Neuvolakäynnit

Keskustelun 'Maaliskuiset 2021' aloitti Vargynja, 17 kesä 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator Helmikuiset 2021

Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
  2. nenna❤ Addikti Maaliskuiset 2021 Helmikuiset 2021 Elomammat 2016 Elomammat 2018

Ootteko jo varannu ekat neuvolat? Millä viikoilla neuvolat on?
    Ite en oo ees vielä saanu aikaiseksi soitettua neuvolaan.
  3. Vaiana Naimisissa foorumin kanssa Tammikuun äidit 2019 Maaliskuiset 2021

Ajattelin varata maanantaina, mikäli testien viivat pysyvät tummina :) pakko pari päivää seurailla
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. nenna❤ Addikti Maaliskuiset 2021 Helmikuiset 2021 Elomammat 2016 Elomammat 2018

Ajattelin kans ett varmaan maanantaina soitan :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  5. Aima Peruskäyttäjä Maaliskuiset 2021

Mä yritän kans tiistaina soitella, kun silloin on sellainen työpäivä että pystyy ehkä hetken jutella rauhassa. Onneksi on tuo soittoaika vähän näköjään laajentunut kun ennen oli vaan 30 min, nyt sentään 2,5 h. Mulla ei sinänsä tuolle ole kiirettä ja otan sen ekan neuvolan mahdollisimman myöhäisellä ajankohdalle :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  6. Mrs R. Rakastunut foorumiin Huhtikuun äidit 2019 Maaliskuiset 2021

Mä ajattelin soitella vasta, kun menkat on sen kaksi viikkoa myöhässä, eli kahden viikon päästäo_O Ei jotenkin tunnu siltä, että olis nyt kiire sinne. Ja se neuvolahan on muistaakseni joka tapauksessa vasta rv 8-10.
    • Tykkää Tykkää x 3
  7. Vaiana Naimisissa foorumin kanssa Tammikuun äidit 2019 Maaliskuiset 2021

Nyt on neuvola varattu 21.7. :) täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin eikä joudu sitä perumaan.
    Kiva, kun sai nyt ajan paikan päälle. Kaveri, jolla tammikuussa la joutui pitämään etäneuvolan :joyful: oli kuulemma hieman outoa.

Jonkin verran muutoksia tullut edellisestä raskaudesta. Mm. Ultrien varaamiseen yms.
    • Tykkää Tykkää x 5
  8. nenna❤ Addikti Maaliskuiset 2021 Helmikuiset 2021 Elomammat 2016 Elomammat 2018

Vaiana, miten on teillä ultrien varaaminen muuttunut? Ootko ennen saanut valmiin ajan postissa ja nyt varaat itse, vai miten? :)

Etäneuvola kuulostaa aika hmm erilaiselta, enkä oo tosiaankaan varma että se on kovin antoisa vaihtoehto ainakaan ensiodottajille. Onhan se eka neuvola monille se ensimmäinen etappikin, joka konkretisoi vauvan saapumista plussan jälkeen.
    Tälleen kolmannella kierroksella voisin hyvinkin valita etäneuvolan jos saisin, koska se eka neuvola on mulle koko raskauden ainut "onks pakko jos ei tahdo" -käynti. Melkein kaikki siellä käytävät asiat on käyty jo aikaa varatessa läpi, mut saahan sieltä toki sit sen äitiysneuvolakortin...:rolleyes:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  9. Vaiana Naimisissa foorumin kanssa Tammikuun äidit 2019 Maaliskuiset 2021

Onneksi ymmärtääkseni ensikertalaiset saivat paikan päälle aikoja. Mutta siitä huolimatta, että ystävällä oli tämä etäaika, joutui hän menemään paikan päälle mittaamaan verenpneet. :hilarious: ihme touhua

