Neuvolakäynnit

Soittelin tiistaina aikaa neuvolasta ja sainkin sen jo keskiviikolle. Eilen siis kävin ja eipä siellä muuta ollut kun tietojen täyttelyä, paino, verenpaine ja hemoglobiini otettiin. Tärkeimpänä oli lähetteet verikokeisiin viikolle 10+ ja ekaan ultraan vko 12 nurkille
 
Mä kävin tänään varhaisultrassa (7+3), ja viikkoja vastaava minityyppi sieltä löytyi + selvä syke ja nähtiin minin jo liikkuvankin :Heartred

Kyllä tää nyt konkretisoi raskautta ihan eri tavalla ja toi edes vähän luottoa tulevaan, etenkin kun edelleen oon aika oireeton :angelic:
 
Ekassa neuvolassa käyty ja suurin anti taisi olla se, että sen jälkeen pystyi varaamaan nt-ultran. Muista asioista oltiin jo melko kartalla, on ehditty jo perehtyä näihin terveysasioihin ym.
 
Eka neuvola ens tiistaina, sillon 9+2. Jännittää, ehkä sitten alkaa oikeasti tajuamaan että raskaanahan tässä ollaan, vaikka kyllä tää jatkuva etova olo kyllä vähän konkretisoi :dummy1:
 
Meillä oli eka neuvola eilen, oli myös mies mukana. Neuvolan ultraäänilaite oli aika surkea, enkä itse nähnyt alkiota oikein kunnolla, mies vähän paremmin. Vastasi kooltaan 8+4 niin kuin pitikin... Dopplerilla ei saatu sydänääniä kunnolla...terkka sanoikin, ettei niitä oikein vielä sillä kuule. Aika lelulta muuten se laite näytti

Kiva käynti, sellainen positiivinen ja iloinen
 
Sain eka neuvola ajan vasta 10+6 viikolle, oli huonosti aikoja saatavilla. Postitse tuli lähetteet verikokeisiin ja niissä käyn ennen neuvolaa. Ultra sitten joskus sen jälkeen.
 
Me käytiin miehen kanssa ekassa neuvolassa viikolla 7. Keskusteltiin siellä lähinnä elintavoista, ruokailutottumuksista, meistä ja meidän fiiliksistä, otettiin hemoglobiini ja sain lähetteen verikokeisiin 3 viikon päähän. Doplereita heillä ei edes ollut ja ultrassakin joutuu käymään toisessa terveyskeskuksessa.
 
Ensimmäinen neuvola oli eilen 8+5 viikolla. Meille molemmille uusi kokemus. Eipä tullut juuri mitään uutta tietoa. Hirveästi muistettavaa ja jotenkin ärsyttää, että kaikki ajat on valittava eri sivustojen kautta tai eri toimijoilta. Ei jäänyt esim. yhtään mieleen milloin verikokeeseen piti mennä :rolleyes:. Maisa-palvelusta sain tänään varattua ekan ultran 17.5. Tai en tiedä onko tämä se virallinen ultra vai mikä, koska varauksessa lukee "sikiöseula". Ollaan menossa tuota ennen vielä neljännen kerran varhaisultraan NIPT-kokeen takia. Tuloskin ehditään saada hyvissä ajoin ennen ultraa. Mainitsin asiasta neuvolassa, mutta saan mennä kuulemma näihin julkisiinkin tutkimuksiin kaikkkiin. Ja mielelläni menen kerta ovat ilmaisia :grin Soittivat vielä neuvolasta perään ja sanoivat että pitää ensi kuulle varata sokerirasitus, koska isälläni on diabetes.
 
Ensimmäinen neuvola oli eilen 8+5 viikolla. Meille molemmille uusi kokemus. Eipä tullut juuri mitään uutta tietoa. Hirveästi muistettavaa ja jotenkin ärsyttää, että kaikki ajat on valittava eri sivustojen kautta tai eri toimijoilta. Ei jäänyt esim. yhtään mieleen milloin verikokeeseen piti mennä :rolleyes:. Maisa-palvelusta sain tänään varattua ekan ultran 17.5. Tai en tiedä onko tämä se virallinen ultra vai mikä, koska varauksessa lukee "sikiöseula". Ollaan menossa tuota ennen vielä neljännen kerran varhaisultraan NIPT-kokeen takia. Tuloskin ehditään saada hyvissä ajoin ennen ultraa. Mainitsin asiasta neuvolassa, mutta saan mennä kuulemma näihin julkisiinkin tutkimuksiin kaikkkiin. Ja mielelläni menen kerta ovat ilmaisia :grin Soittivat vielä neuvolasta perään ja sanoivat että pitää ensi kuulle varata sokerirasitus, koska isälläni on diabetes.

Meillä oli ohjeistus, että verikokeisiin ennen sikiöseulontaa (NT- ultraa), niin että tulokset ehtii sinne seulontaan joten varasin 1,5 vkoa ennen ultraa sen. Mulla kans sokerirasitus, koska äitillä on 2.tyypin diabetes. Sen varasin mahdollisimman myöhälle eli rv 16, koska mun pahoinvointi on tällä hetkellä niin paha, etten selviäisi vielä rv12 siitä :grin Ohjeistus oli sillekin rv 12-16.. En tiedä miten paljon ohjeistukset eroaa kaupungeittain mutta josko tuosta olisi apua muistamiseen :happy:
 
Mulle annettiin ohjeeksi että ne
verikokeet otetsan viikon 9+0 - 10+6 välillä ja sit se ultra oli sen jälkeen viikolla 11-13 välillä. Jos nyt oikein muistan.
 
