Neuvolakäynnit

Meillä on neuvolalääkäri ilmeisesti vasta rakenneultran jälkeen, jos kunnan raskauden seurannan toimintaohjelmaa oikein tulkitsin. :)

Meillä on tänään eka neuvola, sit nt-ultra, sen jälkeen jokin määräaikaistarkastus, rakenneultra, ja sitten laaja-alaiset terveystarkastukset ensin terveydenhoitajalla ja parin viikon päästä siitä lääkärillä.
 
Minulla on nt-ultra 12+3 ja seuraava neuvola 15+4. Silloin varataan sitten se eka lääkäriaika.
Sokerirasitus on joskus muistaakseni rv24 tienoilla edessä.
 
Onko toi sokerirasitus vielä pakollinen kaikille yli 25 odottajille? Vaikka ei olisi sukurasitetta tms? En mitenkään haluaisi siihen, esikoista odottaessa olin just hetken vielä alle 25, kun sokerirasitus tuli puheeks, joten sanottiin ettei tarvitse mennä, koska eivät nähneet sille tarvetta. Toivottavasti niin olisi nytki :smiley-angelic001
 
Kävin just neuvolassa, terkka nauroi mun kierrolle ja sai varattua ajan lääkärille puolen tunnin päähän. Pääsen siis ultraan vielä tänään, mahtavaa!
 
Mulle th yritti tyrkyttää seuraavaa aikaa rv 13, eli samalle viikolle kun nt ultra. 4vko välein olisi siis th käynnit ja lääkärit ja ultrat sitten vielä lisäksi.
Sovittiin että jätän tuon nyt kuitenkin väliin kun en näe järkeä käydä kun ei edes esikoista odottaessa ollut noin usein käynnit, niin nyt uudelleen synnyttäjänä tuntuu ihan työajan tuhlaukselta (tuntipalkalla töissä..)
Ei muuten tällä kertaa ollut mitään puhetta sokerirasituksesta! Jes, en olisi siihen ekaan muutenkaan halunnut mennä. Voin kyllä sitten myöhemmin kerran käydä, jos tarvetta.
 
Mulla oli tänään seulaverikokeet ja nyt jännään sit ultraa. Siihen ois vielä 3 vko aikaa ja aika tuntuu matelevan. :banghead:
 
Tänään oli lääkärineuvola. Ollaan käyty kahdessa ultrassa ja toisessa saatiin raskaus kolme päivää pidemmälle, kun aiemmassa. Neuvolassa ei välitetty, sanoi, että on niin pieni heitto, että ei kirjaa ylös. Eikö jossain oltu päivänkin heitto muutettu? :bored:

Muutenkin ihan turha reissu, lääkäri vain jutteli, että muistanhan, ettei Buranaa saa syödä ja pitää välttää vaaleaa leipää. Seuraava neuvola omalle hoitajalle viikolle 15. Nyt oli joku toinen, kun oma on kesälomalla.
 
Tänään oli lääkärineuvola. Ollaan käyty kahdessa ultrassa ja toisessa saatiin raskaus kolme päivää pidemmälle, kun aiemmassa. Neuvolassa ei välitetty, sanoi, että on niin pieni heitto, että ei kirjaa ylös. Eikö jossain oltu päivänkin heitto muutettu? :bored:

Muutenkin ihan turha reissu, lääkäri vain jutteli, että muistanhan, ettei Buranaa saa syödä ja pitää välttää vaaleaa leipää. Seuraava neuvola omalle hoitajalle viikolle 15. Nyt oli joku toinen, kun oma on kesälomalla.


Miksi vaaleaa leipää pitää välttää? o_O
 
Miksi vaaleaa leipää pitää välttää? o_O

Karkkia ja vaaleaa leipää sanoi. Meinasi varmaan, että ruisleipä on terveellisempää kuin joku höttö. Puhui siis yleisesti, että pitää pyrkiä syömään terveellisesti.
 