Esikoisen aikaan sai ajan postissa, sitten siirtyi toisen aikana ultrat meidän sairaalalta Helsingin keskustaan. Sinne sai varata itse.
    Edelleen ovat samassa paikassa, mutta nyt täytyy jo ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä kirjautua tuon bulevardin klinikan johonkin omaan järjestelmään, että sitten voi myöhemmin varata aikoja :grin
    Last edited: 29 kesä 2020
  10. nenna❤ Addikti Maaliskuiset 2021 Helmikuiset 2021 Elomammat 2016 Elomammat 2018

Tjaaaha, mikähän logiikka sitten etäneuvolassa, kuitenkin ennen verenpaineiden mittausta pitää olla tovi aloillaan siinä jne, ettei riitä edes pelkkä kääntyminen siinä neuvolalla :D

Kauheeta johonkin pitää kirjautua ja tähtäh ett saa varattua ultra-ajan?! Elän ehkä väärää vuosikymmentä, kun kuulostaa turhan monimutkaiselta :D
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  11. Vaiana Naimisissa foorumin kanssa Tammikuun äidit 2019 Maaliskuiset 2021

Joo, kuulostaa vähän siltä, että yksinkertaisita asioista taas väännetään todella monimutkaisia :grin
    Pitää tässä joku viikko tutkailla tuota ihme kirjautumisjuttua!
  12. turotus Ihastunut foorumiin Joulumammat 2018 Maaliskuiset 2021

En kyllä ihan heti uskalla neuvolaa varata, pakko ainakin viikko seurailla. :nailbiting: Tälleen kesäaikaan on kyllä varmaan hyvä olla suht ajoissa liikenteessä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Lellu87 Peruskäyttäjä Maaliskuiset 2021

Soitin tänään neuvolaan. Siellä on niin huonosti aikoja kun eivät ole saaneet lainkaan kesätuuraajaa. Sovittiin sitten että menen huomenna aamulla sinne niin saadaan lähetteet tehtyä. Nyt siis viikkoja ehkä 5+ :wideyed::grin
    • Tykkää Tykkää x 2
  14. Leppänen Aloittelija

En oo vieläkään uskaltanut varata mitään :nailbiting: Maanantaina varaan ajan varhaisultraan ja sitten varmaan myös neuvolaan.
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. kajo. Peruskäyttäjä Maaliskuiset 2021

Mä soittelin tällä viikolla neuvolaan varatakseni ajan ja suuri pettymys oli kun ne mullekkin tyrkkäsivät pelkän puhelinajan! :smiley-angry017
    Se olis kahdeksannella viikolla tän kuun lopussa.. Voisinkohan vielä koittaa kysästä saisko ihan normaaliajaksi sen vaihdettua.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 5
  16. Tiuski Ihastunut foorumiin Kesämammat 2018 Maaliskuiset 2021

Mulla tulee varhaisultra lapsettomuushoitojen kautta ja tänään soittelin jo neuvolaankin kun ajattelin ennakoida kesälomien suhteen. Elokuun ekalle viikolle sain ajan, pitäisi olla silloin jotain 9-10 viikkoa täynnä. Jännää päästä taas raskauden takia neuvolaan, ainakin esikoisen aikana nautin neuvolakäynneistä suuresti :happy:
    • Tykkää Tykkää x 7
  17. Unelma_ Aloittelija Maaliskuiset 2021

Kuinka moni meinaa mennä varhaisultraan?
  18. Foreverfever Ihastunut foorumiin Maaliskuiset 2021

Mä ainakin aion käydä. Edellinen raskaus kkm, niin haluan selvittää ennen np ultraa onko siellä mitään elävää.
    • Tykkää Tykkää x 2
  19. Tiuski Ihastunut foorumiin Kesämammat 2018 Maaliskuiset 2021

Mennään mut päästään tosiaan kunnalliselle.
    • Tykkää Tykkää x 2
  20. Foreverfever Ihastunut foorumiin Maaliskuiset 2021

Neuvolaan ajattelin soitella ehkä vasta viikon päästä rv 5+, vaikka paremmin itselle sopivat ajat saisi varattua ajoissa.
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu