :)
 
Meilläkin oli eilen Kela neuvola, kaikki ok myös ja sydänäänet oli kiva kuulla. Tuli tosin hankaluuksia saada ne kuulumaan kun tyyppi heittää kuperkeikkaa jatkuvasti ja liikkuu pois dobblerin alta🫣
Nyt pitää pähkäillä tilaanko ä-pakkauksen vai en, vähän oon jo kallistunut siihen että en tilaa…
 
Meilläkin oli eilen Kela neuvola, kaikki ok myös ja sydänäänet oli kiva kuulla. Tuli tosin hankaluuksia saada ne kuulumaan kun tyyppi heittää kuperkeikkaa jatkuvasti ja liikkuu pois dobblerin alta🫣
Nyt pitää pähkäillä tilaanko ä-pakkauksen vai en, vähän oon jo kallistunut siihen että en tilaa…
Meillä oli harvinaisen paikoillaan tällä kertaa. Liekö auttoi se että kätilö painoi vähän kädellään toiselta puolelta vatsaa doppleria käyttäessä :D

Minä pistin jo tilaten äitiyspakkauksen. Säilötään siihen laatikkoon sitten vauvavuosien muistot, kuten omassa perheessäni on tehty. Kaikkien meidän sisarusten omat pakkaukset ovat vielä tallella ja täynnä pieniä aarteita :)
 
Takaisin
Top