Onko toi sokerirasitus vielä pakollinen kaikille yli 25 odottajille? Vaikka ei olisi sukurasitetta tms? En mitenkään haluaisi siihen, esikoista odottaessa olin just hetken vielä alle 25, kun sokerirasitus tuli puheeks, joten sanottiin ettei tarvitse mennä, koska eivät nähneet sille tarvetta. Toivottavasti niin olisi nytki :smiley-angelic001

Käytännöt vähän vaihtelee. Mun ei olis tarvinnu 31 vuotiaanakaan mennä jollei äidilläni olisi 2tyypin diabetes.
Mutta ei se ollut lainkaan niin kamalaa mitä olin kuvitellut. Varasin esikoista odottaessa ajan lähi kaupunkiin kun kuulin että siellä sokerirasitus tehdään erillisessä huoneessa. Siellä sai nojatuolissa pötkötellä koko sen ajan. Omassa kylässä olisi pitänyt odotusajat olla siinä odotus aulassa kovalla penkillä kaikkien ihmisten keskellä.
 
Kävin sit lääkärillä ja ei näkynyt kuin tyhjä pussi. :sad001
 
Mulla piti käydä sokerirasituskokeessa viime raskaudessa, vaikka olin 29v. Vanhemmilla ei sokeritautia, enolla kylläkin.
 
Tänään oli lääkärineuvola. Ollaan käyty kahdessa ultrassa ja toisessa saatiin raskaus kolme päivää pidemmälle, kun aiemmassa. Neuvolassa ei välitetty, sanoi, että on niin pieni heitto, että ei kirjaa ylös. Eikö jossain oltu päivänkin heitto muutettu? :bored:

Muutenkin ihan turha reissu, lääkäri vain jutteli, että muistanhan, ettei Buranaa saa syödä ja pitää välttää vaaleaa leipää. Seuraava neuvola omalle hoitajalle viikolle 15. Nyt oli joku toinen, kun oma on kesälomalla.
Mulle sanottiin neuvolassa, että laitetaan se laskettu aika vasta np ultran mukaan kun nykyään se muutetaan päivänkin heitolla, niin turha kirjata ylös. HUS alueella asun, mutta en enää pk seudulla, kuten aiemmissa raskauksissa, joissa se on aina laitettu menkkojen mukaan.
 
voimia :Heartred Oliko niin että et tiennyt itse raskausviikkoja? Voisiko olla että on vasta niin alussa?

Kiitos, mä jaksan uskoa että on vaan liian aikaista - mun kierto on ollut aina 58-74 päivää, joten edellisistä kuukautisista ei voi laskea kovin tarkasti. Mietin nyt vaan että mistä voisin päätellä aikaa itse? Seuraava ultrayritys on 24.8., joten pitkään pitää odotella.
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola, 9+6 on viikkoja. Oli varattu 1,5h mutta meni vain noin puolet siitä. Ei kyllä haittaa, koska tuntuu että saatiin kaikki asiat käytyä läpi.
Sydänääniä ei alettu kuuntelemaan, koska 10+ kuulemma saa kuuluviin (eli päivästä jäi vajaaksi ). Eipä tuo haittaa, koska kävin eilen ultrassa ja kaikki oli ok.
Neuvolantäti (ei apua, miksi häntä voi sanoa olisko terkkari kuitenkin) oli tosi mukavan oloinen. Toivottavasti pysyisi sama koko odotusajan. Esikoisen kanssa terkkari vaihtui kokoajan ja tuntui rasittavalta kertoa aina samat jutut.
Nyt sitten odotellaan np-ultra aikaa ja verikokeissa pitäisi käydä. Ajattelin ottaa kaikki kerralla, joten pitää odottaa että tulee lähete niihin seulontakokeisiinkin.
Ja ihanat neuvolakortin kannet muuten tuli sellaisia piirrettyjä metsäneläimiä, onkohan muillakin samat?
 
Meillä on sähköinen neuvolakortti. Jossain kohtaa vissiin muuttunut sellaiseksi.
 
Mulla joku semperin mainos kansi, sellainen nalle, ja lukee puolukkaposki mustikkasuu. Samanlainen oli kolmosesta, vaikka ikäeroa tulee melkein 3,5v. Ei taida tässä neuvolassa vaihtua kovin usein :grin

Ja tämähän unohti aamulla pissanäytteen kokonaan :smiley-angry003 Toivottavasti saan vielä klo 7 jotain tulemaan, kun silloin otetaan verikoekkin niin saisi samalla nuo pissaputket jätettyä. Aiemminkin 2h pidätys kelvannut, vaikka lukeekin 4h
 
Takaisin
Top