Neuvolakäynnit

Kävin tänään neuvolassa ja kun ultrassa näkyy että se on 7+2 tänään, niin silti sitkeästi eletään menkkojen mukaan, että se olisi 8+0 tänään. On toi kankeaa tuo neuvolatoiminta, no NT ultrassa se päivittyy.
 
Kävin tänään neuvolassa ja kun ultrassa näkyy että se on 7+2 tänään, niin silti sitkeästi eletään menkkojen mukaan, että se olisi 8+0 tänään. On toi kankeaa tuo neuvolatoiminta, no NT ultrassa se päivittyy.
Mä toivon, että huomenna uskovat hoitavan yksikön ilmoittamia päiviä eivätkä väkisin laita siihen kahta viikkoa päälle
 
Mä toivon, että huomenna uskovat hoitavan yksikön ilmoittamia päiviä eivätkä väkisin laita siihen kahta viikkoa päälle

Meillä ainakin uskoivat kun ilmoitin alkionsiirtopäivän. Sen mukaan mentiin edellisessä. Muutenhan se laskettu aika vääristyy.

Jane Doe.lla ilmeisesti luomuraskaus, niin ottavat lasketun päivän menkkojen mukaan. Yleensä korjaavat sitä laskettu päivää kun tarkentuu mitat just NT:ssä.
 
Joo luomuna mennään. Ja voi noita labroja yms säätää sen todellisen ajan mukaan, uskon kuitenkin että se ultra on pikkasen enemmän oikeassa kun jonkun tutkijan kirjoittama kirja siitä, miten naisen ovulaatio tulee aina 14 päivää menkoista.
 
Varasin neuvolan jo 3+6 jolloin olin saanut jo aikaisemmin digiin raskaana 1-2. Ensimmäinen neuvola 3.11, tällöin rv 8+0.
Pitääkö muuten ensimmäisellä käynnillä antaa jotain virtsanäytettä, joten pitääkö olla rakko täynnä kun menee neuvolaan?
 
Varasin neuvolan jo 3+6 jolloin olin saanut jo aikaisemmin digiin raskaana 1-2. Ensimmäinen neuvola 3.11, tällöin rv 8+0.
Pitääkö muuten ensimmäisellä käynnillä antaa jotain virtsanäytettä, joten pitääkö olla rakko täynnä kun menee neuvolaan?

Täällä meillä päin ei ainakaan ole ensimmäisellä käynnillä vielä tarvinnut antaa mitään. :)
Siitä eteenpäin joka käynnillä sitten onkin pitänyt stixata vessassa, punnita paino ja mitata verenpaine ennen käyntiä.
Ekalla kerralla ovat muistaakseni antaneet putket mukaan ihan labroja varten. :)

Nyt korona aikana täällä on pystynyt tuon ensi käynnin tekemään myös etänä puhelimessa.
 
Meillä oli niin, että se joka kerta tehtävä virtsatesti neuvotaan seuraavalla neuvolakerralla miten se tehdään itse vessassa. Eli tuttuja tikkuja tungetaan taas pissaan ja katsotaan tulos :)

Tein juuri aikataulun kaikista labroista, NT-ultrasta, sokerirasituksesta ja seuraavasta neuvolasta kalenteriin...Käyn paria päivää ennen labroja vielä varhaisultrassa katsomassa onko syy vielä mukana minkä takia otetaan kaikki testit.
 
@Jane Doe eli voi siis olla myös niin, että jo ensimmäisellä kerralla tarvii jo antaa virtsanäyte. Voihan sitä vielä varmistaa neuvolasta vähä ennen ensikäyntiä.
 
Varasin neuvolan jo 3+6 jolloin olin saanut jo aikaisemmin digiin raskaana 1-2. Ensimmäinen neuvola 3.11, tällöin rv 8+0.
Pitääkö muuten ensimmäisellä käynnillä antaa jotain virtsanäytettä, joten pitääkö olla rakko täynnä kun menee neuvolaan?
Täällä ainakin on molemmissa edellisissä raskauksissa ekalla kerralla annettu virtsanäyte. Eli riippuu varmaan paikkakunnasta.
 
Varasin neuvolan jo 3+6 jolloin olin saanut jo aikaisemmin digiin raskaana 1-2. Ensimmäinen neuvola 3.11, tällöin rv 8+0.
Pitääkö muuten ensimmäisellä käynnillä antaa jotain virtsanäytettä, joten pitääkö olla rakko täynnä kun menee neuvolaan?

tosiaan taitaa riippua tosi paljon paikkakunnasta. Esikoisen raskausaikana ensin sai tikutella itse aina neuvolakäyntien yhteydessä sokerit yms mut ei kyllä vielä ekalla kerralla muistaakseni. sit se kesken kaiken muuttui niin, että piti joka kerta erikseen viedä labraan näyte (joka oli sairaan rasittavaa kun se piti sit aina erikseen viedä pari päivää ennen neuvolakäyntiä ja tietty niitä labratoimipisteitäkin oli vaan muutama, jotka niitä otti vatsaan). Saa nähdä miten tällä kerralla toimitaan Beaming Face With Smiling Eyes
 
HUS:illa ei viime vuonna ainakaan ekalla kerralla ollut mitään muuta kun jutustelua. Sen jälkeen vasta tulee noi pissahommat itse ja labrassakäynnit.
 
Täälläkin eka neuvola käynti varattu! Pyysin ultran jälkeen sen, jännittää joko tällä kertaa päästäis neuvolaan saakkaCold Face 18.11 nyt aika siis. Kaukaiselta tuntuu tuo viikko..
 
Kävin tänään neuvolassa ja kun ultrassa näkyy että se on 7+2 tänään, niin silti sitkeästi eletään menkkojen mukaan, että se olisi 8+0 tänään. On toi kankeaa tuo neuvolatoiminta, no NT ultrassa se päivittyy.
Ei välttis kun on alle viikon ero...
 
Kävin jo lääkärillä juttelemassa. Lähinnä henkisen kuorman jakamista kun on useampi km takana. Nla tulee oleen sit 15.11. Hm, eli parin viikon päästä. Katotaan pääsenkö sinne asti.
 
Tänää 8+1 oli ensimmäinen neuvolakäynti. Mukavan rento terkkari sattui, ja hänellä oli opiskelijakin kuunteluoppilaana. Jutustelua raskauden seurannasta ja sain paljon aikoja, terkkaritapaamisia, nt- ja rakenneultra-ajatkin ja lääkäri käynnillekin jo aika kalenterissa. Jospa tää raskaus lähtis konkretisoitumaan tästä vähitellen.
 
Takaisin
Top