Ensimmäinen neuvola oli eilen 8+5 viikolla. Meille molemmille uusi kokemus. Eipä tullut juuri mitään uutta tietoa. Hirveästi muistettavaa ja jotenkin ärsyttää, että kaikki ajat on valittava eri sivustojen kautta tai eri toimijoilta. Ei jäänyt esim. yhtään mieleen milloin verikokeeseen piti mennä :rolleyes:. Maisa-palvelusta sain tänään varattua ekan ultran 17.5. Tai en tiedä onko tämä se virallinen ultra vai mikä, koska varauksessa lukee "sikiöseula". Ollaan menossa tuota ennen vielä neljännen kerran varhaisultraan NIPT-kokeen takia. Tuloskin ehditään saada hyvissä ajoin ennen ultraa. Mainitsin asiasta neuvolassa, mutta saan mennä kuulemma näihin julkisiinkin tutkimuksiin kaikkkiin. Ja mielelläni menen kerta ovat ilmaisia :grin Soittivat vielä neuvolasta perään ja sanoivat että pitää ensi kuulle varata sokerirasitus, koska isälläni on diabetes.


Minulla oli myös eka neuvola ja jäi juurikin sekava olo, että mitä piti varata ja mistä järjestelmästä. Hirveä nippu paperia saatiin mukaan, jossa onneksi lukee kaikki tarvittava. Ehkä oudointa oli hengata siellä äitien ja vauvojen seassa odotustilassa ajatellen, että tulenko minäkin olemaan yksi heistä.

Lisäksi tuli yllätyksenä että se virtsatesti pitää antaa joka kerta ennen neuvola-aikaa.
 
Minulla oli myös eka neuvola ja jäi juurikin sekava olo, että mitä piti varata ja mistä järjestelmästä. Hirveä nippu paperia saatiin mukaan, jossa onneksi lukee kaikki tarvittava. Ehkä oudointa oli hengata siellä äitien ja vauvojen seassa odotustilassa ajatellen, että tulenko minäkin olemaan yksi heistä.

Lisäksi tuli yllätyksenä että se virtsatesti pitää antaa joka kerta ennen neuvola-aikaa.

Mulle oli puhetta vaan nyt yhdestä kerrasta mutta onhan se parempi tarkistaa aina ettei tulehduksia ole.
 
Minulla oli myös eka neuvola ja jäi juurikin sekava olo, että mitä piti varata ja mistä järjestelmästä. Hirveä nippu paperia saatiin mukaan, jossa onneksi lukee kaikki tarvittava. Ehkä oudointa oli hengata siellä äitien ja vauvojen seassa odotustilassa ajatellen, että tulenko minäkin olemaan yksi heistä.

Lisäksi tuli yllätyksenä että se virtsatesti pitää antaa joka kerta ennen neuvola-aikaa.
Joo ne tarkkailee virtsan proteiiniarvoja raskausmyrkytyksen varalta (ainakin) :angelic: meillä pitää mitata ne nykyään itse :hilarious: eli pitää mennä vähä aiemmin, tehä virtsakoe, ottaa verenpaine ja paino itse ennen vastaanottoa :grin
 
Meilläkin neuvolassa käytiin aiemmin tällä viikolla. Vähän samaa mietin kuin muutkin, kun kaikki ajat otetaan eri varausjärjestelmistä.. Lisäksi ihmettelin kun eka neuvola oli (9+2) ja sitten täti siellä sanoi, että verikokeisiin viikolla 10 (ai tällä vai ensi?) NT-ultra aikaakin saa varata ja vaikka netissä lukee kaikkialla, että sen voi tehdä 10+0-12+6, niin ensimmäinen mahdollinen aika, jonka pystyin varaamaan alkoi vasta 12+0 viikolta :wideyed: Hassua että jätetään niin viime tippaan. No, enpä ole alan ammattilainen vaan he ovat joten tällä mennään.. Harmittaa vain kun olisin äitienpäivänä halunnut onnitella mummoa ultrakuvalla, mutta se eka ultra onkin sitten vasta äitienpäivän jälkeen.
 
Me käytiin miehen kanssa ekaa kertaa pitkään aikaan yhdessä neuvolassa pari päivää sitten. Nyt kun kyseessä on eri tilanne kuin ennen, eli yllätyskaksoset, niin haluttiin molemmat päästä juttelemaan. Mukava, tuttu terkka oli. Meillä täällä pikkukylässä onneksi terveydenhoitaja varaa labra-ajat ja tekee lähetteet.
 
Mulla edelleen virtsanäytteessä proteiinia ja sain taas uuden näytteen vietäväksi sinne... Kukaan ei sano mitään mut näytteitä saa ottaa ja niinkuin niistä aina selviää niin proteiinia on... Ja eiku uutta näytettä varmaan taas. :sad001 en löydä tietoa mistään että miten sitä jo näin aikaisilla viikoilla voi olla. Rv 16!
 
Takaisin
Top