Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Ootteko jo varannu ekat neuvolat? Millä viikoilla neuvolat on?
Ite en oo ees vielä saanu aikaiseksi soitettua neuvolaan.
 
Mä yritän kans tiistaina soitella, kun silloin on sellainen työpäivä että pystyy ehkä hetken jutella rauhassa. Onneksi on tuo soittoaika vähän näköjään laajentunut kun ennen oli vaan 30 min, nyt sentään 2,5 h. Mulla ei sinänsä tuolle ole kiirettä ja otan sen ekan neuvolan mahdollisimman myöhäisellä ajankohdalle :)
 
Nyt on neuvola varattu 21.7. :) täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin eikä joudu sitä perumaan.
Kiva, kun sai nyt ajan paikan päälle. Kaveri, jolla tammikuussa la joutui pitämään etäneuvolan :joyful: oli kuulemma hieman outoa.

Jonkin verran muutoksia tullut edellisestä raskaudesta. Mm. Ultrien varaamiseen yms.
 
Vaiana, miten on teillä ultrien varaaminen muuttunut? Ootko ennen saanut valmiin ajan postissa ja nyt varaat itse, vai miten? :)

Etäneuvola kuulostaa aika hmm erilaiselta, enkä oo tosiaankaan varma että se on kovin antoisa vaihtoehto ainakaan ensiodottajille. Onhan se eka neuvola monille se ensimmäinen etappikin, joka konkretisoi vauvan saapumista plussan jälkeen.
Tälleen kolmannella kierroksella voisin hyvinkin valita etäneuvolan jos saisin, koska se eka neuvola on mulle koko raskauden ainut "onks pakko jos ei tahdo" -käynti. Melkein kaikki siellä käytävät asiat on käyty jo aikaa varatessa läpi, mut saahan sieltä toki sit sen äitiysneuvolakortin...:rolleyes:
 
Vaiana, miten on teillä ultrien varaaminen muuttunut? Ootko ennen saanut valmiin ajan postissa ja nyt varaat itse, vai miten? :)

Etäneuvola kuulostaa aika hmm erilaiselta, enkä oo tosiaankaan varma että se on kovin antoisa vaihtoehto ainakaan ensiodottajille. Onhan se eka neuvola monille se ensimmäinen etappikin, joka konkretisoi vauvan saapumista plussan jälkeen.
Tälleen kolmannella kierroksella voisin hyvinkin valita etäneuvolan jos saisin, koska se eka neuvola on mulle koko raskauden ainut "onks pakko jos ei tahdo" -käynti. Melkein kaikki siellä käytävät asiat on käyty jo aikaa varatessa läpi, mut saahan sieltä toki sit sen äitiysneuvolakortin...:rolleyes:
Onneksi ymmärtääkseni ensikertalaiset saivat paikan päälle aikoja. Mutta siitä huolimatta, että ystävällä oli tämä etäaika, joutui hän menemään paikan päälle mittaamaan verenpneet. :hilarious: ihme touhua

Esikoisen aikaan sai ajan postissa, sitten siirtyi toisen aikana ultrat meidän sairaalalta Helsingin keskustaan. Sinne sai varata itse.
Edelleen ovat samassa paikassa, mutta nyt täytyy jo ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä kirjautua tuon bulevardin klinikan johonkin omaan järjestelmään, että sitten voi myöhemmin varata aikoja :grin
 
Muokattu viimeksi:
Tjaaaha, mikähän logiikka sitten etäneuvolassa, kuitenkin ennen verenpaineiden mittausta pitää olla tovi aloillaan siinä jne, ettei riitä edes pelkkä kääntyminen siinä neuvolalla :D

Kauheeta johonkin pitää kirjautua ja tähtäh ett saa varattua ultra-ajan?! Elän ehkä väärää vuosikymmentä, kun kuulostaa turhan monimutkaiselta :D
 
Tjaaaha, mikähän logiikka sitten etäneuvolassa, kuitenkin ennen verenpaineiden mittausta pitää olla tovi aloillaan siinä jne, ettei riitä edes pelkkä kääntyminen siinä neuvolalla :D

Kauheeta johonkin pitää kirjautua ja tähtäh ett saa varattua ultra-ajan?! Elän ehkä väärää vuosikymmentä, kun kuulostaa turhan monimutkaiselta :D
Joo, kuulostaa vähän siltä, että yksinkertaisita asioista taas väännetään todella monimutkaisia :grin
Pitää tässä joku viikko tutkailla tuota ihme kirjautumisjuttua!
 
En kyllä ihan heti uskalla neuvolaa varata, pakko ainakin viikko seurailla. :nailbiting: Tälleen kesäaikaan on kyllä varmaan hyvä olla suht ajoissa liikenteessä.
 
Soitin tänään neuvolaan. Siellä on niin huonosti aikoja kun eivät ole saaneet lainkaan kesätuuraajaa. Sovittiin sitten että menen huomenna aamulla sinne niin saadaan lähetteet tehtyä. Nyt siis viikkoja ehkä 5+ :wideyed::grin
 
En oo vieläkään uskaltanut varata mitään :nailbiting: Maanantaina varaan ajan varhaisultraan ja sitten varmaan myös neuvolaan.
 
Mä soittelin tällä viikolla neuvolaan varatakseni ajan ja suuri pettymys oli kun ne mullekkin tyrkkäsivät pelkän puhelinajan! :smiley-angry017
Se olis kahdeksannella viikolla tän kuun lopussa.. Voisinkohan vielä koittaa kysästä saisko ihan normaaliajaksi sen vaihdettua.
 
Mulla tulee varhaisultra lapsettomuushoitojen kautta ja tänään soittelin jo neuvolaankin kun ajattelin ennakoida kesälomien suhteen. Elokuun ekalle viikolle sain ajan, pitäisi olla silloin jotain 9-10 viikkoa täynnä. Jännää päästä taas raskauden takia neuvolaan, ainakin esikoisen aikana nautin neuvolakäynneistä suuresti :happy:
 
Takaisin
Top